Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Betaalbare hotels/wijken in New Orleans

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Rebekka1977
Amerikafan

Betaalbare hotels/wijken in New Orleans

Bericht door Rebekka1977 »

Voor onze reis dit voorjaar naar oa New Orleans, zoeken wij nog een goed betaalbaar hotel in New Orleans. Omdat wij er te laat achter kwamen dat er een festival is op de dagen dat wij er zijn en dat de prijzen in het echte centrum (French Quarter) dus erg hoog zijn, zijn we op zoek naar alternatieven. We hebben in onze reis al meerdere duurdere overnachtingen dus moeten een beetje op de prijzen letten :wink:

Welke wijk of deel van New Orleans is nog aan te raden met betaalbare hotels. Of vanwaar we makkelijk met het OV in het centrum kunnen komen?

Alvast bedankt weer!
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Re: Betaalbare hotels/wijken in New Orleans

Bericht door Figment »

Jullie zijn er tijdens Jazz Fest, toch? Wat zijn de exacte dagen dat jullie daar zijn en wat is jullie budget? Dan zal ik even rondkijken.
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Rebekka1977
Amerikafan

Hoi Figment,

Wij overnachten er 27/28/29 april. Budget tja wat is haalbaar in New Orléans? Vaak komt er ook nog parkeren bij. Zeg Max 100/115,- dollar per nacht?? Er zijn genoeg wijken maar wat is veilig?

Alvast bedankt!
Figment
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Figment »

Fijne wijken om te verblijven zijn French Quarter, Marigny, Lower Garden District, Warehouse District, Central Business District en Carrollton. Vanuit deze wijken kan je makkelijk lopend of met openbaar vervoer naar het centrum en de populaire attracties. Helaas zitten jullie er midden in het hoogseizoen, dus zijn de meeste hotels al een paar maanden volgeboekt of hartstikke duur. Wellicht is Central Business/Warehouse District een optie. Hier liggen de bekende grote ketens waar je bij hotwire ofzo misschien nog wel een aanbieding kan scoren. Via American Estates kan je bij Comfort Suites op Baronne Street voor €318 terecht (dit is voor 3 nachten met z'n tweetjes, excl. $15 parkeerkosten per nacht). Hiervandaan is het ca 3 straten lopen naar Canal Street/Bourbon Street. Het is ook 's avonds een veilig gebied om te lopen.

Andere wijken waar je terecht kan zijn Kenner en Metairie, en evt. Algiers/ Gretna. Hier zal je goedkopere hotels vinden, het nadeel is dat deze gebieden toch wel een aardig eindje uit het centrum liggen. Wijken die ik niet kan aanraden zijn New Orleans East, Chef Menteur Hwy, Central City, St. Claude, 7th Ward en Mid City. Don't get me wrong, er zijn genoeg leuke eettentjes en bars in Mid City, maar als je er niet bekend bent, dan kan je heel makkelijk een verkeerde afslag nemen en ergens terecht komen waar het niet zo veilig is.

Wat misschien ook een mogelijkheid is, is om 2 nachten in New Orleans zelf te verblijven en de derde nacht naar Slidell te gaan. Zo kan je op de 29ste uitchecken, je bagage in het hotel achterlaten, op de dag de stad verkennen en 's avonds naar Slidell rijden waar je in een goedkoop hotelletje verblijft. De 30ste kan je op je gemak uitchecken en naar Honey Island Swamp gaan voor de swamp tour en vervolgens rustig verder rijden naar Florida. Je hebt dan 's ochtends iets meer speling omdat je niet eerst in de spits door de drukke stad hoeft te rijden en je op steenworp afstand bent van de tour. Ook kan je in Slidell goedkope overnachtingen vinden waardoor je misschien iets meer budget hebt voor een leuk hotel in New Orleans.

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Rebekka1977
Amerikafan

Hoi Figment ,

Wow bedankt! We gaan dit zeker bekijken ! En de laatste optie is ook wel een goede zeg! Alvast richting Slidell.

Hartstikke bedankt in ieder geval!
Mads2010
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Mads2010 »

In 2012 heb ik een viertal nachten doorgebracht in hotel http://www.maisondupuy.com/. Een aanrader. Hotel ligt twee blocks achter Bourbon Street maar ligt wel relatief rustig. Kosten weet ik niet precies, was met collegae en klanten op pad.
Voor meer informatie heb ik destijds een weblog bijgehouden, misschien interessant voor een aantal tips en mustsee's:
http://haccpintheusa.weebly.com/
Figment
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Figment »

Heb je Chateau Dupre Hotel al gevonden? Dit is een kleinschalig hotel, er is geen tv op de kamer, maar de kamers zijn charmant aangekleed en je zit midden in French Quarter (op Decatur Street, lekker dichtbij alle bezienswaardigheden en streetcars). Ik heb het hotel bij verschillende aanbieders gezien voor ca €311 voor 3 nachten. Het is geen luxe hotel, maar het zit in een mooi oud pand (1813) en je kan binnen je budget midden in het centrum verblijven... Er zijn nog maar enkele kamers beschikbaar, dus als je dit wat lijkt zou ik meteen toeslaan!
Het hierboven genoemde hotel Maison Dupu is inderdaad prachtig, maar in jouw periode zo'n $250 per nacht.

Mads2010
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Mads2010 »

Heb je Chateau Dupre Hotel al gevonden? Dit is een kleinschalig hotel, er is geen tv op de kamer, maar de kamers zijn charmant aangekleed en je zit midden in French Quarter (op Decatur Street, lekker dichtbij alle bezienswaardigheden en streetcars). Ik heb het hotel bij verschillende aanbieders gezien voor ca €311 voor 3 nachten. Het is geen luxe hotel, maar het zit in een mooi oud pand (1813) en je kan binnen je budget midden in het centrum verblijven... Er zijn nog maar enkele kamers beschikbaar, dus als je dit wat lijkt zou ik meteen toeslaan!
Het hierboven genoemde hotel Maison Dupu is inderdaad prachtig, maar in jouw periode zo'n $250 per nacht.
Prijs van Maison Dupuy idd fors zie ik nu. Eerlijkheidshalve moet ik er bij vermelden dat we destijds in maart in New Orleans verbleven waardoor de prijzen zeker lager waren.
Figment
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Figment »

Het hangt er inderdaad vanaf in welke periode je in New Orleans verblijft. Het is een populaire stad voor congressen en seminars en ook een stad met erg veel evenementen. Heb je pech dat je er net tijdens een congres of festival verblijft, dan ligt de prijs van een hotel een stuk hoger dan wanneer je er in een rustige periode bent. Zo kan je in de zomermaanden voor een prikkie in een mooie suite overnachten die in het hoogseizoen makkelijk $400 per nacht kan zijn. April behoord met populaire festivals als French Quarter Fest en Jazz Fest tot het hoogseizoen. Alleen Mardi Gras wordt drukker bezocht.
TS zit precies tijdens Jazz Fest in NOLA, wat ervoor zorgt dat hotels het driedubbele vragen en soms al maanden van tevoren zijn vol geboekt. Maar het is wel een en al feest in de stad, en het is ook een super leuke periode om daar te zijn!

Rebekka1977
Amerikafan

Heel erg bedankt voor de reacties.

We hebben het advies opgevolgd van Figment. We gaan de 29e inderdaad in Slidell slapen zodat we een ruimer budget over hebben voor de 2 nachten in New Orléans. Lang bedacht wat we wilden maar toch echt het liefst in het French Quarter. We hebben nu via Priceline een expressdeal geboekt voor 4ster Crowne Plaza French Quarter voor 170 dollar per nacht incl. Tax. Ligt super en toch wel blij mee ondanks de wat hogere prijs dan dat we in gedachten hadden, maar dit was nog vele malen goedkoper dan een 3ster expressdeal heel vreemd. Tja beetje luxe diertjes zijn we wel en tv op de kamer is voor vriendlief wel gewenst :D En voor 4ster in dat weekend toch een mooie deal. In Slidell al een redelijk motel gezien voor rond de 65/70 dollar dus dat compenseert mooi!

Ook wat betreft het festival zijn we overstag. We gaan de 27e snel weg uit Natchez zodat we rond 1300uur in New Orléans kunnen zijn waar we de laaste festival dag van dat weekend Jazz fest kunnen meemaken (met Eric Clapton). In 1 van de dagen in New Orléans rijden we dan een stukje terug naar de plantages die we eigenlijk de 27e wilden bezoeken, wel een eindje terug maar tja zo'n festival maak je maar 1x mee :wink: En de plantages wil ik ook erg graag zien.

Nogmaals bedankt, echt wat aan het advies gehad :thumbup:
Figment
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Figment »

Wat goed dat het allemaal is gelukt! Ik ben blij dat je wat aan de tips hebt gehad. Het Astor Crowne Plaza is een mooi hotel en ligt heel centraal. Goede keus!
Super dat jullie ook nog wat van Jazz Fest kunnen mee pikken. Dat is zo geweldig, daar ga je geen spijt van krijgen! Jullie gaan een mooie reis maken. Geniet ervan & Let the good times roll!

eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Wij hebben net last minute reis geboekt naar Houston.
Al jaren willen we New orleans in de route opnemen en nooit gedaan.
Nu wel en leuk om te lezen dat er net een jazzfest is.
We hebben Lamothe house gevonden op loop afstand French quarter.
Twee nachten niet te annuleren voor 225 euro.
Omdat we volgende week zaterdag al vertrekken durven we dat wel vast te leggen.
Drie nachten was helaas niet mogelijk en na dit topic gelezen te hebben weten we dus waarom.
Figment
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Figment »

De locatie van Lamothe House is echt perfect! Mooi gelegen aan de sfeervolle Esplanade, schuin tegenover Port of Call en het bruisende Frenchmen Street ligt om de hoek! Je hoeft ook alleen maar de straat over te steken en je bent al in French Quarter. Goede keuze! In december 2009 zijn mijn moeder en ik een week in Lamothe House geweest. We verbleven allebei in een suite in het hoofdgebouw. Er waren geen liften aanwezig, dus di mama verbleef op de bagane grond en ik op de bovenste etage. Beide suites waren werkelijk prachtig! Net alsof we in een tijdsmachine naar het victoriaanse tijdperk waren getransporteerd. Heel veel details en antieke meubels. Echt geweldig!
Inmiddels is er een nieuwe eigenaar en is het gehele hotel gerenoveerd. Ik ben er sindsdien niet meer geweest, maar zag op foto's dat de kamers er nu heel anders uitzien. Ik ben benieuwd hoe jullie het zullen ervaren!
Heel veel plezier gewenst! New Orleans is geweldig, geniet ervan!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer