Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tipsy_1 goes Alaska (2016)

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Tipsy_1 goes Alaska (2016)

Bericht door Tipsy_1 »

ingrid14 schreef:Voor McCarthy/Kennicott, uitstellen tot volgend jaar zou ik niet doen. Er is maar een beperkt aantal overnachtingsplaatsen.
ik bedoel het vervoer, de lodge ga ik sowieso boeken. Vraag is of ik meteen de package (inclusief vervoer) boek of gewoon de overnachting
katleens
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door katleens »

Misschien een tip voor McCarthy:
Wij gingen met de bus van Chitina naar McCarthy. We waren de enige 4 passagiers en de chauffeur was een prefecte gids op het traject. Dat er niets te zien is vind ik fout. We zijn zeker 10 keer gestopt om vanalles te bekijken: zalmvissers, oude bruggen, riviertjes met zalmen erin, ...
De chauffeur wist ons ook te zeggen dat er 'verklikkers' op uitkijk staan en die geven nummerplaten door van huurwagens die toch de gravelweg naar McCarthy rijden.
Wij boekten de bus bij http://www.alaskayukontravel.com

Onze overnachting was in McCarthy (maar aan de andere kant van de voetgangersbrug. We hadden een chalet in B&B Aspen Meadows. Dit ligt 3 mijl van de voetgangerbrug maar de eigenares brengt je tot daar en haalt je ook weer af (gratis). We verbleven in een chalet van 4 personen voor 105 USD/nacht. Er is een gasvuurtje en alles wat je nodig hebt om zelf te koken mocht je dit willen. Een aanrader!
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Tipsy_1 schreef:ik bedoel het vervoer, de lodge ga ik sowieso boeken. Vraag is of ik meteen de package (inclusief vervoer) boek of gewoon de overnachting
Ik weet niet of je daarna nog makkelijk de lodge annuleert om ze daarna opnieuw in package te boeken. Wellicht wel...
katleens schreef:Dat er niets te zien is vind ik fout. We zijn zeker 10 keer gestopt om vanalles te bekijken: zalmvissers, oude bruggen, riviertjes met zalmen erin, ...
Ik bedoelde daarmee dat het niet te vergelijken is met een scenic flight over Wrangell St-Ellias. Je zal er bvb ook geen dingen zien die je niet overal ziet in Alaska (zalmvissers, oude bruggen....)
katleens schreef:De chauffeur wist ons ook te zeggen dat er 'verklikkers' op uitkijk staan en die geven nummerplaten door van huurwagens die toch de gravelweg naar McCarthy rijden.
Dat geloof je toch zelf niet? Die chauffeur is gewoon, terecht, een heel goede verkoper van zijn eigen business :wink: .
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Alleszins erg bedankt voor de tips Kathleen, ik puzzel verder! ;-)

Dit weekend ook maar de auto boeken, twijfel nog tussen een mid size of standard SUV.
En McCarthy/Kennicott uiteraard dit weekend ook te boeken, nog even nadenken over de uren als ik voor de Kennicott lodge+vlucht package ga, maar allicht best twee keer de (na)middag vlucht te nemen denk ik... Dan hebben we op de heentrip om van Paxcon tot Chitina te rijden en op de terugweg nog een halve dag terplekke en kunnen we nog tot Valdez rijden.

Als er nog iemand tips heeft voor accomodatie (bvb in Denali?)?
En een goede kaart?
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Wij hebben 2x een midsize SUV gehad.

Naar McCarthy doe je zeker best de middagvlucht aangezien je nog van Paxson moet komen.
Terug kan ook met de middagvlucht. De weg naar Valdez is wel erg mooi maar je doet deze weg ook enkele dagen later in de andere richting dus dan kan je daar ook nog stops doen.

Bij Denali verbleven we 2x naar alle tevredenheid in het Denali Bluffs Hotel.

Kaart:
de kaartjes uit de Milepost zijn echt wel goed, telkens kleine delen van de route
als je lid bent van vb Touring (Vivaclub) dan kan je bij de AAA in Anchorage gratis een kaart (en roadbook) gaan afhalen
(AAA - 3565 Arctic Blvd, Suite D5 Anchorage, AK 99503 - Mon – Fri: 8:30 am-5:30 pm – tel # 907-344-4310)

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
katleens
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door katleens »

Wij verbleven voor Denali in: http://www.denalihostel.com/
Heel mooi gelegen naast een riviertje met de mogelijkheid om 's avonds een kampvuur te maken. 's Avonds liep er een eland langs onze chalet.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Ik heb graag accomodatie met eigen badkamer. Dat kan in het hostel en vele cabins niet.
Wat ik wel vond is in Healy, voor minder dan 150$, is het Denali Park Hotel, ziet er erg leuk uit http://www.denaliparkhotel.com/index.html en ligt wat uit de toeristen drukte.
Het Denali Bluffs hotel is waanzinnig duur, meer dan 500$ voor 2 nachten (geld dat ik liever besteed aan andere bijzondere overnachtingsadressen).

Nog een vraagje ivm de shuttlebussen in Denali: Ik denk dat ik het systeem niet goed begrijp; je mag sowieso overal op en af stappen. Ben je dan niet het beste af dat je de verste bestemming (laat ons zeggen Wonder Lake) neemt? Als je dan alsnog er in Eielson VC af wilt om daar te wandelen, dan kan dat? Of niet? Dat moet je niet bij het boeken al "kiezen".
En in geval ik moet kiezen tussen tot Wonder Lake of tot Eielson : wat is dan de beste keuze? Als je Wonder Lake neemt, dan zit je allicht bijna de hele tijd sowieso op de bus. Ben je dan niet beter af je te beperken tot Eielson? (vroeg opstaan is voor ons geen enkel probleem hoor, dus wat dat betreft zijn beide mogeljk).
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Overnachten rond Denali is inderdaad (heel) duur.
Wij sliepen in 2012 in het Denali Bluffs Hotel en dit jaar in de McKinley Creekside Cabins. Beide goed, maar de cabins zijn wel heel wat typischer dan het het DB hotel.

Jullie moeten zelf uitmaken of je al dan niet veel gaat wandelen, want als je de bus neemt tot bij Wonder Lake zit je inderdaad zo goed als de ganse dag op de bus. Je kan wel de allereerste nemen 's morgens en 's avonds met de laatste terugkeren, waardoor je toch wel behoorlijk wat tijd hebt om uit te stappen. "Donker worden" is geen probleem, vermits het in jullie periode maar een paar uur nacht is.

Je kan inderdaad bij elke halte af/opstappen, zoveel je wilt. Je rijdt best eerst 's morgens zo ver mogelijk door, om pas in het terugkeren hier en daar af te stappen/te wandelen.
Omgekeerd zou het wel kunnen gebeuren dat je niet kan opstappen omdat de heenrijdende bus vol zit. Op de terugweg zal je dat zo goed als nooit hebben.
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Alleen de busrit (met korte stops in Teklanika - Toklat) duurt H+T : +/- 8 u naar Eielson
Vanaf Eielson is het nog 1,5 u rijden naar Wonder Lake (enkele rit)

Dus concreet Eielson: 8 u busrit, 1 u in-en-rond Eielson VC gecombineerd met lunch, + de tijd van wandelingen (als jullie die willen doen)

(wij deden in 2015 1 dag naar Eielson en de volgende dag naar Wonder Lake)
(de bus naar Wonder Lake doet een stop van +/- 45' in Eielson op de heenweg, +/- 30' op de terugweg, bij ons duurde de heenrit inclusief haltes 6 uren)

Overigens kan je WAAR JE WILT de bus verlaten, moet niet noodzakelijk bij een stop zijn.
Zekere stops op weg naar Eielson: Teklanika (mijl 30), Polychrome Pass (mijl 46), Toklat River (mijl 53), Eielson (mijl 66)
Daarbuiten stopt de bus ook als er kampeerders aan de bushaltes bij de campgrounds staan (en er nog plaats is op de bus om hen mee te nemen) en als Denali zichtbaar is bij Stony Hill (mijl 62)
Op de terugweg zijn de enige zekere stops Toklat River en Teklanika.

Je zou een ticket tot Wonder Lake kunnen reserveren.
Als je dan ter plekke vaststelt dat het erg slecht weer is of lage wolken of mist, kan je nog beslissen om niet verder dan Eielson te gaan.
(Als Denali vanaf Eielson niet zichtbaar is, dan 99% zeker ook niet vanaf Wonder Lake)

Groetjes,

Ingrid
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Over die hiker bus (tot waar) zal ik nog even nadenken, Wonder Lake lijkt mij echt wel enorm veel buszitten.

Ondertussen aan het boeken geslagen, ik heb namelijk gemerkt bij mijn "hotel onderzoek" dat sommige zaken al helemaal uitverkocht zijn.

Belangrijkste was natuurlijk nog de huurwagen, en voor 540 euro heb ik een Standard SUV bij Hertz gevonden, helemaal blij mee! :clap:

Verder heel belangrijk: reservatie verzoek verstuurd naar de Kennicott Glacier Lodge, hun package met vliegtuig, 2 nachten en de maaltijden. Een smak geld dus hopen dat het ons net zo gaat bevallen als enthoesiaste mede-forummers :)

Andere geboekte accomodatie kan ik nog cancellen; Homer en Seward vond ik erg duur :-s en veel leuke dingen al uitverkocht.
- Anchorage: Holiday Inn Express, hiervoor had ik nog reward points
- Homer: BW Bidarka Inn, eigenlijk niet mijn eerste keuze, maar de glacier cabins die ik op het oog had waren al uitverkocht en de rest was ook allemaal nogal duur, dus ben ik maar BW - trouw gebleven
- Seward: Breeze Inn (BW was enorm duur :-( )
- Denali, in Healy: Denali Park Hotel (zeer goede prijs en spreekt me ook aan door motel stijl)
- Valdez: BW Harbor Inn voor 3 nachten

Voor Paxson toch maar een mailtje gestuurd naar de Tangle River Inn, hoewel ik begrijp dat die nogal afgeleefd is maar het lijkt me qua locatie wel top...

Nog een vraagje ivm de boottrips uit Seward: hier heb ik de voorkeur voor de lange tocht. De grootste maatschappij doet dit met diner op Fox island (wat Rudi en Ingrid ook deden) - dat spreekt me niet echt aan. Dus dacht ik eerder aan de tour Northwestern Fjord toer, die gaat langs 3 tidal glaciers, en is met klein ontbijt en lunch (vroeg vertrek). Iemand ervaring? Dat is met Kenai Fjord tours. Je hebt ook Major marine tours maar die zijn duurder (gek genoeg). Ik vraag het al maar want ik hoop op de korting na Thanksgiving.

Voor de berenexcursie uit Homer heb ik Emeral op het oog. Nu denk ik dat alle aanbieders wel gelijkaardig zullen....

En zo zijn we deze week toch heel veel voorruit gekomen met boeken en plannen. Mijn Milepost is ook vanonder het stof gehaald en inderdaad, superveel info!!!
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

In 2014 gingen wij met Major Marine en in 2015 met Kenai Fjords Tours.

Bij Major Marine deden we deze tour: https://www.majormarine.com/tour/7-5-ho ... rk-cruise/
Ze gaan zowel naar de Aialik als de Holgate Glacier.

Bij Kenai Fjords Tours deden we deze tour: http://www.kenaifjords.com/day-cruises/ ... ox-island/
Ze gaan naar of de Aialik of de Holgate Glacier en je krijgt avondeten bij Fox Island

Ik heb even op de afbeeldingen van de Northwestern Glacier gezocht.
Mijn bedenkingen (maar dus enkel gebaseerd op foto's die ik op Google vind)
de gletsjer lijkt me veel smaller dan de Aialik en de Holgate Glacier, ook de andere gletsjers in de Northwestern Fjord lijken me kleiner

Puur op basis van de tijd die je bij gletsjer(s) doorbrengt, zou ik dan eerder voor de 7.5 u tour bij Major Marine opteren. Bij de Northwestern Fjord Tour zit je erg lang op de boot, geen probleem natuurlijk bij mooi weer maar wij hebben daar al 2x pech met het weer gehad en dan zit je echt lang binnen.
Tenzij natuurlijk de promo bij Kenai Fjords dezelfde is dan vorig jaar, dan zou ik zeker die nemen.

Groetjes,

Ingrid
biebyip
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door biebyip »

Ik sluit me aan bij Ingrid: Een black friday aanbieding bij Kenaj Fjords is, ondanks het eten bij Fox Islands, echt de moeite waard. Zeker omdat je dan een stuk minder betaalt.

Wij zaten bij Denali ook in Healy, maar dan in de Earth Song Lodge. Ons 'nadeel' is dat we een gezin van vier zijn, en de pubers zijn inmiddels zo groot dat de hele vakantie met zijn vieren in twee bedden niet ideaal is. Deze cabins hebben wel hun eigen sanitair, maar geen keukentje. Er is een grand cafe waar je ontbijt kunt halen (hoewel te laat open als je een vroege bus het park in wilt hebben), en waar 's avonds presentaties van de eigenaar zijn, en je dan goede koffie kunt halen.
Ook als je net wat anders zoekt dan BW, kun je eens in ons verslag kijken. Met name de Adobe Wells Cabins in Seward en de Homer Seaside cottages zijn ons erg goed bevallen.

Is er een reden dat je graag in Paxson wilt verblijven? Zelf zaten we de nacht voor de vlucht naar Kennicott in Hotel Chitina, maar ik heb meerdere goede verhalen gehoord over Willow Lake B&B. Dat ligt prachtig aan een meer en is niet zo ver van de Chitina luchthaven vandaan.

Voor wat betreft bear viewing in Homer, er is nogal wat verschil. Dat gaat dan over of ze vliegen op de waterval (waar je met meerderen op een platform staat, Ingrid heeft dat gedaan), of dat je naar een baai vliegt waar er een (of meerdere) beren zijn. Verschil is ook of je op water landt, of op het strand. En dan is de ene nog wat groter dan de andere.

Wij vlogen uiteindelijk met Homer Flyout Tours. Die waren voor ons net iets minder duur, we hadden een prive vliegtuig (met zijn vieren en de piloot) en hebben absoluut de dag van ons leven gehad: alsof we life in een BBC documentaire wandelden.

Off topic: Ik ben de afgelopen periode 2 keer geopereerd. Deze excursie was zo indrukwekkend dat ik, op de vraag van de anesthesist waar ik aan ging denken als hij me in slaap bracht, antwoordde dat ik aan wandelen met beren in Alaska ging denken. Beide keren haalden ze bijna alsnog het zuurstofmasker van mijn hoofd omdat ze toch echt wilden weten hoe dat zat;-)
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

bedankt voor de tips maar weer!
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

In Seward vond ik deze leuke kleinschalige cabins, ik plaats het hier maar even, misschien hebben andere alaska gangers er ook iets aan
http://www.sewardbearcreekcabins.com/
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

De nieuwsbrief van Ciri is er, dit jaar korting van 40% (ipv 50% vorig jaar)

http://www.kenaifjords.com/welcome/cybe ... ark%20Tour

Ik zag in het topic van roykee88 jouw reactie van de korting bij Major Marine. Dat is volgens mij het eerste jaar dat zij ook korting geven.

Groetjes,

Ingrid
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Die Kenai fjords aanbieding kreeg ik inderdaad net binnen (want uiteraard hab ik me na jouw tip ingeschreven op de newsletter :thumbup: ).
Nu is het kiezen tussen de twee maatschappijen want ze zijn allebei erg voordelig nu. MIsschien ga ik toch voor de Major Marine tour, zonder dat eten op Fox Island spreekt me toch meer aan. Maar ik moet pas maandag kiezen :-)
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Aangezien Major Marine nu ook een promo heeft ...
ingrid14 schreef:Puur op basis van de tijd die je bij gletsjer(s) doorbrengt, zou ik dan eerder voor de 7.5 u tour bij Major Marine opteren.
Veel plezier met uitzoeken :wink:

Groetjes,

Ingrid
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Leuk zo plannen op een zondag middag he! Voorpret, heerlijk! :D
De standaard SUV is binnen, bij Hertz voor 483,15 €. Niet slecht.
Net een mailtje naar Kennicott Lodge gestuurd, wij kiezen toch maar voor het flightseeing pakket. Laat je de prijs weten zodra we die binnenkrijgen.
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Voor Kennicott namen wij deze voor 619 dollar per persoon... (wij namen de Southwing ivm eigen sanitair)

Kennicott Explorer Package
Includes roundtrip airfare from Chitina to McCarthy, your room in either the Main Lodge or South Wing and three meals per person per night.

3 Days, 2 Nights:

Double Occupancy - $569 per person Main Lodge or $619 per person South Wing
Single Occupancy - $769 Main Lodge or $879 South Wing
Additional People in Same Room - $399 per adult and $299 per child
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Ondertussen nog steeds aan het twijfelen tussen Major Marine en Kenai Fjords tour.
Eigenlijk dacht ik aan Major Marine gezien hun -50% aanbieiding maar dat is allicht zonder zalm/rib - die krijg je als lunch (niet dat ik daar zo fan van ben maar als iedereen zit te eten krijgen wij vast ook honger). Dan is Fox Island met Kenaj Fjord voor het (in dat geval avond-) eten allicht beter... Morgen bij het boeken eens bekijken...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer