Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Deedee01: zomer 2025.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Deedee01
Amerika-ontdekker

Reis Deedee01: zomer 2025.

Bericht door Deedee01 »

Hoi allemaal,

Na enkele jaren willen wij weer eens de VS 'aandoen' in juli/aug 2025. De parken die we willen bezoeken zijn: North Cascades National Park, Glacier, Yellowstone, Grand Teton en Mount Rainier. Mbv dit forum/overige websites heb ik onderstaande route uitgezet. Heel graag ontvang ik jullie advies, kan route efficiënter, mooier? Vooralsnog niets geboekt, dus ideeën zijn van harte welkom. Vooral route dag 15 (na Craters of the Moon) kom ik niet uit. Van Stanley of Boise naar Rainier is flink rijden en wil hier dus een stop toevoegen.
Ik zou de reis met nog 1 dag kunnen verlengen, dus totaal 21 dagen.

Dag 1: Amsterdam - Seattle
Dag 2: Seattle
Dag 3:Seatlle - North Cascades National Park - Winthrop
Dag 4: Winthrop – Spokane
Dag 5: Spokane - Kalispell
Dag 6: Kalispell - Glacier National Park
Dag 7: Glacier National Park
Dag 8: Glacier National Park - Bozema
Dag 9: Bozema – Yellowstone National Park
Dag 10: Yellowstone National Park
Dag 11: Yellowstone National Park
Dag 12: Yellowstone National Park
Dag 13: Yellowstone National Park- Grand Teton National Park (overn Jackson)
Dag 14: Grand Teton National Park (Jackson)
Dag 15: Jackson - Craters of the Moon – Stanley of Boise?
Dag 16:
Dag 17: ... - Mount Rainier National Park
Dag 18: Mount Rainier National Park
Dag 19: Mount Rainier National Park - Seattle
Dag 20: Seattle – Amsterdam

Alvast heel erg bedankt voor jullie input, Grt Deedee
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Deedee01: zomer 2025.

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie reis! Het blijven wel lange reisdagen als je vanuit Seattle naar Yellowstone gaat. Is het een idee om in Salt Lake City te eindigen? Dat geeft je wat meer rust overal. Voor Galcier is een extra dag niet verkeerd. En voor Yellowstone kan het zo, maar ok daar is een extra dag niet gek.
Ik zie bij Glacier nu alleen Kalispell staan. wil je niet aan de oostkant overnachten? Dat deel is het mooiste. Bedenk wel dat je heel erg op tijd moet reserveren; wellicht kan dat nu al. Ook voor Yellowstone moet je op tijd reserveren als je nog wat keuze wilt hebben in het park. De meest betaalbare opties zijn snel volgeboekt. Met een overnachting aan de oostkant van Glacier en daarna een overnachting in Gardiner of Mammoth kun je de stop in Bozeman laten vallen.
The reservation booking window accepts reservations for stays up to 13 months in advance*. Specifically, on the 5th of each month, we’ll begin accepting reservations for the same entire month of the following year. For example, on April 5, 2024, guests will be able to make Yellowstone reservations for applicable dates and properties from April 1 through April 30, 2025.

On the 5th of each month guests will be able to reserve the applicable future periods online beginning at midnight (12:00 a.m.) Mountain time or over the phone beginning at 7:00 a.m.
Bron: www.yellowstonenationalparklodges.com

Voor Yellowstone en Grand Teton en de route richting Boise zou je eens naar ons 2015-verslag kunnen kijken.

Marianne
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Tantelotje »

Wij deden dit jaar een stuk van jullie route, maar dan andersom.
Seattle - Olympic - Mount Raininer - Bend - Grand Teton - Yellowstone.

Oorspronkelijk hadden we bedacht om via Mnt St Helens naar Vancouver (WA) te rijden, dan de Columbia River Gorge te bezoeken en te overnachten in Pendleton, en dan de 'oversteek' naar Grand Teton met een tussenstop in Twin Falls (ID).
Uiteindelijk, vooral omdat de observatory voor MSH nog gesloten was, hebben we de plannen aangepast: van Mount Rainier naar Bend (2 nachten), en met een tussenstop in Boise naar Grand Teton. Vanwege de detour die je nu moet nemen omdat de 22 is afgesloten, was dit een uur langer rijden dan normaal. Wij hebben daarom Craters of the Moon geskipt.

Voor ons waren het een paar lange rijdagen, maar daar ontkom je niet aan als je deze gebieden gaat/wil bezoeken, want het ligt nu allemaal een eind uit elkaar, behalve Yellowstone en GT natuurlijk.
Persoonljik heb ik liever een lange rijdag maar dat ik wel ergens ben (of kom) waar ik ook echt iets wil doen, dan die rijdagen opsplitsen en ergens overnachten waar ik ook geen plannen heb.

Zo zou ik ook in 1 rit van Glacier naar Yellowstone rijden; als je je eerste overnachting in regio Mammoth Hot Springs (of Gardiner) plant, kan dat prima (deden wij in 2019), tenzij je specifieke plannen in Bozeman hebt. Maar het is wat mij betreft geen plaats die je perse gezien moet hebben.

Als je de 2e nacht GT in Jackson overnacht, scheelt dit al op de rijafstand naar Boise, en heb je (maar ik vind dus een lange dag niet erg) tijd om CotM te bezoeken. Afhankelijk van waar je wilt verblijven bij Mount Rainier, zou je dan de volgende dag in 1 (lange) rijdag naar MR kunnen rijden. Of doe toch een tussenstop ergens in de buurt van de Columbia River Gorge. Zonder tussenstop zou je deze dag ook toe kunnen voegen aan Glacier of Yellowstone. Als je mijn tip hierboven volgt, heb je sowieso een extra nacht beschikbaar en kun je zowel een stop doen bij de CRG als een dag toevoegen aan Glacier of Yellowstone/GT

Wij vonden Spokane niet echt een bijzondere plek, Coeur d' Alene daarentegen vonden we een gezellig plaatsje om een overnachtig te hebben. Denk ook dat het net iets lekkerder ligt als tusenstop op de route naar Glacier (je 'verliest' daar ergens onderweg een uur).

Mocht je in een keer van Boise naar Mount Raininer te lang vinden, en je plant hier ergens een overnachting, maak dan ook een tussen stop in Twin Falls bij de Shoshone Falls. Even iets totaal anders, het wordt de 'Niagara van het Westen genoemd', maar het is echt wel een hele indrukwekkende waterval.
Je zou dan ook kunnen overwegen om een overnachting te doen bij Twin Falls/Jerome, dan naar Pendleton ofzo en dan via de CRG naar Mount Rainier. Splits je wat op, en kun je nog wat zien onderweg.

O, en ik zou de dagen Seattle op het einde doen. Vind ik altijd prettiger want wij zijn de eerste dagen toch vroeg wakker en kunnen dan op tijd op stap.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Met slechts 20 dagen zou ik denk ik ook eerder naar een one way gaan kijken. Wij hebben afgelopen juni ''de oversteek'' van Oregon/Washington naar GT en Yellowstone gedaan. Viel me best tegen qua afstand. Zéker omdat er in Idaho echt niks te beleven is naar mijn mening. Op de heenweg deden we van regio Mount Hood naar Jackson in 2 dagen via bezoek Painted Hills en een korte stop bij Twin Falls (serieuze waterval, al met al met koffie/Starbucks uurtje gekost). Op de terugweg gingen we van Madison Yellowstone naar Bend met ca 2 uur tussenstop Craters of the Moon. Zowel heen als terug met 1 camping onderweg, al met al was het dus 2 x zo'n anderhalve dag rijden.
Van de 20 dagen heb je dus zo al bijna 4 rijdagen te pakken en dat is best veel. Wij hadden 27 dagen en daarom besloten dit wel te doen zo, maar ik ben blij dat we dus zo lang de tijd hadden. Ik zou het denk ik niet nog een keer doen....
Zoals Tantelotje zegt: Seattle op het eind doen, gebruik de jetlag om de eerste dagen vroeg op pad te gaan !
Deedee01
Amerika-ontdekker

Bericht door Deedee01 »

Hoi allemaal,
bedankt voor jullie reactie.
@marianne: het was inderdaad de bedoeling om via Kalispell de Going-to-the-Sun Road te rijden en 2 overnachtingen te boeken aan de oost kant.

Dit forum afstruinend kwam ik info tegen mbt werkzaamheden/ afsluitingen in Glacier 2025. Hierdoor hebben we besloten om dit park over te slaan en daarmee ook rit door North Cascades (beide stonden hoog op verlanglijst :cry: ). Ook serieus studieplanning zoon met hem besproken (hij reist mee) en dan komen uit op max 27 dagen, vertrek vanaf 12 juli - terug NL uiterlijk 06 aug. Ik heb overnachtingen geboekt in YS 2X Old F, 3xCanyon van 20-25 juli. Met dit als uitganspunt gaan we de komende tijd onze route opnieuw bepalen; Seattle als startpunt hebben we losgelaten en gaan one way, kan dus Denver-SLC worden of andersom. Met zoveel moois is het moeilijk kiezen :lol:
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben vorig jaar Washington en Oregon gedaan met Craters of the Moon, maar zonder Yellowstone. Dat waren we in eerste instantie wel van plan, maar daar zijn we het jaar ervoor geweest i.c.m. de Dakota's, dus maar geschrapt. Je zou het dus ook kunnen splitsen. Misschien haal je nog tips of ideeën uit onze reisverslagen. Wij reizen wel altijd met een camper.
https://2023washingtonenoregon.blogspot.com/
https://yellowstone-north-and-south-dak ... gspot.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer