Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

2/3 maanden in Nashville

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
JDGH
Amerika-ontdekker

2/3 maanden in Nashville

Bericht door JDGH »

Dag allemaal,

Ik ben nieuw op het forum, dus mijn excuses als ik dit per ongeluk ergens verkeerd plaats!

Mijn naam is Jop, en ik ben 23 jaar. In juni studeer ik af, en in het najaar wil ik dan eindelijk mijn droom gaan vervullen: als muzikant een aantal maanden verblijven in Nashville. Ik wil in Nashville graag veel gaan songwriten en gaan werken aan mijn debuutalbum. Uiteraard wil ik ook graag Memphis (en wellicht Knoxville) bezoeken, maar ik ben van plan om 2 tot 3 maanden in Nashville te gaan verblijven. De standaard dingen (visum, vliegtickets etc.) moeten me wel gaan lukken, maar ik vraag me af wat slim is qua huisvesting. Iemand die er ervaring mee heeft langere tijd in eenzelfde stad te verblijven? Is het slim om een hostel te zoeken, of toch juist een appartement o.i.d. te gaan huren? Wellicht zijn er ook mogelijkheden tot huisvesting voor de studenten daar waar ik eventueel terecht kan?

Alle tips zijn welkom!

Bij voorbaat dank :)
Ziva
Amerika-expert

Re: 2/3 maanden in Nashville

Bericht door Ziva »

Je zou misschien kunnen kijken of je iemand huis mag huren of een roommate kunt vinden. Ik vind dit forum altijd wel nuttig. Je zou er een oproep kunnen doen. Verder gebeurt er tegenwoordig veel op Facebook dus zou je ook hier een oproep kunnen doen. Misschien kun je daar ook wat contacten leggen?

Hou verder rekening met het feit dat je maar 89 dagen mag blijven op een ESTA. een huur auto relatief gezien best wel duur is voor jou als je dat al die maanden moet huren en dan Nashville niet echt een stad is waar alles op loopafstand is. Met de bus zou kunnen, dat schijnt op zich wel goed te zijn. Verder zijn veel studios al vermoedelijk maanden volgeboekt dus zou ik ook alvast daar naar kijken als je studio tijd wilt reserveren.

Heel veel succes! Dromen moet je waarmaken dus ik hoop dat het je gaat lukken ;)
JDGH
Amerika-ontdekker

Bericht door JDGH »

Bedankt voor je reactie! Ik zal even kijken naar dat andere forum en de facebook-pagina, het kan erg handig zijn! Op websites zoals Airbnb zag ik ook al redelijk prima kamers etc. voorbijkomen. Ik heb wel wat muzikale contacten via via, dus studiotijd zou goed moeten komen. Ik ben voornemens volgende week mijn vliegtickets te boeken! Enig nadeel is dat ik geen rijbewijs heb.. op andere sites en fora zag ik dat het openbaar vervoer in de stad zelf goed te doen is, dus daar hoop en vertrouw ik dan ook maar op. Misschien met de fiets door Nashville :P ?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Nashville heeft stadsbussen maar reken er niet op dat het zo goed is als in een stad in pakweg West Europa.
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR »

Biedt aan dat je ergens live muziek speelt voor een aantal uren per week.. Misschien hebben ze een kamer boven een kroeg... 8)
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Maar zeg vooral niets over 'opnames' en 'muziek spelen in ruil voor...' wanneer je het land binnen wilt komen, want daar heb jij geen visum voor, dus mag je meteen rechtsomkeer maken.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Zorg dan ook dat je daarover geen informatie op je telefoon en laptop hebt. En dat je niks bij je hebt waaruit je ware intenties blijken.
Gast

Bericht door Gast »

Dus een gitaar meenemen is geen goed idee?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Op zich niet, maar in combinatie met andere zaken kan het wel een probleem worden.
JDGH
Amerika-ontdekker

Bericht door JDGH »

Ah oké, goed om bij stil te staan inderdaad.. Ben wel van plan om 1 gitaar mee te nemen, maar misschien is het wel net zo handig (en duur) om er gewoon daar eentje te kopen en aan het eind van mijn reis te verkopen. Ik was van plan om housing voor de eerste maand te boeken, en dan daar inderdaad te bezien of ik wellicht na het ontmoeten van mensen via via een kamer kan regelen.. maar als ik dit zo lees lijkt me dat ook niet slim / aan te raden? Kan me voorstellen als dat bekend wordt dat ik mezelf 'verdacht' maak in de zin van dat ik inderdaad bedoeling heb om diensten te verlenen voor een slaapplek..
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia

Bericht door Big Al »

Zoals hierboven al is aangeduid, de VS hebben strenge regels voor verblijf van buitenlanders. Vrijwel iedere buitenlander die op via een luchthaven binnenkomt wordt aan de tand gevoeld.

Ik denk dat er al meteen bellen gaan rinkelen als je zegt dat je bijna drie maanden in één stad gaat verblijven. Dat is ongebruikelijk voor een toerist...

Je kan vragen verwachten over het doel van je verblijf, waar je gaat verblijven en hoe je die drie maanden gaat bekostigen. Mocht er argwaan zijn dan zullen ze doorvragen over andere zaken als vervoer, ziektekosten, inkomsten, en dergelijke.

Dit overkwam mij jaren geleden toen ik hier vijf weken kwam om mijn vriendin te bezoeken (ook al een rode vlag). Uiteindelijk (na ettelijke uren) wist ik de immigratiedienst ervan te overtuigen dat ik nog voldoende banden met Nederland had om min of meer te garanderen dat ik weer terug naar Nederland zou gaan.

Heb je overwogen om via een soort uitwisselingsprogramma te gaan of zelfs op uitnodiging van een muziekorganisatie? Dan spelen dit soort zaken veel minder.
JDGH
Amerika-ontdekker

Bericht door JDGH »

Bedankt, goed dat je me hiervan bewust maakt. Inmiddels heb ik mijn vliegtickets geboekt (15 okt heen - 7 jan terug). Ook heb ik voor de eerste 40 dagen een mooie AirBNB geboekt. Na veel met mensen gesproken te hebben die ervaring hebben met dit soort trips ben ik voornemens om na deze 40 dagen een tijdje door te reizen naar een andere stad. Wellicht vanuit hier naar Alabama, Georgia, Florida o.i.d. Zouden ze bij de douane moeilijk doen als je aangeeft dat je na de eerste maand in Nashville 'nog niet precies weet' waar je heengaat? Ik heb sowieso vliegtickets terug naar Amsterdam vanuit Nashville, dus het zal een kleiner rondreisje worden. Als iemand nog tips heeft in deze staten (of andere grenzend aan Tennessee), let me know!
2019: Nashville, Louisville & Montgomery
2020: Nashville
November 2021: Nashville
Gast

Bericht door Gast »

je hoeft helemaal niet aan te geven waar je je hele reis verblijft. Op je ESTA vul je een hotel in waar je verblijft (of niet), maar je hoeft verder nergens te vermelden wat je daarna gaat doen. Als je iets gevraagd wordt door de immigrations Officer geef je antwoord op de vraag: kort en bondig. Zeker NOOOIT uit jezelf teveel vertellen....Wat is er onjuist als je zegt dat je een rondreis gaat maken?
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

je hoeft helemaal niet aan te geven waar je je hele reis verblijft
Dat klopt denk ik niet. Je hoeft inderdaad niet op het formulier je hele reisplan aan te geven, maar de immigratiedienst kan en mag je vrijwel alles vragen. Zelfs je telefoon, Facebook, en dergelijke kunnen bekeken worden - zeker als je geen Amerikaans staatsburger of ingezetene bent. Ik weet niet of ze al naar je wachtwoorden mogen vragen, maar daar wordt al wel tijden over gesproken.

Het gaat hun ruwweg om de volgende zaken:
  1. Tegengaan van illegale immigratie
  2. Tegengaan van criminaliteit in de VS
  3. Voorkomen dat buitenlanders illegaal in de VS gaan werken
  4. Terrorismebestrijding
In jouw geval zullen met name #1 en #3 een rol spelen, daar je ten eerste veel langer dan gemiddeld hier zal verblijven en bovendien voornamelijk op dezelfde plaats blijft. Bovendien zal het feit dat je net bent afgestudeerd en nog geen baan hebt in NL een rode vlag zijn.

Het zal er dan ook om draaien dat je hun ervan kan overtuigen dat je hier niet gaat werken en dat je weer netjes de VS zal verlaten. Je kan dan denken aan zaken als een baan die na je terugkomst zal beginnen, een koophuis of lease op een huurwoning, auto die nog op jouw naam staat in NL, vervolgstudie, hoeveel geld je bij je hebt, een retourticket, lidmaatschap van organisaties of verenigingen, et cetera. Houdt er ook rekening mee dat als je zegt dat je een kredietkaart hebt ze meteen zullen denken aan doorlopend krediet en niet aan een kaart die je elke maand moet afbetalen. Ze werden destijds heel zenuwachtig toen ik zei dat ik een "credit card" had, want ze gingen ervan uit dat ik een grote schuld ging opbouwen en die wilde ontlopen door niet naar NL terug te keren.
Ook het feit dat ik een uitkering had (was net klaar met m'n studie) en op vakantie ging konden ze niet bevatten. Amerikanen vinden het nogal zot dat je werkloosheidsuitkering wordt doorbetaald en je vier weken op vakantie kan. De gemiddelde Amerikaan krijgt amper een week vakantie...

Ga er overigens vanuit dat alle informatie die je verstrekt gecontroleerd kan worden, ofwel door je te ondervragen of door de autoriteiten in NL te benaderen.

Niettegenstaande deze Kafka-achtige situatie, het zal waarschijnlijk wel los lopen mits je inderdaad niet van plan bent om hier te gaan werken en ook netjes weer de VS wil verlaten voordat je visum verloopt.
Gast

Bericht door Gast »

@Big Al volgens mij zeg ik dat al in mijn post: je hoeft niet je hele reisplan aan te geven, maar moet antwoord geven op de vragen die je gesteld worden. Het is verstandig alleen maar antwoord te geven en geen ellenlange verhalen op te hangen....exactly my point.
Big Al
Amerika-expert

Bericht door Big Al »

Ah - verkeerd begrepen. Mijn Nederlands is blijkbaar roestiger dan ik dacht...
dickdale
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door dickdale »

Je zou eens contact kunnen leggen met J Edwards. Hij is een muzikant die op de zondagen optreed in de Bootleggers Inn in Nashville. Wie weet heeft hij tips voor je.
2009: NY en rondje FL
2011: Rondje LAX, SFO, LAX
2014: Rondje Denver
2015: Rondje Washington DC-Niagara Falls-Manhattan-Philidelphia-Washington DC
2016: Rondje Salt Lake City
2019: Rondje Nashville en Strandvakantie Daytona Beach
2021: NY met de nichtjes
JDGH
Amerika-ontdekker

Bericht door JDGH »

Dank voor jullie antwoorden!

Inmiddels is het nog maar 4 weken voor mijn vertrek, en kijk er ontzettend naar uit. Het enige waar ik me nu nog druk om maak is of ze niet heel moeilijk gaan doen bij de douane.. Zie het al gebeuren dat ik niet binnenkom. Ik zal gewoon uitleggen hoe het zit, en niet te veel zeggen over mijn muzikale ambities. Is het slim om bijv. social media af te schermen? Ennuh, mocht er iemand in deze periode in Nashville zijn ben ik graag in voor een biertje! :thumbup:
2019: Nashville, Louisville & Montgomery
2020: Nashville
November 2021: Nashville
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Bij de douane doen ze niet moeilijk. De US Immigrations beambte zul je moeten overtuigen. Met een goed en logisch verhaal lukt dat.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik zou gewoon zeggen dat je op vakantie gaat en muziek gaat maken met vrienden. En mochten ze zover gaan dat ze vragen hoe je die vrienden kent, zeg dan via een internet muzieksite ofzo. Dan kun je denk ik prima ook je gitaar meenemen.

Je hoeft niet je social media af te schermen maar wees wel voorbereid op vragen van de Amerikaanse immigratieambtenaar als "wie heeft je koffer ingepakt", "waar ga je naartoe reizen(je route)", "wie ga je daar ontmoeten", "waar verblijf je (en hoe lang?)", "heb je een creditcard of cash". Je hoeft niet met een compleet plan aan te komen maar zorg wel dat je een antwoord klaar hebt want uiteindelijk beslissen zij of je het vliegtuig in mag.

Ik woon vlakbij Nashville dus mocht je vragen hebben kun je me een PBtje sturen :) Alvast veel reisvoorpret, hoop dat het een supergave reis gaat worden!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer