Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
New Orleans: ervaringen gevraagd betreffende veiligheid in de stad.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 4
New Orleans: ervaringen gevraagd betreffende veiligheid in de stad.
Hallo allemaal,
Ik ben bezig een roadtrip te plannen en wil daarbij 2 volle dagen new orleans bij plannen. Nu ben ik dus flink aan het inlezen en ik lees steeds weer dat het zo'n onveilige stad is en er veel criminaliteit is. Natuurlijk moet je in ieder grote stad oppassen maar als ik het goed begrijp is new orleans veel erger dan andere steden. Wat zijn jullie ervaringen? Voelden jullie je echt onveilig savonds en overdag?
Ik ben bezig een roadtrip te plannen en wil daarbij 2 volle dagen new orleans bij plannen. Nu ben ik dus flink aan het inlezen en ik lees steeds weer dat het zo'n onveilige stad is en er veel criminaliteit is. Natuurlijk moet je in ieder grote stad oppassen maar als ik het goed begrijp is new orleans veel erger dan andere steden. Wat zijn jullie ervaringen? Voelden jullie je echt onveilig savonds en overdag?
Laatst gewijzigd door markro op 21 jul 2017, 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: New Orleans
Dan moet je eens naar Detroit gaan, dan bekijk je alles weer anders.
New Orleans heeft uiteraard ruige buurten, maar dat heeft elke stad in de VS wel. Er zijn genoeg delen te bezoeken waar er zich (doorgaans) geen problemen voordoen (uitzonderingen bevestigen de regel natuurlijk).
Er zijn best wel wat steden die gevaarlijker zijn dan NOLA. Ik was er enkele jaren terug gedurende een week en heb me nooit onveilig gevoeld.
New Orleans heeft uiteraard ruige buurten, maar dat heeft elke stad in de VS wel. Er zijn genoeg delen te bezoeken waar er zich (doorgaans) geen problemen voordoen (uitzonderingen bevestigen de regel natuurlijk).
Er zijn best wel wat steden die gevaarlijker zijn dan NOLA. Ik was er enkele jaren terug gedurende een week en heb me nooit onveilig gevoeld.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Er schijnt nu inderdaad een bende actief te zijn, die zich specifiek op toeristen richt.
[youtube]6b_5yEOwmms[/youtube]
[youtube]6b_5yEOwmms[/youtube]
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Zijn er afgelopen vakantie twee dagen geweest.Heb me er niet onveilig gevoeld. Sommige wijken zijn wat ruiger maar daar heb je dan ook niks te zoeken. Maar verder een leuke stad!
Zie ons verslag: https://usatour2017.wordpress.com/2017/ ... leans-rum/
Zie ons verslag: https://usatour2017.wordpress.com/2017/ ... leans-rum/
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Een bende actief ? Ik dacht dat dit een eenmalig feit was.Arno schreef:Er schijnt nu inderdaad een bende actief te zijn, die zich specifiek op toeristen richt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Re: New Orleans: ervaringen gevraagd betreffende veiligheid in de stad.
Ik ben net terug uit Amerika (probeer wakker te blijven
) en wat hebben we weer genoten. We zijn gestart in New Orleans en we hebben gefietst met een gids (Nola Buzz: Aanrader!!!!!!!!) door verschillende wijken. Ik voelde me er absoluut niet onveilig, ook s avonds (zonder gids) voelde ik me niet onveilig. De gids gaf zelf aan dat je wijken als Treme beter niet kunt doen als je alleen bent zonder iemand die de weg kent. Maar eigenlijk kom je vooral in French Quarter als je zelf naar de stad gaat. Door de fietstocht wisten we goed waar we heen moesten en wat leuk was om te doen. Als je mijn verslag wilt lezen, laat het maar weten, dan stuur ik je de link door.
Ga absoluut naar het World War 2 museum, is echt gaaf. Hier zijn we s middags na de fietstour geweest. Ook hebben we in The Presbytère een (kleine) tentoonstelling over Katrina gezien wat zeker de moeite waard is.
Ik was overigens zelf ook wat huiverig voor ik ging. Maar ik heb me niet onveilig gevoeld. Volgens de gids was het 300 jaar geleden allemaal heftiger. Dat zegt voor mij niet heel veel, maar ik voelde me in elk geval goed in de stad. Tuurlijk is het een grote stad en moet je opletten. Maar blijf vooral in de drukte van French Quarter.
Ik vind het filmpje trouwens heftig om te zien!

Ga absoluut naar het World War 2 museum, is echt gaaf. Hier zijn we s middags na de fietstour geweest. Ook hebben we in The Presbytère een (kleine) tentoonstelling over Katrina gezien wat zeker de moeite waard is.
Ik was overigens zelf ook wat huiverig voor ik ging. Maar ik heb me niet onveilig gevoeld. Volgens de gids was het 300 jaar geleden allemaal heftiger. Dat zegt voor mij niet heel veel, maar ik voelde me in elk geval goed in de stad. Tuurlijk is het een grote stad en moet je opletten. Maar blijf vooral in de drukte van French Quarter.
Ik vind het filmpje trouwens heftig om te zien!
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika