Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis jojo17: tips gevraagd voor Washington to Deep South.

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
jojo17
Amerika-newbie

Reis jojo17: tips gevraagd voor Washington to Deep South.

Bericht door jojo17 »

We (2 volwassenen van 54) gaan in mei 2020 een hele mooie trip maken. Van New York naar Washington en dan via de Blue Ridge Mountains naar New Orleans en daarna naar Orlando om terug te vliegen. Ik heb het reisschema wel aardig op orde (denk ik), maar ik hou dagen over :D . Waar kan ik het beste een dag aan plakken? Ik weet het niet na dag 17. Zal ik in het voorgaande ergens iets gemist hebben? Is het te gehaast? Wij houden van zowel steden als natuur. Elke tip is welkom.

Dag 1 Amsterdam New York (directe vlucht)
Dag 2 New York
Dag 3 New York
Dag 4 van New York naar Washington met de trein (hotel geboekt)
Dag 5 Washington
Dag 6 Washington huurauto ophalen vroeg en dan naar Gettysburg om daarna af te buigen naar Waynesboro (hotel geboekt)
Dag 7 Waynesboro naar Roanoke (misschien een klein stukje Skyline drive?)
Dag 8 Roanoke naar Pigeon Forge (of in de buurt) Lange rit via een stuk Blue ridge Parkway.
Dag 9 Pigeon Forge ( in de omgeving Smoky Mountains verkennen.)
Dag 10 Pigeon Forge naar Nashville
Dag 11 Nashville (concert bezoeken evt)
Dag 12 Nashville naar Memphis (bezoek Graceland, ik probeer te boeken voor we gaan.)
Dag 13 Memphis naar Clarksdale (Stuk de ms1 naar Clarksdale)
Dag 14 Clarksdale naar Vicksburg ( Vicksburg military park bezoeken)
Dag 15 Vicksburg naar Natchez (
Dag 16 Natchez naar New Orleans (Plantage bezoeken.)
Dag 17 New Orleans ( Swamp tour)
Dag 18
Dag 19
Dag 20
Dag 21
Dag 22 Vlucht Orlando naar Amsterdam via Frankfurt. Vertrek in de vroege avond.
Charlene
Amerikafan

Re: Tip gevraagd voor Washington to Deep south

Bericht door Charlene »

Tussen NO en Orlando zijn er nog genoeg dingen te ondernemen, denk aan het Naval Airmusuem in Pensacola,een paar dagen strand bij Destin, de Florida Cavern bij Marianne, Ichetucknee Springs, Rainbow Springs, Weeki Wachee, Crystal River. Keuze genoeg zou ik zeggen.
Maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik je eerste stukje best gehaast vind. Zowel in NY als in Washington kun je makkelijk nog een volle dag extra kwijt. Ook zou ik zelf meer tijd nemen van Nasheville en Memphis.
Ook trek je weinig tijd uit voor de natuur. Vlakbij Washington hen je bv de Great Falls zitten. Die zijn echt de moeite waard om mee te nemen.

Heb je al gekeken hoeveel reistijd je ongeveer kwijt bent per dag en hoeveel tijd je dan nog overhoudt voor activiteiten? Het lijkt mij nl dat je weinig tijd hebt om dingen te zien als je overal maar 1 nacht verblijft.
Sinds 23-07-2015 wonend in Tampa
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Tip gevraagd voor Washington to Deep south

Bericht door Tipsy_1 »

Ik denk dat je tussen dag 5 en dag 10 wel 2 extra dagen kan gebruiken. Ik zou wel een hele dag voorzien voor Shenandoah National park en daarvoor in het noorden van het park een extra overnachting in plannen bvb in Fort Royal
Ook vind ik het stuk Blue Ridge Parkway - GSM nogal gehaast. Ik zou tussen Roanoake en Pigeon Forge ook een extra nacht inplannen.

Tussen New Orleans en Orlando is ook enorm veel te doen. Misschien wat kust/strand en enkele mooie "springs" state parks.
Marielleh
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis jojo17: tips gevraagd voor Washington to Deep South.

Bericht door Marielleh »

Ik sluit me aan bij Tipsy als het gaat om tussen de vijfde en tiende dag. En ook sluit ik me aan bij Charlene als het gaat om de tijd in NY en DC en de reistijd. Dat laatste viel ons afgelopen jaar niet altijd mee, het zijn nou eenmaal veel km en bv op de Blue Ridge Parkway kun je niet doorrijden ivm de snelheidslimiet.
Wellicht heb je wat aan ons reisverslag van afgelopen jaar. Great Falls vind ik ook wel een aanrader, net Washington uit.
Richting Florida kan ik weinig zeggen maar wij gaan daar dit jaar heen dus daar heb ik me ook in verdiept en ook daar is denk ik meer dan genoeg te doen.
Mijn inschatting is dat het (as usual) terug zal komen op keuzes, keuzes, keuzes. Er is genoeg en je kunt niet alles dus je zal je prioriteiten moeten stellen.
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
2025 NY - Philadelphia - Atlanta - Florida
Roosuithoorn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door Roosuithoorn »

Ik zie dat je twee dagen in Pigeon Forge gepland hebt. Persoonlijk zou ik eerder voor Gatlinburg kiezen. Ik vond Pigeon Forge nogal ongezellig, een drukke doorgaande weg met veel hotels en wat verder afgelegen restaurants. Gatlinburg is wel erg toeristisch, maar ze hebben er wel wat gezelligs van weten te maken. Leuke restaurants, terrasjes, parkjes en een leuk plein waar elke avond live muziek gespeeld wordt. Je kan er 's avonds ook nog met een stoeltjeslift de berg op. Wij vonden het een erg leuke plek om 's avond wat rond te slenteren na een hele dag Smokey Mountains.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South,2024: Noord-Oost VS. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
jojo17
Amerika-newbie

Bericht door jojo17 »

Allereerst bedankt voor de tips! De tijd in New York en Washington is bewust. Ik weet dat alleen New York al een week te vullen heeft. Ik twijfelde over de Smoky Mountains en Pigeon Forge. Gatlinburg is zeer zeker het overwegen waard. De extra dag Smoky is ook zeker een overweging. Wordt vervolgd!
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

Ook ik zou vooral in NYC en Washinton een extra dag nemen, vooral die laatste wordt nog wel eens onderschat! Maar ik weet niet wat de redenen zijn om dat 'bewust' zo te doen. Zelf een stukje Skyline Drive gereden, zou dat zeker meepakken als je toch in de buurt bent. De tijd in Nashville en Memphis lijkt mij prima zo (meer mag alijd), in Memphis zou ik ook even Sun Studios meepakken (hadden zelf helaas geen tijd voor Stax).

Na zo'n vrij intensieve reis is het misschien wel lekker een paar dagen te 'ontspannen' in de Panhandle, heerlijke stranden daar!
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
jojo17
Amerika-newbie

Bericht door jojo17 »

Update: Ik heb 2 extra dagen in het stuk tussen Washington en Gatlinburg (Pigeon Forge ook er uit dus) We overnachten na Washinton in Front Royal, daarna door naar Waynesboro. Zoals op het forum al gemeld wordt kan je niet echt doorrijden op de Skyline Drive, dat is overigens geen straf. Vervolgens naar Roanoke om te overnachten en dan naar Blowing Rock. Overnachten en door naar Gatlinburg.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer