Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reisadvies gevraagd voor route Zuiden

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Fiesta68
Amerikakenner
Partner van: KingKong65
Aantal x V.S. bezocht: 24

Reisadvies gevraagd voor route Zuiden

Bericht door Fiesta68 »

Hallo'kes

Sinds geruime tijd lees ik heel veel reisverslagen en opstellingen voor routes.
Voor deze keer (6de keer USA) hebben we onze zinnen gezet op de Zuidelijke staten.
Maar we geraken er nog niet echt volledig aan uit, daarom graag wat tips en advies :?:
Als het werk toelaat zouden we eind mei/begin juni 2014 terug de plas willen oversteken :thumbup:
Hier onze eerste opzet:

- 24-05: Brsusel - Atlanta
- 25-05: Atlanta
- 26-05: Atlanta - Nashville (400km)
- 27-05: Nashville
- 28-05: Nashville - Memphis (340km)
- 29-05: Memphis
- 30-05: Memphis - Tupelo (175km) - Vicksburg (370km) - (totaal 545km)
- 31-05: Vicksburg - Natchez (115km)
- 01-06: Natchez - New Orleans (285km)
- 02-06: New Orleans
- 03-06: New Orleans
- 04-06: New Orleans - Pensacola of Panama City (twijfel??, tips zijn welkom) (320km)
- 05-06: Pensacola of Panama City
- 06-06: Pensacola of Panama City - Montgomery (265km)
- 07-06: Montgomery - Savannah (535km)
- 08-06: Savannah
- 09-06: Savannah - Charleston (170km)
- 10-06: Charleston - Atlanta (515km)
- 11-06: Atlanta
- 12-06: Atlanta - Brussel

Mis ik iets? Of andere zaken? Graag tips en advies?
Great Smokey Mountains had ik er graag bij gehad, maar dan zou het misschien een rush zijn :roll:
Misschien gedacht om te landen in Jacksonville (FL) vluchtprijs is goedkoper (ik denk de huurwagen ook),
maar naar Atlanta is het een rechtstreekse vlucht via Delta-KLM-Air France
(na de miserie van vorig jaar tijdens de tussenstop.... heen en terug )

Alvast bedankt :wink:
Grtjs
Fiesta68
2011-05--2013-07--2015-08--2019-06--2020-06+10--2023-06--2024-05--2024-11--2025-05: Zuidwesten
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Reisadvies gevraagd voor route Zuiden

Bericht door Isis »

Je doet veel steden aan, ik zou dan wel GSMnp erin zetten als rustpunt. Maar alleen als je er ook 1 volle dag (2 nachten) kunt verblijven anders wordt het inderdaad erheen en weer weg. Het is maar wat je wilt en waar je nog wat plek kunt maken...
Er zijn ook nogal wat mooie plantages te vinden in het Zuiden. In jouw buurt weet ik ze niet precies maar het internet is je vriend (en boekjes). Bij Charleston zitten er iig een paar. De nog werkende is de Boone Hall Plantation en Magnolia is er een met prachtige tuin. Verder is er het Patriot Point met veel marine spullen (onderzeeër, vliegdekschip, etc) en het stadje zelf.

Hier vind je op onze blog in voorbereiding ook nog wat ideeën voor Atlanta. Op het blog (onder "home") vind je ook nog ene stukjes over Savannah en Charleston (kopje Antebellum). Er zijn ook links in de tekst verwerkt dus misschien heb je daar ook nog wat aan.
http://hubpages.com/hub/Enjoy-Charleston-SC-for-Free

Wij pakken in de panhandle van Florida een stuk mee aan de kust; dat heet forgotten coast/ beach. Dat zijn twee (schier)eilanden als SP. Het ene is
St George Island en St Joseph peninsula. Op tripadvisor wordt er erg positief over gesproken. Het stradn schijnt er prachtig wit te zijn ... het is maar een idee.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Fiesta68
Amerikakenner

Bericht door Fiesta68 »

Bedankt Isis voor je reactie en de tips,
De ideeën voor Atlanta, Savannah en Charleston zijn alvast opgenomen ;)
Meer dagen verblijven is jammer genoeg niet mogelijk :eh:
We zouden een rustpauze voorzien in "Pensacola of Panama City", ff wat uitrusten aan het strand.
Is Montgomery de moeite? Of is het beter aan te raden ergens een stop te doen in Panhandle?
Grtjs
F68
2011-05--2013-07--2015-08--2019-06--2020-06+10--2023-06--2024-05--2024-11--2025-05: Zuidwesten
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Montgomerey heb ik me niet in verdiept. Ik lees er ook niet veel over. Het is wel de plaats van de civil rights movement maar meer dan het Rosa Parks museum ziei k niet. Hier was ook de eerste bijeenkomst van het congres van de confederates in 1861.
Misschien is het gidsje 'The carolinas, georgia and the deep south' van de Lonely planet iets voor je en 100% Florida en het diepe zuiden (100% gidsen) kan ook.
Pensacola heeft een historic village plus een vliegdekschip USS Oriskany dat tot zinken is gebracht en een kunstmatig rif vormt in zee (duiken dus) en dichtbij is nabij Mobile ook nog een battelship USS Alabama boven de zee. :wink: Panama City Beach lijkt me meer een toeristisch strand plaats .. Staat bekend als redneck riviera, heb ik uit boekje hoor.

Als je van Atlanta naar Nashville een extra dag kunt vrijmaken door ergens iets te korten kun je een dag in GSMnp doorbrengen. Lijkt me als afwisseling met de s teden en strand wel fijn. Bergen en bossen.

Ik denk dt de twee boekjes wel veel info voor jouw trip hebben. Zijn klein maar fijn en met praktische zaken zoals leuke uitstapjes , maar ook eettentjes en hotels.
Fiesta68
Amerikakenner

Bericht door Fiesta68 »

Ja, ik denk idd dat ik het 100%-boekje ga aanschaffen,
ik haal momenteel vooral informatie uit de reisverslagen, routes en ook de Capitool-gis Usa.
Ga nog wat moeten sleutelen aan de route, ergens knibbelen zal moeilijk zijn,
de afstand tussen Atlanta en Nashville is ook niet min.
Grtjs
F68
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Capitool gids is leuk voor ideetjes maar inhoudelijk ben ik er geen fan van.

Ik zie in je route trouwens dat je 2keer een dag in Atlanta plant. Ik denk dat ik het anders zou doen, ik ga daar even naar kijken en misschien kun je wel nr gsmnp. Overigens wat doe je 2 dg in New Orleans? Heb je specifiek plannen?

Het puzzelen valt niet mee. De afstanden zijn vrij groot, wij hebben vaak kleine afstanden en dan heb je nog een halve dag bij aankomst ergens. Dat lijkt nu niet mogelijk. Om meer rust in te bouwen zou je de Georgia / NC kust kunnen laten vallen. Maar dat zal geen optie zijn.
Wat is er in Natchez? Antebellum huizen zijn ook wat dichterbij NO te vinden denk ik? Als je dat ergens anders kunt inplannen wat vergelijkbaar is dan heb je een dagje 'over'.

Ik zit ook met google maps even te kijken wat er aan mogelijkheden zijn...
Als ik het rodnje maak in Google maps kom ik op 3.560km uit. Dat si alleen maar snelwegen en geen uitstapjes. Er komt dus zeker nog 15% a 20% bij. En je bent 17 dagen daar. Dat lijkt mij veel
Atlanta- Charleston Savannah Pensacola New Orleans Vicksburg Memphis Nashville Great Smokey M Atlanta. Ik mis dus een paar van jouw plekken....

Dat kan maar als ik heel eerlijk ben rijdt je veel zaken voorbij. Nu blijft het altijd keuzen maken wat je wel en niet wilt bezoeken en wat je wilt overslaan. (ook wij maken die keuzen en er zijn altijd mensen die zeggen je zou dit niet of wel moeten doen). Uiteindelijk is het jouw keus, jouw reis. Maar het deel naar de kust van Georgia en North Carolina is wel een heel einde. Nu snap ik ook wel dat het 2 bijzonder historische steden zijn, maar wil je zo een eind ervoor rijden en daarmee ook stukken in het Zuiden overslaan. Je zou wat meer afwisseling met natuur kunnen inbouwen en 2 dagen aan een mooi Golf van Mexico strand doorbrengen... om maar wat te noemen. Het is geen wijsheid en misschien is 3555km wel wat teveel. Gezien het feit dat je een 6e keer naar USA (zul je vast ook een 7e keer wel gaan) gaat zou ik het echter bewaren voor een trip echt in het Oosten.

Ik voor 17 dagen starten met de steden in het zuiden (Montgomery, misschien ook nog Macon GA http://www.tripadvisor.nl/Attractions-g ... orgia.html) en strand (dagje bijkomen), dan naar New Orleans rijden (misschien in meer dan 1 dag...) en dan naar boven (Natchez, Memphis enzo) en als laatste 1 volle dag in Great Smoky (hopelijk geen weekeinde!) om dan tenslotten 1,5 dag (hoe laat vlieg je terug) in Atlanta te besteden. Je houdt dan nog 2.780 km over om te rijden dat lijkt me al aardig wat.

Daarmee zie je de Oostkant niet maar ik denk dat je meer rust hebt om wat dingen buiten de steden te bezoeken... Cruise op de MIssissippi bv en wat mooi stukje rijden waar oude plantages staan. Tussen de steden is nog veel te zien

Alle ideeën ten spijt... als je perse wel Charleston en Savannah maar ook de rest wilt doen is dat jouw keus.. het is mijn idee en niks anders. :) succes
Fiesta68
Amerikakenner

Bericht door Fiesta68 »

Je hebt gelijk Isis, de totale afstand 3500 km op 17 dagen is nogal veel 3500 :roll:
de 7de (en 8ste en 9de en...) keer de plas oversteken zal er zeker van komen :)
Meestal houden we de laatste dag om eens goed te shoppen,
Atlanta vonden wij de beste keus op ons daarvoor eens goed te laten gaan :mrgreen:
'k Ga nog een beetje moeten sleutelen aan de route, eerst nog m'n licht opsteken op het net en bij de bibliotheek.
Alvast bedankt
Grtjs
Fiesta68
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

Isis schreef:Overigens wat doe je 2 dg in New Orleans? Heb je specifiek plannen?
Twee dagen Nola is echt niet teveel en specefieke plannen heb je ook niet nodig. Er is zoveel te zien en doen in deze prachtige stad! Hier een heel kleine opsomming:
French Quarter, Garden District, een ritje met de streetcar richting Carrollton, shoppen op Magazine Street, St. Louis Cemetery nr.1, Lafayette Cemetery nr.1, Mardi Gras World, Voodoo Museum, Voodoo Spiritual Temple, met de gratis ferry naar Algiers, World War II Museum, Cabildo & Presbytere, Treme, Marigny, Audubon Zoo & Aquarium, Audubon Park, City Park, Armstrong Park, French Market, .... en dan heb ik het nog niet over alle restaurants en entertainment gehad!
Nabij New Orleans kan ik aanraden om een swamp tour te doen bij Dr. Wagner door Honey Island Swamp. Ook de plantages Oak Alley en Laura Plantation zijn zeer de moeite waard.
Ik ben zelf een keer of 15 in Nola geweest en heb nog niet alles gezien! Van tevoren activitteiten plannen is niet nodig, maar wat je wel ruim van tevoren moet doen, is een hotel reserveren. Mei/juni is hoogseizoen en vele hotels zitten dan vol of vragen de hoogste prijs.

Isis schreef: Wat is er in Natchez? Antebellum huizen zijn ook wat dichterbij NO te vinden denk ik?
Natchez is de mooiste stad van Mississippi. Echt een aanrader om te bezoeken! Al is het alleen maar om de zonsondergang over de Mississippi rivier te zien. Schitterend!
Het is ook erg leuk om een wandeling door deze stad te maken, zeker in de lente als alles mooi in bloem is. Ook hier moet je van tevoren een overnachting regelen!

Tussen Natchez en Nola is St. Francisville een leuke pitstop. Hier kan je naar prachtige plantages als Myrtles en Rosedown.
Een boottocht over de mississippi kan je het beste in Memphis doen, niet in New Orleans.
En tussen Memphis en Vicksburg is Clarksdale nog een echte aanrader.

Veel plezier met alle voorbereidingen en voorpret & let the good times roll!
(Mocht je interesse hebben, dan kan je op mijn blog een reisverslag vinden over oa memphis, natchez en new orleans, en op mijn fb pagina (jennyfer snoek) heb ik vele foto's staan van deze steden.)
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Geweldige tips. Ik wil ook wel die kant op.
Rob Klooster
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Rob Klooster »

Ik zou tussen Memphis en Vicksburg ook zeker Clarksdale aandoen. En indien mogelijk overnachten. Heerlijke laidback cultuur daar, leuke uitgaansgelegenheden. The shack up inn is een geweldige plek om te overnachten. Kijkje nemen in het Delta Blues museum of het Rock&Roll museum ( Is van een Nederlander) en s'avonds wat drinken in Ground zero (is van Morgan Freeman)

In NOLA zou ik s'avonds een bezoek brengen aan Preservation Hall. Goede muziek in een fantastische setting. Ik ben vanuit NOLA naar Oak Alley gereden (Schitterend plantagehuis) is vanuit NOLA 45-60 min rijden, dus makkelijk in een middag te doen.
2011: Zuid-West USA
2013: New York + 'Deep South'/West Florida
2014: Florida
Fiesta68
Amerikakenner

Bericht door Fiesta68 »

Hallo'kes
Merci'kes voor de reacties en de uitstekende tips.
We zouden Vicksburg Military Park overslaan (hebben in 2012 Gettysburg gedaan).
@Figment - is mei/juni het hoogseizoen? Nu kunnen we eens niet in juli/augustus gaan :o
Ff gepiept op je FB-pagina, wow knappe foto's zenne,
en... als ik hulp wil voor Hawaii (staat ook op ons lijstje) weet ik waar ik moet zijn :wink:
2de opzet route, in deze opzet zouden we Savannah en Charleston deze keer niet aandoen,
idd keuzes maken en dan zouden we GSMnp wel kunnen aandoen.
Suggesties? Alvast bedankt en nu al bedankt.
Grtjs
F68
Bijlagen
Zuidelijke route 2014.jpg
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

Haha! Juli/augustus is daar juist laagseizoen. ;) Vanaf april zijn er erg veel populaire festivals in de stad die ervoor zorgen dat er ook erg veel toeristen naar Nola reizen. Daar komt bij dat het in de lente een heel fijne temperatuur is, niet te benauwd maar wel een lekker warm zonnetje en je zit nog voor het orkaan seizoen. New Orleans is de laatste jaren steeds populairder geworden en ik merk dat de hotels steeds sneller vol zitten. Dus zodra je de precieze data weet zou ik niet te lang wachten met boeken!

Bedankt voor je complimentje over mijn foto's. Ik zal de albums van New Orleans, Memphis, Natchez, Clarksdale en Atlanta ook even open zetten zodat je die kan zien.

Preservation Hall is zeker een aanrader, maar zorg dat je op tijd in de rij staat zodat je nog een zitplaats kan krijgen. Ga ook een avondje stappen op Frenchmen Street, dat is een onwijs leuke straat! In Clarksdale kan ik ook Red's aanraden. Hier heb ik in 2009 echt een super avond gehad!
Ik heb op dit forum al aardig wat over Nola geschreven, maar geef maar even een seintje als je wat meer gerichte tips wilt.
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Je schema heeft nu meer tijd op de plekken die je aandoet en onderweg. Lijkt me prettig.
Wat betreft de GSMnp zou ik naar Cherokee rijden evt een stukje van de zuidelijke Blue Ridge Parkway en tegen zonsondergang naar Clingmans Dome (dan schijn je te zien waarom het Great Smokey heet). Na een overnachting over de pass naar Gatlinburg, je kunt een bezoek brengen aan Roaring Fork een rondje met stops of Cades Cove (hier zaten de eerste settlers in de bergen) kunnen bezoeken. Het is in het algemeen druk dus vroeg op pad... Kijk op de website van NPS.gov voor meer info en er is ook een website/app over GSM.
http://greatsmokymountains.com. http://www.nps.gov/grsm/planyourvisit/things2do.htm
Watervallen, http://www.nps.gov/grsm/planyourvisit/waterfalls.htm
Ashville is een aardige stadje naar ik heb gelezen maar zou ik links laten liggen. Gatlinburg is best toeristisch maar wellicht zij. Er dichtbij best wel rustige plekken om te overnachten.

Wij hebben aan begin van onze reis van 2014 ook een dag GSM gepland. Er is genoeg te wandelen voor meer dagen, maar met 1 dag is er best wat te doen/zien.
harryvanrooy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door harryvanrooy »

hallo,
clarksdale zeker doen, Red's is bangelijke ambiance op een goede avond, de ground zero is ook leuk, niet op dinsdag want dan is alles gesloten en dan is er niets te beleven behalve soms een muziekavond in een kunstgalerij! Logeren inderdaad de shack up inn of nog bete Clark house een zeer mooie b&b in het mooie deel van het stadje, is het huis van de stichter van clarksdale, echt een aanrader!! Tussen Baton Rouge en New Orléans heb je Houmas plantation, is zeker een van de mooiste om te bezoeken met een leuke toer en een goede plaats om te lunchen.
Je gaat je in Nola zeker amuseren, niet vergeten om naar Frenchmen street te gaan voor een avondje muziek en lol
Roosuithoorn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door Roosuithoorn »

Ik ben blij dat jullie besloten hebben om de Smokey Mountains toch in jullie schema op te nemen. Het is zo'n mooi gebied! Het is niet voor niets het drukst bezochte park van Amerika. Daar merk je door de weeks trouwens weinig van, het park is heel erg groot.
Shoppen kun je prima doen in Atlanta, maar Chattanooga heeft ook een mooie grote mall (Hamilton Place, grootste mall in Tennessee)! Als je van Gatlinburg naar Nashville reist zou ik je aanraden dat via Lookout Moutain (Cattanooga) te doen. Vooral Rock City is heel erg mooi.
Als je het leuk vindt kun je mijn blog bekijken, wij waren in september in die regio.
www. zusjesintheus.blogspot.nl

Ik denk dat jullie je prima gaan vermaken in the Deep South, echt iets om naar uit te kijken!
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South,2024: Noord-Oost VS. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
Fiesta68
Amerikakenner

Bericht door Fiesta68 »

Hallo'kes
Na het lezen van de blogs en bekijken van de foto's krijg ik er steeds meer zin in,
leuk toch... die voorbereidingen 8) .
Tuurlijk heb ik interesse in de de albums van New Orleans, Memphis, Natchez, Clarksdale en Atlanta :wink:
'k Krijg zo toch een beetje de indruk dat Asheville minder de moeite zou zijn of vergis ik me?
Het was de bedoeling om een stuk de Blue Ridge Parkway te rijden.
Van zodra m'n route in orde is, begin ik uit te kijken naar de accommodaties,
dus de tips met overnachtingen worden opgenomen :thumbup:
We hopen in januari 2014 een goede deal te vinden voor onze vluchten, momenteel vind ik de tarieven nog te duur.
Grtjs
Fiesta68
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ashville is zeker leuk, maar ligt niet in de GSM. Het ligt een mile of 40 van Great Smokey Mountains NP. Je mag van mij best Blue Ridge Parkway rijden. Maar dat is verder weg dan GSMNP. GSMNP ligt aansluitend aan het einde (of het begin) van de BRP. Dat is een weg van ongeveer 500 miles, eigenlijk tussen Shenandoah NP en GSMNP.Weg is aangelegd tijdens de Great Depression van de jaren 30 van 20e eeuw als werkverschaffing.

Je kunt er wel een stukje van meepikken, maar juist de GSMNP was het idee van een stuk natuur. Lees over beiden gewoon wat en beslis dan.
Qua afstanden en genoeg te zien is GSMNP voldoende, maar als je perse naar Ashville wilt kan dat wel, ook Gatlinburg schijnt wel geinig te zijn. Houdt er rekening mee dat het daar(GSMNP) in de weekeinden erg druk kan zijn. File rijden bij Cades Cove maar ook naar Clingmans Dome.
Inmiddels ben ik erachter dat je je rond Ashville ook wel een week kunt vermaken... :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer