Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Jacq&Jeroen: (Seattle naar Los Angeles)

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Jacq&Jeroen
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Jacq&Jeroen: (Seattle naar Los Angeles)

Bericht door Jacq&Jeroen »

Hallo allemaal,
Na veel lezen en meekijken hebben wij een voorlopige planning opgesteld voor het eerste deel van onze reis. Van 30-4 tot 13-6 gaan mijn vriend en ik van Seattle naar Los Angeles met een camper. Ik ben 5x eerder in de VS geweest, maar nooit eerder met een camper.

We realiseren ons dat we laat zijn, we hinken hierbij een beetje op twee benen (ik ben meer een planner dan mijn vriend :) )
Omdat we zo'n 7 weken onderweg zijn hebben we de reis qua planning een beetje in 2-en geknipt: noordelijk deel en zuidelijk deel.
Rond 23-5 willen we in San Francisco zijn, van 26-29 mei hebben we een plek in Yosemite gereserveerd.
We houden van natuur, wandelen, geschiedenis en leuke kleinere steden. Op dit moment hebben we Mt Rainier en Mt St Helens bewust overgeslagen (vanwege sneeuw en gesloten bezoekerscentrum). De tijden in onderstaand overzicht zijn van Maps en dus nog niet op camper berekend.

30-4 Aankomst Seattle, AirBNB
1-5 Seattle AirBNB
2-5 Seattle AirBNB
3-5 Seattle -Port angeles 76 mijl, 2.30 uur Camper pick up, boodschappen
4-5 Port angeles whalewhatching
5-5 Port Angeles Olympic
6-5 Port Angeles-Forks 56 mijl; 1.10 uur Olympic
7-5 Forks Olympic park/Hoh regenwoud
8-5 Forks-Long Beach 179 mijl; 3.30 uur Oysterville
9-5 Via Astoria richting I84
10-5 ... - Hood river Multnomah falls en Bonneville dam
11-5 Hood river - painted hills 178 mijl; 3.30 uur Via Mount hood (te lang/veel?)
12-5 Painted Hills - Bend 85 mijl; 1.45 uur
13-5 Bend - Crater Lake 127 mijl; 2.20 uur

We hebben nu nog een dag of 10 om het stuk van Crater Lake naar SF te doen (tips voor dit stuk zijn welkom!), maar kunnen evt ook wat dagen in bovenstaande stuk toevoegen.
Jullie tips zijn welkom: leuke plekken om te overnachten met de camper, plekken om toe te voegen aan bovenstaand stuk (we hebben genoten van de info in het topic 'All about Oregon en Washington State'). Wat zouden jullie aanraden voor het stuk via Astoria richting Hood River? Eventueel nog een stukje via de kust en Portland toevoegen (al lezen we daar minder positieve berichten over)?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Jacq&Jeroen (Seattle naar Los Angeles)

Bericht door Martin & Marianne »

Jammer van Mt Rainier en Mt St Helens, maar ik begrijp de overwegingen.
Als je geïnteresseerd bent in geschiedenis en met name in de reis van Lewis & Clark dan is Fort Clatsop een leuke stop. Voor de rest kan ik er niet veel over zeggen; het is qua weer allemaal even afwachten denk ik.
Voor het stuk vanaf Painted Hills zou je eens naar ons 2015-verslag kunnen kijken. Voor de kust en Redwoods kun je meerdere dagen uittrekken. Maar je zit dan nog ruim in je tijd als je 10 dagen hebt tot aan SF. Willen jullie de kust ten zuiden van SF ook doen? Dat zou nog een mogelijkheid zijn tussen SF en Yosemite. Misschien tot aan Big Sur? Je kunt dat stuk toch niet in één keer door met de afsluiting van Hwy1.
Ik zou nog eens kijken naar de globale route als ik jullie was; Yosemite in mei is mooi, maar het is in juni ook prachtig, en bovendien heb je dan kans dat je ook Glacier Point en de Tioga Road kunt doen. Misschien worden er nog sites op de Pines-campings vrijgegeven, dat zou kunnen gelden voor sites die in een flood area liggen en nu nog niet vrijgegeven zijn. Kijk hiervoor ook eens op de FAQ op www.nps.gov/yose bij camping.
In jullie opzet zit je in het Memorial day weekend in SF, dat is niet zo gek, want de kust zal dan erg druk zijn. Leg de camping voor dat weekend wel zo snel mogelijk vast. Als je naar Alcatraz wilt kun je dat het beste ook zo snel mogelijk vastleggen.

Is de rest van de route al uitgewerkt? Heb je daar voldoende tijd? Het is wel zo handig om een totaalbeeld te hebben om goed te kunnen adviseren.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Reis Jacq&Jeroen (Seattle naar Los Angeles)

Bericht door jojostravelusa »

Je zou kunnen kijken naar ons reisverslag van 2023 toen we Washington en Oregon deden, ook met een camper. Misschien haal je er ideeën uit.
Als je 7 weken de tijd hebt, zou ik zeker ook het oostelijke stuk van Oregon meenemen, dat is erg mooi met onder meer Hell's Canyon.
Wat wij een geweldige overnachting vonden, jammer dat we er niet meer tijd hadden, was de Cottonwood campground bij Mitchell. Helemaal alleen en gratis in een prachtige omgeving.
Ook Lake Owyhee SP is een aanrader, maar de laatste 5 mijl is het wel een hele smalle weg ernaartoe, maar het is er echt heel mooi. Reserveren is aan te raden, want je wilt echt niet onverrichter zake meteen weer het hele eind terug rijden.
De dag erna waren we in Balanced Rock Park en dat was ook een gratis camping.

https://2023washingtonenoregon.blogspot.com/
Aan het eind van het verslag is een pagina met alle overnachtingen; dan krijg je een beeld van hoe we elke nacht stonden.
Jacq&Jeroen
Amerika-newbie

Re: Reis Jacq&Jeroen: (Seattle naar Los Angeles)

Fijn dat jullie meedenken!
@Marianne: we hebben inmiddels wat dagen doorgepland op basis van jullie reisverslag. De camping bij SF is inmiddels ook geboekt (Marin RV).
Net als in het noorden zoeken we nog een beetje naar de handigste combinatie van de mooie parken meer landinwaarts en de kustweg die ook heel mooi is.
We hebben de reis al bewust van noord-zuid gedaan ipv andersom om o.a. de grootste kans te hebben op doorgang Tioga pass.
Vanuit SF staan de volgende plekken gepland, redelijk standaard: Yosemite, Sequoia, Death Valley, Las Vegas (kort :)), Grand Canyon. Daarna wilden we een stuk langs de kust naar LA rijden. Dit past prima in de planning, we hebben dan nog een dag of 3 voor de kustweg.

@jojostravelusa: we hebben jullie verslag gezien en er zeker leuke tips uit gehaald. Wat hebben jullie veel details vastgelegd, handig! Cottonwood camping staat op onze lijst! Hell's Canyon ligt wat ons betreft helaas te ver naar het oosten, we hebben het zeker overwogen.

Wat zijn jullie gedachtes over 11-5? Ik denk dat het misschien te veel is voor 1 dag. En wat zouden jullie aanraden voor het stuk via Astoria richting Hood River?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

In mei zal de Tioga Pass vrijwel zeker nog niet open zijn. Als dat wel zo zou zijn, dan is de route Yosemite - Sequoia - Death Valley niet logisch.
Hoe wil je doorsteken van de Grand Canyon naar de kust? Het lijkt me toch wel handig dat je dit ook eens uitschrijft, wie weet wat voor handige tips je dan nog krijgt, zeker omdat het lastig zal zijn om nog campings te vinden.

11 mei lijkt mij prima te doen. Voor het stuk naar Hood River had ik Fort Clatsop al genoemd. Kijk eens in ons 2006-verslag hiervoor, en ook voor de rest van de route. En kijk toch eens naar Mt St Helens, ook al is de Observatory gesloten.

Voor Yosemite en Sequoia begin juni kun je eens in ons 2013-verslag kijken.

Marianne
diver99
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door diver99 »

De weg naar Mt st Helens is nog tot begin 2026 afgesloten dus het bezoekercentrum dichtbij is niet te bereiken. Is voor ons een reden om deze links te laten liggen.
IngridUSA
Amerikakenner

Bericht door IngridUSA »

Voor de mooiste zeesterren en zee-anemonen op de stranden bij Forks is het raadzaam om de getijdentabellen te checken:
https://tidesandcurrents.noaa.gov/map/i ... Washington
Mocht je tijd hebben, ga dan onderweg zeker langs de Timberline Lodge. Wij hebben er heerlijk geluncht (zonder reservering) en je voelt de geschiedenis; bijzonder om er rond te dwalen.
De Multnomah Falls: aardig, maar geen must wat mij betreft. De Bonneville Dam daarentegen is echt geweldig. Wellicht heb je nog wat aan ons reisverslag van afgelopen zomer:
viewtopic.php?t=79956&start=60
Jacq&Jeroen
Amerika-newbie

We gaan jullie tips zeker nog meenemen in de planning de komende weken!
Omdat onze reis inmiddels van start is (maar we nog niet in VS zijn) zijn we even minder met deze plannig bezig....
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Jacq&Jeroen schreef:
18 mar 2025, 21:22
Wat zijn jullie gedachtes over 11-5? Ik denk dat het misschien te veel is voor 1 dag.
Je bepaald zelf wat te veel is. Volgens mij hebben jullie de tijd. Dus lekker alles op je gemakje doen.

Om je een voorbeeld te geven. Wij wonen op Mt Hood aan de zuidwestelijke kant. Wij hadden een paar weken geleden vrienden over de vloer. Vroeg in de ochtend naar Painted Hills gereden. Daar een uurtje rondgelopen. En vervolgens doorgereden naar Crater Lake. Daar een uurtje rondgelopen en toen weer naar huis. En tegen middennacht onder de porch met een knapperend vuurtje de dag nabespreken. Is dat veel?? Jazeker! Is dat veel te veel? Misschien wel. Is het saai? Geen moment. Onze vrienden hebben hun ogen uitgekeken. Ook onderweg. Maar als je dit niet elke dag doet valt het best mee.
Jacq&Jeroen schreef:
18 mar 2025, 21:22
En wat zouden jullie aanraden voor het stuk via Astoria richting Hood River?
Ik zou de route onderlangs pakken via Cannon Beach. En dan de 26 nemen om te stoppen bij Camp 18 voor een cinnamon role. Rij je dwars door Portland heen via Multnomah Falls en de Bonneville Dam naar Hood River. Prima dagje!
:wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer