Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Uit eten in de Pacific Northwest
- Iwan & Evelien
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Uit eten in de Pacific Northwest
Hallo allemaal,
Binnenkort ga ik met mijn pa naar de Pacific Northwest, en nu ben ik aan het nadenken over plekken waar we kunnen eten. Er is zoveel te krijgen, maar de kwaliteit en ambiance van de restaurants verschilt nogal. Het ene restaurant serveert al het eten op een plastic tray met een papiertje erom, het andere restaurant serveert op borden en heeft een chique saladebar erbij.
Kunnen jullie aangeven welk (echt) restaurant jullie voorkeur heeft ? Misschien met een Top 3 en een "Top Slecht" ? Ik heb alvast een voorzetje gedaan met een alfabetisch lijstje van bekende ketens. Maar uiteraard sta ik ook open voor nieuwe suggesties.
Applebees
Benihana
BJ's Brewhouse
Black Angus
Cheesecake Factory
Chili's
Fogo de Chao
Golden Corral
Hard Rock Café
Hooters
Longhorn
Melting Pot
Olive Garden
Outback
PF Chang's
Planet Hollywood
Qdoba
Red Lobster
Sizzler
Sweet Tomatoes
Texas de Brazil
Texas Roadhouse
TGI Fridays
Ik ben heel benieuwd of er een gemeenschappelijke voorkeur is, en wat er zo goed / lekker is aan een restaurant.
Groetjes,
Iwan
Binnenkort ga ik met mijn pa naar de Pacific Northwest, en nu ben ik aan het nadenken over plekken waar we kunnen eten. Er is zoveel te krijgen, maar de kwaliteit en ambiance van de restaurants verschilt nogal. Het ene restaurant serveert al het eten op een plastic tray met een papiertje erom, het andere restaurant serveert op borden en heeft een chique saladebar erbij.
Kunnen jullie aangeven welk (echt) restaurant jullie voorkeur heeft ? Misschien met een Top 3 en een "Top Slecht" ? Ik heb alvast een voorzetje gedaan met een alfabetisch lijstje van bekende ketens. Maar uiteraard sta ik ook open voor nieuwe suggesties.
Applebees
Benihana
BJ's Brewhouse
Black Angus
Cheesecake Factory
Chili's
Fogo de Chao
Golden Corral
Hard Rock Café
Hooters
Longhorn
Melting Pot
Olive Garden
Outback
PF Chang's
Planet Hollywood
Qdoba
Red Lobster
Sizzler
Sweet Tomatoes
Texas de Brazil
Texas Roadhouse
TGI Fridays
Ik ben heel benieuwd of er een gemeenschappelijke voorkeur is, en wat er zo goed / lekker is aan een restaurant.
Groetjes,
Iwan
Re: Uit eten in de Pacific Northwest
Probeer je niet alleen te focussen op grote ketens maar eet ook zeker bij de lokale restaurants.
Je hebt, helemaal in het noordwesten, veel brouwerijen waar je niet alleen lekker biertjes kunt drinken maar ook prima kan eten!
Van jouw lijstje heb ik alleen in BJ Brewhouse, Cheesecake Factory, Outback en Texas Roadhouse gegeten. Allemaal prima verder hoor.
Wij gaan meer naar de lokale restaurantjes.
Bekijk het lekker ter plaatste, gebruik Tripadvisor en Yelp en zie het dan.
Je hebt, helemaal in het noordwesten, veel brouwerijen waar je niet alleen lekker biertjes kunt drinken maar ook prima kan eten!
Van jouw lijstje heb ik alleen in BJ Brewhouse, Cheesecake Factory, Outback en Texas Roadhouse gegeten. Allemaal prima verder hoor.
Wij gaan meer naar de lokale restaurantjes.
Bekijk het lekker ter plaatste, gebruik Tripadvisor en Yelp en zie het dan.
- Iwan & Evelien
- Amerikafan
Grappig, dit is iets wat ik helemaal niet ken omdat zowel mijn vader als ik geen alcohol drinken. Maar op zo'n reis is het natuurlijk hartstikke leuk om een keer te doen. Heb je daar wellicht tips over ?Hinko schreef:Je hebt, helemaal in het noordwesten, veel brouwerijen waar je niet alleen lekker biertjes kunt drinken maar ook prima kan eten!
Verder realiseer ik me dat lokale restaurants heel verrassend en lekker kunnen zijn. We zullen er ongetwijfeld een keertje terecht komen. Kwestie van zoeken, denk ik. Maar wat de ketens betreft zou ik graag willen weten welke ketens als "top of the list" worden beschouwd, en welke je misschien beter kunt overslaan.
zowat elk plaatje in het noordwesten heeft wel 1 of meerdere brouwerijen. Wij hebben prima gegeten oa in Bend bij Deschutes Brewery en in Astoria bij Buoy Brewery.
Ook oa Rogue heeft diverse brewhouses in Oregon. En dan vergeet ik helemaal de brouwerijen in Washington. Maar die hebben wij niet gehad.
Ook oa Rogue heeft diverse brewhouses in Oregon. En dan vergeet ik helemaal de brouwerijen in Washington. Maar die hebben wij niet gehad.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ach, wat is top of de list? Kwestie van smaak toch? Zo had ik lovende verhalen gehoord over Cracker Barrel (voornamelijk in het zuidoosten te vinden), maar wij vonden er geen klap aan. Ook de cheescake factory weleens bezocht, helemaal prima maar wat mij betreft ook een beetje saai. De leukste herinneringen aan restaurants in de VS zijn degenen waar we per ongeluk op stuitten, die er niet uitzagen maar bijzondere lokale gerechten serveerden, of die we ter plaatse vonden via bv Tripadvisor. Let it go, be spontaneous!Iwan & Evelien schreef: Maar wat de ketens betreft zou ik graag willen weten welke ketens als "top of the list" worden beschouwd, en welke je misschien beter kunt overslaan.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gebruik de zoekfunctie eens, zie bijvoorbeeld dit topic.
Bedenk wel dat de ervaringen vaak heel persoonlijk zijn, en dat ook bij een keten de locatie en het moment bepalend kunnen zijn voor de kwaliteit.
Marianne
Bedenk wel dat de ervaringen vaak heel persoonlijk zijn, en dat ook bij een keten de locatie en het moment bepalend kunnen zijn voor de kwaliteit.
Waarom zou dat een kwestie van zoeken zijn? Wij komen bijna nooit in een ketenrestaurant. Genoeg keuze buiten de ketens hoor. En voor de kwaliteit gewoon kijken naar de drukte.Iwan & Evelien schreef: Verder realiseer ik me dat lokale restaurants heel verrassend en lekker kunnen zijn. We zullen er ongetwijfeld een keertje terecht komen. Kwestie van zoeken, denk ik.
Marianne
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Ik mis nog Carrabba's Italian Grill, Crackel Barrel, Denny's, IHOP en Perkins.
En zeker als je met je vader gaat, mogen de breastaurants Twin Peaks en Tilted Kilt ook niet ontbreken. Vooral bij deze laatste heeft mijn vader het prima naar zijn zin gehad
(én lekker eten!)
Mijn favo's uit jouw lijstje met mijn toevoegingen:
- TGI Fridays (vooral voor de JD saus en de lekkere cocktails), Outback Steakhouse, Texas Roadhouse, Applebees, PF Changs, Denny's, Olive Garden en Tilted Kilt.
Hm, je vroeg een top 3... oef..
01. Texas Roadhouse
02. PF Changs
03. TGI Fridays/Outback Steakhouse (sorry, kan écht niet kiezen
)
En een top slecht. Pff, eigenlijk vind ik ze allemaal wel lekker (al ken ik sommige - nog - niet). Maar als ik echt iets zou moeten kiezen, zou het denk ik Hard Rock Café zijn. Iets te overrated... denk ik.. .

Maar die tip wat betreft eten bij de brouwerijen nemen wij ook mee!
En zeker als je met je vader gaat, mogen de breastaurants Twin Peaks en Tilted Kilt ook niet ontbreken. Vooral bij deze laatste heeft mijn vader het prima naar zijn zin gehad

Mijn favo's uit jouw lijstje met mijn toevoegingen:
- TGI Fridays (vooral voor de JD saus en de lekkere cocktails), Outback Steakhouse, Texas Roadhouse, Applebees, PF Changs, Denny's, Olive Garden en Tilted Kilt.
Hm, je vroeg een top 3... oef..
01. Texas Roadhouse
02. PF Changs
03. TGI Fridays/Outback Steakhouse (sorry, kan écht niet kiezen

En een top slecht. Pff, eigenlijk vind ik ze allemaal wel lekker (al ken ik sommige - nog - niet). Maar als ik echt iets zou moeten kiezen, zou het denk ik Hard Rock Café zijn. Iets te overrated... denk ik.. .
Grappig, wij gaan juist voor de ketens in Amerika omdat je deze in Nederland niet hebt. Dat maakt het voor mij heerlijk AmerikaansHinko schreef:Probeer je niet alleen te focussen op grote ketens maar eet ook zeker bij de lokale restaurants.

Maar die tip wat betreft eten bij de brouwerijen nemen wij ook mee!

Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Eens met Hinko: vergeet de lokale restaurantjes niet. Wij hebben ook regelmatig Chinees gegeten: niet duur en lekker (als je er van houdt
).
Houd er ook rekening mee dat je niet overal veel keuze hebt. Wij hebben ooit in Mitchell, Oregon overnacht. Dat heeft 146 inwoners en één restaurantje, dat niet elke dag open is.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.

Houd er ook rekening mee dat je niet overal veel keuze hebt. Wij hebben ooit in Mitchell, Oregon overnacht. Dat heeft 146 inwoners en één restaurantje, dat niet elke dag open is.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Iwan & Evelien
- Amerikafan
Zo hé, gaat lekker met al die antwoorden.
Daar kan ik wat mee. Please keep them coming.

Yup, dat willen we zeker gaan doen op deze reis. We hebben een rondje in gedachten vanaf Seattle en hebben een hele lijst aan plekjes die we kunnen bezichtigen, bezoeken en beleven. Wat we wél en niet gaan doen beslissen we onderweg wel. Zo ook de restaurants, alleen is het dan wel handig om vooraf wat tips te verzamelen. Denk daarbij aan de brouwerij-tip van Hinko en suggesties voor onbekende toko's zoals die door SpaceAce zijn genoemd.RiverCola schreef:Let it go, be spontaneous!
Wow, daar kan ik ook zeker wat mee. Thanks ! Hier vond ik direct een goede tip voor een restaurant keten met gezond eten. Daar zal mijn pa zeker blij mee zijn.Martin & Marianne schreef:Gebruik de zoekfunctie eens, zie bijvoorbeeld dit topic.
Kijk, wat nieuwe namen. Thanks ! Jammer dat Carrabba's niet in de Pacific Northwest zit. Maar mochten er nog meer tips zijn dan hoor ik die graag. Ook namen van losse restaurants zijn welkom. Iemand noemde al "The Stinking Rose" en "Kokopelli Grill" als bijzondere restaurants.SpaceAce schreef:Ik mis nog Carrabba's Italian Grill, Crackel Barrel, Denny's, IHOP en Perkins.
Yup, dat is ook één van mijn redenaties. In Amerika wil ik graag ook wat typisch Amerikaanse dingen doen, en restaurantketens zijn daar zeker onderdeel van. Wel is duidelijk dat ik niet iedere dag bij een keten wil eten, en daarom zijn tips over individuele restaurants ook welkom. Daarom ben ik ook dit topic voor de Pacific Northwest gestart.SpaceAce schreef:Grappig, wij gaan juist voor de ketens in Amerika omdat je deze in Nederland niet hebt. Dat maakt het voor mij heerlijk Amerikaans

- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Contacteer:
Weet niet in hoe verre jullie van Sushi houden? Maar wij vonden Sushi Hana in Vancouver WA echt heerlijk. En dat voor 1,35 dollar per bordje. Nog goedkoop ook nog 

Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
De kleine, lokale restaurantjes heb je ook niet in Nederland, en zijn ook heerlijk AmerikaansSpaceAce schreef: Grappig, wij gaan juist voor de ketens in Amerika omdat je deze in Nederland niet hebt. Dat maakt het voor mij heerlijk Amerikaans

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Wij hebben juist weer slechte ervaringen met lokale tentjes. Wij kijken altijd op Yelp en Tripadvisor, maar ik heb geen idee wat voor mensen daar reviews schrijven maar bij ons valt het 9 van de 10 keer tegen. Wij zijn ook groot fan van ketens.
Met stip op 1 staat bij ons de Cheesecake Factory. Verder mis ik in je lijstje nog Ruby's Tuesday met de fijne saladbar. TGI en Outback zijn ook aanraders.
Met stip op 1 staat bij ons de Cheesecake Factory. Verder mis ik in je lijstje nog Ruby's Tuesday met de fijne saladbar. TGI en Outback zijn ook aanraders.
oa ik schrijf veel reviews op Tripadvisor.
Bij ons is het 1x tegengevallen. Die tent stond op 1 maar dat vonden wij het echt niet waard.

Bij ons is het 1x tegengevallen. Die tent stond op 1 maar dat vonden wij het echt niet waard.
- Souraia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Ruby's Tuesday is ook bij ons favoriet. Maar die zit volgens mij voornamelijk aan de Oostkust. Ik heb ze iig nog nooit gezien aan de Westkust.
Hier mijn top 3:
1. TGI fridays
2. Cheese Cake Factory
3. Denny's
1. TGI fridays
2. Cheese Cake Factory
3. Denny's
Désirée
2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
- pumi1000
- Amerika-expert
Wij gaan ook voor de ketens. Met stip op nummer 1 de Outback. Verder Denny's, Applebees, Sizzler en Cici's pizza.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
- cookiemon100
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ketens staan bij ons op nummer 1 maar het zoeken naar een lokaal leuk restaurantje is ook altijd weer een uitdaging.
Tripadvisor en yelp helpen idd goed.
Mijn top 3
1. Famous Dave voor de spare ribs
2. Applebees
3. Longhorn steakhouse
The yardhouse is ook erg lekker. En vorig jaar hebben we super lekkere pizza gegeten bij Chicago pizza in Denver.
zeker een aanrader.
Maar gaan zeker ook de brouwerijen proberen. Mijn man houdt wel van een biertje.
Tripadvisor en yelp helpen idd goed.
Mijn top 3
1. Famous Dave voor de spare ribs
2. Applebees
3. Longhorn steakhouse
The yardhouse is ook erg lekker. En vorig jaar hebben we super lekkere pizza gegeten bij Chicago pizza in Denver.
zeker een aanrader.
Maar gaan zeker ook de brouwerijen proberen. Mijn man houdt wel van een biertje.
2010 New York City
2012 West Amerika
2013 Oostkust + Canada
2014 Florida
2015 Rondje Denver
2016 Washington / Oregon
2017 Deep South
2018 West Amerika
Onze trips : http://estherenrob.blogspot.nl/
2012 West Amerika
2013 Oostkust + Canada
2014 Florida
2015 Rondje Denver
2016 Washington / Oregon
2017 Deep South
2018 West Amerika
Onze trips : http://estherenrob.blogspot.nl/
er is al voldoende over ketens gezegd dus dat zal ik niet doen, maar als je recommendations voor seattle zelf wilt hoor ik het wel (graag incl budget indicatie).
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
- Iwan & Evelien
- Amerikafan
Joepie, nog meer reacties. Gaat lekker !
De naam Ruby Tuesdays heb ik inmiddels meerdere malen gehoord, maar ik heb 'm nog nooit zelf geprobeerd. Die komt zeker op m'n lijstje, mede ook omdat ze er kennelijk een goede saladebar hebben. Dat is iets waar mijn vader zeker prijs op stelt. Volgens hun website zitten ze met drie restaurants in Oregon, dus grote kans dat ik er daar eentje van in de route opneem.
Ook Outback gaat zeker een keertje bezocht worden, ongeacht of daar nou tips voor binnenkomen of niet. De Bloomin' Onion van Outback is namelijk mijn persoonlijke favoriet die op geen enkele Amerikaanse vakantie mag ontbreken. Ik denk dat we ook Applebee's and TGI een keertje zullen proberen, want ook die hoor ik regelmatig terugkomen.
Jrabakker, kom maar op met je suggestie voor Seattle. Ons budget kan wel een deukje aan. Normaal zou ik zeggen dat $75 p.p. de bovenkant is, maar als je nou écht wat héél bijzonders heb dan sta ik open voor suggesties. SpaceAce, die sushi-tent staat ook genoteerd. Dat is weer eens iets heel anders, en wellicht een leuke afwisseling !
Voor het ontbijt staan Panera Bread (broodmaaltijd) en Denny's (typisch Amerikaans) op het lijstje.
Erg leuk, al die suggesties. Wie heeft er nog meer ?
De naam Ruby Tuesdays heb ik inmiddels meerdere malen gehoord, maar ik heb 'm nog nooit zelf geprobeerd. Die komt zeker op m'n lijstje, mede ook omdat ze er kennelijk een goede saladebar hebben. Dat is iets waar mijn vader zeker prijs op stelt. Volgens hun website zitten ze met drie restaurants in Oregon, dus grote kans dat ik er daar eentje van in de route opneem.
Ook Outback gaat zeker een keertje bezocht worden, ongeacht of daar nou tips voor binnenkomen of niet. De Bloomin' Onion van Outback is namelijk mijn persoonlijke favoriet die op geen enkele Amerikaanse vakantie mag ontbreken. Ik denk dat we ook Applebee's and TGI een keertje zullen proberen, want ook die hoor ik regelmatig terugkomen.
Jrabakker, kom maar op met je suggestie voor Seattle. Ons budget kan wel een deukje aan. Normaal zou ik zeggen dat $75 p.p. de bovenkant is, maar als je nou écht wat héél bijzonders heb dan sta ik open voor suggesties. SpaceAce, die sushi-tent staat ook genoteerd. Dat is weer eens iets heel anders, en wellicht een leuke afwisseling !
Voor het ontbijt staan Panera Bread (broodmaaltijd) en Denny's (typisch Amerikaans) op het lijstje.
Erg leuk, al die suggesties. Wie heeft er nog meer ?
- redelijk betaalbare sushi: Wasabi on 2nd avenue. Happy hour tot 6pm 
- wild ginger on 3rd avenue. diverse Asian styles
- Purple on 4th avenue. Officieel een wijnbar, maar ook heerlijk eten daar.
- Anthonys at Pier 66 on the waterfront. Seafood!
- piroshki piroshki at Pikes place market (vlakbij de original starbucks) - russian lunch snacks (pastries etc. zowel hartig als zoet)
- delicatus on pioneer square. sandwich shop (voornamelijk lunch maar ze doen ook diner) prober de mud honey sandwich!
reserveren is aan te raden voor wild ginger, anthonys and purple. anthonys has valet parking (gratis).

- wild ginger on 3rd avenue. diverse Asian styles
- Purple on 4th avenue. Officieel een wijnbar, maar ook heerlijk eten daar.
- Anthonys at Pier 66 on the waterfront. Seafood!
- piroshki piroshki at Pikes place market (vlakbij de original starbucks) - russian lunch snacks (pastries etc. zowel hartig als zoet)
- delicatus on pioneer square. sandwich shop (voornamelijk lunch maar ze doen ook diner) prober de mud honey sandwich!
reserveren is aan te raden voor wild ginger, anthonys and purple. anthonys has valet parking (gratis).
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 477 Weergaves
-
Laatste bericht door mtl
-