Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Island hopping Washington (+ erna nog een stukje BC)
Island hopping Washington (+ erna nog een stukje BC)
Nu het traject voor onze Deep South trip in 2025 uitgestippeld is, ben ik begonnen aan de voorbereiding voor onze 2026 trip die hoogstwaarschijnlijk opnieuw naar de Pacific Northwest zal gaan. We hopen tegen de eerste WK voetbalmatch op 15 juni terug in Seattle te zijn.
Het eerste stuk zou een Island hopping worden. Dus van Seatac na de vlucht nog naar Everett. Na een eerste nachtje hotel daar en een bezoekje aan de Boeing fabriek vervolgens met de ferry vanuit Mukilteo naar Whidbey Island (2 nachten Fort Casey campground met oversteek naar Port Townsend vooral om Fort Worden te bezoeken), dan verder via Deception State Park naar Orcas Island en vervolgens via San Juan Island terug naar Anacortes.
Omdat dan direct terug richting Seattle gaan wel een heel erg kort rondje zou zijn, kwam mijn vriend met de suggestie om de Sea to Sky Highway (die hij al wel heeft gedaan en ikzelf nog niet) te rijden en dan via de Coquihalla terug naar de VS te rijden.
We zouden dan vanaf de grensovergang aan Sumas ipv via de drukke I5 via de 9 naar Woodinville en dan erna nog via de Snoqualmie Falls terug naar Seattle rijden om daar dan nog 2 of 3 dagen te blijven. We zouden 2,5 à 3 weken in het totaal gaan. We gaan opnieuw -voor het grootste deel- met de tent kamperen.
San Juan Island ken ik en ik denk dat we daar wel 2 nachten voor kunnen uittrekken. Ik heb wel al gezien dat er daar maar 2 campings zijn waar je met de tent kan camperen dus dat wordt tijdig reserveren. Net als de ferries.
Mijn grootste vraag: is er op Orcas island voldoende te doen om daar ook 2 nachten te verblijven? En welke camping is daar aan te raden? Ik vermoed dat @Almere vak V en @dutch_in_seattle mij hierbij kunnen helpen.
Het eerste stuk zou een Island hopping worden. Dus van Seatac na de vlucht nog naar Everett. Na een eerste nachtje hotel daar en een bezoekje aan de Boeing fabriek vervolgens met de ferry vanuit Mukilteo naar Whidbey Island (2 nachten Fort Casey campground met oversteek naar Port Townsend vooral om Fort Worden te bezoeken), dan verder via Deception State Park naar Orcas Island en vervolgens via San Juan Island terug naar Anacortes.
Omdat dan direct terug richting Seattle gaan wel een heel erg kort rondje zou zijn, kwam mijn vriend met de suggestie om de Sea to Sky Highway (die hij al wel heeft gedaan en ikzelf nog niet) te rijden en dan via de Coquihalla terug naar de VS te rijden.
We zouden dan vanaf de grensovergang aan Sumas ipv via de drukke I5 via de 9 naar Woodinville en dan erna nog via de Snoqualmie Falls terug naar Seattle rijden om daar dan nog 2 of 3 dagen te blijven. We zouden 2,5 à 3 weken in het totaal gaan. We gaan opnieuw -voor het grootste deel- met de tent kamperen.
San Juan Island ken ik en ik denk dat we daar wel 2 nachten voor kunnen uittrekken. Ik heb wel al gezien dat er daar maar 2 campings zijn waar je met de tent kan camperen dus dat wordt tijdig reserveren. Net als de ferries.
Mijn grootste vraag: is er op Orcas island voldoende te doen om daar ook 2 nachten te verblijven? En welke camping is daar aan te raden? Ik vermoed dat @Almere vak V en @dutch_in_seattle mij hierbij kunnen helpen.
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Island hopping Washington (+ erna nog een stukje BC)
Je bent er vroeg bij met je planning voor een reis in 2026! 
Per saldo heb je dan dus anderhalf à twee dagen tot je beschikking op Orcas Island. Die tijd is gemakkelijk te vullen. Ik vind Orcas Island zelf het leukste eiland van de San Juan Islands om naar toe te gaan. Hier wat suggesties:
- kajakken: er zijn diverse plekken waar je kajaks kunt huren.
- Mount Constitution: Je kunt helemaal naar de top rijden, naar de uitzichttoren, maar je kunt ook je auto ergens in Moran State Park parkeren en vervolgens hiken, bijvoorbeeld rond Cascade Lake of Mountain Lake, helemaal naar de bergtop als je wil. Hier kun je dus zoveel tijd voor uittrekken als je zelf wil.
- Orcas Island is een heel artistiek eiland, dus als je interesse uitgaat naar pottenbakken, beeldhouwen, schilderen, sieraden e.d., dan zijn er allerlei studio's die je kunt bezoeken.
- Je kunt vanaf Orcas Island ook excursies doen voor whale-watching. Dat zou zeker minstens een halve dag kosten.
Hier nog wat suggesties op TripAdvisor:
https://www.tripadvisor.com/Attractions ... ngton.html
En een andere site waar je ideeën op kunt doen:
https://www.visitsanjuans.com/
Met campings kan ik je niet helpen, want ik ben zelf he-le-maal geen kampeerder. (Waarom zou ik op de grond in een tent slapen...?
)
Succes met je planning!

Als je twee nachten op Orcas Island bent, heb je dus drie dagen. Om van en naar Orcas Island te komen ben je zowel op de heen- als terugweg al een halve dag kwijt. Er vaart maar een beperkt aantal veerboten per dag en de overtocht duurt ruim anderhalf uur, dus dat je moet allemaal nauwgezet plannen. VERGEET NIET RESERVERINGEN TE MAKEN! Zonder reserveringen kun je het wel vergeten, zeker in de zomer en in weekeinden. Je schrijft dat je op de terugweg via San Juan Island wilt gaan. Als dat inderdaad het geval is, ben je zowat die hele derde dag kwijt met San Juan Island en de terugtocht naar Anacortes.Mijn grootste vraag: is er op Orcas island voldoende te doen om daar ook 2 nachten te verblijven? En welke camping is daar aan te raden?
Per saldo heb je dan dus anderhalf à twee dagen tot je beschikking op Orcas Island. Die tijd is gemakkelijk te vullen. Ik vind Orcas Island zelf het leukste eiland van de San Juan Islands om naar toe te gaan. Hier wat suggesties:
- kajakken: er zijn diverse plekken waar je kajaks kunt huren.
- Mount Constitution: Je kunt helemaal naar de top rijden, naar de uitzichttoren, maar je kunt ook je auto ergens in Moran State Park parkeren en vervolgens hiken, bijvoorbeeld rond Cascade Lake of Mountain Lake, helemaal naar de bergtop als je wil. Hier kun je dus zoveel tijd voor uittrekken als je zelf wil.
- Orcas Island is een heel artistiek eiland, dus als je interesse uitgaat naar pottenbakken, beeldhouwen, schilderen, sieraden e.d., dan zijn er allerlei studio's die je kunt bezoeken.
- Je kunt vanaf Orcas Island ook excursies doen voor whale-watching. Dat zou zeker minstens een halve dag kosten.
Hier nog wat suggesties op TripAdvisor:
https://www.tripadvisor.com/Attractions ... ngton.html
En een andere site waar je ideeën op kunt doen:
https://www.visitsanjuans.com/
Met campings kan ik je niet helpen, want ik ben zelf he-le-maal geen kampeerder. (Waarom zou ik op de grond in een tent slapen...?

Succes met je planning!
Laatst gewijzigd door dutch_in_seattle op 06 sep 2024, 06:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Ron (in Seattle, WA)
=======
Don't believe everything you think.
=======
Don't believe everything you think.
Vakanties plannen is nu éénmaal mijn favoriete hobby
Bedankt voor de tips.
Mount Constitution stond uiteraard al op de lijst
Het plan is dus ook wel om op San Juan Island nog 2 nachten te doen. En dus daarna pas door te reizen naar Anacortes. Maar omdat we best nog wel wat dagen over hebben twijfelde ik over 1 of 2 nachten Orcas.

Bedankt voor de tips.
Mount Constitution stond uiteraard al op de lijst

Het plan is dus ook wel om op San Juan Island nog 2 nachten te doen. En dus daarna pas door te reizen naar Anacortes. Maar omdat we best nog wel wat dagen over hebben twijfelde ik over 1 of 2 nachten Orcas.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Er zijn ook campers. Daarin slaap je gewoon in een beddutch_in_seattle schreef: ↑04 sep 2024, 21:50Met campings kan ik je niet helpen, want ik ben zelf he-le-maal geen kampeerder. (Waarom zou ik op de grond in een tent slapen...? )

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht