Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alaska???

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Dat ken ik niet, wat is dat??
Teamsno
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Teamsno »

dimple schreef:Dat ken ik niet, wat is dat??
De Iditarod is een sledehondenrace die altijd in maart wordt gelopen. Hij begint in Anchorage en eindigt in Nome. De race wordt gelopen als herinnering aan de difterie epidemie die in 1925 in Nome uitbrak en er niet genoeg serum was. Vanuit Anchorage is toen serum gebracht, waarvan het laatste stuk met sledehondenteams. Hartje winter, dus dat viel allemaal niet mee.
Alaska - Where men are man and women win the Iditarod
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Een tip;
Zaterdag om 20.00 bij SBS 6 de film "Snow Dogs"
De film speelt gedeeltelijk in Alaska en gaat over het racen met sleehonden. Het schijnt niet echt een goede film te zijn, maar voor de liefhebbers van sledehondenraces en/of Alaska misschien wel leuk om te zien.
http://www.filmvisie.nl/films/Q-T/snowdogs.html

Marjon
Teamsno
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Teamsno »

Ja Snowdogs is best leuk om te zien, maar alsi k heel eerlijk ben heeft het eigenlijk niks met sledehondensport te maken. Maar verder, hilarische situaties en zeker kijken!
Alaska - Where men are man and women win the Iditarod
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Ships, we zijn afgesloten van kabel...........kan ik dus niet zien.

(nee, we hebben wel netjes betaald hoor, maar er is wat anders mis gegaan :lol: )

Ik zou ook graag nog eens naar Yellowstone in de winter willen. Lijkt me ook erg gaaf!
Raymond
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Raymond »

Iemand enig idee of Katmai N.P. te bereiken is vanuit Anchorage en hoe?? Wij hebben ook plannen die kant op te gaan in augustus/ september dit jaar. Alvast bedankt.
November 2004 Eaglelgae ontmoet via dit forum, 03-07-2009 getrouwd!!!
Ook onze 2e Amerika-reis was supergaaf!!!
25-6/16-7 2011 rondje Denver - LV - Denver!!!
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

Afgelopen zomer hebben we de Inside passage gedaan ... heel veel geluk gehad, want de hele reis geen regen en geen mist. De kans daarop is toch erg groot. Maar zelfs het "stukje" Port Hardy (ga absoluut Indian Candy eten bij de Hardy buoys :doublethumb: ) naar Prince Rupert duurde meer dan 18 uur. Dus alle mensen die met de boot naar Alaska willen .... poeh... dat is dan héél lang en laten we de kosten nog buiten beschouwing. Maar dit uitstapje naar Alaska heeft bij ons het wel laten kriebelen. Prachtig gebied, veel ruiger dan de Rockies en het wild.... vissende grizzlymoeder met drie jonkies... de bald eagles.... Er komt ooit nog een trip Alaska in combinatie met Hawai. Leuk, twee uitersten.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Verelle schreef: Er is een nieuwe serie "Men in Trees" gestart dat zich afspeeld in Alaska
Ik moet je teleurstellen, de serie "Men in trees" (leuke serie trouwens)
is geheel opgenomen in British Columbia in Canada.

(bron: imdb.com)
16x USA / 30 staten
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Twee jaren geleden nog een Holland-Amerika cruise gedaan in September vanuit Seattle.
We did Skagway,Juneau, Ketchikan en de Hubbard glacier.
Het regende iedere dag en kon geen beren zien( verkeerde tijd van het jaar)
Het landschap is ongeveer hetzelfde als Canada en Washington
De Hubbard glacier was heel gweldig mooi.
Het schip vaarde heel dichtbij en langzaam bij de glaciers en het duurde ongeveer 2 uren.
De glacier inland bij Juneau was niet zo impressive.
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Ceetje, kan je de vissende beren dan zien vanaf de boot?

Had je een 'kamer' waarin je je kunt terugtrekken tijdens die 18 uur? Of is het gewoon als de rest van de Ferries......auto parkeren en zie je maar te vermaken?

Is het erg prijzig? En welke periode ben jij geweest dan?

Veel vragen hé? :wink:
Ceetje
Amerikakenner

Bericht door Ceetje »

Ha Dimple, veel vragen geeft niks.
De vissende beren hebben we gezien bij de FishCreek in Hyder. Daar sta je op een boardwalk langs de rivier en als de zalmen er zijn dan komende de beren. Na drie pech (geen beer te zien) hadden we de laatste avond toch nog geluk: een moeder met 3 cubs, zij hebben ons bijna een uur vermaakt. Hier een stukje van de film van ons http://www.youtube.com/watch?v=hMcF-dn7LHg Denk niet dat je in je eentje staat hoor, je bent samen met ongeveer 400 andere berenspotters :lol: Maar alles gaat heel gemoedelijk (zoals meestal in de V.S. en Canada)
Dan de Insidepassage: in die 18 uur hadden wij geen hut geboekt, wel oorspronkelijk een relaxstoel, maar helaas was de ferry gezonken in april en wij kregen in juli dus een andere boot zonder die mogelijkheid. Eens in de zoveel tijd mocht je even naar je auto (en tijdens een van die tochten stond onze huurauto half ingepakt in plastic, de riolering was kapot gegaan precies boven onze jeep :wink: maar alles was keurig schoongemaakt. Je moet je idd zelf maar zien te vermaken, ik heb trouwens ook hele stukken lekker geslapen in een stoel, maar wij hadden echt heel veel geluk met het weer. Ik kan me voorstellen als je de hele tocht regen en mist hebt dat het dan wat minder leuk is.
Wat betreft de prijs, ik dacht dat wij iets van cad 450 kwijt waren, maar voor de exacte prijs kijk 'ns hier http://www.bcferries.com/schedules/inside/
Ik vond Steward/Hyder wel een van de (vele) hoogtepunten van de reis en de Inside passage wel leuk om mee gemaakt te hebben, maar mijn vriend is enthousiaster over de bootreis dan ik.
M en M
Amerika-ontdekker

Bericht door M en M »

Wij maken dit jaar een reis vanuit Canada naar Alaska. Vanuit Calgary nemen we de Icefields Parkway naar Jasper, daar pakken we de Skeena trein naar Prince Rupert. Hier vandaan gaan we een aantal dagen naar Stewart/Hyder voor de beren (dat we niet de enigen daar zouden zijn ging ik wel van uit, maar 400 anderen? Da's veel!). Terug naar Prince Rupert, ferry naar Juneau, vliegtuig naar Anchorage en dan nog een tocht langs Denali, Fairbanks, Valdez, Homer en Seward.
Laatst gewijzigd door M en M op 01 mar 2007, 00:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Ceetje
Amerikakenner

Bericht door Ceetje »

M en M schreef:(dat we niet de enigen daar zouden zijn ging ik wel van uit, maar 400 anderen? Da's veel!).
En ik overdrijf niet, want de rangers houden in een boek bij hoeveel bezoekers er zijn geweest. Gave reis die jullie gaan maken. Een deel van de route heb ik gezien.De Icefieldparkway is heel indrukwekkend en het is erg leuk om op een gletsjer te staan. Maar echt helemaal naar Alaska ... het is absoluut een toekomstige bestemming.
M en M
Amerika-ontdekker

Bericht door M en M »

Nou ja, druk of niet, die vissende beren daar zijn toch wel een van onze hoofddoelen om te zien. We hebben de route precies zo uitgepuzzeld dat we ze konden bezoeken. Viel nog niet mee, want die trein en die ferry gaan bepaald niet elke dag, en we hebben maar drie weken voor de hele route. Waar verbleven jullie trouwens in Hyder/Stewart? Hebben jullie nog leuke foto's van de beren?
Ceetje
Amerikakenner

Bericht door Ceetje »

Wij stonden op de gemeentecamping van Steward. Erg leuke camping trouwens. Mooie foto's (van de vissende beren) hebben we niet zo veel en al helemaal niet on-line, maar heb je deze link al gevolgd? http://www.youtube.com/watch?v=hMcF-dn7LHg Dit filpje is een deel van onze grotere film. In welke tijd gaan jullie, want voor de vissende beren is het wel heel belangrijk dat de zalmtrek begonnen is.
M en M
Amerika-ontdekker

Bericht door M en M »

Da's een heel leuk filmpje! Hopelijk hebben wij geluk met de zalmentrek. We zijn er de eerste 4 dagen van augustus. Ik heb begrepen dat de zalmentrek op z'n vroegst half juli begint. Wanneer waren jullie daar?
Ceetje
Amerikakenner

Bericht door Ceetje »

Eind juli, we zijn ook echt een week later op vakantie gegaan om zekerder te zijn van de zalmen. Tijdens de hele vakantie hebben we 25 beren gezien, waaronder de nodige cubs ..... geweldig, ik ben dol op beren. Overgens waren het wel de enige grizzly's bij de Fish Creek, de rest zwarte beren
M en M
Amerika-ontdekker

Bericht door M en M »

Wij zijn ook gek op beren; waarschijnlijk wel de belangrijkste reden dat we Noord-Amerika zo'n leuk continent vinden. Wat we ook graag nog een keer zouden doen is in oktober naar Churchill (Canada) gaan, om daar de ijsberen te zien. Dit is alleen nogal duur.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Misschien vinden de Alaska-fanaten het leuk om een weblog van een kennis van ons te lezen die vandaag is thuisgekomen en een camperreis van drie weken met een C25 van Cruise America door Alaska heeft gemaakt met zijn vrouw en vierjarig dochtertje.
Ik heb er in ieder geval van genoten en Alaska staat nu ook zeker op ons verlanglijstje!
http://alaska2007.blog.com/
Jez
Amerikafan

Bericht door Jez »

Wij gaan zeer zeker volgend jaar. Eerst een dikke week rondreizen, dan met een cruiseboot van Seward naar Vancouver en vanuit Calgary weer terug. Ik zit nog steeds te twijfelen over de periode. September heeft nog steeds de vookeur, hoewel ik hierboven lees dat iemand toen alleen maar regen heeft gehad. Hmm........
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer