Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Zidmar: Las Vegas via Yellowstone naar San Francisco
Reis Zidmar: Las Vegas via Yellowstone naar San Francisco
Hoi,
In 2015 zijn wij naar West Amerika geweest. We hebben toen o.a yosemite, death valley, bryce, zion, monument valley, grand canyon bezocht. Nu willen wij heel graag terug maar dan deels een andere route. We hebben nog niets geboekt en zijn druk aan het zoeken voor goede vliegtickets.
We willen ook zo snel mogelijk wat plaatsen in de parken gaan vastleggen, er is nog wel wat vrij op de data die we in gedachten hebben. Het liefst willen we in Juni.
Wij gaan deze reis met zijn 2en maken. Mijn ouders en broer+vriendin sluiten de eerste week aan t/m dag 7. Dan reizen we dus met zijn 6en. Daarna splitsen we op en doet iedereen zijn eigen route en komen wij in San Francisco weer samen.
Onze route tot nu toe:
Dag 1: Amsterdam - Las Vegas
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: Las Vegas
Dag 4: Las Vegas - Zion
Dag 5: Zion - Bryce Canyon
Dag 6: Bryce Canyon - Moab
Dag 7: Moab
Dag 8: Moab - Vernal (Dinosaur)
Dag 9: Vernal - Jackson / Grand Teton
Dag 10: Grand Teton
Dag 11: Grand Teton - Yellowstone (overnachting bij Old Faithfull lodge al geboekt)
Dag 12: Yellowstone (overnachting bij Canyon Lodge al geboekt)
Dag 13: Yellowstone
Dag 14: Yellowstone - Twin Falls
Dag 15: Twin Falls - Reno
Dag 16: Reno - Lake Tahoe
Dag 17: Lake Tahoe - Yosemite
Dag 18: Yosemite
Dag 19: Yosemite - San Francisco
Dag 20: San Francisco
Dag 21: San Francisco - Amsterdam
Dag 22: Thuis
We horen graag jullie mening / ideeën over onze route.
Alvast bedankt!
In 2015 zijn wij naar West Amerika geweest. We hebben toen o.a yosemite, death valley, bryce, zion, monument valley, grand canyon bezocht. Nu willen wij heel graag terug maar dan deels een andere route. We hebben nog niets geboekt en zijn druk aan het zoeken voor goede vliegtickets.
We willen ook zo snel mogelijk wat plaatsen in de parken gaan vastleggen, er is nog wel wat vrij op de data die we in gedachten hebben. Het liefst willen we in Juni.
Wij gaan deze reis met zijn 2en maken. Mijn ouders en broer+vriendin sluiten de eerste week aan t/m dag 7. Dan reizen we dus met zijn 6en. Daarna splitsen we op en doet iedereen zijn eigen route en komen wij in San Francisco weer samen.
Onze route tot nu toe:
Dag 6: Bryce Canyon - Moab
Dag 7: Moab
Dag 8: Moab - Vernal (Dinosaur)
Dag 9: Vernal - Jackson / Grand Teton
Dag 10: Grand Teton
Dag 11: Grand Teton - Yellowstone (overnachting bij Old Faithfull lodge al geboekt)
Dag 12: Yellowstone (overnachting bij Canyon Lodge al geboekt)
Dag 14: Yellowstone - Twin Falls
Dag 15: Twin Falls - Reno
Dag 16: Reno - Lake Tahoe
Dag 17: Lake Tahoe - Yosemite
We horen graag jullie mening / ideeën over onze route.
Alvast bedankt!
2015 - Rondreis West USA
2017 - Rondreis Indonesië
2018 - One Way Las Vegas - San Francisco
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Reis Zidmar: Las Vegas via Yellowstone naar San Francisco
Mooie route!
Aangezien jullie aan in Bryce geweest zijn, zou ik misschien op dag 5 al wat verder dan Bryce rijden.
Dat geeft je op dag 6 wat meer tijd om te genieten langsheen de prachtige Utah 12 en Capitol Reef.
Eigenlijk zou een tussenstop in Torrey hier wel beter zijn.
Tussen Torrey en Moab zou je dan ook nog Goblin Valley en/of Little Wild Horse Canyon kunnen bezoeken.
Tussen Yellowstone en Twin Falls kan je Craters of the Moon bezoeken.
Misschien heb je iets aan ons verslag van 2012, toen deden wij oa ook het stuk tussen Zion en Moab.
In 2011 deden we Vernal, CotM, Grand Teton, Yellowstone.
Groetjes,
Ingrid
Aangezien jullie aan in Bryce geweest zijn, zou ik misschien op dag 5 al wat verder dan Bryce rijden.
Dat geeft je op dag 6 wat meer tijd om te genieten langsheen de prachtige Utah 12 en Capitol Reef.
Eigenlijk zou een tussenstop in Torrey hier wel beter zijn.
Tussen Torrey en Moab zou je dan ook nog Goblin Valley en/of Little Wild Horse Canyon kunnen bezoeken.
Tussen Yellowstone en Twin Falls kan je Craters of the Moon bezoeken.
Misschien heb je iets aan ons verslag van 2012, toen deden wij oa ook het stuk tussen Zion en Moab.
In 2011 deden we Vernal, CotM, Grand Teton, Yellowstone.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je trekt voor de route naar Moab (wil je via Capitol Reef rijden?) en voor Moab zelf wel erg weinig tijd uit. Hoewel de parken bij Moab erg de moeite waard zijn zou ik toch geneigd zijn om dat over te slaan en meer tijd uit te trekken voor de route via Capitol Reef naar Jackson.
Wij deden in 2008 ene vergelijkbare route; misschien heb je iets aan ons verslag. Voor Yellowstone en Grand Teton kun je ook eens in ons 2015- en 2017-verslag kijken.
Is de stop in Lake Tahoe een must? Zo niet, dan zou ik al verder doorrijden, bijvoorbeeld tot Lee Vining. Dan heb je meer tijd voor de Tioga Pass.
Marianne
Wij deden in 2008 ene vergelijkbare route; misschien heb je iets aan ons verslag. Voor Yellowstone en Grand Teton kun je ook eens in ons 2015- en 2017-verslag kijken.
Is de stop in Lake Tahoe een must? Zo niet, dan zou ik al verder doorrijden, bijvoorbeeld tot Lee Vining. Dan heb je meer tijd voor de Tioga Pass.
Marianne
Bedankt voor de tips Ingrid! Het is in het begin wat lastig omdat we de eerste week combineren met mijn ouders en broer en zijn vriendin. Die zijn nog nooit in Amerika geweest dus het is even zoeken hoe het beste te combineren... Zij wilden ook een dag langer in las vegas, anders had ik die liever bij Torrey of Moab gestopt.. Misschien kan ik nog wat schuiven.
Craters of the moon had ik inderdaad al op staan als leuke tussenstop.
Ik heb jullie verslagen al doorgelezen Marianne en er al veel bruikbaars uitgehaald, bedankt!
Jij zou dan van Torrey naar Jackson rijden? Dat is best wel een flink stuk toch?
De stop in Lake Tahoe is geen must, maar omdat we hier toch langskomen op onze route leek het ons wel mooi. Misschien leuker om daar even te stoppen en evt wat te wandelen en dan al verder door te rijden naar lee vining of misschien zelf tot in yosemite?
Craters of the moon had ik inderdaad al op staan als leuke tussenstop.
Ik heb jullie verslagen al doorgelezen Marianne en er al veel bruikbaars uitgehaald, bedankt!

Jij zou dan van Torrey naar Jackson rijden? Dat is best wel een flink stuk toch?
De stop in Lake Tahoe is geen must, maar omdat we hier toch langskomen op onze route leek het ons wel mooi. Misschien leuker om daar even te stoppen en evt wat te wandelen en dan al verder door te rijden naar lee vining of misschien zelf tot in yosemite?
2015 - Rondreis West USA
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Van Torrey naar Jackson is te ver als je nog naar Capitol Reef wit (wij deden dat dit jaar en puur als rijdag is het wel te doen), maar als je niet naar Moab gaat heb je meer tijd voor dat stuk. Dan zou ik een stop rond SLC tussenvoegen.
Het stuk bij Lake Tahoe is een beetje afhankelijk van wat je wilt doen onderweg. Je kunt bij Lake Tahoe prachtig wandelen, maar dat geldt ook voor het oostelijke deel van Yosemite. Ik weet niet wat je daar al gedaan hebt?
En heb je Bodie al bezocht of trekt je dat niet niet? Mono Lake is ook een bezoek waard.
Marianne
Het stuk bij Lake Tahoe is een beetje afhankelijk van wat je wilt doen onderweg. Je kunt bij Lake Tahoe prachtig wandelen, maar dat geldt ook voor het oostelijke deel van Yosemite. Ik weet niet wat je daar al gedaan hebt?
En heb je Bodie al bezocht of trekt je dat niet niet? Mono Lake is ook een bezoek waard.
Marianne
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Als je Moab laat vallen, kan je van Bryce naar Torrey. Volgende dag naar Vernal of SLC en dan weer volgende dag naar Jackson.
Je zou dan je gezelschap vanaf dag 6 kunnen opsplitsen. De anderen kunnen dan van Torrey naar Moab.
Ofwel laat je Moab in de route (mits voor mij wel een tussenstop in Torrey), plak je er nog een dag Moab aan.
Je zou dan Lake Tahoe of Yosemite (want daar waren jullie ook al) kunnen skippen.
Groetjes,
Ingrid
Je zou dan je gezelschap vanaf dag 6 kunnen opsplitsen. De anderen kunnen dan van Torrey naar Moab.
Ofwel laat je Moab in de route (mits voor mij wel een tussenstop in Torrey), plak je er nog een dag Moab aan.
Je zou dan Lake Tahoe of Yosemite (want daar waren jullie ook al) kunnen skippen.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
Bodie hebben we nog niet bezocht, mono lake wel. We gaan nog eens goed kijken waar te overnachten.. we hebben al wel besloten dat het beter is om een stuk verder te rijden naar bijv. lee vining of yosemite zelf.
We willen moab toch graag in de route houden, we denken er over om toch een extra stop bij torrey in te plannen, dit gaat dan van onze dag yosemite af. Nu is het alleen zo dat dit net niet lekker uit komt voor de hotels die wel al geboekt hebben in yellowstone.
We zouden de eerste nacht bij old faithfull slapen en de tweede nacht bij canyon lodge, derde bij yellowstone west slapen. Nu is old faithful helemaal vol als we die wat later willen boeken... maar hopen dat er nog iemand annuleert in die week. We komen vanuit Grand teton en willen via yellowstone west richting twin falls rijden.
Is dit een goede indeling voor de overnachtingen in yellowstone komende vanuit grand teton, we hopen op nacht 2 nog iets in het park te vinden..
Nacht 1: Colter bay village (al geboekt)
Nacht 2: Gardiner of Yellowstone West
Nacht 3: Yellowstone West
Inmiddels zijn de vliegtickets geboekt dus we hebben al diverse overnachtingen vastgelegd.
Hier een update van het reisschema:
Dag 6: Bryce Canyon - Torrey
Dag 7: Torrey - Moab
Dag 8: Moab
Dag 9: Moab - Vernal (Dinosaur)
Dag 10: Vernal - Jackson / Grand Teton
Dag 11: Grand Teton
Dag 12: Grand Teton - Yellowstone
Dag 14: Yellowstone
Dag 15: Yellowstone - Twin Falls
Dag 16: Twin Falls - Reno
Dag 17: Reno - Yosemite
We willen moab toch graag in de route houden, we denken er over om toch een extra stop bij torrey in te plannen, dit gaat dan van onze dag yosemite af. Nu is het alleen zo dat dit net niet lekker uit komt voor de hotels die wel al geboekt hebben in yellowstone.
We zouden de eerste nacht bij old faithfull slapen en de tweede nacht bij canyon lodge, derde bij yellowstone west slapen. Nu is old faithful helemaal vol als we die wat later willen boeken... maar hopen dat er nog iemand annuleert in die week. We komen vanuit Grand teton en willen via yellowstone west richting twin falls rijden.
Is dit een goede indeling voor de overnachtingen in yellowstone komende vanuit grand teton, we hopen op nacht 2 nog iets in het park te vinden..
Nacht 2: Gardiner of Yellowstone West
Nacht 3: Yellowstone West
Inmiddels zijn de vliegtickets geboekt dus we hebben al diverse overnachtingen vastgelegd.
Hier een update van het reisschema:
Dag 6: Bryce Canyon - Torrey
Dag 7: Torrey - Moab
Dag 8: Moab
Dag 9: Moab - Vernal (Dinosaur)
Dag 10: Vernal - Jackson / Grand Teton
Dag 11: Grand Teton
Dag 12: Grand Teton - Yellowstone
Dag 14: Yellowstone
Dag 15: Yellowstone - Twin Falls
Dag 16: Twin Falls - Reno
Dag 17: Reno - Yosemite
Laatst gewijzigd door Zidmar op 10 dec 2017, 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
2015 - Rondreis West USA
Mooie reis, ja moeilijk hé keuzes maken! De route zit nu wel goed in elkaar en voor de meeste plaatsen neem je genoeg tijd al zou wat extra leuk zijn.
Maar ja je kunt niet alles. 2009 hebben wij een vergelijkbare reis gedaan van Las Vegas via Zion, Bryce, Torry, Canyonsland, Moab, Yellowstone en Grand Teton naar Salt Lake City. Misschien heb je iets aan ons reisverslag van 2009. In 2013 hebben we Yosemite bezocht en in 2016 Zion, Bryce en Las Vegas weer. https://reisverslag-amerika2016.blogspot.nl/ Succes met de verdere voorbereiding.
Maar ja je kunt niet alles. 2009 hebben wij een vergelijkbare reis gedaan van Las Vegas via Zion, Bryce, Torry, Canyonsland, Moab, Yellowstone en Grand Teton naar Salt Lake City. Misschien heb je iets aan ons reisverslag van 2009. In 2013 hebben we Yosemite bezocht en in 2016 Zion, Bryce en Las Vegas weer. https://reisverslag-amerika2016.blogspot.nl/ Succes met de verdere voorbereiding.

Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er zal ongetwijfeld nog wel iets vrijkomen in Yellowstone maar je zou ook kunnen schuiven met Grand Teton. Als je daar een nacht weghaalt en die plaatst na je bezoek aan Yellowstone hoef je in Yellowstone niets aan te passen.
Marianne
Marianne
Bedankt ik ga je verslagen eens lezen kn!
Oh dat had ik nog niet bedacht marianne! Je bedoelt dat we heen van jackson door grand teton naar onze eerste overnachting in yellowstone (bij old faithful) rijden en dan van yellowstone west terug naar grand teton?
Vanuit grand teton naar twin falls? Daar was ik nog niet opgekomen! Bedankt ik ga het nog eens op de kaart bekijken.
Oh dat had ik nog niet bedacht marianne! Je bedoelt dat we heen van jackson door grand teton naar onze eerste overnachting in yellowstone (bij old faithful) rijden en dan van yellowstone west terug naar grand teton?
Vanuit grand teton naar twin falls? Daar was ik nog niet opgekomen! Bedankt ik ga het nog eens op de kaart bekijken.

2015 - Rondreis West USA
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Is het geen optie om Yosemite over te slaan en van Reno/Lake Tahoe naar SF te rijden?
Ik neem aan dat je West-Yellowstone bedoelt.
Moab kan wel met 2 nachten, maar zorg dat je dag 7 dan al Canyonlands Island in the Sky en Dead Horse SP bezoekt. Het gaat wel ten koste van je tijd in Bryce en Capitol Reef, maar keuzes keuzes keuzes.
En let op dat je Yellowstone en Yosemite niet steeds door elkaar haalt zoals hier bovenIs dit een goede indeling voor de overnachtingen in yellowstone komende vanuit grand teton, we hopen op nacht 2 nog iets in het park te vinden..
Nacht 2: Gardiner of Yosemite West
Nacht 3: Yosemite West

Ik neem aan dat je West-Yellowstone bedoelt.
Moab kan wel met 2 nachten, maar zorg dat je dag 7 dan al Canyonlands Island in the Sky en Dead Horse SP bezoekt. Het gaat wel ten koste van je tijd in Bryce en Capitol Reef, maar keuzes keuzes keuzes.
Oh oeps, ik bedoel inderdaad yellowstone en niet yosemite haha! Ik zal mijn bericht even aanpassen.
We willen wel graag terug naar yosemite, omdat we vorige keer in het najaar er waren en nu in het voorjaar.
Ja we hebben bryce al eens gedaan, dus een leuke wandeling daar doen is voor ons voldoende. Inderdaad keuzes maken.. pff blijft lastig!
Op dag 7 dan al Canyonlands islands in the sky en dead horse sp bezoeken
dag 8 kunnen we dan arches doen
We willen wel graag terug naar yosemite, omdat we vorige keer in het najaar er waren en nu in het voorjaar.
Ja we hebben bryce al eens gedaan, dus een leuke wandeling daar doen is voor ons voldoende. Inderdaad keuzes maken.. pff blijft lastig!
Op dag 7 dan al Canyonlands islands in the sky en dead horse sp bezoeken
dag 8 kunnen we dan arches doen
2015 - Rondreis West USA
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij reden in 2015 ook twee keer door Grand Teton. Bijkomend voordeel is ook dat je niet heen en weer hoeft te rijden; je kunt de ene keer de Teton Park Road pakken en de andere keer de 191. Enige nadeel is dat je geen twee nachten op dezelfde plaats zit.Zidmar schreef:Oh dat had ik nog niet bedacht marianne! Je bedoelt dat we heen van jackson door grand teton naar onze eerste overnachting in yellowstone (bij old faithful) rijden en dan van yellowstone west terug naar grand teton?
Marianne
We zijn er uit hoor, hebben vrijwel alle accommodaties geboekt! We doen het nogal zoals jij zei Marianne, dus 2 keer door grand teton! Dit kwam beter uit voor de geboekte accommodaties in de parken en kunnen we 2 keer een mooie weg rijden.
We twijfelen nu over het volgende stukje in onze route:
Van Moab naar Vernal
Vernal naar Colter bay (Grand Teton)
Misschien dat we toch nog iets verder willen reizen dan Vernal. Is van Moab naar Rock Springs ook een goede optie? Dan kunnen we tussendoor Dinosaur bezoeken.
De reden dat we hierover twijfelen is dat we graag op tijd in Grand Teton aankomen zodat we daar smiddags ook nog wat kunnen wandelen etc. Van Rock springs naar Grand teton scheelt toch net weer wat reistijd...
Is Rock springs ook een leuke plek of zouden jullie toch voor Vernal of een andere tussenstop kiezen?
We twijfelen nu over het volgende stukje in onze route:
Van Moab naar Vernal
Vernal naar Colter bay (Grand Teton)
Misschien dat we toch nog iets verder willen reizen dan Vernal. Is van Moab naar Rock Springs ook een goede optie? Dan kunnen we tussendoor Dinosaur bezoeken.
De reden dat we hierover twijfelen is dat we graag op tijd in Grand Teton aankomen zodat we daar smiddags ook nog wat kunnen wandelen etc. Van Rock springs naar Grand teton scheelt toch net weer wat reistijd...
Is Rock springs ook een leuke plek of zouden jullie toch voor Vernal of een andere tussenstop kiezen?
2015 - Rondreis West USA
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik volg, want ik stel me ook die vraag.
Hoeveel tijd kost het om Dinosaur NP te bezoeken?
Hoeveel tijd kost het om Dinosaur NP te bezoeken?
Ik ben anderhalf jaar geleden van Moab naar Pinedale gereden. Omstreeks 17.00u weg vanuit de parkeerplaats bij Fiery Furnace in Arches, rond 23.00u checkten we in bij de Hampton Inn in Pinedale. Via de CO139, dus Dinosaur-Vernal-Rock Springs en dan door naar Pinedale.
Het stuk tot Rock Springs is veel bergweg. De Flaming Gorge dam en het gebied daaromheen zijn overigens erg mooi.
Vanaf Rock Springs tot Pinedale is een kaarsrecht stuk met max 65mph.
Het stuk tot Rock Springs is veel bergweg. De Flaming Gorge dam en het gebied daaromheen zijn overigens erg mooi.
Vanaf Rock Springs tot Pinedale is een kaarsrecht stuk met max 65mph.
Jullie hebben dat stuk dan in de donker gereden Roelb? Het is toch rond 19.00 uur donker of ben ik nu mis?
En jullie hebben dinosaur niet bezocht neem ik aan in die tijd?
En jullie hebben dinosaur niet bezocht neem ik aan in die tijd?
2015 - Rondreis West USA
Nee, dit was puur om van a naar b te komen. En inderdaad, rond die tijd is het donker. Daarvoor zitten er koplampen op een auto
.
Er zitten rond de dam trouwens wel een hoop herten, dus niet te hard rijden daar.

Er zitten rond de dam trouwens wel een hoop herten, dus niet te hard rijden daar.
Haha ja koplampen zijn wel handig he haha maar we rijden niet graag te lang in de donker! Bedankt we hebben zo ieder geval een goed beeld hoe lang je er over doet.
2015 - Rondreis West USA
Door Flaming Gorge heen is in het donker wel vermoeiend rijden. Bochtig, herten, etc. Overdag wel een heel mooi gebied! Heel veel mooie trails.
Je kunt er ook voor kiezen om via Salt Lake City te rijden, en dan de 80 tot Rock Springs. Stukje om, maar wel allemaal snelweg waar je cruise control gewoon op 80 kunt zetten. In tijd zal het niet veel uitmaken. Alleen het eerste stukje over de 191 en 6 via Price is geen snelweg, maar wel een goede highway met vaak inhaalstroken en sommige stukken 2x2 baans.
Van Rock Springs naar het noorden is een saaie, rechte weg, grotendeels 65mph met een paar stukjes een lagere limiet waar wat bebouwing staat. Het is ongeveer 1 uur rijden tot Pinedale, dus je zou kunnen overwegen om dat die dag nog te rijden. Dan ben je immers bijna in Jackson, en er staan in Pinedale genoeg hotels.
Je kunt er ook voor kiezen om via Salt Lake City te rijden, en dan de 80 tot Rock Springs. Stukje om, maar wel allemaal snelweg waar je cruise control gewoon op 80 kunt zetten. In tijd zal het niet veel uitmaken. Alleen het eerste stukje over de 191 en 6 via Price is geen snelweg, maar wel een goede highway met vaak inhaalstroken en sommige stukken 2x2 baans.
Van Rock Springs naar het noorden is een saaie, rechte weg, grotendeels 65mph met een paar stukjes een lagere limiet waar wat bebouwing staat. Het is ongeveer 1 uur rijden tot Pinedale, dus je zou kunnen overwegen om dat die dag nog te rijden. Dan ben je immers bijna in Jackson, en er staan in Pinedale genoeg hotels.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 1087 Weergaves
-
Laatste bericht door KvdF567
-
- 60 Reacties