Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis ChantalGrrr: rondje Denver + New York juli/augustus 22

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
ChantalGrrr
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis ChantalGrrr: rondje Denver + New York juli/augustus 22

Bericht door ChantalGrrr »

Hoi daar ben ik weer, naast onze huwelijksreis in Florida hopen we in de zomer nog een keer naar Amerika te kunnen gaan.
We willen New York erbij combineren, omdat we die in 2021 af hebben moeten blazen en om andere redenen combineren wij ze. Voor ons gevoel ontkomen we soms niet aan lange stukken rijden, maar dat vinden we ook niet heel erg omdat we ook vaak voor 2 of meer nachten ergens blijven.

24 juli: Amsterdam – New York (vroege vlucht)
25 juli: New York
26 juli: New York
27 juli: New York
28 juli: vroege vlucht New York – Denver – Estes Park
29 juli: Estes Park
30 juli: Estes Park – Scottsbluff
31 juli: Scottsbluff – Custer State park
1 aug: Custer state Park
2 aug: Custer state Park – Buffalo
3 aug: Buffalo – Cody (via Big Horn Mountains rijden)
4 aug: Cody – Yellowstone Park
5 aug: Yellowstone Park
6 aug: Yellowstone Park
7 aug: Yellowstone Park – Grand Teton
8 aug: Grand Teton
9 aug: Grand Teton – SLC
10 aug: SLC
11 aug: SLC
12 aug: SLC – Dinosaur
13 aug: Dinosaur – Moab
14 aug: Moab
15 aug: Moab – Aspen
16 aug: Aspen - Denver
17 aug: Denver
18 aug ?
19 aug: Denver – Amsterdam

We hebben nu nog 1 nacht over en twijfelen om deze nog bij New York te zetten, zodat we (zoals we eigenlijk wilden) 5 nachten daar hebben, of dat we de nacht in Denver nog doen zodat we daar 3 nachten hebben of Moab, of is er nog een andere betere plek waar die past?
Mocht er nog iets anders kunnen of slimmer zijn dan horen we dat graag en kunnen we verder puzzelen. :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis ChantalGrrr: Rondje Denver + New york juli/augustus 22

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind de tijd voor SLC best wel ruim. Ik zou daar een nacht minder doen en die bij Yellowstone zetten.
Heb je al gekeken wat je in Yellowstone wilt doen? En of er nog accommodatie te krijgen is?
Voor South Dakota zou een extra nacht ook niet gek zijn. Maar ik denk dat jullie een voorkeur hebben voor steden?
Voor Moab is een extra dag niet gek. Dan heb je een dag voor Arches en een dag voor Canyonlands en Dead Horse Point SP. Of doe een jeeptour, of boottocht. Wij vonden de wandeling naar de Corona Arch ook erg mooi (zie ons 2019-verslag).
Je weet dat je voor Arches een entry ticket nodig hebt? Kijk daarvoor op www.nps.gov/arch.
Dat geldt ook voor RMNP, zie daarvoor www.nps.gov/romo.
Overweeg ook eens om RMNP op het laatst te doen. Dan kun je bij Grand Lake het park binnen rijden, en de Trail Ridge Road rijden naar Estes Park. Zie ook daarvoor ons 2019-verslag.

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis ChantalGrrr: Rondje Denver + New york juli/augustus 22

Bericht door IngridZw »

Ben het eens met de laatste opmerking van Marianne. De Trail Ridge Road zou je eigenlijk niet moeten missen want het is een prachtige weg. Als je eindigt met RMNP dan kan je via deze weg het park binnenrijden. Een overnachting in Grand Lake (na Moab) is dan ideaal. En de omgeving en het stadje is mooi. Sommige mensen hebben er bovendien moeite mee om de hooggelegen gebieden direct al in het begin te doen vanwege de ijle lucht.

Een extra overnachting in Denver zou ik sowieso niet doen. Wij hadden er 2 overnachtingen en vonden dit meer dan voldoende. In SLC hadden we ook 2 overnachtingen. Wij vonden het Temple Square boeiend om te zien en ook in het mooie aangelegde winkelcentrum wat er vlakbij ligt hebben we ons goed vermaakt. Maar langer zou ik er persoonlijk niet verblijven.
Een extra overnachting in Moab zou wel mijn voorkeur hebben. Wij zijn nog nooit in New York geweest maar ik kan me voorstellen dat een extra dag daar ook gauw ingevuld zal zijn. Het is maar wat je het meeste aanspreekt.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
ChantalGrrr
Amerika-ontdekker

Re: Reis ChantalGrrr: rondje Denver + New York juli/augustus 22

Dankje voor de reacties!
Ik ga ermee aan het puzzelen, voor mij is een overnachting minder in SLC in ieder geval geen probleem :) en ik ga meteen kijken ook naar de andere tips!

Ik neig dan naar de extra overnachting bij Moab en die van SLC 1 minder, dan of bij yellowstone of bij new york even goed bekijken wat we waar willen doen. En de route omgooien is geen probleem.

Ga ook meteen je reisverslag induiken, en waar in South Dakota zou je die nacht plaatsen?

Ps. Dat wist ik niet van de timed entrance, heel erg bedankt! Eigenlijk ook een vrij spontaan idee om toch in de zomer ook te gaan. Zag dat ze voor onze periode nog nietnzijn uitgegeven.
ChantalGrrr
Amerika-ontdekker

@Martin & Marianne Ik ben nu aan het puzzelen en zou je voor custer state park gecombineerd met een bezoekje aan mount rushmore 1 of 2 nachten aanraden?
Misschien dat hier 1 nacht weg kan voor bij Yellow Stone Park?

Wat schrijft Martin? (die schrijft ze toch?) trouwens heerlijke reisverslagen! Lezen heel gemakkelijk en vol humor weg!
IngridZw
Amerika-expert

Bericht door IngridZw »

Ik ben geen Marianne maar ik kan je vraag ook beantwoorden. Ik zou voor Custer SP zeker 2 nachten inplannen. Het is een prachtig gebied en er lopen 3 mooie scenic routes door het park, de Needles hyw. Iron Mountain Road en de Wildlife Loop. Voor Mount Rushmore heb je niet veel tijd voor nodig. In principe is het al te zien als je er langs rijdt. Wij zijn 'bij de ceremonie geweest die iedere avond daar plaatsvindt. Aan het eind van de ceremonie worden de beelden verlicht. Leuk om mee te maken.
Kijk anders eens op de site https://www.ontdek-amerika.nl/amerika/b ... epark.html
Dan krijg je een goed beeld van wat er te zien en te doen is.

Naast Custer SP heb je ook nog Badlands NP. Beiden zijn onderdeel van de Black Hills. Mocht je dit park willen bezoeken dan heb je nog een extra overnachting nodig.
ChantalGrrr
Amerika-ontdekker

Oké Ik heb gepuzzeld en heb nu 2 opties. Heb bij SLC 1 overnachting weggehaald en bij New York gedaan. Heb bij Custer State park de 2e overnachting weggehaald en bij Yellow Stone gezet en heb de overnachting die over was bij Moab geplaatst. Zitten wat flinke ritten tussen, maar voor mijn gevoel hebben we die dag daar dan ook tijd voor en soms ook zodat we juist een mooie Scenic weg rijden. Hieruit vloeien 2 opties linksom of rechtsom :)

New York – Denver – Aspen – eindigen RMNP - Denver
23 juli: Helmond – Amsterdam
24 juli: Amsterdam – New York
25 juli: New york
28 juli: New York
29 juli: New York – Denver Vroege vlucht naar Denver (rond 9u) zouden we rond 1u in Denver aankomen- huurauto ophalen – Aspen
30 juli: Aspen – Moab
31 juli: Moab (Arches)
1 aug: Moab (CanyonLands)
2 aug: Moab – Dinosaur
3 aug: Dinosaur – SLC
4 aug: SLC
5 aug: SLC – Grand Teton (via Bear Lake)
6 aug: Grand Teton
7 aug: Grand Teton – YSP
8 aug: YSP
9 aug: YSP
10 aug: YSP
11 aug: YSP - Cody (zonder BTH ongeveer 2,5u) (via Beartooth highway net niet tot Red Lodge rijden) (tijd?)
12 aug: Cody – Buffalo (via Big Horn Mountains)
13 aug: Buffalo - Custer State park (via Wild life Loop) Naar Mount Rushmore tegen avond
14 aug: Custer State Park - Scottsbluff (ochtend nog een loop rijden of meteen aanrijden?)
15 aug: Scottsbluff – Estes Park (Rocky Mountains)
16 aug: Estes Park (Rocky Mountains)
17 aug: Estes Park via Rail road ridge – Denver
18 aug: Denver
19 aug: Denver naar Amsterdam

New York – Denver – via Scotsbluff omhoog – eindigen RMNP - Denver
23 juli: Helmond – Amsterdam
24 juli: Amsterdam – New York
25 juli: New york
28 juli: New York
29 juli: Vroege vlucht New York – Denver – Scotsbluff
30 juli: Scottsbluff – Custer State park (Via Wild life loop 3,5u) – avond Mount Rushmore ceremonie om 9u
31 juli: Custer state Park – Buffalo (in de ochtend nog een loop doen bij Custer State Park of meteen aanrijden?)
1 aug: Buffalo – Cody (via Big Horn Mountains) goed kijken welke weg dit is
2 aug: Cody – YSP (2,5u) (Via beartooth highway als we de tijd hebben)
3 aug: YSP
4 aug: YSP
5 aug: YSP
6 aug: YSP – Grand Teton
7 aug: Grand Teton
8 aug: Grand Teton – SLC (via Bear Lake)
9 aug: SLC
10 aug: SLC – Dinosaur
11 aug: Dinosaur – Moab
12 aug: Moab (Arches)
13 aug: Moab (Canyon Lands)
14 aug: Moab – Aspen
15 aug: Aspen – via Grand Lake/Trail road Ridge naar Estes Park
16 aug: Rocky Mountains (Estes Park)
17 aug: Estes Park – Denver
18 aug: Denver
19 aug: Denver - Amsterdam

Bovenste rondje heeft lichtelijk mijn voorkeur vanwege dat het een lange weg is van Aspen via Trail road Ridge naar Estes Park op het rondje andersom scheelt dit omdat je naar Denver rijd erna of zie ik dit verkeerd? Kan dit ook gewoon of kan de trail road ridge maar 1 kan uit, google maps gaf aan dat het zou kunnen beide kanten op volgensmij :)

Edit: zie nu net reactie van Ingrid, bedankt! en natuurlijk mag jij ook mijn vraag beantwoorden :), dan zou ik toch de overnachting bij New York 1tje minder doen en deze weer plaatsen bij Custer SP.
IngridZw
Amerika-expert

Bericht door IngridZw »

De Trail Ridge Road is gewoon een tweebaansweg. Je kunt hem heen en terug rijden.
Is Aspen trouwens een must? Als je de afstand van Aspen naar Estes park te ver vindt zou je na Moab ook wat verder kunnen rijden. Wij hadden een overnachting in Georgetown, een heel leuk stadje vlak voor de afslag richting Grand Lake. Voordeel is dat je via de Trail Ridge Road het park binnenrijdt en via de Peak to Peak Hyw en via het plaatsje Nederland het park uitrijdt richting Denver. Dat laatste is ook een mooie route.
Maar goed dat is een keuze. Beide routes zijn prima.
Mocht je kiezen voor route 1 zou je daar eventueel nog een dag kunnen besparen door de route van Custer SP naar Estes Park in één dag te rijden. Op zich prima te doen. En heel weinig verkeer waardoor je goed door kunt rijden.

Tussen Buffalo en Cody kun je kiezen tussen de 14 en 14A. Het zijn beiden mooie routes maar wij hebben gekozen voor de 14 vanwege de Shell Watervallen onderweg.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zat ook naar Aspen te kijken, misschien dat overslaan? Het is erg duur en je hebt er niet veel tijd. Wat zijn de plannen daar?
Je zou ook vanuit Moab naar Grand Lake kunnen rijden en daar overnachten. Dat geeft je meer tijd voor RMNP.

In 2004 hadden wij 2 nachten in Estes Park. Wij hebben toen een groot deel van de Trail Ridge Road gereden maar zijn niet tot aan de westingang gereden. Dat is te ver voor 1 dag als je ook een aantal wandelingen wilt doen. De indeling die we in 2019 hadden beviel beter.
In 2004 reden we ook van Denver naar Yellowstone. Met 3 nachten in South Dakota. Dat heb je wel nodig als je ook naar Badlands gaat.

Marianne
ChantalGrrr
Amerika-ontdekker

Aspen je voor mij geen vereiste, mijn vriend vind dat interessant maar dat krijg ik met jullie argumenten wel recht gebreid. Dank voor de input!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer