Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis cellavie: flitsbezoek Seattle en omgeving

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
cellavie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis cellavie: flitsbezoek Seattle en omgeving

Bericht door cellavie »

Ik ben een flitsbezoekje aan het plannen naar Seattle en omgeving. Langer dan 6 dagen lukt helaas niet. Ik ben niet echt een stadsmens, dus ik hoef niet zo lang in Seattle te blijven. Misschien alleen even de highlights. Ik zit te denken aan de volgende planning:

dag 1: aankomst Seattle waarschijnlijk begin van de middag
dag 2: Omgeving Port Angeles / Olympic NP
dag 3: Omgeving Forks / La Push
dag 4: Omgeving Mount Rainier NP
dag 5: Seattle
dag 6: in de ochtend terugvlucht naar huis

Ik ga voor het eerst alleen en dat vind ik natuurlijk best wel spannend. Wie heeft er ervaring met alleen reizen (vrouw) in de States, en wie heeft er nog leuke tips voor hotels en andere leuke dingen in deze omgeving?
1999: New York + Boston
2001: New Jersey + New York
2006: New York
2008: New Jersey + New York + Boston
2010: Colorado, South Dakota, Nebraska, Wyoming, Montana, Idaho, Utah, Arizona, Nevada
2017: Olympic NP, WA

http://tessatravels.jouwweb.nl/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: flitsbezoek Seattle en omgeving

Bericht door Martin & Marianne »

Eigenlijk heb je maar 4 dagen, dat is wel heel erg weinig. In welke tijd van het jaar wil je gaan?
Wij deden Olympic NP en Mt Rainier in 2006. Misschien heb je iets aan ons reisverslag. Wij hadden 7 dagen voor het stuk wat jij wilt doen. Dat was wel inclusief een walvistocht en een bezoek aan Mt St Helens.

Marianne
GabyK
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis cellavie: flitsbezoek Seattle en omgeving

Bericht door GabyK »

Reizen als vrouw alleen gaat prima in de VS. In 2013 heb ik een solo rondreis gemaakt door Oregon en deze zomer maak ik een solo rondreis van Yellowstone naar Seattle. Belangrijkste is denk ik dat je je op je gemak voelt waar je overnacht. Heb je dat niet zorg dan dat je ergens anders overnacht. Ik zorg er zelf altijd voor dat (wanneer ik meerdere dagen op een plek verblijf) dat het hotel/motel personeel weet dat ik van plan ben die avond ook terug te komen en ze een idee hebben waar ik die dag heen ga. Thuis (nederland) en mijn familie (in Orgeon) hebben ze ook mijn schema. Dat zijn mijn veiligheidsmaatregelen.

4 dagen is niet heel lang om de omgeving van Seattle te bezoeken. Dat is meer rijden dan een gebied echt bezoeken of zien. Kijk eens naar wat je allemaal al kan bezoeken in Olympic NP en wat Marianne al aangeeft denk eens aan een walvistocht. Mt St Helens is wel goed te doen voor een dag. Dan zou ik wel de Johnston Ridge Observatory zijde pakken. Deze kant heeft meerdere visitor centers.

Zelf heb ik voor in Olympic NP de volgende B&B geboekt. Leek mij een hele leuke plek om te verblijven. Niet te duur en ook nog eens incl een ontbijt. http://www.wintersummerinn.com/ Deze ligt nabij Clallam Bay.

In Port Angeles heb ik gekozen voor http://www.portangelesdowntownhotel.com/rooms.htm. Leuke prijzen en goed aangeschreven.

Gaby
2004 Los Angeles, Grand Canyon, Las Vegas
2013 Oregon en Mnt St Helens
2014 Florida
2016 GT, Yellowstone, Oregon en Washington State
2019 Alaska & Yukon
pascal1109
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door pascal1109 »

Op zich lijkt me dat dat nog wel moet gaan.
Ik ben er kort geleden vanuit zuidelijke richting langs gekomen en toen ging het als volgt:

Eerste dag 1: naar Forks -> Quinault- en Hoh Rain Forest bezocht
Tweede dag: naar Port Angeles -> Crescent lake en Sol Duc Falls bezocht
Derde dag: naar Seattle -> Hurricane Ridge bezocht

De eerste dag hadden we al een stuk rijden erop zitten (vanuit Astoria).
Daar jij iets meer tijd hebt en iets meer wilt zien, lijkt me dat het je wel gaat lukken.

Gewoon voor jezelf bepalen hoeveel tijd je overal wilt besteden. Ik kreeg ook altijd commentaar over ergens te kort / te lang te zijn, maar uiteindelijk bepaal je dat zelf. Lekker jezelf laten informeren en zoeken wat er te doen is en een (grove) planning maken :thumbup:
cellavie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door cellavie »

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb inmiddels geboekt en mijn rondje een stuk ingekort. Ik wilde mezelf vooral richten op Olympic Peninsula. Ik breng daar liever wat meer tijd door dan me teveel te moeten haasten. De rest kan altijd later nog :wink: Nu kan ik op mijn gemak op verschillende plaatsen mooie wandelingen maken en genieten van deze omgeving.
1999: New York + Boston
2001: New Jersey + New York
2006: New York
2008: New Jersey + New York + Boston
2010: Colorado, South Dakota, Nebraska, Wyoming, Montana, Idaho, Utah, Arizona, Nevada
2017: Olympic NP, WA

http://tessatravels.jouwweb.nl/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer