Na veel lezen en meekijken hebben wij een voorlopige planning opgesteld voor het eerste deel van onze reis. Van 30-4 tot 13-6 gaan mijn vriend en ik van Seattle naar Los Angeles met een camper. Ik ben 5x eerder in de VS geweest, maar nooit eerder met een camper.
We realiseren ons dat we laat zijn, we hinken hierbij een beetje op twee benen (ik ben meer een planner dan mijn vriend

Omdat we zo'n 7 weken onderweg zijn hebben we de reis qua planning een beetje in 2-en geknipt: noordelijk deel en zuidelijk deel.
Rond 23-5 willen we in San Francisco zijn, van 26-29 mei hebben we een plek in Yosemite gereserveerd.
We houden van natuur, wandelen, geschiedenis en leuke kleinere steden. Op dit moment hebben we Mt Rainier en Mt St Helens bewust overgeslagen (vanwege sneeuw en gesloten bezoekerscentrum). De tijden in onderstaand overzicht zijn van Maps en dus nog niet op camper berekend.
30-4 Aankomst Seattle, AirBNB
1-5 Seattle AirBNB
2-5 Seattle AirBNB
3-5 Seattle -Port angeles 76 mijl, 2.30 uur Camper pick up, boodschappen
4-5 Port angeles whalewhatching
5-5 Port Angeles Olympic
6-5 Port Angeles-Forks 56 mijl; 1.10 uur Olympic
7-5 Forks Olympic park/Hoh regenwoud
8-5 Forks-Long Beach 179 mijl; 3.30 uur Oysterville
9-5 Via Astoria richting I84
10-5 ... - Hood river Multnomah falls en Bonneville dam
11-5 Hood river - painted hills 178 mijl; 3.30 uur Via Mount hood (te lang/veel?)
12-5 Painted Hills - Bend 85 mijl; 1.45 uur
13-5 Bend - Crater Lake 127 mijl; 2.20 uur
We hebben nu nog een dag of 10 om het stuk van Crater Lake naar SF te doen (tips voor dit stuk zijn welkom!), maar kunnen evt ook wat dagen in bovenstaande stuk toevoegen.
Jullie tips zijn welkom: leuke plekken om te overnachten met de camper, plekken om toe te voegen aan bovenstaand stuk (we hebben genoten van de info in het topic 'All about Oregon en Washington State'). Wat zouden jullie aanraden voor het stuk via Astoria richting Hood River? Eventueel nog een stukje via de kust en Portland toevoegen (al lezen we daar minder positieve berichten over)?