Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Judith22: Seattle - San Francisco, april, 2 weken

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Judith22
Amerika-ontdekker

Reis Judith22: Seattle - San Francisco, april, 2 weken

Bericht door Judith22 »

Hoi,
Ik vroeg me af of iemand kan meedenken met mijn vakantie :) Zijn natuurlijk genoeg topics, maar we gaan nogal vroeg in het jaar en ik heb begrepen dat sommige plekken dan niet de moeite waard zijn.
6 april komen we om 12.00 's middags in Seattle aan, 21 april vliegen we om 20.00 's avonds terug vanaf San Francisco.
We willen twee nachten slapen in Seattle en twee San Francisco, en ook tijd doorbrengen in Oregon (Portland, Eugene, Eureka). Eigenlijk dus de kustroute. Maar ook de boeingfabriek bezoeken en naar Snoqualmie (Twin Peaks locaties bezoeken). En een uitstapje naar Reno (al eens eerder geweest, maar man nog niet).
Heeft iemand tips, gelet op de tijd in het jaar? Ik lees dat het op sommige plekken nog wel 20 graden kan worden, maar ook dat het in de national parks vrij koud kan zijn met sneeuw? Welke plekken zijn leuk om te overnachten?
EvelienK.
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Seattle - San Francisco, april, 2 weken

Bericht door EvelienK. »

Ik kan jullie helaas niet van tips over de route voorzien, maar ik ben erg nieuwsgierig hoe jullie reis er uiteindelijk uit gaat zien. Wij twijfelen nog heel erg welke route we in de zomer van 2017 gaan doen en dit is één van de opties. Hebben jullie een website die ik eventueel bij kan houden haha?

Zijn jullie al wel eens in SF geweest? Zo een geweldige stad! Bezoek ook zeker Alcatraz (3 maanden van te voren kan je kaartjes kopen via internet). En een dagje fietsen is ook echt geweldig. Ik zou zelf in elk geval 2 nachten in SF blijven. Zo een geweldige stad!!!
1998: West-Amerika
2000: Houston & Florida
2008: New York
2012: West & Oost-Amerika
2014: West-Canada
2016: Zuidwest/Noordwest, Oost-Amerika & Zuid-Afrika
2017: Deep South & Florida
Judith22
Amerika-ontdekker

Bericht door Judith22 »

EvelienK. schreef:Ik kan jullie helaas niet van tips over de route voorzien, maar ik ben erg nieuwsgierig hoe jullie reis er uiteindelijk uit gaat zien. Wij twijfelen nog heel erg welke route we in de zomer van 2017 gaan doen en dit is één van de opties. Hebben jullie een website die ik eventueel bij kan houden haha?

Zijn jullie al wel eens in SF geweest? Zo een geweldige stad! Bezoek ook zeker Alcatraz (3 maanden van te voren kan je kaartjes kopen via internet). En een dagje fietsen is ook echt geweldig. Ik zou zelf in elk geval 2 nachten in SF blijven. Zo een geweldige stad!!!
Ha, nee, maar ik zal je wel via dit topic op de hoogte houden :D Moet wel zeggen: ik lees overal dat de zomer vs. april/mei er heel anders uit ziet. In de zomer zijn de national parks begaanbaar, in mei niet. Dus dat zou - denk ik! - wel een hele andere reis zijn. SF ben ik in 2008 vier weken geweest (voor een cursus), maar nog nooit op Alcatraz. Dus dat is zeker een goede optie voor deze keer.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb geen ervaring met april, maar je bent dan inderdaad zeker te vroeg voor parken als Mr Rainier, en delen van Olympic NP.
Vorig jaar hebben wij een deel van de kust gedaan en ondere andere Redwoods NP bezocht. We waren ook in Eureka (wat trouwens in CA ligt). Wat zou je daar willen doen? Misschien heb je iets aan ons reisverslag. In 2006 reden we van Seattle via de parken naar SF. Misschien heb je ook iets aan dat verslag.
Begin eens met het uitschrijven van een route in een van/naar schema per dag. Dan zie je snel genoeg wat er mogelijk is en is het ook makkelijker reageren.
Reno lijkt me wat uit de richting, ik weet niet of daar tijd voor is.

Marianne
Judith22
Amerika-ontdekker

Re: Reis Judith22: Seattle - San Francisco, april, 2 weken

Bericht door Judith22 »

Ik weet even niet hoe ik bij Eureka kom, haha. Daar is idd niet veel te beleven :-)
We zitten er ook aan te denken om hotels annuleerbaar te boeken en indien mogelijk te kijken waar het weer goed is.
Maar ik zou toch wel echt graag tips krijgen voor wat onbegaanbaar is tijdens die maand. Na enig speurwerk op het forum zijn er maar weinig mensen hier daar geweest in april.
Laatst gewijzigd door PSVwally op 26 sep 2016, 06:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Het is niet toegestaan een compleet bovenstaand bericht te quoten. Lees aub de forumregeld omtrent citeren van berichten
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De meeste wegen zullen begaanbaar zijn. Maar op hooggelegen wegen zul je last van sneeuw kunnen hebben. De dingen die jij noemt zullen geen problemen opleveren lijkt me.
Voor de parken kun je natuurlijk eens op de NPS sites kijken naar welke wegen open zijn in het voorjaar.

Het is niet nodig om bovengelegen berichten te quoten.

Mariannr
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Wij gingen vorige zomer van Seattle naar SF. Misschien heb je iets aan ons verslag.

Voor Mt Rainier, Crater Lake en Lassen Volcanic NP zal je wel te vroeg zijn. Misschien ook voor delen van Olympic.

Met een overnachting in Crescent City en 1 in Eureka heb je de hele dag tijd voor Redwood NP en SP. Voor overnachtingsplaats kan Eureka wel.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Mascha76
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Mascha76 »

Tips mbt de tijd van het jaar kan ik je niet geven, maar wij hebben tijdens onze huidige reis o.a. Ook Portland en de Twin Peaks locaties bezocht. (September) Mijn man en ik vonden Portland heel erg tegenvallen, in de stad struikel je bijna over de zwervers die soms in grote groepen bij elkaar zitten. Snoqualmie was geweldig, maar hoe dat in april is weet ik dus niet. Als je gaat zou ik je aanraden iets te eten in het hotel bij het restaurant The Attic. Hier heb je wat Twin Peaks items op de kaart waaronder 'cherrypie with a damn fine cup of coffee' :wink: Het eten was sowieso ook echt heerlijk!
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door K&N »

Zoals je al gelezen hebt zijn er nog niet veel in die periode daar geweest. Ik zou zeggen lees de reisverslagen van anderen en haal er uit wat je leuk vind. Jullie hebebn 14 dagen en daarvan een paar in Seattle en San Francisco. Dan blijft er niet veel over. Mijn advies zou zijn volg de kust en dan is oook de kans het grootst dat het weer redelijk is. Wat Marianne ook al schrijft zet je reis eens uit per dag, van dan tot dan. Dan kun je zien of het haalbaar is per dag en kunnen forem leden reageren op de plannen. Wij hebben de reis in 2013 omgekeerd gedaan maar misschien zit er iets tussen waar je wat mee kunt. Succes met de boorbereiding. Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Judith22
Amerika-ontdekker

Bericht door Judith22 »

Mascha76 schreef:Tips mbt de tijd van het jaar kan ik je niet geven, maar wij hebben tijdens onze huidige reis o.a. Ook Portland en de Twin Peaks locaties bezocht. (September) Mijn man en ik vonden Portland heel erg tegenvallen, in de stad struikel je bijna over de zwervers die soms in grote groepen bij elkaar zitten. Snoqualmie was geweldig, maar hoe dat in april is weet ik dus niet. Als je gaat zou ik je aanraden iets te eten in het hotel bij het restaurant The Attic. Hier heb je wat Twin Peaks items op de kaart waaronder 'cherrypie with a damn fine cup of coffee' :wink: Het eten was sowieso ook echt heerlijk!
Goed om te weten wat je schrijft over Portland, misschien slaan we die stad dan wel over! Haha, wat leuk jouw twinpeaks tip!! Heb net al een leuke b&b in North Bend gereserveerd, vlakbij alle Twin Peaks actie :D Vrienden van ons zijn er deze maand geweest en die hebben in de Double R diner (of nouja, wat de DRD moest zijn) ook cherry pie gegeten. Ik zie dat The Attic het hotel in de serie was. Leuk zeg, gaan we daar ook zeker heen. Ben gek op een damn fine cup of coffee ;-)

@K&N Je bedoelt het vast niet slecht, maar ik vind 'dan blijft er niet veel over' een beetje een gekke opmerking. Niet iedereen heeft de luxe om vier hele weken weg te kunnen, en ik vind twee weken een prima tijd om iets van het gebied te zien. Dank voor de tip om de kust te volgen!

Waar we nu aan denken, is dit doen en de periode tussen 9 en 17 april vrijhouden om naar Noord-Californie te rijden. Als het regent in Oregon/slecht weer is, gaan we daar wat sneller doorheen en zoeken we beter weer op. Ik krijg de indruk dat op de bonnefooi reizen goed te doen is in april. Ga nog wel even uitzoeken of twee nachten in Napa echt leuk is, gebied schijnt heel mooi te zijn in het voorjaar.

6 april aankomst Seattle om 12.00, rest van de dag Ballard (waar we zitten) verkennen)
7 april Seattle aquarium, iets van de stad zien
8 april 's ochtends richting Everett voor Boeing, s middags richting North Bend
9 april Snoqualmie/alle Twin Peaks activiteiten

17 april Napa
18 april Napa
19 april van Napa naar San Francisco
20 april San Francisco
21 april 's avonds 20.00 terugvlucht
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Judith22 schreef:@K&N Je bedoelt het vast niet slecht, maar ik vind 'dan blijft er niet veel over' een beetje een gekke opmerking. Niet iedereen heeft de luxe om vier hele weken weg te kunnen, en ik vind twee weken een prima tijd om iets van het gebied te zien.
Waarom is dit een gekke opmerking? Het is alleen maar een feitelijke vaststelling, en geen waardeoordeel. Jij noemt aardig wat dingen op die je wilt doen, en daar heb je nu eenmaal tijd voor nodig. Er wordt alleen maar - terecht - op gewezen dat je met een aantal dagen in het begin en eind niet veel dagen overhoudt om nog veel tussendoor te doen.
Ik denk trouwens dat het allemaal wel gaat lukken, maar het is toch wel handig dat je een wat uitgebreidere planning maakt van dag tot dag. Je kunt daar prima van afwijken, maar je weet dan ongeveer wat wel en niet mogelijk is. Wil je nog naar Reno? en zo ja, voor hoeveel dagen, en hoe wil je dan rijden? Verwerk dat eens in een route per dag.

Marianne
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Een heel mooi stuk natuur tussen Seattle en San Francisco is de kust van Zuid Oregon. Hier ligt het langgerekte Samuel H. Boardman State Park direct aan de kust met veel viewpoints en mogelijkheden om op het strand te wandelen. Verder vonden wij het plaatsje Bandon aan de kust van Oregon een leuk en verzorgd plaatsje met een prachtig strand en grote rotsen die uit het water omhoog komen. Bij de Fish Market in Old Town Bandon kun je heerlijke fish en chips eten. Zie ons verslag.
Judith22
Amerika-ontdekker

Bericht door Judith22 »

Dank voor de fijne tip!!! Ik had Bandon ook al langs zien komen in de Lonely Planet. Mooi verzorgd reisverslag heb je trouwens, die ga ik even met plezier lezen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer