Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reisschema Zuid-oost VS

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Vincent Otten
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reisschema Zuid-oost VS

Bericht door Vincent Otten »

Hallo,

Mijn vriendin en ik gaan weer naar Amerika dit jaar. Onze reistijd is niet ideaal alleen door werk is het nu eenmaal niet anders (25 okt. - 15 nov.)

Wij wouden graag het zuidoosten van de verenigde staten aandoen want hier zijn wij nog niet geweest echter is onze kennis van dit deel van de verenigde staten beperkt dus vandaar dat ik graag wat tips/adviezen zou willen voor onze reis. Het Reisschema ziet er nu als volgt uit.

Dag 1 - Amsterdam - Miami
Dag 2 - Miami - Jacksonville
Dag 3 - Jacksonville - virgina beach
Dag 4 - Virgina beach - Shenandoah NP
Dag 5 - Shenandoah NP - Blue ridge mountains
Dag 6 - Blue ridge mountains
Dag 7 - Blue ridge mountains - Great smokey mountains
Dag 8 - Great smokey mountains
Dag 9 - Great smokey mountains - Mammoth cave NP
Dag 10 - Mammoth cave NP - Nashville
Dag 11 - Nashville - Memphis
Dag 12 - Memphis - Holly springs State park
Dag 13 - Holly springs state park - Atchafalaya Basin
Dag 14 - Swamp expedition in Atchafalaya Basin
Dag 15 - Atchafalaya Basin - New Orleans
Dag 16 - New Orleans - Tallahassee
Dag 17 - Tallahassee - Tampa
Dag 18 - Tampa - Everglades
Dag 19 - Everglades
Dag 20 - Key west
Dag 21 - Miami - amsterdam

Zijn ons er van bewust dat het allemaal wel ver rijden is. Vorige road-trip door de VS hebben wij 4000 mijl gereden in 21 dagen. Dit zou neerkomen op 3500 mijl. Zijn er nog dingen die wij hebben gemist en zeker moeten doen? Zijn er dingen die er vanaf kunnen? Ik ben gaan zoeken wanneer alles dichtgaat aan NP etc. kon er alleen niks over vinden. Zijn de GSM dan nog open? De blue ridge parkway ook?

Bvd,

Cyn en Vin
Color01
Amerika-expert

Re: Reisschema Zuid-oost VS

Bericht door Color01 »

je gaat 1000 kilometer rijden voor 1 dag Va Beach :shock: .....als je toch deze kant op komt, dan zou ik voor de Outer Banks, NC Kiezen ...en ik zou het verblijf in de Blueridge/ Great smokey mountains inkorten....en een paar dagen langer in de Outer Banks door brengen.
Vincent Otten
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Vincent Otten »

Oke, dankjewel voor de feedback. Dan zou het worden.

Dag 1 - Amsterdam - Miami
Dag 2 - Miami - Jacksonville
Dag 3 - Jacksonville - Outer banks
Dag 4 - Outer Banks - Shenandoah NP
Dag 5 - Shenandoah NP - Blue ridge mountains
Dag 6 - Blue ridge mountains
Dag 7 - Blue ridge mountains - Great smokey mountains
Dag 8 - Great smokey mountains
Dag 9 - Great smokey mountains - Mammoth cave NP
Dag 10 - Mammoth cave NP - Nashville
Dag 11 - Nashville - Memphis
Dag 12 - Memphis - Holly springs State park
Dag 13 - Holly springs state park - Atchafalaya Basin
Dag 14 - Swamp expedition in Atchafalaya Basin
Dag 15 - Atchafalaya Basin - New Orleans
Dag 16 - New Orleans - Tallahassee
Dag 17 - Tallahassee - Tampa
Dag 18 - Tampa - Everglades
Dag 19 - Everglades
Dag 20 - Key west
Dag 21 - Miami - amsterdam

De reden dat wij graag lang in GSM en Blue ridge mountains verblijven is omdat we daar graag veel hiking trails willen doen als we daar zijn. Zit wel enige flexibiliteit in de route. Het is niet een vast reisschema. Meer een globaal idee. Wij boeken geen hotels/motels vooraf, gaan gewoon rijden met de auto en zien wel waar we uitkomen alleen dit zijn de generale dingen die wij willen doen en een klein beetje een tijdschema erbij om te kijken of het haalbaar is.

Stel wij zijn daar en de Outer Banks vinden wij heel leuk dan blijven wij er gewoon langer en korten we ons schema ergens anders in. De outer banks lijken mij trouwens echt geweldig. Zijn er nog meer dingen die wij eigenlijk zouden moeten zien in Virgina?

Cyn en Vin
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

ik woon vlakbij Virginia Beach, maar wij gaan toch telkens weer naar NagsHead,NC, Want er is zoveel te zien en te beleven in the Outer Banks. en je kunt ook nog door rijden naar Cape Hatteras.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Vincent Otten schreef: Zijn er nog meer dingen die wij eigenlijk zouden moeten zien in Virgina?

Cyn en Vin
Teveel om op te noemen, maar daar hebben jullie geen tijd voor. Virginia heeft van alles te bieden, prachtige natuur, zowel aan de kust als in de bergen, veel geschiedenis, want hier kwamen o.a. de eerste colonisten en ook de meeste presidenten vandaan. Maar voor jullie reis ligt het net iets te noordelijk om er veel van te zien.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer