We vliegen op vrijdag 26 mei om 10.15 uur vanaf Amsterdam naar Orlando (via Frankfurt) met United Airlines, maar uitgevoerd door Lufthansa.
We landen dan om 17.40 uur in Orlando (en hebben in Frankfurt een overstap van ruim 2 uur).
Vervolgens vier weken later, op zaterdag 24 juni, vliegen we weer dezelfde route terug. Vertrek om 20.05 uur en landen dan de volgende dag om 13.40 uur weer in Amsterdam.
De eerste twee weken willen we een rondje maken door Alabama, Louisiana, Mississippi, Tennessee, North Carolina, South Carolina en Georgia. De laatste twee weken verblijven we - waarschijnlijk in een villa of condo - in Orlando.
Wat betreft Orlando hebben we eigenlijk niet zoveel vragen meer. Het wordt onze vier keer daar en we vermaken ons altijd wel

Maar ik zit meer met de rondreis. Eigenlijk heb ik hem al wat volgepland en kan er niet zoveel meer bij (of geschoven worden). Tijdens de rondreis zullen we natuurlijk ook wat pretparken bezoeken (daar ligt onze hobby tenslotte), waardoor de route al snel bepaald is natuurlijk. Maar wie weet zie ik nu echt iets over het hoofd, dus vandaar een topic!
DAG 01: Amsterdam - Orlando
DAG 02: Orlando - Tallahassee | Aclimatiseren en boodschappen doen
DAG 03: Tallahassee | Wild Adventure Themepark (pretpark, 7 achtbanen)
DAG 04: Tallahassee - Mobile? (op de bonnefooi) | Race City PCB & Waterville Gulf Shores, AL (pretparken, beide 1 achtbaan) - MEMORIAL DAY
DAG 05: Mobile - New Orleans | New Orleans
DAG 06: New Orleans – Jackson | Blue Bayou Dixie Landin’ (pretpark, 4 achtbanen)
DAG 07: Jackson – Memphis | Tupelo
DAG 08: Memphis – Nashville | Memphis
DAG 09: Nashville – Chattanooga | Nashville
DAG 10: Chattanooga – Gatlinburg | Ruby Falls, Rock City en Lake Winnepesaukah (pretpark, 3 achtbanen)
DAG 11: Gatlinburg |Dollywood (pretpark, 8 achtbanen)
DAG 12: Gatlinburg | Great Smokey Mountains NP
DAG 13: Gatlinburg – Cherokee | Great Smokey Mountains NP
DAG 14: Cherokee - Hickory? (op de bonnefooi) | Blue Ridge Parkway
DAG 15: Hickory – Charlotte | Carowinds (pretpark, 13 achtbanen)
DAG 16: Charlotte – Savannah | Savannah
DAG 17: Savannah – Orlando | St. Augustine en Daytona Beach
DAG 18 t/m DAG 30: Orlando (voornamelijk pretparken)
DAG 30: vertrek Orlando naar Amsterdam
DAG 31: aankomst Amsterdam
Op zich zitten de twee weken in Orlando natuurlijk ram vol, maar eventueel is daar nog wel een dagje eruit te halen, om zo een extra dag in de rondreis te plannen.
Planning in Orlando:
- Magic Kingdom
- Animal Kingdom
- Epcot
- Hollywood Studios
- Disney Typhoon Lagoon
- Disney Blizzard Beach
- Universal Studios
- Islands of Adventure
- Volcano Bay
- Seaworld
- Busch Gardens
- Fun Spot America
- Kelly Park
- Outlet shoppen
Voor ons zijn de waterparken de ontspanningsdagen. Verder is Fun Spot America ook prima 's avonds te doen na een waterpark bezoek. En Outlet Shoppen is natuurlijk ook prima tussendoor te plannen.
Maar de grote hamvraag dus: vergeet ik iets belangrijks tijdens de rondreis? Of zou ik wellicht sommige dagen anders kunnen plannen?
Routekaartje: