Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis RenJ: Salt Lake City - Portland - Seattle.
Reis RenJ: Salt Lake City - Portland - Seattle.
Hallo,
Wij zijn ons aan het oriënteren om komende zomer met ons gezin met een huurauto van Salt lake City naar Seattle te rijden.
Onze kinderen zijn dan 10 en 8 jaar oud en we hebben maximaal 4 weken van deur tot deur.
Ik zie vaak op het forum dat iemand een eigen aanzet maakt die vervolgens flink overhoop wordt gehaald door ervaringsexperts.
Daarom wil ik vragen hoe jullie deze reis zouden plannen.
Uitgangspunten:
maximaal 4 weken
Zomervakantie
Start: Salt Lake City
Einde: Seattle
Moet bevatten: Yellowstone, Portland en een aantal dagen aan de kust.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Wij zijn ons aan het oriënteren om komende zomer met ons gezin met een huurauto van Salt lake City naar Seattle te rijden.
Onze kinderen zijn dan 10 en 8 jaar oud en we hebben maximaal 4 weken van deur tot deur.
Ik zie vaak op het forum dat iemand een eigen aanzet maakt die vervolgens flink overhoop wordt gehaald door ervaringsexperts.
Daarom wil ik vragen hoe jullie deze reis zouden plannen.
Uitgangspunten:
maximaal 4 weken
Zomervakantie
Start: Salt Lake City
Einde: Seattle
Moet bevatten: Yellowstone, Portland en een aantal dagen aan de kust.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Salt Lake City - Portland - Seattle
Je wilt van SLC naar Seattle. Dan neem ik aan dat je, behalve Yellowstone, toch al wel iets meer ideeën hebt over de route, activiteiten en bezienswaardigheden? Waarom Seattle, toch niet alleen voor de kust? En waar houden jullie van? Steden, geschiedenis, natuur, wandelen? Willen jullie naar Glacier NP? Of naar de parken in Washington? Hebben jullie al iets gezien van de VS? Waarom deze keuze en niet bijvoorbeeld een rondje SLC of een rondje Denver? Waarom Portland, lees eens op het forum wat de meningen over Portland zijn (gebruik daarvoor de zoekfunctie).
Het leukste en leerzaamste is toch om eens te proberen jullie wensen in een route neer te zetten. Lees eens wat reisverslagen en bekijk andere routes hier op het forum en kijk wat jullie aanspreekt. En dan hoor je snel genoeg of het mogelijk is en of er zaken missen.
Als jullie al weten wanneer jullie precies willen gaan is het goed om voor Yellowstone zo snel mogelijk naar accommodatie te kijken als je in het park wilt overnachten. Leg meteen iets vast als je iets betaalbaars ziet. Annuleren kan altijd nog (tot 30 dagen voor aankomst). Kijk daarvoor op www.yellowstonenationalparklodges.com.
Marianne
Het leukste en leerzaamste is toch om eens te proberen jullie wensen in een route neer te zetten. Lees eens wat reisverslagen en bekijk andere routes hier op het forum en kijk wat jullie aanspreekt. En dan hoor je snel genoeg of het mogelijk is en of er zaken missen.
Als jullie al weten wanneer jullie precies willen gaan is het goed om voor Yellowstone zo snel mogelijk naar accommodatie te kijken als je in het park wilt overnachten. Leg meteen iets vast als je iets betaalbaars ziet. Annuleren kan altijd nog (tot 30 dagen voor aankomst). Kijk daarvoor op www.yellowstonenationalparklodges.com.
Marianne
Hoi Marianne,
In 2012 zijn we 2 weken in Florida geweest (zonder kinderen).
In 2019 hebben we 5 weken door Californië en delen van Nevada, Arizona en Utah getrokken met onze 2 kinderen.
We hebben een reis gemaakt waarin we cultuur en natuur hebben afgewisseld. We hebben zowel steden bezocht als Parken.
Dit willen we nu weer doen. Ondanks de gemengde reacties op het forum over Portland trekt ons Portland wel aan.
Verder neigen wij meer naar de parken in Washington dan Glacier maar staan open voor suggesties.
Er zijn zo veel plekken die je kan bezoeken en die interessant lijken maar wij vinden het lastig om te bepalen hoeveel dagen we per locatie moeten uittrekken. We zijn ons er van bewust dat we niet alles kunnen zien in een reis en vinden dat ook niet erg. Later deze week zal ik een eerste opzet van onze eerste route opzet posten.
In 2012 zijn we 2 weken in Florida geweest (zonder kinderen).
In 2019 hebben we 5 weken door Californië en delen van Nevada, Arizona en Utah getrokken met onze 2 kinderen.
We hebben een reis gemaakt waarin we cultuur en natuur hebben afgewisseld. We hebben zowel steden bezocht als Parken.
Dit willen we nu weer doen. Ondanks de gemengde reacties op het forum over Portland trekt ons Portland wel aan.
Verder neigen wij meer naar de parken in Washington dan Glacier maar staan open voor suggesties.
Er zijn zo veel plekken die je kan bezoeken en die interessant lijken maar wij vinden het lastig om te bepalen hoeveel dagen we per locatie moeten uittrekken. We zijn ons er van bewust dat we niet alles kunnen zien in een reis en vinden dat ook niet erg. Later deze week zal ik een eerste opzet van onze eerste route opzet posten.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Reis RenJ: Salt Lake City - Portland - Seattle.
Wij hebben vorig jaar een reis gemaakt door Oregon en Washington. Ik heb het hele topic ‘all about Oregon & Washington’ van voor tot achter doorgespit en alles gekopieerd en geplakt wat ik wilde zien en doen. Op basis daarvan m’n route gemaakt en later via het forum nog gefinetuned. Het was echt prachtig. Ik kan je dat overzichtstopic zeer aanbevelen!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor Yellowstone zou ik minimaal 4 nachten uittrekken. Verder geldt voor de parken dat je het beste kunt kijken wat je er wilt doen en op basis daarvan bepalen hoeveel tijd je nodig hebt. Een mooi begin is www.ontdek-amerika.nl. En kijk naar de verschillende nps.gov/sites.
Misschien heb je iets aan ons 2006-verslag voor het noordwesten met onze kinderen, en ons 2015-verslag voor Yellowstone en een route naar Oregon.
Marianne
Misschien heb je iets aan ons 2006-verslag voor het noordwesten met onze kinderen, en ons 2015-verslag voor Yellowstone en een route naar Oregon.
Marianne
- Almere vak V
- Amerika-expert
Portland kan nog steeds. Of liever gezegd, kan wellicht weer wel. Mijn vrouw moest er vorige week nog zijn om iets op te halen. Ze zei, letterlijk, het begint er weer een beetje op te lijken. Nog steeds niet het ouwe slenter maar raak en laat je maar verrassen. Dat gaat wellicht nog een hele tijd duren. Als het ooit al weer komt. Maar als je heel gericht uitzoekt wat je wilt zien of bezoeken. Dan denk ik nog steeds dat je een prima tijd kunt hebben in Portland en positief verrast wordt.
Ik was afgelopen vrijdag met mijn jongste nog bij de Blazers in het Moda Center. Als daar 20.000 man rondloopt is het prima te doen. Wij zaten redelijk laat weer in onze auto na afloop van de wedstrijd. Dan ben je toch blij dat je een parkeerplek hebt onder het Moda Center ipv dat je naar 1 van de omliggende parkeergarages moet lopen. Er ligt, hangt en tript toch wel heel erg veel op straten en stoepen.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Moet Salt Lake City echt het startpunt zijn? En je wilt geen rondje Seattle doen?
Wij hebben in 2023 een reis met de camper door Washington en Oregon gemaakt. Daar hebben we Yellowstone uit gelaten, want dat hadden we het jaar ervoor gedaan. Misschien heb je iets aan beide reisverslagen en kun je een soort combi maken. Wij zijn vanuit Calgary resp. Vancouver vertrokken en dus niet zo ver naar het zuiden geweest als Salt Lake City. Ook over de steden Seattle en Portland kunnen we niet veel zeggen, want steden skippen we altijd zoveel mogelijk. Portland inderdaad na de negatieve reacties op het forum en Seattle omdat het niet in de route paste.
Yellowstone verdient inderdaad ruim de tijd. Wij zijn er de laatste keer 3 nachten geweest, maar het was de 3e keer dat we er waren.
North Cascades vonden we tegenvallen. Dat kwam ook omdat er veel afgesloten was door bosbranden, maar verder is het denk ik alleen interessant als je gaat wandelen. Er is eigenlijk alleen maar 1 doorgaande weg in het park. We hebben de route een aantal keer aan moeten passen en ook onderweg nog. Daardoor hebben we voor North Cascades gekozen ten koste van Mount Rainier en daar hebben we spijt van.
https://2023washingtonenoregon.blogspot.com/
Wij hebben in 2023 een reis met de camper door Washington en Oregon gemaakt. Daar hebben we Yellowstone uit gelaten, want dat hadden we het jaar ervoor gedaan. Misschien heb je iets aan beide reisverslagen en kun je een soort combi maken. Wij zijn vanuit Calgary resp. Vancouver vertrokken en dus niet zo ver naar het zuiden geweest als Salt Lake City. Ook over de steden Seattle en Portland kunnen we niet veel zeggen, want steden skippen we altijd zoveel mogelijk. Portland inderdaad na de negatieve reacties op het forum en Seattle omdat het niet in de route paste.
Yellowstone verdient inderdaad ruim de tijd. Wij zijn er de laatste keer 3 nachten geweest, maar het was de 3e keer dat we er waren.
North Cascades vonden we tegenvallen. Dat kwam ook omdat er veel afgesloten was door bosbranden, maar verder is het denk ik alleen interessant als je gaat wandelen. Er is eigenlijk alleen maar 1 doorgaande weg in het park. We hebben de route een aantal keer aan moeten passen en ook onderweg nog. Daardoor hebben we voor North Cascades gekozen ten koste van Mount Rainier en daar hebben we spijt van.
https://2023washingtonenoregon.blogspot.com/
Hoi
Allereerst alvast bedankt voor alle reacties en links naar reisverslagen.
Wij houden zowel van Steden als van Natuur en hebben eerder o.a. met veel plezier San Francisco, San Diego, Las Vegas, Miami en Fort Lauderdale bezocht.
De reden dat we in Salt Lake City willen starten is dat we graag Yellowstone willen bezoeken en ons dit de efficiëntste manier lijkt.
Een eerste opzet voor de route hier onder.
Maar op basis van bovenstaande reacties zou ik hier al weer een paar wijzigingen op kunnen aanbrengen.
Salt lake city
Salt lake City
Grand Teton
Grand Teton
Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone
Craters of the Moon
Craters of the Moon
Boise
Boise
John Day Fossil Beds
Mount Hood Parkdale
The Dalles
Portland
Cannon Beach
Cannon Beach
Cannon Beach
Olympic NP
Olympic NP
Olympic NP
North Cascades NP
North Cascades NP
Seattle
Seattle
Allereerst alvast bedankt voor alle reacties en links naar reisverslagen.
Wij houden zowel van Steden als van Natuur en hebben eerder o.a. met veel plezier San Francisco, San Diego, Las Vegas, Miami en Fort Lauderdale bezocht.
De reden dat we in Salt Lake City willen starten is dat we graag Yellowstone willen bezoeken en ons dit de efficiëntste manier lijkt.
Een eerste opzet voor de route hier onder.
Maar op basis van bovenstaande reacties zou ik hier al weer een paar wijzigingen op kunnen aanbrengen.
Salt lake city
Salt lake City
Grand Teton
Grand Teton
Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone
Craters of the Moon
Craters of the Moon
Boise
Boise
John Day Fossil Beds
Mount Hood Parkdale
The Dalles
Portland
Cannon Beach
Cannon Beach
Cannon Beach
Olympic NP
Olympic NP
Olympic NP
North Cascades NP
North Cascades NP
Seattle
Seattle
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is al een mooie aanzet. Schrijf het bij voorkeur uit in de van/naar-vorm; dan zie je meteen waar je een volle dag hebt en wat de reisdagen zijn.
Ik vind de tijd voor Yellowstone zo erg kort; met 3 nachten heb je maar 2 volle dagen. Voor Craters of the Moon is 1 nacht voldoende. Overweeg ook eens om via Grand Teton richting Craters of the Moon te rijden. Zie bijvoorbeeld ons 2015-verslag voor die route. Kijk voor Yellowstone met onze kinderen ook eens in ons 2004-verslag.
Boise ken ik niet maar lijkt me niet interessant voor 2 nachten. Voor Portland trek je dan maar 1 nacht uit.
Ik ken North Cascades niet, maar ik denk dat Mt Rainier mooier/toegankelijker is. En vergeet Mt st Helens niet.
Ik had het al gevraagd, maar toch nog maar een keer: weten jullie al wanneer je wilt gaan? Zo ja, leg dan nu al iets vast in Yellowstone. Heb je al gekeken naar de mogelijkheden daar? En heb je al een beeld van de ticketprijzen en de kosten voor de huurauto? Je hebt drop off kosten tussen SLC en Seattle.
Marianne
Ik vind de tijd voor Yellowstone zo erg kort; met 3 nachten heb je maar 2 volle dagen. Voor Craters of the Moon is 1 nacht voldoende. Overweeg ook eens om via Grand Teton richting Craters of the Moon te rijden. Zie bijvoorbeeld ons 2015-verslag voor die route. Kijk voor Yellowstone met onze kinderen ook eens in ons 2004-verslag.
Boise ken ik niet maar lijkt me niet interessant voor 2 nachten. Voor Portland trek je dan maar 1 nacht uit.
Ik ken North Cascades niet, maar ik denk dat Mt Rainier mooier/toegankelijker is. En vergeet Mt st Helens niet.
Ik had het al gevraagd, maar toch nog maar een keer: weten jullie al wanneer je wilt gaan? Zo ja, leg dan nu al iets vast in Yellowstone. Heb je al gekeken naar de mogelijkheden daar? En heb je al een beeld van de ticketprijzen en de kosten voor de huurauto? Je hebt drop off kosten tussen SLC en Seattle.
Marianne
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Waarom heb je 3 dagen of nachten in Cannon Beach? Willen jullie vandaaruit dingen gaan bekijken of heb je ter plekke plannen? Persoonlijk zou ik North Cascades schrappen en, zoals Marianne ook zegt, Mount Rainier en/of Mt. St. Helen erin proberen te passen. Ik vind dat je ook langs de kust meer zuidelijk gelegen plaatsen mist nu, maar dan wordt het wel een heel andere route.
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Je gaat door een prachtig gebied reizen!
Dan hier ook nog wat tips n.a.v. je eerste opzet:
- Schrijf je route uit in van - naar per dag. Dan zie je duidelijk hoe lang je ergens bent. Nu is dat onduidelijk. Ben je bijvoorbeeld op dag 4 vooral in Grand Teton of in Yellowstone?
- Ik zou de dag na aankomst direct doorreizen naar Grand Teton. Ik lees je schema nu alsof je daar pas op dag 3 heen rijdt. Dat zou ik dus op dag 2 al doen.
- Afhankelijk van de verdeling van je tijd in GT/Yellowstone kan het zo wel, maar een nachtje extra in Yellowstone zou leuk zijn.
- Ik zou zeker geen overnachting doen in/bij Craters of the Moon. Daarnaast vind ik Craters of the Moon nogal teleurstellend na Yellowstone. Maar dat is persoonlijk. Je kunt het prima bezoeken onderweg van Yellowstone naar je overnachtingspaats (en dat hoeft niet perse Boise te zijn maar zou kunnen).
- Ik zou Boise alleen maar gebruiken als overnachtingsplaats tussen Craters of the Moon en John Day en daar zeker geen 2 dagen spenderen.
- North Cascades zou ik er ook uit halen. Het is mooi hoor, maar ligt uit de richting. Dan zou ik die tijd inplannen bij bijvoorbeeld Mount Rainier.
- Ik vind 3 dagen Cannon Beach ook veel, zeker in verhouding met de rest van de reis/overige bestemmingen. Ik ben nooit aan de Oregon kust geweest, maar als het mistig is is het bijzonder zonde van je tijd.
- Je zou onderweg tussen John Day en bv Mount Hood/Portland (alhoewel wij dat heel bewust in 2024 geskipt hebben terwijl we dat in 2017 een superleuke stad vonden) ook Bend mee kunnen nemen. Wij zijn fan van Bend.
Misschien kun je inspiratie uit ons verslag van 2024 halen; wij reden van Seattle naar Denver.
Veel plezier met voorbereiden!
Dan hier ook nog wat tips n.a.v. je eerste opzet:
- Schrijf je route uit in van - naar per dag. Dan zie je duidelijk hoe lang je ergens bent. Nu is dat onduidelijk. Ben je bijvoorbeeld op dag 4 vooral in Grand Teton of in Yellowstone?
- Ik zou de dag na aankomst direct doorreizen naar Grand Teton. Ik lees je schema nu alsof je daar pas op dag 3 heen rijdt. Dat zou ik dus op dag 2 al doen.
- Afhankelijk van de verdeling van je tijd in GT/Yellowstone kan het zo wel, maar een nachtje extra in Yellowstone zou leuk zijn.
- Ik zou zeker geen overnachting doen in/bij Craters of the Moon. Daarnaast vind ik Craters of the Moon nogal teleurstellend na Yellowstone. Maar dat is persoonlijk. Je kunt het prima bezoeken onderweg van Yellowstone naar je overnachtingspaats (en dat hoeft niet perse Boise te zijn maar zou kunnen).
- Ik zou Boise alleen maar gebruiken als overnachtingsplaats tussen Craters of the Moon en John Day en daar zeker geen 2 dagen spenderen.
- North Cascades zou ik er ook uit halen. Het is mooi hoor, maar ligt uit de richting. Dan zou ik die tijd inplannen bij bijvoorbeeld Mount Rainier.
- Ik vind 3 dagen Cannon Beach ook veel, zeker in verhouding met de rest van de reis/overige bestemmingen. Ik ben nooit aan de Oregon kust geweest, maar als het mistig is is het bijzonder zonde van je tijd.
- Je zou onderweg tussen John Day en bv Mount Hood/Portland (alhoewel wij dat heel bewust in 2024 geskipt hebben terwijl we dat in 2017 een superleuke stad vonden) ook Bend mee kunnen nemen. Wij zijn fan van Bend.
Misschien kun je inspiratie uit ons verslag van 2024 halen; wij reden van Seattle naar Denver.
Veel plezier met voorbereiden!
Bedankt voor alle tips.
We willen reizen in de zomervakantie van de kinderen (Deze valt deels in Juli en deels in Augustus).
Globale prijzen hebben we al opgezocht en op basis daarvan een totaal budget voor de reis opgemaakt.
Hierin hebben we ook de drop off van de auto meegenomen.
In Boise heb ik een waterpark gezien. Dit leek mij een leuke afwisseling voor de kinderen.
Vanuit Cannon beach willen we inderdaad een paar uitstapjes plannen en naar het strand gaan.
Op basis van jullie ervaringen neig ik er nu naar om North Cascades uit de route te halen en Mount Rainier toe te voegen.
Ook met de dagen rond Yellowstone gaan we nog eens puzzelen.
We willen reizen in de zomervakantie van de kinderen (Deze valt deels in Juli en deels in Augustus).
Globale prijzen hebben we al opgezocht en op basis daarvan een totaal budget voor de reis opgemaakt.
Hierin hebben we ook de drop off van de auto meegenomen.
In Boise heb ik een waterpark gezien. Dit leek mij een leuke afwisseling voor de kinderen.
Vanuit Cannon beach willen we inderdaad een paar uitstapjes plannen en naar het strand gaan.
Op basis van jullie ervaringen neig ik er nu naar om North Cascades uit de route te halen en Mount Rainier toe te voegen.
Ook met de dagen rond Yellowstone gaan we nog eens puzzelen.
-
- Amerika-expert
Het strand bij Cannon Beach is zeker prachtig maar 3 dagen is echt lang (in verhouding). Als je wat minder goed weer hebt is het een strandwandeling zoals je hier in de herfst doet. Verwacht niet dat je hier lekker 2 dagen kunt zwemmen en zonnen, anders gaat het (zeker voor de kinderen) tegenvallen. Ga als het even kan wel eten bij het Cannon Beach Smokehouse. Fantastische pulled pork en dirty fries!
- Almere vak V
- Amerika-expert
Ik ben van de club een berg is een berg. Maarja, heeft er waarschijnlijk mee te maken dat ons huis op de flanken van Mt Hood staat. Dus ik rij elke dag omhoog en omlaag. Zie die berg vaak genoeg. Er is geen mooiere berg dan Mt Hood!!

Mijn vrouw vindt de Cascades erg mooi. En ik moet zeggen dat het ook iets totaal anders is dan Mt Hood of Rainier. Dat is toch meer van hier hebben we een berg. Doe er wat mee. Cascades is bergen zover als je kijken kan. Vrienden van ons wonen er in de buurt. En ik vind het een magnifiek gezicht! Als ik dan al een berg zou moeten pakken, pak dan Mt St Helens. Verdiep je een beetje in het verhaal en je weet niet waar je kijken moet.
Cannon Beach is een mooi plaatsje. Wel even het weer checken. Als ze toevallig die dag last hebben van Coastal Fog zie je geen bal. En dat is nog niet het ergste. Het is vaak ook meteen 20-25 graden kouder en dus zorgen dat je een alternatief hebt. Je kan je zeker wel een dag of 3 in de omgeving vermaken. Cinnamon Role doen bij Camp 18. Astoria is een mooie plaats. En als je daar dan toch bent rij dan even door naar het historische Oysterville. Echt mooi om te zien. En als je op de terugweg honger hebt gekregen stop dan even in Long Beach bij The Lost Roo. Daar kan je natuurlijk voor iets typisch Amerikaans gaan. Maar ik kan de Thai Peanut Chicken aanraden. Eén van de weinige plekken in Amerika waar ze echt goeie satehsaus kunnen maken. Als wij weer te lang in Amerika zitten is dit voor ons altijd een reden om af te spreken met vrienden van ons die een huis hebben op het strand van Long Beach. Het aangename met het aangename verenigen. Fantastische stranden trouwens daar. Met in geen velden of wegen mensen te bekennen. Alsof je alleen op de wereld bent. Zo mn vrouw maar is bellen dat ze me in Portland van het vliegveld oppikt en dat we meteen doorrijden naar Long Beach. Ik verwacht geen klachten...
Als je ook van steden houdt kan je wellicht Vancouver nog op je lijstje zetten. Fantastische stad met een aparte vibe. Heel veel Aziaten. Met dito restaurants. Heb me wel is laten vertellen dat er bijna 600 Chinese restaurants in Vancouver zijn. Stanley Park in Vancouver is een prachtige plek. Met een waanzinnig aquarium. Grouse mountain is ook een aanrader. Met de kabelbaan omhoog (duur geintje). Maar het ritje er naartoe is fabelachtig met een krankzinnig uitzicht. En boven op de berg grizzly beren.
Zo kan ik nog wel ff doorgaan. Mocht je vragen hebben?? Kom maar in de lucht!! Ik ga een vliegtuig pakken en zorgen dat mn vrouw op het vliegveld staat!
Heerlijk! @Almere vak V Mijn avond is weer goed als jij reageert. Geen speld tussen te krijgen 

- Almere vak V
- Amerika-expert
@Felicitas
Ach, weet je wat het is. Ik probeer het niet mooier te maken dan dat het is. En ook niet erger. Niet iedereen houdt van dezelfde dingen. Wat de ene geweldig vindt. Dat vindt de ander verschrikkelijk. En andersom.
Voorbeeldje. Als je vanavond je eerste echte American Football wedstrijd in Seattle gezien hebt. Dan heb je een ongekend spektakel gezien wat zn weerga niet kent. Als dit, zoals bij mij, voor je werk is. En je inmiddels aan een paar duizend wedstrijden zit in 23 jaar. Dan was dit een ongekend slechte wedstrijd, in een stadion wat er de pestpokken in had, in ook nog is vies, koud en nat weer. Maar als dit, zoals gezegd, je eerste wedstrijd was komt de adrenaline nu nog uit je oren. En wil je waarschijnlijk weer. Of het was een once in a lifetime en praat je er over 10 jaar nog over. Wat voor veel mensen toch het geval is.
En ik merk dat het voor veel mensen het m in de kleine details zit. Dus vaak niet de grote dingen waar men al jaren over praat en dus ook al jaren naar uitkijkt. Mijn jongste dochter wilde al jaren naar Las Vegas. Had haar mond vol over wat ze daar allemaal wilde zien en doen. Samen met haar moeder op de eerste rij bij Bruno Mars en een meet and greet dat was toch wel het ultieme. Inmiddels is dat al 10 jaar geleden. Als je nu aan haar vraagt wat haar van dat tripje het meest is bijgebleven? De pinautomaat waar je midden in de nacht een verse muffin uit kon halen. Tsja...
Ik denk dat het vaak in dat soort kleine dingetjes zit. Een winkeltje, een eettentje, net dat ene plekje wat in je geheugen gegrifd staat, een vriendelijk gezicht, whatever. Dat maakt uiteindelijk het verschil. Ik hoop dat iedereen dat heeft.
En nu ga ik maken dat ik in mn hotel kom. Want morgenochtend mag ik al weer vroeg naar Minnesota. Gelukkig gaat mn vrouw mee. Altijd leuk. Tenminste dat denk ik dan. Maar ze heeft met een vriendin afgesproken om kerstinkopen te gaan doen in de Mall of Amercia. Voor mij de hel op aarde. Dus ik ben toch blij dat ik morgenavond weer in een stadion zit. Hoop op een leuke wedstrijd. Geen blessures. Dan is mn baas ook weer blij! Weltrusten!

Ach, weet je wat het is. Ik probeer het niet mooier te maken dan dat het is. En ook niet erger. Niet iedereen houdt van dezelfde dingen. Wat de ene geweldig vindt. Dat vindt de ander verschrikkelijk. En andersom.
Voorbeeldje. Als je vanavond je eerste echte American Football wedstrijd in Seattle gezien hebt. Dan heb je een ongekend spektakel gezien wat zn weerga niet kent. Als dit, zoals bij mij, voor je werk is. En je inmiddels aan een paar duizend wedstrijden zit in 23 jaar. Dan was dit een ongekend slechte wedstrijd, in een stadion wat er de pestpokken in had, in ook nog is vies, koud en nat weer. Maar als dit, zoals gezegd, je eerste wedstrijd was komt de adrenaline nu nog uit je oren. En wil je waarschijnlijk weer. Of het was een once in a lifetime en praat je er over 10 jaar nog over. Wat voor veel mensen toch het geval is.
En ik merk dat het voor veel mensen het m in de kleine details zit. Dus vaak niet de grote dingen waar men al jaren over praat en dus ook al jaren naar uitkijkt. Mijn jongste dochter wilde al jaren naar Las Vegas. Had haar mond vol over wat ze daar allemaal wilde zien en doen. Samen met haar moeder op de eerste rij bij Bruno Mars en een meet and greet dat was toch wel het ultieme. Inmiddels is dat al 10 jaar geleden. Als je nu aan haar vraagt wat haar van dat tripje het meest is bijgebleven? De pinautomaat waar je midden in de nacht een verse muffin uit kon halen. Tsja...
Ik denk dat het vaak in dat soort kleine dingetjes zit. Een winkeltje, een eettentje, net dat ene plekje wat in je geheugen gegrifd staat, een vriendelijk gezicht, whatever. Dat maakt uiteindelijk het verschil. Ik hoop dat iedereen dat heeft.
En nu ga ik maken dat ik in mn hotel kom. Want morgenochtend mag ik al weer vroeg naar Minnesota. Gelukkig gaat mn vrouw mee. Altijd leuk. Tenminste dat denk ik dan. Maar ze heeft met een vriendin afgesproken om kerstinkopen te gaan doen in de Mall of Amercia. Voor mij de hel op aarde. Dus ik ben toch blij dat ik morgenavond weer in een stadion zit. Hoop op een leuke wedstrijd. Geen blessures. Dan is mn baas ook weer blij! Weltrusten!

Bedankt voor je heldere beschouwing Almere van V.
Het is mooi om alle meningen te horen en een uitdaging om al die meningen te vertalen naar je eigen behoeften en wensen.
Ik ervaar die uitdaging dan weer als voorpret
Het is mooi om alle meningen te horen en een uitdaging om al die meningen te vertalen naar je eigen behoeften en wensen.
Ik ervaar die uitdaging dan weer als voorpret

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat begreep ik. Maar ik vroeg me af of je al een vertrekdatum had. Dan kun je namelijk al iets gaan vastleggen. In Yellowstone is het goed om zo vroeg mogelijk iets vast te leggen omdat de goedkopere kamers heel snel weg zijn. Zelfs als je het niet op de dag nauwkeurig weet zou ik al gaan kijken en iets gaan boeken. Annuleren kan gratis tot 30 dagen voor aankomst. Meerdere locaties in het park zijn handig dus je kunt altijd voor een of twee nachten iets reserveren.
Zie voor de mogelijkheden www.yellowstonenationalparklodges.com.
Marianne
Off topic. Mooi voorbeeld @Almere vak VAlmere vak V schreef: ↑16 dec 2024, 09:24Mijn jongste dochter wilde al jaren naar Las Vegas. Had haar mond vol over wat ze daar allemaal wilde zien en doen. Samen met haar moeder op de eerste rij bij Bruno Mars en een meet and greet dat was toch wel het ultieme. Inmiddels is dat al 10 jaar geleden. Als je nu aan haar vraagt wat haar van dat tripje het meest is bijgebleven? De pinautomaat waar je midden in de nacht een verse muffin uit kon halen. Tsja...
-
- Amerikafan
Ik ben enigszins bevooroordeeld, maar er is genoeg te zien en te doen in Boise om je een paar dagen te vermaken, zeker in de zomer, afhankelijk van wat je interesses zijn. Roaring Springs Water Park zou nou niet meteen het eerste zijn wat ik mensen zou aanraden. Roaring Springs ligt overigens in Meridian, niet in Boise. Beide steden zijn inmiddels aan elkaar vastgegroeid, maar dit is wel een gevoelig onderwerp. Meridian is geen Boise en Boise is geen Meridian; als je deze twee steden met elkaar verwart in een geprek met locals dan kan dat voor enige irritatie zorgen. 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 40 Reacties
- 5481 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 6 Reacties