Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis pushirubiano: Pushi goes Alaska (2016)

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
pushirubiano
Amerikakenner

Reis pushirubiano: Pushi goes Alaska (2016)

Bericht door pushirubiano »

Net als Leen/Tipsy gaat de reis in 2016 richting Alaska! Jammer genoeg lopen wij elkaar ook dit jaar weer net mis want wij komen aan op de dag dat zij vertrekt. :( Net als Leen puzzelen wij ook over onze route en ik lift ook alvast maar mee in haar post!
Onze route verschilt omdat wij (noodgedwongen, we vliegen op air mijltjes) Fairbanks als aanvlieghaven hebben.
Dit is wat ik tot nu toe heb, maar ik ben er nog lang niet zeker van. Dus feel free, schiet er maar op :)

3 juli aankomst Fairbanks
4 juli Fairbanks-Denali
5 juli Bustocht Denali
6 juli Denali - Anchorage
7 juli Anchorage -Homer
8 juli Homer berenexcursie (nachtje overblijven bij de beren? Iemand ervaring mee?)
9 juli Homer -Seward
10 juli Seward Kenai Fjords excursie
11 juli Seward via Whittier met de ferry naar Valdez
12 juli Valdez Prince William Sound tour
13 juli Valdez via Chitina naar Mc Carthy
14 juli Mc Carthy Kennicott verblijf (met flightseeing?)
15 juli Mc Carthy via Chitina naar Paxson
16 juli Paxson - Fairbanks
17
18 vertrek uit Fairbanks
19 weer thuis

Ik heb dus een dag over. Waar zou ik die het beste kunnen plaatsen?
Ook ben ik nog lang niet zeker over het deel tussen Seward en Valdez. Teveel erin gepropt? Daar misschien die extra dag plaatsen?

Alvast bedankt!
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Pushi goes Alaska (2016)

Bericht door Tipsy_1 »

leuk zeg, onze rondjes lijken toch weer erg op mekaar. :thumbup:
Toch een beetje eng zo weer "na mekaar" ongeveer dezelfde trip!!! En dan komen we mekaar nog niet tegen ook!!!! :evil:

Ik wens je alvast veel planplezier, enne, als je maandag (cyber monday) de trip in seward boekt (zie de links in mijn topic, er zijn twee bedrijven) kan je erg veel geld sparen!!!!
Voor homer bear viewing had ik contact met homer flyout en emerald air, ik ben nog aan het twijfelen tussen die twee. Beiden vliegen met zo'n float plane. Kan niet kiezen :oops: :oops:
Kennicott ga je best zo snel mogelijk boeken denk ik!
Ga je camperen of ga je op hotel? Ik heb al enkele hotelletjes gevonden die relatief betaalbaar zijn want amai, alaska is duur in vergelijking met bvb Utah of Texas of zo. bvb Denali park hotel, bear creek cabin in Seward,...
Voor de planning heb ik trouwens veel aan de verslagen van oa Ingrid en Kalaman, maar ook aan de lannoo reisgids van Alaska, de Lonely Planet en ook de Milepost natuurlijk.
Tipsy_1
Amerika-expert

Re: Reis pushirubiano: Pushi goes Alaska (2016)

Bericht door Tipsy_1 »

Ik heb mijn extra dag trouwens bij Valdez gepland. Daar kan je volgens mij lekker wildlife gaan zoeken!
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Leuk zeg, nog een Alaska reiziger !

Als jullie graag een mooie (maar zware) wandeling doen, dan zou je in Seward het Harding Icefield Trail kunnen doen. Schitterend. Dan heb je wel in Seward een extra dag nodig.

Valdez is ook een goede optie voor je extra dag.

Als het nog mogelijk is, zou je in de namiddag van McCarthy naar Chitina kunnen gaan (volgens mij zijn er ook vluchten rond 16 u). Zo heb je in McCarthy/Kennicott meer tijd. Dan in Chitina 's avonds een klein stukje van de McCarthy Road doen tot aan de fishtraps (bij de brug) en daar eagles spotten.
Wij deden in 2014 Fairbanks-Chitina in 1 rit. Het is een mooie rit, prachtige landschappen maar er is eigenlijk niet zo veel te doen.

Zoals Tipsy_1 al schreef, ik zou niet te lang wachten om onderdak in McCarthy/Kennicott te regelen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
pushirubiano
Amerikakenner

Grappig, zitten we allemaal tegelijk te plannen...
Mailtje naar Kennicott Lodge is verstuurd, ben benieuwd.
Morgen de tour bij Major Marine boeken, mooie aanbieding.
Volgens mij is er meer te doen in en rond Seward dus ik denk dat ik die extra dag maar daar plaats. Zijn daar nog meningen over? Seward vs Valdez?
Groetjes, Ilona

Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Vond ik ook moeilijk kiezen. Ik koos uiteindelijk Valdez omdat die wandeling naar die Hanging Glacier echt niets voor Roel is (hoogtevrees).
Ga je de 7,5 u tour boeken vanuit Seward?
pushirubiano
Amerikakenner

Ja ik doe hem vanuit Seward
Groetjes, Ilona

pushirubiano
Amerikakenner

Zo ondertussen ook het e.e.a. vastgelegd en veranderd. Zo ziet het er nu uit:

3 juli aankomst Fairbanks hotel in Fairbanks
4 juli Fairbanks-Denali Denali Park Hotel
5 juli Bustocht Denali Denali Park Hotel
6 juli Denali – Anchorage ?
7 juli Anchorage –Homer hotel in Homer
8 juli Homer berenexcursie (nachtje overblijven bij de beren?)
9 juli Homer –Seward Salmon Creek Cabin
10 juli Seward Kenai Fjords 10 am tour Salmon Creek Cabin
11 juli Seward Salmon Creek Cabin
12 juli Seward via Whittier met de ferry naar Valdez hotel in Valdez
13 juli Valdez (Prince William Sound tour?) hotel in Valdez
14 juli Valdez naar Chitina naar Mc Carthy/Kennicott Kennicott Lodge
15 juli Mc Carthy Kennicott Kennicott Lodge
16 juli Mc Carthy via Chitina naar Paxson ?
17 juli Paxson – Fairbanks hotel in Fairbanks
18 vertrek uit Fairbanks --
19 weer thuis

Maar ondertussen ben ik natuurlijk aan het twijfelen geslagen over een aantal dingen. :roll:
Ten eerste: ik zie dat de shuttle bus in Denali pas per 1 december boekbaar is. Dus even tot morgen wachten... Vraagje: boeken tot het Visitor Centre of tot Wonder Lake? Wij zullen echt wel wat willen wandelen dus dan ben ik bang dat Wonder Lake een beetje te lang in de bus zitten wordt...
Twee: aanbevelingen voor de berenexcursie van Homer? Wij twijfelen of een 'overnight' trip de meerprijs waard is....
Drie: met de ferry van Seward (Whittier) naar Valdez? Is nogal prijzig en wij hebben al een of misschien zelfs twee boottours in ht schema. Als we niet met de ferry gaan wordt het wel een pittige omweg via de Glenn Highway. Too much?
Groetjes, Ilona

Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Hoi Ilona,
jullie hebben dezelfde "twijfelgevallen" als ik zelf; bvb over die hiker's bus.
Over die beren zie mijn eigen topic.

Ik heb ondertussen de ferry vervangen door de Glenallen highway omdat ik hoorde dat die zo mooi is (en anders is het boottocht Seward - ferry - boottocht Valdez, beetje overkill misschien). Langs de Glenallen highway heb je mooie lodges en gletsjers. Misschien ook iets voor jullie (aangezien je een "extra" dag had)
Ik dacht zelf aan de Knik Glacier lodge (met een halve dag tour met een boot naar de gletsjer, is volgens Kalaman geweldig en die heeft al veel gezien dus als die onder de indruk is ;-) ) en de Tundra Rose Cabins. Misschien voor jullie ook nog wel een ideetje.

groetjes,
leen
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Het kan met de wagen van Seward naar Valdez maar het is een erg lange rit, niet moeilijk rijden maar lang.
Je zou vb in Portage of Girdwood een stop van 1-2 u kunnen doen ofwel regio Palmer een kort bezoek aan de Independence Mine. Dan een lunchstop in de buurt van Glacier View (regio Matanuska Glacier) (Grand View Café vonden wij aangenaam).
Verder is het een SCHITTEREND mooie weg om te rijden, prachtige landschappen maar er is niet zoveel te doen.
Misschien nog even een stop bij de Worthington Glacier (net voor Valdez).

Denk eraan dat je in Alaska erg lange dagen hebt, zeker in juni zal het zelfs niet echt donker worden maar eerder schemeren.

Alternatief zou zijn om je volle dag in Seward te schrappen en op die dag al tot halverwege te rijden.
Zoals ik meen te lezen wandelen jullie graag dus dan heb je wel geen tijd voor Harding Icefield Trail in Seward.
Persoonlijk zou ik hier opteren om in 1 lange rit van Seward naar Valdez te rijden.

Shuttle bus Denali:
wij deden dit jaar
op de dag dat we naar Eielson gingen: vertrek 7 u, busrit heen, 1 wandeling die meer tijd in beslag nam (Alpine Hike), busrit terug, einde 17 u 30'
op de dag dat we naar Wonder Lake gingen: vertrek 6 u 50', busrit heen, korte wandeling + lunchstop bij Wonderlake, busrit terug, einde 17 u 45'

Je kan een ticket tot Eielson boeken. Stel het is schitterend weer en de berg Denali is te zien, dan kan je nog bijbetalen bij Eielson om toch tot Wonder Lake te gaan zolang er plaatsen beschikbaar zijn (zo werd het toch verteld door onze buschauffeur). En dat zou ik dan ook doen, en dan niet gaan wandelen of een kleine wandeling, of later dan wij het park verlaten.
Of je speelt zeker, boekt de bus tot Wonder Lake, is Denali niet te zien dan kan je nog beslissen om niet verder dan Eielson te gaan en in de plaats enkele wandelingen te doen.

Berenexcursie Homer:
Bedoel je overnachten in Katmai NP (Brooks Camp)? Voor de lodge daar zullen jullie al te laat zijn, er is ook een campground (afgezet met een electric fence !) Maar als je een vlucht zoekt voor heen op 1 dag en terug op de volgende dag dan is dat echt veel duurder dan H+T op dezelfde dag.
Ik had daar vorig jaar ook naar gezocht omdat je dan voor de dagjesmensen aankomen en nadat ze weg zijn ook al ter plekke bent. Maar dus wegens te duur hebben we het niet gedaan.

Groetjes,

Ingrid
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
pushirubiano
Amerikakenner

Zo weer veel nuttige info dank u dames! :clap:
Brooks Camp lukt idd al niet meer zit al helemaal volgeboekt. Ik heb nu iets gevonden in Lake Clark NP: Bear Mountain Lodge. Vliegt vanuit Soldotna ipv Homer. Volgens de website $800 plus een nacht overnachting. Een vergelijkbaar alternatief is Silver Salmon Lodge, ook in Lake Clark NP, kost $875,- pp. Wel even slikken hoor. Maar ja, t is 'once in a lifetime' moet je maar denken. Ik heb ze een emailtje gestuurd en ben in afwachting. Als dat niets wordt lijkt die van Leen mij ook heel goed.
Wat betreft de route vanuit Seward laat ik Valdez misschien maar vallen om de mooie weg naar Glennallen te nemen met een stop in/rond Palmer (al een emailtje gestuurd naar Alaska's Harvest B&B, ziet er ook schattig uit...) en een stop in/rond Glacier View (Tundra Rose of Sheep Mountain...)
Groetjes, Ilona

ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Oh, ik zou Valdez niet helemaal weglaten hoor. Het is er erg mooi.
Ook een cruise daar is heerlijk, veel rustigere zee dan in Seward. En vaker kans op mooi weer in Valdez dan in Seward.

Rijdend van Seward naar Valdez zou ik wel geen 2 overnachtingen doen.

Groetjes,

Ingrid
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Ilona,
je kan ook dit doen?
3 juli aankomst Fairbanks hotel in Fairbanks
4 juli Fairbanks-Denali Denali Park Hotel
5 juli Bustocht Denali Denali Park Hotel
6 juli Denali – Anchorage OF PALMER???
7 juli Anchorage –Homer hotel in Homer
8 juli Homer berenexcursie (nachtje overblijven bij de beren?)
9 juli Homer –Seward Salmon Creek Cabin
10 juli Seward Kenai Fjords 10 am tour Salmon Creek Cabin
11 juli Seward - Glenallen highway - bvb Tundra Rose Cabin
12 juli bvb Tundra Rose - Chitina - Kennicott lodge
13 juli Kennicott Mc Carthy
14 juli Kennicott - Valdez
15 juli Valdez : boottocht naar Meares glacier (Prince William Sound)(schijnt fantastisch te zijn)
16 juli Valdez - Paxson
17 juli Paxson – Fairbanks hotel in Fairbanks
18 vertrek uit Fairbanks --
19 weer thuis

Zo liggen je twee boottochten wat verder uit elkaar (een tip die ook meekreeg en wel heel goed vind). En het stukje Valdez - start Glenallen Highway moet je sowieso twee keer rijden en schijnt de moeite te zijn.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

pushirubiano schreef: Ik heb nu iets gevonden in Lake Clark NP: Bear Mountain Lodge. Vliegt vanuit Soldotna ipv Homer. Volgens de website $800 plus een nacht overnachting. Een vergelijkbaar alternatief is Silver Salmon Lodge, ook in Lake Clark NP, kost $875,- pp.
Ik heb ook eens naar Bear Mountain lodge gekeken. Ook wel heel leuk dus ben hier nu ook over aan het twijfelen, maar ik heb zo wel het idee als ik de reviews lees dat je de beren even goed ziet op een day trip (of misschien zelfs nog beter) met bvb Homer Flyout (zij landen waar de beren zitten, bij de lodge ga je er met de auto heen? en homer fly out lijkt me ook kleinschaliger want het is een ienie mienie vliegtuigje). Maar ik ga het ook nog eens goed bekijken! Toch een leuk idee.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Persoonlijk zou ik niet opteren voor een overnachting in Lake Clark NP. Het moet uiteraard wel een unieke belevenis zijn om daar helemaal alleen (of zo goed als) te gaan slapen/wakker worden, maar voor de beren hoef je het zeker en vast niet te doen. En met het uitgespaarde geld kan je dan bvb de schitterende excursie naar de Knik Glacier doen.
Het kan misschien raar klinken, en zeker van iemand die echt gepassionneerd is door beren, maar een namiddag is meer dan voldoende om volop van die machtige dieren te genieten. De beren gaan 's avonds en/of 's morgens niets anders doen dan de ganse namiddag dat jullie daar zijn, nl staan grazen.
In Lake Clark zal je ook bijna 100% zeker helemaal alleen zijn. Dus ook dat zal niet anders zijn als je daar ook slaapt.
pushirubiano
Amerikakenner

Tsja... ik twijfel er toch echt over, die berenexcursie. Volgens de reviews op Tripadvisor is het toch wel de moeite waard om over te blijven in een van de lodges nadat de 'daytrippers' weer terug zijn gevlogen. Het blijft tot laat licht dus er is meer tijd voor bearviewing en je hebt ook nog de volgende ochtend. Maar die flyout tour ziet er ook goed uit... zucht...

Ik probeer de Denali bus te reserveren maar op de pagina van reservedenali.com krijg ik de volgende melding: "Thank you for your interest in Denali Park Concession Joint Venture. We will begin accepting reservations for the 2016 season on December 1, 2015. We look forward to your future stay!" :?
Groetjes, Ilona

Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

ik denk dat waar je naar toe vliegt voor die bear lodge er gewoon over dag veel mensen zijn - de cabins zelf zijn up to 25 mensen. Vandaar dat de mensen die er verblijven ook verwijzen naar "als de day trippers weg zijn".
En je vliegt naar die cabins waar wie beren ook niet per definitie zijn - een beerexcursie day trip met Emerald of Flyout vliegt direct naar waar de beren zijn.
Als je met Homer Flyout gaat, ben je maximum met 6 (piloot+gids+max 4 passagiers waaronder jullie zelf). Dat lijkt mij dus "minder volk".

(ik probeer het niet te verkopen hoor 8) maar ben voor mezelf ook de afweging aan het maken...)
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Klopt helemaal wat Leen schrijft. Wij hebben bij onze trip naar Lake Clark NP helemaal geen lodge, of enige andere vorm van "beschaving" gezien.
We vlogen rechtstreeks naar de plaats waar de beren zijn. We cirkelden wat rond en zagen er al direct zo'n 20-tal. Op die plaats is hij ook geland (op het water dan, maar ik kon moeilijk "gewaterd" schrijven :wink: ) en we waren direct bij de beren.
Misschien gaat dat "als de day trippers weg zijn" wel op voor de Brook Falls, maar in elk geval niet voor Lake Clark.
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Ik zou later nog eens die bus proberen te boeken. Ze lopen daar 10 u achter op ons.

Groetjes,

Ingrid
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

idd, nu kan het wel :thumbup:
Laatst gewijzigd door Hinko op 02 dec 2015, 08:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten"
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer