Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis kustbewoner: advies rondreis Georgia - South Carolina - Tennessee - Florida juli 2018.
- kustbewoner
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Reis kustbewoner: advies rondreis Georgia - South Carolina - Tennessee - Florida juli 2018.
Ik heb dit naar dit forum verplaatst, omdat ik denk dat dit beter hier bij hoort.
Ik heb de route rond, heeft wat langer geduurd wegens familiale omstandigheden (het leven kan hard zijn ...).
Ik heb er heel weinig kunnen aan werken maar de vertrekdatum komt met rasse schreden dichterbij.
We hebben 2 jaar terug heel wat klassieke highlights (Everglades, Keys, Miami, Naples, Ft Myers, Ocala ...) bezocht van Florida, tevens hebben we toen New Orleans en Natchez mee opgenomen in de trip.
Deze keer hebben we als start- en eindpunt Orlando genomen.
Het begin van de route via St Marys over GSM naar Nashville (Dag 9 ) ben ik vrij zeker van en kan moeilijk worden gewijzigd omdat ik oa in Nashville een avond in Grand Ole Opry heb gereserveerd.
Op dag 18 wil ik in Cocoa Beach zijn, omdat we dan surflessen hebben gereserveerd voor de kids.
Aan de route daartussen begin ik te twijfelen (alle dagen met ??? voor). Kunnen jullie eens een kritisch oog werpen, alle tips zijn welkom. Ik weet het, er zitten een paar pittige ritten bij, maar daar ben ik me van bewust en ik geef er niet om grote afstanden in één maal te overbruggen. Cruisen in onze huurwagen maakt ook deel uit van mijn vakantiegevoel.
https://kustbewoners-georgia-florida-20 ... route.html
Dag 1 : Orlando
Dag 2 : Titusville - Daytona - St Marys : Daytona beach en Daytona Speedway
Dag 3 : St Marys : Bezoek Cumberland Island
Dag 4 : St Marys - Savannah : Wandeling historisch Savannah, avond : Ghost tour
Dag 5 : Savanah - Cherokee via Blue Ridge Parkway
Dag 6 : Cherokee – Gatlinburg door GSM
Dag 7 : Gatlinburg : Ziplinen en wandelen GSM
Dag 8 : Gatlinburg - Cades Cove - Nashville : Fietsen in Cades Cove, avond : Grand Ole Opry
Dag 9 :Nashville : Wandeling om 9 h, Country Music Hall of Fame and museum
Dag 10 : Nashville -Lynchburg - Chatanooga : Bezoek Jack Daniels, shoppen
Dag 11 : ??? Chatanooga - Gainesville : Lange rit naar Gainesville FL, namiddag : Drag Race Gainesville Raceway
Dag 12 : ??? Gainesville - Juniper Springs Ft Myers Beach : Kayakken Juniper Springs
Dag 13 : ??? Ft Myers Beach : Strand, schelpen zoeken Sanibel Island
Dag 14 : ??? Ft Myers Beach - Homestead : ?????
Dag 15 : ??? Homestead : Kano Everglades : Nine Mile Pond Canoe Trail
Dag 16 : ???Homestead - Ft Lauderdale : Shooting range : Pembroke gun range
Dag 17 : ??? Ft Lauderdale- Cocoa Beach : ???
Dag 18 :Cocoa Beach : Surfschool Nex Gen Surf, strand
Dag 19 :Cocoa Beach - Orlando : Kennedy Space Center
Dag 20 tem dag 24 :Orlando
Ik heb de route rond, heeft wat langer geduurd wegens familiale omstandigheden (het leven kan hard zijn ...).
Ik heb er heel weinig kunnen aan werken maar de vertrekdatum komt met rasse schreden dichterbij.
We hebben 2 jaar terug heel wat klassieke highlights (Everglades, Keys, Miami, Naples, Ft Myers, Ocala ...) bezocht van Florida, tevens hebben we toen New Orleans en Natchez mee opgenomen in de trip.
Deze keer hebben we als start- en eindpunt Orlando genomen.
Het begin van de route via St Marys over GSM naar Nashville (Dag 9 ) ben ik vrij zeker van en kan moeilijk worden gewijzigd omdat ik oa in Nashville een avond in Grand Ole Opry heb gereserveerd.
Op dag 18 wil ik in Cocoa Beach zijn, omdat we dan surflessen hebben gereserveerd voor de kids.
Aan de route daartussen begin ik te twijfelen (alle dagen met ??? voor). Kunnen jullie eens een kritisch oog werpen, alle tips zijn welkom. Ik weet het, er zitten een paar pittige ritten bij, maar daar ben ik me van bewust en ik geef er niet om grote afstanden in één maal te overbruggen. Cruisen in onze huurwagen maakt ook deel uit van mijn vakantiegevoel.
https://kustbewoners-georgia-florida-20 ... route.html
Dag 1 : Orlando
Dag 2 : Titusville - Daytona - St Marys : Daytona beach en Daytona Speedway
Dag 3 : St Marys : Bezoek Cumberland Island
Dag 4 : St Marys - Savannah : Wandeling historisch Savannah, avond : Ghost tour
Dag 5 : Savanah - Cherokee via Blue Ridge Parkway
Dag 6 : Cherokee – Gatlinburg door GSM
Dag 7 : Gatlinburg : Ziplinen en wandelen GSM
Dag 8 : Gatlinburg - Cades Cove - Nashville : Fietsen in Cades Cove, avond : Grand Ole Opry
Dag 9 :Nashville : Wandeling om 9 h, Country Music Hall of Fame and museum
Dag 10 : Nashville -Lynchburg - Chatanooga : Bezoek Jack Daniels, shoppen
Dag 11 : ??? Chatanooga - Gainesville : Lange rit naar Gainesville FL, namiddag : Drag Race Gainesville Raceway
Dag 12 : ??? Gainesville - Juniper Springs Ft Myers Beach : Kayakken Juniper Springs
Dag 18 :Cocoa Beach : Surfschool Nex Gen Surf, strand
Dag 19 :Cocoa Beach - Orlando : Kennedy Space Center
Dag 20 tem dag 24 :Orlando
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Re: Reis kustbewoner: advies rondreis Georgia - South Carolina - Tennessee - Florida juli 2018.
Even mijn bescheiden mening over dit stuk van je routeDag 10 : Nashville -Lynchburg - Chatanooga : Bezoek Jack Daniels, shoppen

- Leuk dat je volle dag Nashville inclusief de avond ervoor Grand Ole Opry doet! Ik vond de GOO echt een hoogtepunt in mijn reis!
Je kunt trouwens in het winkelcentrum dat naast de Grand Ole Opry zit heel goed winkelen en ook wat eten voor de show.
Verder in Nashville vond ik Broadway geweldig, zelfs 's ochtends vroeg was het een feest op straat!
- Je bezoek aan Chattanooga is erg kort, dat is jammer! Lynchburg onderweg tussen Nashville en Chattanooga is heel goed te doen, heb ik zelf ook gedaan. Mijn tip: reserveer vantevoren je tour op een bepaald tijdstip! Wij deden dat niet en moesten daardoor bijna 2 uur wachten op een tour. Lijkt me in jullie reis een beetje zonde van de tijd, anders zie je helemaal niks van Chattanooga
- In Chattanooga vond ik het bezoek aan Rock City en Ruby Falls de moeite waard. Je kunt een combinatieticket kopen. Als je 's ochtends vroeg of juist einde van de dag gaat, is het een stuk rustiger dan midden op de dag.
Wat betreft het Florida deel: ik zou een dagje Florida afsnoepen om je wat meer ruimte te geven tussen Nashville en Gainesville.
Fort Meyers is best een leuk strandje/plaatsje hoor, maar ik zou persoonlijk liever dag daar inleveren om wat meer tijd te nemen in het Zuiden (ipv Florida).
Veel plezier!
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
- kustbewoner
- Amerikafan
- Contacteer:
Re: Reis kustbewoner: advies rondreis Georgia - South Carolina - Tennessee - Florida juli 2018.
@ING : bedankt voor jouw reactie, ik heb ondertussen op jouw advies de tour in Jack Daniels gereserveerd. Ik kom dan rond 13h aan te Chattanooga, is dit voldoende voor een wandeling in Rock City? Ruby Falls lijkt ons volgens vele comments op het internet niet echt de moeite.
Ik kan ook één dag Ft Meyers weglaten, maar wat zou jij dan in de plaats doen ?
Heb ondertussen Senoia toegevoegd (The Walking Dead tour)
Ik kan ook één dag Ft Meyers weglaten, maar wat zou jij dan in de plaats doen ?
Heb ondertussen Senoia toegevoegd (The Walking Dead tour)
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ruby Falls is op zich wel de moeite waard hoor vonden wij. Wij hadden de pech dat we in het memorial day weekend waren waardoor het vreselijk druk was (eind van de dag). We kwamen die dag uit Nashville via Lynchburg Jack Daniel's (11u aanwezig en weinig/geen wachttijd) en reden daarna door naar Chattanooga om eerst naar Rock City te gaan en daarna naar Ruby Falls. Als je de berg op gaat naar Rock City kom je langs Ruby Falls, je zou dan kunnen kijken of het druk is (zo ja dan staan de mensen zichtbaar buiten te wachten) en zou je kunnen beslissen om het te skippen of niet.
Rock City vonden wij weer niet zo bijzonder, leek erop dat alles daar aangelegd was...
Rock City vonden wij weer niet zo bijzonder, leek erop dat alles daar aangelegd was...
- kustbewoner
- Amerikafan
- Contacteer:
Wij willen een wandeling maken in Chattanooga . Wat kunnen jullie aanraden dan ?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 1510 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-
- 13 Reacties