Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Van Dallas naar Washington DC, in drie weken

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
HaMa
Amerika-ontdekker

Van Dallas naar Washington DC, in drie weken

Bericht door HaMa »

Het plan is om deze zomer van Dallas naar Washington DC te reizen, met stops in Austin, San Antonio, Houston, New Orleans en omgeving, Atlanta, Charleston, Savannah en de Smokey Mountains.

Is dat te doen in drie weken, of kan ik er beter een weekje achteraan plakken?
Ebelix
Amerikakenner

Re: Van Dallas naar Washington DC, in drie weken

Bericht door Ebelix »

Langer is altijd beter. Heb je meer tijd om alles te gaan bekijken. In 3 weken is het mogelijk maar 4 weken is fijner. Ik mis in lijstje nog Memphis en Nashville. Dit ligt ook goed op de route.

Veel plezier met de voorbereiding.
HaMa
Amerika-ontdekker

Bericht door HaMa »

Ja, Memphis en Nashville heb ik eruit gelaten omdat ik verwachtte dat dan het rondje wel echt te groot zou worden. Dan lijkt het me zo'n race tegen de klok, kom je doodmoe terug van vakantie. Of valt dat allemaal wel mee?
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik zou Savannah en Charleston uit de route schrappen. Daarmee raak je toch wel een hoop extra kilometers kwijt.
Heb je de route al een keer in Google maps gezet?

Waarom wil je in Dallas beginnen? Als je San Antonia wilt bezoeken lijkt me dat de plek die het handigste als eerste op je route past.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

HaMa schreef:Het plan is om deze zomer van Dallas naar Washington DC te reizen, met stops in Austin, San Antonio, Houston, New Orleans en omgeving, Atlanta, Charleston, Savannah en de Smokey Mountains.

Is dat te doen in drie weken, of kan ik er beter een weekje achteraan plakken?

die route had ik ook in gedachten, maar mijn plan was om van Savannah, langs de kust van de Carolina's naar huis te rijden...en ik heb er maar 2 weken voor.

persoonlijk denk ik dat het makkelijk te doen is.
HaMa
Amerika-ontdekker

Bericht door HaMa »

Katja schreef:Ik zou Savannah en Charleston uit de route schrappen. Daarmee raak je toch wel een hoop extra kilometers kwijt.
Heb je de route al een keer in Google maps gezet?

Waarom wil je in Dallas beginnen? Als je San Antonia wilt bezoeken lijkt me dat de plek die het handigste als eerste op je route past.
Savannah werd me juist aan alle kanten aangeraden, vanwege de historie.

Ik heb hem inderdaad al eens in Google maps gezet en hij is iets van 500 km langer dan wat we in 2011 in 3.5 weken hebben gereden. Maar ik moet rekening houden met wat tussenstops extra ivm werk, waardoor ik me afvraag of drie weken niet te weinig is.

Dallas is handig voor ons omdat je er rechtstreeks op kan vliegen. Een andere optie is Houston in dat geval (maar dat is duurder, dus waarschijnlijk blijft het Dallas).
Color01 schreef:die route had ik ook in gedachten, maar mijn plan was om van Savannah, langs de kust van de Carolina's naar huis te rijden...en ik heb er maar 2 weken voor.

persoonlijk denk ik dat het makkelijk te doen is.
En jij woont in DC, begrijp ik dat goed? Hmm, als het in twee weken kan (en je doet ook wat leuke trips hier en daar en iig twee nachten in de grote steden?), dan moet het in drie weken ook te doen zijn. Wat heb jij allemaal gepland in die twee weken? Bepaalde trips, of alleen een uurtje of een middagje hier en daar?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Color01 woont ongeveer vier uur rijden ten zuidoosten van DC. Ik zou als je de tijd hebt er die extra week of desnoods een halve week erbij plakken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

HaMa schreef:
En jij woont in DC, begrijp ik dat goed? Hmm, als het in twee weken kan (en je doet ook wat leuke trips hier en daar en iig twee nachten in de grote steden?), dan moet het in drie weken ook te doen zijn. Wat heb jij allemaal gepland in die twee weken? Bepaalde trips, of alleen een uurtje of een middagje hier en daar?

ik woon vlakbij de kust, op ongeveer 30 minuten rijden van Virginia Beach.
wij vliegen naar dallas, en huren een auto...we verblijven 2 dagen bij m'n dochter die in Dallas werkt bij een hart hospital....en vandaar rijden we naar vrienden die in Waco wonen, en vandaar bezoeken we San antonio, en vandaar richting de Gulf ...en dan richting New Orleans / Atlanta, Charleston, Savannah en via de kust van de Carolina's naar huis.

en dat allemaal in 2 weken....sommigen zullen zeggen dat het waanzin is.....ik denk dat het wel te doen is. :lol:
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Wij hebben 2,5 jaar geleden een 3 weekse road trip gedaan vanuit Houston. We hebben wel New Orleans overgeslagen, omdat dat voor ons "in de buurt" was en we er al vaker zijn geweest. Maar Washington D.C. was eigenlijk al na iets meer dan een week bereikt volgens mij. Wat je het beste kunt doen is alle plaatsen die je wilt aandoen/bezichtigen in bijv. Google maps als route ingeven en dan zie je uiteindelijk wat het totaal aan miles/kilometers is. Bepaal dan voor jezelf hoeveel miles je per dag wilt rijden en welke dagen je niet wilt rijden, omdat je langer wilt blijven op 1 plaats.

Hier zie je ongeveer de route die wij in 3 weken hebben gereden. We zijn op verschillende plaatsen langer gebleven (Washington DC 2 dagen, NY 3 dagen, Niagara Falls 2 dagen). In Washington DC had ik nog wel wat langer willen blijven trouwens. Daar is zoveel te zien.

*Edit: en bij aankomst thuis in Houston zeiden de kinderen: "Gaan we nou morgen richting Californie?" Om maar even aan te geven dat het zelfs voor hen goed te doen was qua afstand*
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
HaMa
Amerika-ontdekker

Bericht door HaMa »

Nou, Color01 en Houstonwehaveaproblem, als jullie het kunnen, moeten wij het ook kunnen! :thumbup:

Het kan dus wel, maar ik ga nog even nadenken of ik het niet fijner vind om wat extra tijd in ons reisrooster te reserveren (zoals Petra/VS ook aanraadt). Voor ongeplande mooie uitstapjes, of gewoon een dagje (bijna niks).

Memphis en Nashville inroosteren, ja of nee, wat zeggen jullie allemaal?
Ebelix
Amerikakenner

Bericht door Ebelix »

Persoonlijk vind ik dat je naar deze steden moet. Er is toch heel wat Amerikaanse folklore in deze steden. Daarnaast is dit het gebied waar een groot gedeelte van de amerikaanse burgeroorlog heeft plaatsgevonden.

Savannah is ook een must. Echt een parel in the South.

De keuzes zijn moeilijk. Wellicht 5 weken voor deze trip uittrekken?
HaMa
Amerika-ontdekker

Bericht door HaMa »

Moeilijk hoor, al die keuzes. Ik heb de route in Google gezet en het zou 43 uur rijden zijn, van beginpunt tot eindpunt. Ik denk dat het relaxter is om dan wat te schrappen. Want hoewel ik graag 5 weken voor de trip zou uittrekken, moeten we dan ook rekenen op 10 dagen extra reiskosten. Tikt aardig aan, denk ik.

Dan is de vraag: Memphis en Nashville niet in het rooster, of misschien toch op Houston vliegen en Dallas, San Antonio en Austin schrappen. Pff, keuzes, keuzes. En die Smokies, dat is voor mij nog een redelijk nieuwe attractie, dus ik weet er nog niet zoveel van. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Mustsee of inwisselbaar voor een kustroute?
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Je laatste vraag is zo persoonlijk. Ik zou de Smoky's nooit inruilen voor de kust en ook niet voor Savannah hoe mooi ik die stad ook vond. Maar anderen zullen daar ongetwijfeld anders over denken.

Nashville zou ik zeker proberen in je route te zetten je bent toch redelijk in de buurt en dan is het zonde om het te missen.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Wat wil je graag gaan zien in die steden? Probeer dat voor jezelf te bedenken.
Als je van Elvis houdt is Memphis een must (evenals Tupelo eigenlijk). Ik ben ooit in Nashville geweest en kon er eigenlijk op dat moment niet vinden wat ik zocht. Ik vond toen de Jack Daniels Distillery (ten zuiden van Nashville) veel interessanter. Er is in elke stad wel wat te zien, maar de vraag is wàt is er te zien waarvoor jij er zo graag naartoe wilt. Het lijkt me niet dat het een reis moet worden om maar te kunnen zeggen dat je in zoveel steden bent geweest, want uiteindelijk heb je dan vaak nog niet echt de kans gehad om wat te zien daar.
Ik vond de Smokey Mountains mooi om doorheen te rijden, maar was er met een dag wel klaar mee bijvoorbeeld. New Orleans ben ik verschillende keren geweest en nòg heb ik het idee dat ik niet alles gezien heb. Zo zie je maar. Ga dus voor jezelf na waarom je zo graag naar een bepaalde stad wilt en wat er is te zien wat je niet wilt missen. Dan is het misschien makkelijker kiezen.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ik kan Houstonwehavea's mening alleen maar beamen. Ik heb zelf ook niet zoveel met Memphis of Nashville, en alhoewel ik de Smokies echt heel mooi vond, zou ik veel eerder voor Savannah en Charleston kiezen (of je moet echt wat routes in de Smokies willen lopen).
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
HaMa
Amerika-ontdekker

Bericht door HaMa »

Grappig, nu hebben we twee mensen die nashville (en Memphis) aanraden icm de smokeys, terwijl twee anderen voonamelijk savannah en charleston als favoriet aangeven. Uiteindelijk moet ik zelf beslissen, dat weet ik. Ik heb niet zoveel met Elvis en ben ook geen groot fan van country, maar geschiedenis van de muziek vind ik wel interessant. Aan de andere kant vind ik de geschiedenis van de zuidelijke staten zelf veel interessanter en zou dus liever een aantal historische stadjes bezoeken. Ik neig richting savannah en charleston, om memphis en Nashville op een lijst te zetten voor een andere keer. Ooit leek het me namelijk ook een idee om van chicago naar new orleans te reizen, dan zou het ook kunnen.

Nog tips voor Dallas, houston, austin, san antonio? Of blogs die ik zou kunnen lezen?
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

Ik zou nooit de Great Smoky Mountains over willen slaan, maar ja, ik woon daar. Lijkt mij dat je gewoon een keuze moet maken. Of een kust reis met Charleston en Savannah erin en nog meer, of een binnenlandse reis, met daarbij ook Memphis, waar ik donderdag naar toe rij, en Nashville heb je in ieder geval nog eens een reis te doen..
rijocaer
HaMa
Amerika-ontdekker

Bericht door HaMa »

Dat lijkt me ook het beste, Rijocaer, om de reis in tweeën te knippen en een aantal dingen te bewaren voor een volgende keer. Je kunt in Amerika zoveel zien, en de afstanden moeten we niet onderschatten.
BBosman
Amerika-ontdekker

Bericht door BBosman »

Wij hebben anderhalf jaar geleden een reis van Houston naar Washington D.C. gedaan in ruim 3 weken. Zie dit topic voor ons reisschema.

Achteraf gezien zouden we graag iets meer tijd in New Orleans en Washington D.C. gehad hebben, maar verder is het ons erg goed bevallen.

Als je Charleston, Savannah en nog een deel van Texas er bij wil nemen denk ik overigens dat 3 weken wel erg krap wordt.
HaMa
Amerika-ontdekker

Bericht door HaMa »

Hmm, in ieder geval vier weken nemen is dus wel aan te raden. En iets schrappen, om het een beetje rustig te houden. Gaan we waarschijnlijk doen.

Bedankt voor het linkje naar je post BBosman! Kan ik weer een paar leuke tips uit plukken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer