Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis dirkvd001: Alaska 2025.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Reis dirkvd001: Alaska 2025.
Hello (again),
Hier ben ik weer. De reis naar Alaska in 2020 werd door covid geannuleerd dus na 5 jaar neem ik de draad weer op.
Intussen is de planning "vast" ook al is het allemaal met gratis annulatie geboekt, behalve vliegtickets (bij Lufthansa geboekt).
(Helaas) zijn er weinig topics over Alaska en heb ik de meeste verslagen die ik hier kon vinden al wel gelezen (Ingrid/jojo).
Uiteraard waren dat al nuttige tips, doch ook vaak dingen die ons niet bekoren (musea bvb.).
We kozen om een gewone SUV te huren en niet Denali highway / McCarthy Road gravelwegen te doen. Daarom dat we langs Fairbanks rijden.
Wij willen vooral voor de natuur gaan dus onze interesse gaat uit naar hikes en wildlife spotting.
De dure dingen (flight seeing, bear watching, ...) beslissen we ter plaatse om het weer als beslissende factor te hebben.
Wel al een cruise bij Stan Stephens geboekt met Black Friday (-20%).
Oh ja, wij zijn "slow travellers" dus wij blijven sommige locaties langer dan misschien nodig zou zijn.
Graag jullie aanvullingen mocht je de tijd hebben om ons te helpen. Alvast bedankt.
Vertrek 25/06/2025
Planning :
Dag
Dag 1 Brussel -> Anchorage (via Frankfurt) 1N
Dag 2 Anchorage -> Talkeetna 3N
Dag 3 Talkeetna
Dag 4 Talkeetna
Dag 5 Talkeetna -> Healy 3N
Dag 6 Denali NP
Dag 7 Denali NP
Dag 8 Healy -> Fairbanks 1N
Dag 9 Fairbanks -> Glennallen 2N
Dag 10 Flightseeing Wrangell - St.Elias NP
Dag 11 Glennallen -> Valdez 3N
Dag 12 Cruise Prince William Sound
Dag 13 Hikes rond Valdez
Dag 14 Valdez -> Sutton (Hwy marker 115) 1N
Dag 15 Sutton -> Palmer 3N
Dag 16 Palmer
Dag 17 Palmer
Dag 18 Palmer -> Seward 3N
Dag 19 Seward
Dag 20 Seward
Dag 21 Seward -> Homer 3N
Dag 22 Homer
Dag 23 Homer
Dag 24 Homer -> Sterling 3N
Dag 25 Sterling
Dag 26 Sterling
Dag 27 Sterling -> Anchorage 2N
Dag 29 Anchorage -> Brussel (via Frankfurt)
Hier ben ik weer. De reis naar Alaska in 2020 werd door covid geannuleerd dus na 5 jaar neem ik de draad weer op.
Intussen is de planning "vast" ook al is het allemaal met gratis annulatie geboekt, behalve vliegtickets (bij Lufthansa geboekt).
(Helaas) zijn er weinig topics over Alaska en heb ik de meeste verslagen die ik hier kon vinden al wel gelezen (Ingrid/jojo).
Uiteraard waren dat al nuttige tips, doch ook vaak dingen die ons niet bekoren (musea bvb.).
We kozen om een gewone SUV te huren en niet Denali highway / McCarthy Road gravelwegen te doen. Daarom dat we langs Fairbanks rijden.
Wij willen vooral voor de natuur gaan dus onze interesse gaat uit naar hikes en wildlife spotting.
De dure dingen (flight seeing, bear watching, ...) beslissen we ter plaatse om het weer als beslissende factor te hebben.
Wel al een cruise bij Stan Stephens geboekt met Black Friday (-20%).
Oh ja, wij zijn "slow travellers" dus wij blijven sommige locaties langer dan misschien nodig zou zijn.
Graag jullie aanvullingen mocht je de tijd hebben om ons te helpen. Alvast bedankt.
Vertrek 25/06/2025
Planning :
Dag
Dag 1 Brussel -> Anchorage (via Frankfurt) 1N
Dag 2 Anchorage -> Talkeetna 3N
Dag 3 Talkeetna
Dag 4 Talkeetna
Dag 5 Talkeetna -> Healy 3N
Dag 6 Denali NP
Dag 7 Denali NP
Dag 8 Healy -> Fairbanks 1N
Dag 9 Fairbanks -> Glennallen 2N
Dag 10 Flightseeing Wrangell - St.Elias NP
Dag 11 Glennallen -> Valdez 3N
Dag 12 Cruise Prince William Sound
Dag 13 Hikes rond Valdez
Dag 14 Valdez -> Sutton (Hwy marker 115) 1N
Dag 15 Sutton -> Palmer 3N
Dag 16 Palmer
Dag 17 Palmer
Dag 18 Palmer -> Seward 3N
Dag 19 Seward
Dag 20 Seward
Dag 21 Seward -> Homer 3N
Dag 22 Homer
Dag 23 Homer
Dag 24 Homer -> Sterling 3N
Dag 25 Sterling
Dag 26 Sterling
Dag 27 Sterling -> Anchorage 2N
Dag 29 Anchorage -> Brussel (via Frankfurt)
2014 IJsland
2015 NY
2016 California Utah Arizona Nevada
2017 Alberta British Columbia
2018 IJsland
2018 Waterton Montana Wyoming
2019 Washington Oregon
2022 Schotland
2023 Washington D.C.
2023 Nieuw Zeeland
2024 Colorado
2025 Alaska
2015 NY
2016 California Utah Arizona Nevada
2017 Alberta British Columbia
2018 IJsland
2018 Waterton Montana Wyoming
2019 Washington Oregon
2022 Schotland
2023 Washington D.C.
2023 Nieuw Zeeland
2024 Colorado
2025 Alaska
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Reis dirkvd001: Alaska 2025.
Wrangell St Elias
Dit gaan jullie nu enkel uit de lucht zien.
Persoonlijk zou ik daar zeker ook ter plaatse willen zijn.
Je kan ook 1 nacht Glennallen doen en dan invliegen naar McCarthy vanaf Chitina.
In Chitina kan je je auto op de parking laten staan.
Je vliegt dan naar McCarthy. En deze vlucht is eigenlijk ook flightseeing.
1 overnachting dan en de volgende ochtend of middag terug naar Chitina (weeral flightseeing)
(zou zelfs nog kunnen met een namiddag vlucht, Chitina-Valdez is een goede 2u rijden en je hebt lang licht, stops bij Worthington Glacier en in Keystone Canyon zou ik dan doen op de dag dat je van Valdez wegrijdt)
Groetjes,
Ingrid
Dit gaan jullie nu enkel uit de lucht zien.
Persoonlijk zou ik daar zeker ook ter plaatse willen zijn.
Je kan ook 1 nacht Glennallen doen en dan invliegen naar McCarthy vanaf Chitina.
In Chitina kan je je auto op de parking laten staan.
Je vliegt dan naar McCarthy. En deze vlucht is eigenlijk ook flightseeing.
1 overnachting dan en de volgende ochtend of middag terug naar Chitina (weeral flightseeing)
(zou zelfs nog kunnen met een namiddag vlucht, Chitina-Valdez is een goede 2u rijden en je hebt lang licht, stops bij Worthington Glacier en in Keystone Canyon zou ik dan doen op de dag dat je van Valdez wegrijdt)
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Re: Reis dirkvd001: Alaska 2025.
@dirkvd001 Excuses, had dit topic even over het hoofd gezien....
Wij gaan in dezelfde periode (vliegen op 21 juni vanaf FRA met Condor, zelfde als jullie zo lijkt het).
Helaas moeten we hetzelfde rondje ietsje sneller doen
. Lekker hoor, overal wat extra dagen !
Ik weet natuurlijk nog niet wat ons te wachten staat, maar op het eerste gezicht (na veel lezen en puzzelen) denk ik dat voor jouw reis wellicht volgende tips van toepassing kunnen zijn. Echter denk ik, omdat de reis al snel is, dat wijzigen uiterst lastig zal zijn. (Bij ons werd een cabin door de eigenaar in Seward geannuleerd voor 2 cabins, 3 nachten. Zie dan maar iets anders te vinden nu nog !)
Talkeetna: is dit niet wat erg lang ? Zou je niet overwegen een extra nacht Healy te doen als je vooral voor wildlife gaat ?
Wrangel: je hebt de tip van Ingrid al gehad om daar te verblijven. Duur, maar ik denk wel echt de moeite waard. Wij hebben 2 nachten in de Kennicott Lodge en gaan naast dat we zelf gaan hiken ook een glacier cave tour doen (https://www.steliasguides.com/trips/ice ... ploration/).
Seward: wij doen in Valdez een ''gewone'' wildlife tour, maar in Seward gaan we ook kayakken. Na veel onderzoek gedaan te hebben kwamen we hier uit: https://www.liquid-adventures.com/kayak ... d-kayaking. wie weet ook wat voor jullie ?
Beren excursie: Je hebt veel tijd in zowel Homer als Soldotna (Sterling) om een mooie dag uit te kiezen. Ik heb begrepen dat een dag excursie vanuit Soldotna wat voordeliger is.
Veel plezier straks !
Wij gaan in dezelfde periode (vliegen op 21 juni vanaf FRA met Condor, zelfde als jullie zo lijkt het).
Helaas moeten we hetzelfde rondje ietsje sneller doen

Ik weet natuurlijk nog niet wat ons te wachten staat, maar op het eerste gezicht (na veel lezen en puzzelen) denk ik dat voor jouw reis wellicht volgende tips van toepassing kunnen zijn. Echter denk ik, omdat de reis al snel is, dat wijzigen uiterst lastig zal zijn. (Bij ons werd een cabin door de eigenaar in Seward geannuleerd voor 2 cabins, 3 nachten. Zie dan maar iets anders te vinden nu nog !)
Talkeetna: is dit niet wat erg lang ? Zou je niet overwegen een extra nacht Healy te doen als je vooral voor wildlife gaat ?
Wrangel: je hebt de tip van Ingrid al gehad om daar te verblijven. Duur, maar ik denk wel echt de moeite waard. Wij hebben 2 nachten in de Kennicott Lodge en gaan naast dat we zelf gaan hiken ook een glacier cave tour doen (https://www.steliasguides.com/trips/ice ... ploration/).
Seward: wij doen in Valdez een ''gewone'' wildlife tour, maar in Seward gaan we ook kayakken. Na veel onderzoek gedaan te hebben kwamen we hier uit: https://www.liquid-adventures.com/kayak ... d-kayaking. wie weet ook wat voor jullie ?
Beren excursie: Je hebt veel tijd in zowel Homer als Soldotna (Sterling) om een mooie dag uit te kiezen. Ik heb begrepen dat een dag excursie vanuit Soldotna wat voordeliger is.
Veel plezier straks !
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht