Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Camperplaatsen via campendium

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
KWopreis
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Camperplaatsen via campendium

Bericht door KWopreis »

Hallo,
Wij gaan deze zomer een camperreis maken van Salt Lake City naar Seattle.
De campings in NP zijn geboekt.
Nu ben ik bezig met het stuk van Yellowstone via Craters of the Moon en Boise naar Portland.
Ik zag op de website campendium dat er onderweg allerlei camperplrkken zijn.
Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn die plekken nog beschikbaar eind van de middag? Of kun je beter campings zoeken en boeken. Is het ook veilig om daar te overnachten?

Als je niet hoeft te boeken blijven we dat stuk wat flexibeler en het scheelt ook in de kosten tov gewone camping.
Alvadt bedankt voor jullie meedenken.
Corv
Amerikakenner

Re: Camperplaatsen via campendium

Bericht door Corv »

Ik heb campendium even gekeken maar ik vind www.rvparky.com fijner in gebruik. Invoeren waar je wilt gaan, en dan linksboven bij 'no filter' kun je verschillende opties aan/uit vinken. Je krijgt dan resultaten oplopend qua reisafstand van je gekozen bestemming.
19 States so far...
KWopreis
Amerika-ontdekker

Bericht door KWopreis »

Dank he wel. Ga ik die website nog eens kijken.
Heb jij ook ervaring met het reserveren van campings op dat stuk. Is dat nodig in het hoogseizoen of kun je daar gemakkelijker op de bonnefooi rijden?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben dat stuk met de auto gedaan en wel in Mitchell wat geboekt maar de overnachting daarvoor niet. Zie voor dat stuk ons 2015-verslag.
Hoeveel tijd hebben jullie voor dit stuk? Is het niet zo dat het al redelijk vast zal liggen als je andere campings wel hebt geboekt? En als je staatsparken hebt zal het toch niet heel duur zijn? Heb je al gekeken wat voor campings er zijn en hoe duur die zijn en of die al vol zijn?

Marianne
KWopreis
Amerika-ontdekker

Bericht door KWopreis »

Ja, ik heb dit verslag ook gelezen.
Wij hebben deze planning voor dit stuk.
28 juli van Madison Yellowstone naar Craters of the Moon
29 juli Craters of the Moon naar Boise / Ontario
30 juli Boise / Ontario naar Painted Hills
31 juli van Painted Hills naar Portland

Dus dat zijn vier volle dagen rijden. En we zullen dus niet hele lange wandelingen kunnen doen.
De campings in Yellowstone en Portland liggen vast.
Daartussen dus nog niet. Eigenlijk zou ik dat ook niet willen boeken zodat we wat flexibiliteit houden. Maar ik weet niet of dat verstandig is in deze regio's / plaatsen.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Ik wilde eigenlijk vragen wat je route in zijn geheel is (dat is makkelijker met advies geven), maar toe zag ik dat je ook al een eigen route topic hebt. Het is dus beter om alle vragen bij elkaar te houden s.v.p.
Wij hebben het zelfde stuk gereden in 3 dagen. Omdat het erg hard waaide bij Craters (kwamen ook van Madison) hebben we daar alleen wat gewandeld, geluncht en zijn toen een paar uur door gereden. Ik had vooraf wat campings opgeschreven en kwamen uiteindelijk in Mountain House uit (Gem State RV park). Camping van niks, maar er was een supermarkt in de buurt en de douches waren schoon ! :)
Kortom, ik zou ook voor “de oversteek” niks boeken en onderweg zien.
Ik vind 4 dagen over dat stuk trouwens wel lang. Het is niet bijster interessant en ik zou proberen een paar dagen meer kilometers te maken….
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Er is echt wel genoeg te zien. Wij vonden het museum over de Oregon Trail leuk. En de Sumpter Dredge is erg interessant!

Marianne
KWopreis
Amerika-ontdekker

Bericht door KWopreis »

Ok, dan zal ik een volgende keer weer plaatsen in mijn eerste topic. Dank je wel voor het meedenken.
Uiteindelijk is er veel meer te zien dan oast in de vakantie.
Misschien kan het sneller, maar nu 4 uur rijden volgens Google maps, leek mij genoeg om in te plannen. Maar ik wil eigenlijk wat flexibiliteit inbouwen. Als we langer willen rijden dat het kan... het is nu lastig om te bedenken wat we straks prettig vinden.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer