Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis BBosman: Suggesties reis Houston - Washington D.C.
Reis BBosman: Suggesties reis Houston - Washington D.C.
Hallo allemaal,
Mijn eerste post hier, al lees ik al een paar weken zeer geïnteresseerd mee en heb ik al een heleboel nuttige tips opgedaan.
Ik en mijn vriendin zijn bezig om een reis naar Amerika van ruim 3,5 week te plannen startend op 28 september. Het voorlopige idee is om van Houston naar Washington D.C. te trekken.
Nu heb ik een voorlopige planning gemaakt, maar aangezien dit mijn eerste langere reis naar Amerika is heb ik geen flauw idee of dit haalbaar is.
Dus ik zou aan jullie willen vragen of jullie nog op-/aanmerkingen hebben op onderstaande globale planning?
Dag 1: Vlucht Amsterdam-Houston
Dag 2: Houston (o.a. Space Center)
Dag 3: Houston - Lafayette (met een foto tussenstop in Nederland)
Dag 4: Lafayette - New Orleans (via de Old Spanish Trail en bezoeken enkele Plantations)
Dag 5: New Orleans (French Quarter, Voodoo Museum, begraafplaatsen en misschien een georganiseerde tour)
Dag 6: New Orleans - Natchez
Dag 7: Natchez Trace Parkway (ongeveer tot Tupelo)
Dag 8: vervolg Natchez Trace Parkway - Nashville (The Country Music Hall of Fame and Museum)
Dag 9: Nashville - Chattanooga
Dag 10: Chattanooga - Atlanta
Dag 11: Atlanta (Op bezoek bij vrienden daar)
Dag 12: Atlanta (Op bezoek bij vrienden daar)
Dag 13: Atlanta - Great Smokey Mountains
Dag 14: Great Smokey Mountains (Museum of the Cherokee Indian en natuurlijk het park zelf bekijken)
Dag 15: Great Smokey Mountains (Het park zelf bekijken)
Dag 16: Blue Ridge Parkway (ongeveer tot Linville)
Dag 17: stukje Blue Ridge Parkway - Charlotte
Dag 18: Charlotte (Geocoinfest)
Dag 19: Charlotte - vervolg Blue Ridge Parkway (ongeveer tot Roanoke)
Dag 20: restant Blue Ridge Parkway - Skyline Drive (ongeveer tot Skyland Resort)
Dag 21: restant Skyline Drive - Washington D.C.
Dag 22: Washington D.C (Capitol, Washington Monument, White House, Spy Museum, ...)
Dag 23: Washington D.C (Arlington, aantal Smithsonian museums, ...)
Dag 24/25: Vlucht Washington D.C - Amsterdam
Verder ben ik erg geïnteresseerd naar must see/do dingen die we volgens jullie bij die route niet mogen missen. We houden allebei van wandelen en geocachen en hebben voor dat laatste ook al wel wat dingen op het oog die we willen proberen mee te pikken onderweg.
Mijn eerste post hier, al lees ik al een paar weken zeer geïnteresseerd mee en heb ik al een heleboel nuttige tips opgedaan.
Ik en mijn vriendin zijn bezig om een reis naar Amerika van ruim 3,5 week te plannen startend op 28 september. Het voorlopige idee is om van Houston naar Washington D.C. te trekken.
Nu heb ik een voorlopige planning gemaakt, maar aangezien dit mijn eerste langere reis naar Amerika is heb ik geen flauw idee of dit haalbaar is.
Dus ik zou aan jullie willen vragen of jullie nog op-/aanmerkingen hebben op onderstaande globale planning?
Dag 1: Vlucht Amsterdam-Houston
Dag 2: Houston (o.a. Space Center)
Dag 3: Houston - Lafayette (met een foto tussenstop in Nederland)
Dag 4: Lafayette - New Orleans (via de Old Spanish Trail en bezoeken enkele Plantations)
Dag 5: New Orleans (French Quarter, Voodoo Museum, begraafplaatsen en misschien een georganiseerde tour)
Dag 6: New Orleans - Natchez
Dag 7: Natchez Trace Parkway (ongeveer tot Tupelo)
Dag 8: vervolg Natchez Trace Parkway - Nashville (The Country Music Hall of Fame and Museum)
Dag 9: Nashville - Chattanooga
Dag 10: Chattanooga - Atlanta
Dag 11: Atlanta (Op bezoek bij vrienden daar)
Dag 12: Atlanta (Op bezoek bij vrienden daar)
Dag 13: Atlanta - Great Smokey Mountains
Dag 14: Great Smokey Mountains (Museum of the Cherokee Indian en natuurlijk het park zelf bekijken)
Dag 15: Great Smokey Mountains (Het park zelf bekijken)
Dag 16: Blue Ridge Parkway (ongeveer tot Linville)
Dag 17: stukje Blue Ridge Parkway - Charlotte
Dag 18: Charlotte (Geocoinfest)
Dag 19: Charlotte - vervolg Blue Ridge Parkway (ongeveer tot Roanoke)
Dag 20: restant Blue Ridge Parkway - Skyline Drive (ongeveer tot Skyland Resort)
Dag 21: restant Skyline Drive - Washington D.C.
Dag 22: Washington D.C (Capitol, Washington Monument, White House, Spy Museum, ...)
Dag 23: Washington D.C (Arlington, aantal Smithsonian museums, ...)
Dag 24/25: Vlucht Washington D.C - Amsterdam
Verder ben ik erg geïnteresseerd naar must see/do dingen die we volgens jullie bij die route niet mogen missen. We houden allebei van wandelen en geocachen en hebben voor dat laatste ook al wel wat dingen op het oog die we willen proberen mee te pikken onderweg.
Re: Suggesties reis Houston - Washington D.C.
Niemand op-/aanmerkingen/suggesties?
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Sorry, ik heb je topic helemaal over het hoofd gezien
, bedankt voor de bump! Het ziet er over het algemeen goed uit. Ik zou alleen op dag 20 direct van Roanoke naar Washington rijden en een dag extra in Washington en omgeving plannen. Je hebt zat tijd om dat stuk de "scenic route" te nemen die dag.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Hallo BBosman,
de Natchez Trace is een hele mooie rustige tweebaans weg door de bossen.
Wij hebben ém vanaf Tupelo (viel ons erg tegen) gereden naar Natchez (erg mooi stadje).
Ik mis wel: Memphis, maar je kan ook niet alles.
Memphis vind ik interessanter dan Nashville, maar dat is persoonlijk.
Verder ga je van Nashville weer een heel stuk naar het zuiden (Atlanta), als Nahville er persé in moet geen probleem, maar het is wel een 'raar' knikje.
de Natchez Trace is een hele mooie rustige tweebaans weg door de bossen.
Wij hebben ém vanaf Tupelo (viel ons erg tegen) gereden naar Natchez (erg mooi stadje).
Ik mis wel: Memphis, maar je kan ook niet alles.
Verder ga je van Nashville weer een heel stuk naar het zuiden (Atlanta), als Nahville er persé in moet geen probleem, maar het is wel een 'raar' knikje.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
Ons initiële idee was om die extra tijd langs de Skyline Drive te gebruiken voor een paar mooie lange(re) wandelingen daar. Een deel van de Whiteoak Canyon Trail waar je over schreef in een ander topic lijkt ons bijvoorbeeld een mooie wandeling om te doen.Petra/VS schreef:Ik zou alleen op dag 20 direct van Roanoke naar Washington rijden en een dag extra in Washington en omgeving plannen. Je hebt zat tijd om dat stuk de "scenic route" te nemen die dag.
Dat is inderdaad een probleem. Er zijn zoveel dingen die ik wil zien, maar de tijd is beperkt. Maar over dat "knikje" heb je misschien wel een punt. Ik ga er eens over denken of we misschien niet beter vanaf Tupelo direct naar Chattanooga kunnen gaan, zodat we ergens anders een dag extra kunnen spenderen. Is er op die route nog iets de moeite waard om langs te gaan?Hans B schreef:Ik mis wel: Memphis, maar je kan ook niet alles.
Verder ga je van Nashville weer een heel stuk naar het zuiden (Atlanta), als Nashville er per se in moet geen probleem, maar het is wel een 'raar' knikje.
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Re: Reis BBosman: Suggesties reis Houston - Washington D.C.
Ik ben 1x in Memphis geweest en 1x in Nashville.
Persoonlijk vind ik Memphis meer 'leukere' dingen hebben dan Nashville, maar ik ben geen expert.
Memphis: Beale Street, Graceland, Peabody Hotel, Sun Studio, Mud Island.
Nashville: Gran Ole Opry
Vergeet Jack Daniels niet bij Lynchfield, erg leuke rondleiding (helaas geen 'gratis' drank).
Succes met de planning.
Persoonlijk vind ik Memphis meer 'leukere' dingen hebben dan Nashville, maar ik ben geen expert.
Memphis: Beale Street, Graceland, Peabody Hotel, Sun Studio, Mud Island.
Nashville: Gran Ole Opry
Vergeet Jack Daniels niet bij Lynchfield, erg leuke rondleiding (helaas geen 'gratis' drank).
Succes met de planning.
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
- Figment
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 60
- Contacteer:
Re: Reis BBosman: Suggesties reis Houston - Washington D.C.
Op dag 5, de ene dag die je volledig in New Orleans te besteden hebt, zou ik geen georganiseerde tour maken. De meeste tours duren toch wel een paar uur, waarbij je het meerendeel van de tijd in een bus zit. Je ziet veel, maar krijgt weinig sfeer mee. Ik zou willen aanraden om lekker door French Quarter te struinen. Genieten van de straatmuzikanten op Royal Street, beignets eten bij Cafe Dumonde, naar het Voodoo Museum en het nabij gelegen Voodoo Authentica. Vervolgens naar St. Louis Cemetery #1 lopen, daarna via N. Rampart Street een kijkje nemen bij Armstrong Park en Voodoo Spiritual Temple. Hierna over the Esplanade terug naar French Quarter. Hier kan je een kijkje nemen bij French Market, een hapje eten bij Central Grocery en een ritje maken met de streetcar. 's Avonds richting Frenchmen Street om daar naar een aantal fijne jazz clubs te gaan.
Veel plezier met alle voorbereidingen en voorpret!
Veel plezier met alle voorbereidingen en voorpret!
Traveling to the USA since 1981
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2160 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-
- 11 Reacties