Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Renée76: Seattle-Seattle augustus 2022.
Reis Renée76: Seattle-Seattle augustus 2022.
We hebben net voordelige retourtickets geboekt naar Seattle en willen een rondje noordwest doen inclusief Yellowstone.
We willen graag North Cascades (2 nachten), Glacier (3 nachten), Yellowstone (5 nachten), Grand Teton (2 nachten), Craters of the Moon (1 nacht), Mount Rainier (2 nachten), Mount Helena 1 nacht.
De route zijn we aan het uitschrijven. Maar is dit te doen in 24 nachten die voor onze reis staan?
Ps: We hadden al nachten geboekt staan in Yellowstone, maar toen bleek ik geen vrij te kunnen krijgen. Dus we moesten alles toch al omboeken.
We willen graag North Cascades (2 nachten), Glacier (3 nachten), Yellowstone (5 nachten), Grand Teton (2 nachten), Craters of the Moon (1 nacht), Mount Rainier (2 nachten), Mount Helena 1 nacht.
De route zijn we aan het uitschrijven. Maar is dit te doen in 24 nachten die voor onze reis staan?
Ps: We hadden al nachten geboekt staan in Yellowstone, maar toen bleek ik geen vrij te kunnen krijgen. Dus we moesten alles toch al omboeken.
Re: Reis Renée76: Seattle-Seattle augustus 2022.
1 10-aug. seattle seattle Seattle 0 0
2 11-aug. seatlle-north cascades North Cascades NP
3 12-aug. north cascades-north cascades North Cascades
4 13-aug. north cascade-spokane Spokane
5 14-aug. spokane-glacier Glacier NP
6 15-aug. glacier-glacier Glacier NP
7 16/8/22 glacier-glacier Glacier NP
8 17/8/22 glacier-Butte Butte, MT
9 18/8/22 Butte-Yellowstone noord Yellowstone NP
10 19/8/22 Yellowstone noord-yellowstone noord Yellowstone NP
11 20/8/22 Yellowstone noord-yellowstone oost Yellowstone NP
12 21/8/22 Yellowstoneoost- yellowstone oost Yellowstone NP
13 22/8/22 Yellowstone oost-yellowstone zuid Yellowstone NP
14 23/8/22 Yellowstone zuid-grand teton Grand Teton
16 24/8/22 grand teton-grand teton Grand Teton
17 25/8/22 grand teton-craters of the moon Craters of the Moon
18 26/8/22 craters of the moon-tussenstop tussenstop
19 27/8/22 tussenstop - MT Hood Mt Hood
20 28/8/22 Mt Hood- Mt st Helens Mt Saint Helen's WA
21 29/8/22 Mt st Helens-Mt Rainier Mt Rainier
22 30/8/22 Mt rainier-Mt Rainier Mt Rainier
23 31/8/22 Mt Rainier- Seattle Seattle
24 1/9/22 Seattle-Seattle seattle
25 2/9/22 Seattle - NL vliegtuig
2 11-aug. seatlle-north cascades North Cascades NP
3 12-aug. north cascades-north cascades North Cascades
4 13-aug. north cascade-spokane Spokane
5 14-aug. spokane-glacier Glacier NP
6 15-aug. glacier-glacier Glacier NP
7 16/8/22 glacier-glacier Glacier NP
8 17/8/22 glacier-Butte Butte, MT
9 18/8/22 Butte-Yellowstone noord Yellowstone NP
10 19/8/22 Yellowstone noord-yellowstone noord Yellowstone NP
11 20/8/22 Yellowstone noord-yellowstone oost Yellowstone NP
12 21/8/22 Yellowstoneoost- yellowstone oost Yellowstone NP
13 22/8/22 Yellowstone oost-yellowstone zuid Yellowstone NP
14 23/8/22 Yellowstone zuid-grand teton Grand Teton
16 24/8/22 grand teton-grand teton Grand Teton
17 25/8/22 grand teton-craters of the moon Craters of the Moon
18 26/8/22 craters of the moon-tussenstop tussenstop
19 27/8/22 tussenstop - MT Hood Mt Hood
20 28/8/22 Mt Hood- Mt st Helens Mt Saint Helen's WA
21 29/8/22 Mt st Helens-Mt Rainier Mt Rainier
22 30/8/22 Mt rainier-Mt Rainier Mt Rainier
23 31/8/22 Mt Rainier- Seattle Seattle
24 1/9/22 Seattle-Seattle seattle
25 2/9/22 Seattle - NL vliegtuig
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ziet er goed uit!
Hebben jullie op dag 1 al een dag Seattle, of is dat de aankomstdag?
Heb je al naar accommodatie in Glacier gekeken? Het is niet eenvoudig om daar iets te vinden (wat ook nog betaalbaar is).
Marianne
Hebben jullie op dag 1 al een dag Seattle, of is dat de aankomstdag?
Heb je al naar accommodatie in Glacier gekeken? Het is niet eenvoudig om daar iets te vinden (wat ook nog betaalbaar is).
Marianne
Nee we komen pas einde van de middag aan dus die dag tel ik niet meer mee.
We hebben nog geen overnachtingen. Ik wilde even afwachten of er iemand hier nog verbetertips heeft.
Maar vanavond gaan we al eens kijken
We hebben nog geen overnachtingen. Ik wilde even afwachten of er iemand hier nog verbetertips heeft.
Maar vanavond gaan we al eens kijken
Wat is qua overnachten aan te raden in glacier?
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Mooie vooruitzichten!
Een beetje afhankelijk van je plannen maar mijn toevoegingen:
Bij een rondje heeft het mijn persoonlijke voorkeur om de stad aan het einde te bezoeken. De eerste dagen zijn wij altijd vroeg wakker, dan vind ik het wel handig om dan reisdagen te hebben. Ik ga er maar even vanuit dat dit voor jullie ook geldt
North Cascades is een prachtig park, maar veel is wildernis. Dus slecht toegankelijk. Misschien zou het een optie zijn om de dag na aankomst van Seattle naar Bellingham (of omgeving) te gaan, dan heb je tijd om de 'achterkant' van de Cascades te bezoeken. Wij kwamen hier in 2019 wegens slecht weer niet aan toe, maar het schijnt erg mooi te zijn. De dag erop rijd je dan van de westkant naar de oostkant van het park (Winthrop is een erg leuk plekje) waarbij je de belangrijkste bezienswaardigheden aan kunt doen.
Vervolgens zou ik een extra stop plannen onderweg naar Glacier. Ik ga er maar even vanuit dat je aan de oostkant van het park wilt overnachten, wij hebben in de Rising Sun Motor Inn gelegen en dat beviel goed, maar vanaf Spokane is het een behoorlijk eind via de Going-to-the-Sun road naar de oostkant van het park.
Wij vonden Coeur d'Alene een gezellig plekje als tussenovernachting en hadden daarna een overnachting in Kalispell met het idee zo op tijd aan de GTTS road te beginnen.
Op het traject Glacier - Yellowstone zou ik geen overnachting doen. Het is een uur of 6 rijden. Is wat langer maar geeft je daarna meer tijd op plaats van bestemming. Als je de eerste overnachting Yellowstone in het noorden houdt (rondom Mammoth Hot Springs/Gardiner) is dat prima te doen. Die nacht die je daarmee 'wint' zou je dus in kunnen zetten op het traject Cascades - Glacier.
Qua overnachtingen weet ik niet goed hoe dat kan rondom Mt Saint Helens, wij hebben de berg bezocht op weg van Portland naar Mount Rainier. Mocht dat qua tijd ook passen zou ik die nacht inzetten bij Mount Hood, of Mount Rainier, beide prachtige omgevingen waar je mooi kunt wandelen.
En dan aan het einde je dagen Seattle, een bezoek aan de Boeing fabriek in Everett is zeker een aanrader (alhoewel je dat ook op de 1e reisdag zou kunnen plannen onderweg naar Bellingham of bijvoorbeeld Concrete).
Kortom: opties zat! Veel plezier met voorbereiden ,misschien heb je wat aan ons verslag van 2019.
Een beetje afhankelijk van je plannen maar mijn toevoegingen:
Bij een rondje heeft het mijn persoonlijke voorkeur om de stad aan het einde te bezoeken. De eerste dagen zijn wij altijd vroeg wakker, dan vind ik het wel handig om dan reisdagen te hebben. Ik ga er maar even vanuit dat dit voor jullie ook geldt

North Cascades is een prachtig park, maar veel is wildernis. Dus slecht toegankelijk. Misschien zou het een optie zijn om de dag na aankomst van Seattle naar Bellingham (of omgeving) te gaan, dan heb je tijd om de 'achterkant' van de Cascades te bezoeken. Wij kwamen hier in 2019 wegens slecht weer niet aan toe, maar het schijnt erg mooi te zijn. De dag erop rijd je dan van de westkant naar de oostkant van het park (Winthrop is een erg leuk plekje) waarbij je de belangrijkste bezienswaardigheden aan kunt doen.
Vervolgens zou ik een extra stop plannen onderweg naar Glacier. Ik ga er maar even vanuit dat je aan de oostkant van het park wilt overnachten, wij hebben in de Rising Sun Motor Inn gelegen en dat beviel goed, maar vanaf Spokane is het een behoorlijk eind via de Going-to-the-Sun road naar de oostkant van het park.
Wij vonden Coeur d'Alene een gezellig plekje als tussenovernachting en hadden daarna een overnachting in Kalispell met het idee zo op tijd aan de GTTS road te beginnen.
Op het traject Glacier - Yellowstone zou ik geen overnachting doen. Het is een uur of 6 rijden. Is wat langer maar geeft je daarna meer tijd op plaats van bestemming. Als je de eerste overnachting Yellowstone in het noorden houdt (rondom Mammoth Hot Springs/Gardiner) is dat prima te doen. Die nacht die je daarmee 'wint' zou je dus in kunnen zetten op het traject Cascades - Glacier.
Qua overnachtingen weet ik niet goed hoe dat kan rondom Mt Saint Helens, wij hebben de berg bezocht op weg van Portland naar Mount Rainier. Mocht dat qua tijd ook passen zou ik die nacht inzetten bij Mount Hood, of Mount Rainier, beide prachtige omgevingen waar je mooi kunt wandelen.
En dan aan het einde je dagen Seattle, een bezoek aan de Boeing fabriek in Everett is zeker een aanrader (alhoewel je dat ook op de 1e reisdag zou kunnen plannen onderweg naar Bellingham of bijvoorbeeld Concrete).
Kortom: opties zat! Veel plezier met voorbereiden ,misschien heb je wat aan ons verslag van 2019.
- Tantelotje
- Amerikakenner
Wij hadden 1 nacht in Kalispell en 2 nachten in de Rising Sun Motor Inn. De eerste dag dus gebruikt voor de GTTS road en de tweede dag voor het gebied bij Many Glacier.
We hadden graag een dag extra gehad.
Is het dan beter om 1 nacht van de cascades naar glacier te verschuiven
- Tantelotje
- Amerikakenner
Ik zit nog eens goed te kijken naar je planning, en misschien dat ik het verkeerd heb gelezen.
Want een verplaatsing van west naar oost North Cascades is net zo goed 'een dag North Cascades'.
En van Spokane naar Glacier kun je net zo goed mee bedoelen in de buurt van de west ingang van Glacier, zodat je 1 van je twee dagen Glacier kunt gebruiken voor de GTTSR. Wij kozen ervoor om in Kalispell te overnachten omdat je een uur vooruit gaat in de tijd, en anders werd het wel heel lang om op dat traject ook nog de GTTSR mee te pakken.
Ik zet er even wat plaatsnamen bij, dit is wat wij in 2019 hebben gedaan op dat traject en beviel ons erg goed:
Seattle - Concrete (kan ook Bellingham zijn; Concrete ligt dichterbij de ingang van NC maar is bepaald geen wereldplek. Wel prima overnachting gehad)
Concrete - Winthrop (op deze dag hebben wij NC bezocht)
Wintrop - Coeur d'Alene (op deze dag hebben wij alleen gereden en autogedoe gehad in Spokane)
Coeur d'Alene - Kalispell (wij zijn via de Kootenai Falls gereden bij Libby. Een leuke stop)
Kalispell - Rising Sun Motor Inn (autogedoe en GTTSR 1 korte wandeling en langere wandeling bij Logan Pass)
Glacier Rising Sun Motor Inn (Bezoek Many Glacier gedeelte + wandeling + kort bezoek Medicine gedeelte)
Glacier Rising Sun Motor Inn - Gardiner (rijdag en wederom autogedoe
)
Ten opzichte van jouw planning zou je in bovenstaande route 1 nacht overhebben; de overnachting in Butte. Wij vonden het zonde om op de route tussen Glacier en Yellowstone een overnachting te pakken waar we 'toch niks aan hadden'. Maar goed, dat is persoonlijk. Mocht je dat ook zo zien, dan
kun je die zeker prima volkrijgen als je die bij Glacier plakt. Denk niet dat het perse hoeft om alle highlights te kunnen zien.
Als je op het einde wat rustiger wil reizen kun je hem bij Mount Hood inzetten.
Want een verplaatsing van west naar oost North Cascades is net zo goed 'een dag North Cascades'.
En van Spokane naar Glacier kun je net zo goed mee bedoelen in de buurt van de west ingang van Glacier, zodat je 1 van je twee dagen Glacier kunt gebruiken voor de GTTSR. Wij kozen ervoor om in Kalispell te overnachten omdat je een uur vooruit gaat in de tijd, en anders werd het wel heel lang om op dat traject ook nog de GTTSR mee te pakken.
Ik zet er even wat plaatsnamen bij, dit is wat wij in 2019 hebben gedaan op dat traject en beviel ons erg goed:
Seattle - Concrete (kan ook Bellingham zijn; Concrete ligt dichterbij de ingang van NC maar is bepaald geen wereldplek. Wel prima overnachting gehad)
Concrete - Winthrop (op deze dag hebben wij NC bezocht)
Wintrop - Coeur d'Alene (op deze dag hebben wij alleen gereden en autogedoe gehad in Spokane)
Coeur d'Alene - Kalispell (wij zijn via de Kootenai Falls gereden bij Libby. Een leuke stop)
Kalispell - Rising Sun Motor Inn (autogedoe en GTTSR 1 korte wandeling en langere wandeling bij Logan Pass)
Glacier Rising Sun Motor Inn (Bezoek Many Glacier gedeelte + wandeling + kort bezoek Medicine gedeelte)
Glacier Rising Sun Motor Inn - Gardiner (rijdag en wederom autogedoe

Ten opzichte van jouw planning zou je in bovenstaande route 1 nacht overhebben; de overnachting in Butte. Wij vonden het zonde om op de route tussen Glacier en Yellowstone een overnachting te pakken waar we 'toch niks aan hadden'. Maar goed, dat is persoonlijk. Mocht je dat ook zo zien, dan
kun je die zeker prima volkrijgen als je die bij Glacier plakt. Denk niet dat het perse hoeft om alle highlights te kunnen zien.
Als je op het einde wat rustiger wil reizen kun je hem bij Mount Hood inzetten.
- AnnInBC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Geen Olympic National Park? Het is daar zo mooi!
Gaan jullie met auto? Voor Mount Rainier en omgeving is Packwood een goede verblijfplaats. Kijk daar eens bij Mountain View Lodge: http://www.mtvlodge.com. Deze is ook redelijk centraal gelegen tussen Mount Rainier NP en Mount St. Helens.
Gaan jullie met auto? Voor Mount Rainier en omgeving is Packwood een goede verblijfplaats. Kijk daar eens bij Mountain View Lodge: http://www.mtvlodge.com. Deze is ook redelijk centraal gelegen tussen Mount Rainier NP en Mount St. Helens.
zou dolgraag Olympic nog erin willen plakken maar ben bang dat ik dat qua tijd niet redt. Of ik moet andere zaken skippen
Wat als we de nacht van Butte naar achter schuiven, 1 nacht van Mt hood of Mt Helens wegpoetsen en misschien Seattle overslaan en dan Olympic doen? Is dat aan te raden?
- AnnInBC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik ben niet heel erg bekend met de rest van jullie route, alleen met Mount Rainier en omgeving als Olympic NP en omgeving. Dus een beetje moeilijk om mijn mening te geven. Voor Olympic National Park heb je toch ook 2 dagen nodig om de hoogtepunten te bezoeken, dus beetje zien of het in de route past.
De enige tip die ik kan geven is echt neer te schrijven wat jullie absoluut niet willen missen en daar omheen een route maken. Wat ik graag wil zien/doen is misschien heel iets anders dan wat jullie graag willen zien/doen. Dus beetje zien wat het belangrijkste is voor jullie en dan daar je tijd aan besteden. Je kan niet alles in 1 reis zien, vrees ik!
Succes met het puzzelen.
De enige tip die ik kan geven is echt neer te schrijven wat jullie absoluut niet willen missen en daar omheen een route maken. Wat ik graag wil zien/doen is misschien heel iets anders dan wat jullie graag willen zien/doen. Dus beetje zien wat het belangrijkste is voor jullie en dan daar je tijd aan besteden. Je kan niet alles in 1 reis zien, vrees ik!
Succes met het puzzelen.
- Tantelotje
- Amerikakenner
Als je Olympic echt mee wil nemen zou dat wel kunnen (wij zijn niet perse vies van een groot rondje qua afstand), maar zoals Ann al aangaf heb je daar minimaal 2 (liefst 3 denk ik) overnachtingen nodig.
Je zou de overnachting Butte kunnen schrappen en eventueel een overnachting Seattle. Zou ook kijken of je zonder de overnachting bij Mount st Helens kunt. Als je daar niet wandelt kun je prima onderweg het VC bezoeken (kijk daar de film tot het einde voor een leuk effect) als je naar Mount Rainier rijdt.
Dan rijd je van Mount Rainier naar bijvoorbeeld omgeving Forks en daarna omgeving Port Angeles. Als het lukt om de overnachting bij Mount St Helens te schrappen zou je zelfs 3 overnachtingen kunnen nemen bij Olympic. En houd je nog 2 nachten Seattle over voor. Dat zou ik dan op het laatst doen. Dus de dag na aankomst gelijk op pad.
Wij hadden in 2017 een one way vanaf Seattle. 2 nachten Seattle waarbij we de Boeing fabriek in de ochtend bezochten en de stad in de middag. De volgende dag naar Port Angeles waar we een whale wat hierboven tour deden. Dag erop naar Forks waarbij we Hurricane Ridge aandeden en de wandelingen naar Marymere Falls en Sol Duc Falls. Volgende dag naar Aberdeen met stop (en wandelingen) bij het strand voor de tide Pools en het Hoh Rain Forest.
Daarna reden wij naar Packwood voor het bezoek aan Mount Rainier.
Hebben we daarmee alles in Olympic gezien? Zeker niet. Maar wel een goede indruk gekregen en de highlights gezien. Dus ik denk dat het past, maar dan moet je dus die nacht Butte schrappen, liefst ook de nacht bij MSH en een nacht Seattle.
Je zou de overnachting Butte kunnen schrappen en eventueel een overnachting Seattle. Zou ook kijken of je zonder de overnachting bij Mount st Helens kunt. Als je daar niet wandelt kun je prima onderweg het VC bezoeken (kijk daar de film tot het einde voor een leuk effect) als je naar Mount Rainier rijdt.
Dan rijd je van Mount Rainier naar bijvoorbeeld omgeving Forks en daarna omgeving Port Angeles. Als het lukt om de overnachting bij Mount St Helens te schrappen zou je zelfs 3 overnachtingen kunnen nemen bij Olympic. En houd je nog 2 nachten Seattle over voor. Dat zou ik dan op het laatst doen. Dus de dag na aankomst gelijk op pad.
Wij hadden in 2017 een one way vanaf Seattle. 2 nachten Seattle waarbij we de Boeing fabriek in de ochtend bezochten en de stad in de middag. De volgende dag naar Port Angeles waar we een whale wat hierboven tour deden. Dag erop naar Forks waarbij we Hurricane Ridge aandeden en de wandelingen naar Marymere Falls en Sol Duc Falls. Volgende dag naar Aberdeen met stop (en wandelingen) bij het strand voor de tide Pools en het Hoh Rain Forest.
Daarna reden wij naar Packwood voor het bezoek aan Mount Rainier.
Hebben we daarmee alles in Olympic gezien? Zeker niet. Maar wel een goede indruk gekregen en de highlights gezien. Dus ik denk dat het past, maar dan moet je dus die nacht Butte schrappen, liefst ook de nacht bij MSH en een nacht Seattle.
Laatst gewijzigd door Tantelotje op 05 okt 2021, 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- Almere vak V
- Amerika-expert
Het lastige van hier advies vragen is dat mensen altijd hun eigen referentiepunt kiezen. En dat hoeft niet per definitie hetzelfde te zijn als dat van jou.
"Voor mij geldt, als je korter dan 3 maanden in Oregon verblijft doe je jezelf hopeloos tekort..."
Dat gezegd hebbende. St Helens is een geweldige plek. Met een bizar verhaal. Als dat verhaal bij je blijft plakken. Kan je er verschillende dagen doorbrengen. Maar als je het gewoon gezien wilt hebben. Bezoek het visitorscenter en je krijgt in een half dagje een meer dan prima indruk.
Ons huis staat inmiddels al weer een aantal jaren op Mt Hood. Ik krijg het nog steeds elke keer warm als ik Mt Hood zie opdoemen uit de verte. Een gevoel wat ik bijvoorbeeld bij Mt Rainier helemaal niet heb. Dat zou ik blind inruilen voor de Columbia River Gorge, Silver Falls Park of Cannon Beach om maar een paar voorbeelden te noemen. Maar nogmaals, dat is iedereen zijn persoonlijke keuze.
Mijn vrouw en ik hebben dat bijvoorbeeld met Las Vegas. Mijn vrouw vindt het helemaal geweldig en kan zich daar dagen vermaken. Mij doet het echt helemaal niks. En als we na 10 minuten weer verder zouden rijden zou ik daar geen enkele moeite mee hebben. Hetzelfde overigens heb ik met New York en Los Angeles. Niet dat ik niks met steden heb. Want San Francisco, Portland en Seattle kom ik heel graag. Alleen maar om aan te geven dat het voor iedereen verschillend is.
Ik kan alleen maar zeggen, gun je zelf de tijd, en die tijd bepaal je alleen zelf...
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
De afstand tussen Washington/Oregon en Yellowstone/Grand Teton is groot, zekers als je dat stuk twee kee rijdt omdat je ook weer naar Seattle terug moet. In Washington en Oregon zijn zijn zo veel bezienswaardigheden dat die niet allemaal te combineren zijn met Yellowstone en Grand Teton in een reis van ongeveer drie weken. Je ontkomt m.i. dus niet aan het maken van keuzes.
Waar ben je van plan te overnachten na het bezoek aan Craters Of The Moon N.M.? Als je die dag tot de I-84 rijdt, zou je aan The Oregon Hotel in Mitchell als tussenstop kunnen denken. Je kunt aan het einde van de dag de Painted Hills bezoeken en misschien heb je ook tijd voor de Sheep Rock Unit van John Day Fossil Beds N.M..
Net als AnnInBC kan ik de Mountain View Lodge in Packwood aanbevelen.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Waar ben je van plan te overnachten na het bezoek aan Craters Of The Moon N.M.? Als je die dag tot de I-84 rijdt, zou je aan The Oregon Hotel in Mitchell als tussenstop kunnen denken. Je kunt aan het einde van de dag de Painted Hills bezoeken en misschien heb je ook tijd voor de Sheep Rock Unit van John Day Fossil Beds N.M..
Net als AnnInBC kan ik de Mountain View Lodge in Packwood aanbevelen.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 50 Reacties
- 10110 Weergaves
-