Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

6 dagen Seattle en omgeving: tips gevraagd

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

6 dagen Seattle en omgeving: tips gevraagd

Bericht door kastelke »

Beetje 'last minute' besloten om op 27 juli naar Seattle te vertrekken (waar ik 's middags toekom). Vlucht terug naar Toronto is op 3 augustus 's morgens.
Dat geeft me dus 6 volle dagen in Seattle...

Ik wil in ieder geval naar het Seattle Center om er Chihuly Garden and Glass te bezoeken.
Wat we enkele jaren geleden al gedaan hebben:
Space Needle, Museum of Rock en Ride the Ducks
Whidbey Island
Hoh Rain Forest

Zou een tochtje tot Portland leuk zijn? Bezoek aan de kust?

Graag jullie tips voor Seattle en omgeving!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
AnnInBC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: 6 dagen Seattle en omgeving: tips gevraagd

Bericht door AnnInBC »

Hallo Elke,

Ik weet niet wat zoal graag wil zien, maar Mount Rainier National Park is ook heel mooi en een paar uurtjes rijden van Seattle. De wild flowers zijn dan ook is volle bloei! Bij Olympic NP zou ik zeker ook stoppen bij Rialto Beach of Second Beach...heel mooi daar. En dat kan je doen als je naar het Hoh Rain Forest gaat. Portland is ook mooi, maar is wel zo'n 3-4 uren rijden vanuit Seattle. De Oregon Coast is prachtig maar het is misschien een beetje ver vanuit Seattle.

Groetjes,
Ann
Sentinel
Amerikafan

Bericht door Sentinel »

Ik ben een vliegtuig / techniek gek en de tour door de boeing fabriek en bij behorend museum vond ik echt de moeite waard.
Daarnaast heb je ook nog boeing field/ king airport met museum of flight wat ook er leuk is.

Als je ook nog een trip maakt richting Olympia dan zijn je dagen met je eigen wensen al aardig gevuld. Seattle is een erg relaxte stad
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

wellicht een boottocht naar Tillicum village? Het is wat toeristisch (vnl Amerikanen overigens) maar leuk. Na een boottocht van een klein uur (wij kwamen ergens anders vandaan gevaren maar ik geloof dat het ook zoiets was vanuit Seattle, wordt je ontvangen op het eiland door de oorspronkelijke bewoners (natives). Zit eten en zo bij (prima, verwacht geen culinair hoogstandje) en een dansvoorstelling die zeker interessant was. Je hebt ook vrije tijd om het eiland te verkennen. Wij vonden het in ieder geval een zeer aangename middag. In ons geval daags na aankomst gedaan en dan is het ook prima om ff rustig op te schakelen op de eerste vakantiedag. In jullie geval minder relevant gezien jullie 'maar' van de oostkust komen :).

edit. linkje gevonden. usa today vindt het zelfs een must do. nou als het in de krant staan dan is het zo he :roll:

klik
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik zou ook rekening houden met het weer. Mount Rainier is vooral heel mooi bij niet te veel bewolking. Tussen Seattle en Portland is Mt St Helens ook nog een optie.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Willen jullie alles vanuit Seattle doen of ook rondreizen?
Jullie hebben niet Hurricane ridge of het strand gedaan bij Olympic NP? Is ook de meoite waard. Wij vonden Port Townsend ook een leuke plaats.
Mt Rianier en Mt St Helens zijn ook allebei de moeite waard. Je kunt eens in ons 2006-verslag kijken daarvoor.

Marianne
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Gistermiddag hebben wij de Boeing fabrieken in Everett bezocht. Goede excursie, als je interesse daar ligt, zeer de moeite waard. (Zie reisverslag) Vandaag de stad in, maar eens zien waar we uitkomen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Lennartc
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Lennartc »

6 dagen:
ik zou een rondje Seattle - Ports Townsend - Forks - Quinalt - Seattle doen.

Prachtige natuur.

Seattle zelf is niet zo heel groot. De highlights kan je in 2 dagen wel gezien hebben.
Pike place , Space Needle, Westlake park gebied.
09 - NYC
10 - NYC, Washington, Miami
11 - Miami
12 - Roadtrip Californië, Utah, Nevada, Arizona
15 - Denver - Seattle
17 - Kauai - Big Island - NYC
18 - Florida
20 - Roadtrip New England
mie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door mie »

In Port Angeles overnachten en van daaruit Olympic NP bezoeken. Prachtige wandelingen!!!
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Lennartc schreef:6 dagen:
ik zou een rondje Seattle - Ports Townsend - Forks - Quinalt - Seattle doen.

Prachtige natuur.

Seattle zelf is niet zo heel groot. De highlights kan je in 2 dagen wel gezien hebben.
Pike place , Space Needle, Westlake park gebied.
Dit rondje hebben wij de afgelopen dagen gereden, met overnachtingen in Ocean Shores en Port Angeles. Het rondje Olympic Nat Park is ons tegegevallen. Het Rainforest, Ruby Beach, La Push en Quinault Lake vonden wij wel de moeite waard, maar dat was het dan ook wel. Rijden over de HW101 is ronduit saai! Geen vergezichten oid, alleen aan beide zijden struikgewas en bos. Misschien waren we nog onder de indruk van al het moois wat we in Canada hebben gezien.
In tegenstelling tot Port Angeles, was Port Townsend een leuk oud stadje. Met de Ferry oversteken naar Coupeville en het schiereiland Whitbey bezoeken kan ook.

In Seattle hebben wij de Space Needle, het Chihuly glas museum en het centrum met Pike Place Market bezocht! Kan je binnen een dag doen. Je zou die 6 dagen kunnen combineren met Vancouver! De Canadese dollar lacht je toe! Zie ons reisverslag.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Bedankt voor jullie bijdragen!
Ik merk dat de herinneringen aan de vorige reis beginnen terug te komen. ;-) We hebben meer bezocht dan wat ik aanvankelijk dacht.

AnnInBC:
Mt Rainier: dat park hebben we de vorige keer ook bezocht, vanuit Port Angeles. Inderdaad erg prachtig!
Ditto voor Rialto Beach.

Sentinel:
De boeing fabriek staat op het lijstje voor mijn echtgenoot. Museum of Flight stond vorige keer op zijn lijstje maar daar zijn we niet geraakt. Ook toegevoegd dus.

Babarage: Ik had nog nooit van Tillicum Village gehoord. Lijkt zeker ook leuk om te doen.

Old Faithful: Mt Saint Helens stond vorige keer op mijn lijstje en we zijn er niet geraakt. Misschien deze keer dus wel.

Martin & Marianne: mijn plan was om rond te reizen. Misschien eeste en laatste dagen in Seattle zelf verblijven, mogelijk dingen doen die vlak bij zijn of in de stad zelf. Maar ik huur graag een auto en rij graag rond.
Hurricane Ridge hebben we vorige keer bezocht.

Lennartc: Folks hebben we vorige keer bezocht.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer