We zijn in 2019 bijna 4 weken in het westen van de VS geweest, deze reis was fantastisch. Zoveel gezien, zo genoten dat smaakt naar meer Amerika!
De reis voor komende zomer heb ik (op basis van veel van jullie info en van overige internetsites) als volgt in elkaar gezet (deze keer hebben we max deze 17 dagen tot onze beschikking):
1 aankomst in Orlando
2 Orlando (Universal Studio)
3 Orlando (Walt Disney)
4 Orlando - Savannah
5 Savannah
6 Savannah - Chimneyrock - Ashville
7 Ashville - Oconaluftee - Gatlinburg
8 Gatlinburg
9 Gatlinburg - Nashville
10 Nashville
11 Nashville - Tupolo - Memphis
12 Memphis
13 Memphis - Clarksdale/Shack up Inn (aan het einde van de dag)
14 Clarksdale - Vicksburg - Natchez
15 Natchez - Swamp tour Breaux Bridge - New Orleans
16 New Orleans
17 New Orleans
18 vanuit New Orleans of Pensacola weer naar Nederland
Activiteiten: We willen in ieder geval naar Cades Coves, Grand Ole Opry, Music Row/Country Music Hall of Fame, Graceland, Sun Studio, National Civil Rights Museum, met een radarboot over de Mississippi, een swamp tour, een Cemetery Tour in New Orleans en naar een plantage (Laura Plantation bijv).
Leuke overnachtingen: In Natchez proberen we in een mooie B&B te overnachten en in Gatlinburg in een cabin. De Shack up Inn in Clarksdale is zovaak voorbij gekomen op dit forum dat we dat ook graag willen ervaren. Verder zoek ik altijd centraal gelegen zo bijzonder mogelijke accommodaties uit (bij voorkeur met een zwembad om aan het einde van de dag nog even een verkoelende plons te kunnen maken). Voor ons is een overnachtingsadres meer dan alleen een bed en een douche: het maakt onderdeel uit van de totale vakantie beleving. Tips zijn dus welkom.

Mijn vragen zijn:
Kan dit zo of gaan we ergens te snel doorheen of juist te veel tijd aan besteden? Wat moeten we nog zeker toevoegen aan onze trip?
Onze dochters zijn jonger dan 21 jaar en mogen de bars/tentjes met muziekpodia etc niet in (ga ik vanuit), is er buiten op de straat ook genoeg mee te maken van de optredens/sfeer in Nashville, Memphis en New Orleans?
Alvast heel erg bedankt voor de reacties!