Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis paulr: Alaska juni/juli 2025.
-
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 23 jan 2022, 17:23
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: Reis paulr: Alaska juni/juli 2025.
@paulr Is Mc Carthy slecht bereikbaar met auto / camper? Ik las ergens dat de wegen grind bevatten maar volgens mij niet zodanig dat je niet normaal kunt rijden.
Re: Reis paulr: Alaska juni/juli 2025.
Er is denk ik veel info te vinden over deze weg. Je mag er niet op met een huurauto als je die gaat huren bij de gekende maatschappijen (Alamo, hertz, etc). Dat geldt ook voor camperverhuurders. Wel kun je een flinke auto of camper huren bij lokale verhuurders in Alaska. De kosten kunnen fors zijn. De shuttle (busje) is een alternatief. Of met een vliegtuigje. Een afweging maak je op basis comfort, tijd, avontuur en budget. Er zijn voldoende mensen die m wel rijden….
Re: Reis paulr: Alaska juni/juli 2025.
Wij hebben zelf gereden maar mochten dit ook met onze Wrangler Jeep gehuurd bij 4x4 Rentals. Het ergste stuk blijft het"geasfalteerd" stuk waar vaak diepe putten in lagen. De eigenlijke dirtroad viel -als je voorzichtig rijdt- best mee. Ook al was het eerste stuk blijkbaar nauwelijks een week voor we er waren gedeeltelijke weggespoeld.
Re: Reis paulr: Alaska juni/juli 2025.
Hoi allemaal,
Omdat Alaska toch wat anders is dan andere staten én omdat er wat minder over geschreven wordt op dit forum een verslagje met ervaringen van de afgelopen 3 weken en mogelijke tips voor toekomstige reizigers. Even vooraf: we reisden met 2 koppels (net 60+) in één grote auto (Chevy Tahoe) en verbleven in huizen, cabins, B&B’s en lodges. Het is uitgebreider geworden dan ik vooraf dacht, maar denk dat mensen die van plan zijn naar Alaska te gaan er wel wat aan hebben…
Dag 1: vlucht FRA-ANC met Condor. Gekozen voor een direct vlucht ipv overstappen. Achteraf duurde de rit vanuit het westen van NL naar FRA nét ff te lang voor het lekkere. Meer drukte dan verwacht, uiteraard de bekende Baustellen, maar ook 2 x laden zorgde voor een lange rit. Condor is uitstekend, nieuw toestel (A330) en goede beenruimte en service in de (premium) economy. Na landing op ANC (noord terminal voor internationale vluchten) in ca 10 minuten door immigrations en weer 10 minuten later op weg met koffers naar Alamo. Dit zit in de zui terminal, al met al ruim 10-15 minuten (binnendoor) wandelen. Snel naar de Bass Pro en de Walmart, eerste burger in het zonnetje op terras en slapen in Palmer (uurtje van ANC)
Dag 2: naar Denali. Koffie- en lunchstop in Talkeetna. Alleraardigst plaatsje met wat (souvenir)winkeltjes, galleries en eettentjes. Kan mij voorstellen dat mensen hier ook wel een nacht willen verblijven. Relatief druk, het was zondag, maar op andere dagen ook ivm tussenstop trein en veel cruise gasten. Door naar Denali voor korte rit in het park. Veel last van rook ivm wildfires iets ten noorden van het park. Ingeschreven voor Discovery Hike over 2 dagen. Door naar Healy waar we een groot huis hadden geboekt.
Dag 3: Rook vanwege de bosbranden een stuk minder door gunstige windrichting. Met de ‘’groene bus’’ naar het einde van het park. Lange rit, weinig wildlife (paar cariboe, wat Dal Sheep). Op de terugweg laten uitzetten op de pas om foto van de cariboes te kamen en wat te wandelen. Vervolgens andere bus laten stoppen voor ritje naar parking Savage River. Daar de Alpane Trail gestart. Heen weg vanaf deze zijde is steil, naar de parking bij Savage River Campground glooiend omlaag. Ik raad deze richting lopen aan omdat omhoog steil prettiger is dan steil afdalen… Terug bij het huis bezoek gekregen van een Moose die voor de voordeur stond. Snel fototoestel pakken en moose was inmiddels ‘’omgelopen’’ en stond opeens op nog geen 3 van ons deck waar ik heengelopen was. Moose schrikt, ik schrik, maar liep goed af
.
Dag 4: Discovery Hike in Denali met een ranger (gratis aktiviteit, max 11 deelnemers per dag, inschrijven 1 of 2 dagen vooraf ter plekke in Visitor Center). Thema van de hike: ‘’wandelen dwars door backcountry’’: veel sporen gezien, dwars door rivieren gelopen (max kniehoogte), maar geen wildlife. Leuke dag ! Prachtig weer gehad, Mount Denali was af en toe zichtbaar !
Conclusie Denali: prachtig park qua natuur, vergezichten leken af en toe op Lamar Valley (Yellowstone) of Tsavo Kenia) of de Serengeti (Tanzania). Echter vonden we de hoeveelheid beesten erg tegenvallen…
Dag 5: Plan was: via Fairbanks naar Delta Junction. Echter door de wildfires was de weg naar het noorden al dagen dicht (brand was op ca 7-8 mijl ten noorden van ons huis in Healy) zijn we terug naar het zuiden gereden (Palmer). Hotel in Delta Junction was zo aardig om ivm overmacht de overnachting te restitueren. Regendag, dus weer even koffie in Talkeetna, kort bezoek Idatarod Museum (hondenslee wedstrijd) in Wasilla (leuk voor als je uurtje over hebt…).
Dag 6: Wandeling Gold Mint op de Hatcher Pass, net ten noorden van Palmer. Prachtige wandeling langs de rivier (heen en weertje). Door naar Glenallen (via uitzichtpunten op de Matanuska Glacier). Mooie rit.
Dag 7: Korte rit naar Chitina Airport voor vlucht naar Mc Carthy. Dat is een belevenis. Je komt op een volledig verlaten (grind)vliegveldje en opeens verschijnen er 2 kleine toestellen aan de horizon. Zij pikten ons op en in ca 35-40 minuten naar Mc Carthy gevlogen. Een aanrader ! Vervolgens shuttle naar de mooie Kennicot Lodge en middag wandeling naar en op de Root Glacier. Deze is prima zelfstandig te bewandelen (stokken en crampons mee). Overnachting Kennicot Lodge
Dag 8: Ice Cave Tour. Begeleide tocht naar diverse grotten onder de gletschers. Omdat men niet wil dat iedereen zelfstandig hierheen gaat (veiligheid) wordt de locatie ‘’geheim’’ gehouden (en natuurlijk omdat met flink geld vraag voor zo’n tour
). 3 Icecaves bezocht, erg de moeite waard!
Dag 9: ivm slecht zicht werd onze terugvlucht omgezet in een bustransfer over de beruchte Mc Carthy Road. Hierdoor ook geen ‘’Mill Tour’’ meer kunnen doen. Ik moet zeggen dat alle verhalen over de gesteldheid van deze weg erg overdreven zijn. De weg was, ondanks de regen, prima begaanbaar, en werd volop gebruikt door diverse autos, ook ‘’gewone’’ auto’s en campers. In de middag door naar Valdez. 2 mooie cabins op de KOA camping, nét buiten het dorp.
Dag 10: Wildlife Cruise met de LuLuBelle. Op het forum al veel gelezen over Captail Fred en zijn verhalen en die zijn dus waar: wat kan die man lullen ! Na een half uurtje hoor je het nauwelijks meer en kun je genieten van waar hij je allemaal naartoe brengt: zee-otters, walvissen, puffins, steller zeeleeuwen en natuurlijk legt hij zijn boot stil vlak voor de gletschers. Mooie dag !
Dag 11: rijdag naar de Tundra Rose Cabins op de Glenn Hwy. Ook deze cabins zie he vaak voorbij komen op dit forum en ze zijn echt heel mooi en uitstekend gelegen met (een beetje) uitzicht op de Matanuska Glacier. Wel vreemd: je mag alleen de magnetron gebruiken om zelf maaltijden te maken.
Dag 12: Wederom naar de Hatcher Pass bij Palmer (nu wel gepland, eerste bezoekje niet ivm omrijden) en na eerst rondom de Independence Mine gelopen te hebben de wandeling naar Gold Cord Lake gemaakt. Druk pad, wel mooi. Eindpunt is Gold Cord Lake, dat bij ons nog geheel bevroren was.
Dag 13: reisdag naar Soldotna. Onderweg gestopt bij Russian River, maar we zaten blijkbaar net tussen de eerste en tweede zalmen trek in, waardoor er weinig gevist werd.
Dag 14: Vlucht naar Lake Clark NP, de Salmon Silver Creek Lodge. AL veel over gelezen hier ook weer en alles wat hierover geschreven is klopt: een once in a lifetime experience. Al direct nadat we op het strand geland waren liepen we tegen de eerste beer aan ! Nadat we koffie en laarzen gekregen hebben op pad met een eigen gids. Moeder met cubs, beren die 2-3 meter van je vandaan gaan grazen, spelende beren: je krijgt het allemaal in 24 uur voorgeschoteld…
Dag 15: terugvlucht naar Soldotna en tije naar Homer. Bezoek Homer Spit. Vonden we eigenlijk wat tegenvallen, eigenlijk alleen wat souvenirwinkeltjes, excursiebedrijven en eettentjes. En het was druk ! Het was zaterdagmiddag in het 4th of July weekend…
Dag 15: regendag, rustdag. Beetje wandelen in de buurt van Homer.
Dag 16: rijdag naar Seward. Onderweg hebben we 14 USD betaald voor de parking bij Russian River en de wandeling naar het meer en de waterval gemaakt. Eenvoudig vlak pad, wél wat springende zalmen in de waterval, géén beren. Op Alltrails staat dat je een klein pad langs de rivier terug kunt nemen naar de parking. Doe dit níet: het pad houdt halverwege op en heeft ons 1,5 uur klimmen en klauteren door de bush gekost
. Overnachting in de Cherrywood Lane Train in Seward (net nieuw). Bijzonder, en zeer aan te raden !
Dag 16: Kayaktour bij de Northwestern Glacier. De tocht bestaat uit 2-3 uur ‘’wildlife cruise’’ op klein bootje met maximaal 12 personen. Vervolgens ca 2 uur kayakken naar de gletscher tussen de ijsschotsen en drijfijs. En dan weer in ca 2 uur terug met de boot. Orca’s, jagende Humpback walvissen, otters, puffins, zeeleeuwen en zeehonden onderweg ! Omdat je met een klein bootje en vervolgens in alle stilte kan kayakken een hele andere belevenis dan een grote passagiersboot !
Dag 17: Wandeling naar Harding Icefield. Flinke wandeling langs de Exit Glacier. Gekomen tot ‘’top of de cliffs’’ viewpoint. Er was laag hangende bewolking waardoor het niet de moeite waard was om de crampons onder te binden en het laatste uur duur de sneeuw naar boven te lopen (mensen die terug kwamen gaven ook aan de zicht boven niet goed was). Maar ook vanaf ons hoogste punt een fraai uitzicht op de omliggende gletschers en Icefield.
Dag 18: Terug naar ANC airport. Onderweg stop bij het Alaska Wildlife Conservation Center. Entree ca 25 Usd, dat was wat veel voor een uurtje wandelen langs beren, wolven, bisons en andere ‘’lokale’’ dieren die zijn opgevangen. Hadden er meer van verwacht… Terugvlucht naar FRA
Conclusie en overwegingen:
Het was een bijzondere reis. Qua landschappen en uitzichten onovertroffen, qua wildlife hadden we er meer van verwacht. De 2 ‘’zeedagen’’ en de lodge bij de beren maakten natuurlijk veel goed.
We hebben geslapen in allerlei soorten accommodaties. Van comfortabele lodges, tot eenvoudige kamers bij mensen thuis. De mensen zijn allemaal weer allervriendelijkst.
Het weer: 3 ''regendagen'' waarbij de hoeveelheden echt klein waren, daarnaast veelal bewolking en een dag of 4-5 met flik wat uren zon en boven de 20c (korte broekenweer
)
Ik vond Alaska druk ! Uiteraard nabij Denali en richting het oosten (Glenallen, Mc Carthy) reed je soms echt alleen, maar vooral in de regio Anchorage/Wasilla/Palmer, maar zeker ook bij en van/naar Soldotna en Homer moest je echt wel de aandacht op het verkeer houden. Dat zijn we van Utah, Wyoming, Washington en Oregon veel minder gewend.
Mocht je aan de hand van bovenstaande vragen of opmerkingen hebben…laat het me weten !
Paul
Omdat Alaska toch wat anders is dan andere staten én omdat er wat minder over geschreven wordt op dit forum een verslagje met ervaringen van de afgelopen 3 weken en mogelijke tips voor toekomstige reizigers. Even vooraf: we reisden met 2 koppels (net 60+) in één grote auto (Chevy Tahoe) en verbleven in huizen, cabins, B&B’s en lodges. Het is uitgebreider geworden dan ik vooraf dacht, maar denk dat mensen die van plan zijn naar Alaska te gaan er wel wat aan hebben…
Dag 1: vlucht FRA-ANC met Condor. Gekozen voor een direct vlucht ipv overstappen. Achteraf duurde de rit vanuit het westen van NL naar FRA nét ff te lang voor het lekkere. Meer drukte dan verwacht, uiteraard de bekende Baustellen, maar ook 2 x laden zorgde voor een lange rit. Condor is uitstekend, nieuw toestel (A330) en goede beenruimte en service in de (premium) economy. Na landing op ANC (noord terminal voor internationale vluchten) in ca 10 minuten door immigrations en weer 10 minuten later op weg met koffers naar Alamo. Dit zit in de zui terminal, al met al ruim 10-15 minuten (binnendoor) wandelen. Snel naar de Bass Pro en de Walmart, eerste burger in het zonnetje op terras en slapen in Palmer (uurtje van ANC)
Dag 2: naar Denali. Koffie- en lunchstop in Talkeetna. Alleraardigst plaatsje met wat (souvenir)winkeltjes, galleries en eettentjes. Kan mij voorstellen dat mensen hier ook wel een nacht willen verblijven. Relatief druk, het was zondag, maar op andere dagen ook ivm tussenstop trein en veel cruise gasten. Door naar Denali voor korte rit in het park. Veel last van rook ivm wildfires iets ten noorden van het park. Ingeschreven voor Discovery Hike over 2 dagen. Door naar Healy waar we een groot huis hadden geboekt.
Dag 3: Rook vanwege de bosbranden een stuk minder door gunstige windrichting. Met de ‘’groene bus’’ naar het einde van het park. Lange rit, weinig wildlife (paar cariboe, wat Dal Sheep). Op de terugweg laten uitzetten op de pas om foto van de cariboes te kamen en wat te wandelen. Vervolgens andere bus laten stoppen voor ritje naar parking Savage River. Daar de Alpane Trail gestart. Heen weg vanaf deze zijde is steil, naar de parking bij Savage River Campground glooiend omlaag. Ik raad deze richting lopen aan omdat omhoog steil prettiger is dan steil afdalen… Terug bij het huis bezoek gekregen van een Moose die voor de voordeur stond. Snel fototoestel pakken en moose was inmiddels ‘’omgelopen’’ en stond opeens op nog geen 3 van ons deck waar ik heengelopen was. Moose schrikt, ik schrik, maar liep goed af
Dag 4: Discovery Hike in Denali met een ranger (gratis aktiviteit, max 11 deelnemers per dag, inschrijven 1 of 2 dagen vooraf ter plekke in Visitor Center). Thema van de hike: ‘’wandelen dwars door backcountry’’: veel sporen gezien, dwars door rivieren gelopen (max kniehoogte), maar geen wildlife. Leuke dag ! Prachtig weer gehad, Mount Denali was af en toe zichtbaar !
Conclusie Denali: prachtig park qua natuur, vergezichten leken af en toe op Lamar Valley (Yellowstone) of Tsavo Kenia) of de Serengeti (Tanzania). Echter vonden we de hoeveelheid beesten erg tegenvallen…
Dag 5: Plan was: via Fairbanks naar Delta Junction. Echter door de wildfires was de weg naar het noorden al dagen dicht (brand was op ca 7-8 mijl ten noorden van ons huis in Healy) zijn we terug naar het zuiden gereden (Palmer). Hotel in Delta Junction was zo aardig om ivm overmacht de overnachting te restitueren. Regendag, dus weer even koffie in Talkeetna, kort bezoek Idatarod Museum (hondenslee wedstrijd) in Wasilla (leuk voor als je uurtje over hebt…).
Dag 6: Wandeling Gold Mint op de Hatcher Pass, net ten noorden van Palmer. Prachtige wandeling langs de rivier (heen en weertje). Door naar Glenallen (via uitzichtpunten op de Matanuska Glacier). Mooie rit.
Dag 7: Korte rit naar Chitina Airport voor vlucht naar Mc Carthy. Dat is een belevenis. Je komt op een volledig verlaten (grind)vliegveldje en opeens verschijnen er 2 kleine toestellen aan de horizon. Zij pikten ons op en in ca 35-40 minuten naar Mc Carthy gevlogen. Een aanrader ! Vervolgens shuttle naar de mooie Kennicot Lodge en middag wandeling naar en op de Root Glacier. Deze is prima zelfstandig te bewandelen (stokken en crampons mee). Overnachting Kennicot Lodge
Dag 8: Ice Cave Tour. Begeleide tocht naar diverse grotten onder de gletschers. Omdat men niet wil dat iedereen zelfstandig hierheen gaat (veiligheid) wordt de locatie ‘’geheim’’ gehouden (en natuurlijk omdat met flink geld vraag voor zo’n tour
Dag 9: ivm slecht zicht werd onze terugvlucht omgezet in een bustransfer over de beruchte Mc Carthy Road. Hierdoor ook geen ‘’Mill Tour’’ meer kunnen doen. Ik moet zeggen dat alle verhalen over de gesteldheid van deze weg erg overdreven zijn. De weg was, ondanks de regen, prima begaanbaar, en werd volop gebruikt door diverse autos, ook ‘’gewone’’ auto’s en campers. In de middag door naar Valdez. 2 mooie cabins op de KOA camping, nét buiten het dorp.
Dag 10: Wildlife Cruise met de LuLuBelle. Op het forum al veel gelezen over Captail Fred en zijn verhalen en die zijn dus waar: wat kan die man lullen ! Na een half uurtje hoor je het nauwelijks meer en kun je genieten van waar hij je allemaal naartoe brengt: zee-otters, walvissen, puffins, steller zeeleeuwen en natuurlijk legt hij zijn boot stil vlak voor de gletschers. Mooie dag !
Dag 11: rijdag naar de Tundra Rose Cabins op de Glenn Hwy. Ook deze cabins zie he vaak voorbij komen op dit forum en ze zijn echt heel mooi en uitstekend gelegen met (een beetje) uitzicht op de Matanuska Glacier. Wel vreemd: je mag alleen de magnetron gebruiken om zelf maaltijden te maken.
Dag 12: Wederom naar de Hatcher Pass bij Palmer (nu wel gepland, eerste bezoekje niet ivm omrijden) en na eerst rondom de Independence Mine gelopen te hebben de wandeling naar Gold Cord Lake gemaakt. Druk pad, wel mooi. Eindpunt is Gold Cord Lake, dat bij ons nog geheel bevroren was.
Dag 13: reisdag naar Soldotna. Onderweg gestopt bij Russian River, maar we zaten blijkbaar net tussen de eerste en tweede zalmen trek in, waardoor er weinig gevist werd.
Dag 14: Vlucht naar Lake Clark NP, de Salmon Silver Creek Lodge. AL veel over gelezen hier ook weer en alles wat hierover geschreven is klopt: een once in a lifetime experience. Al direct nadat we op het strand geland waren liepen we tegen de eerste beer aan ! Nadat we koffie en laarzen gekregen hebben op pad met een eigen gids. Moeder met cubs, beren die 2-3 meter van je vandaan gaan grazen, spelende beren: je krijgt het allemaal in 24 uur voorgeschoteld…
Dag 15: terugvlucht naar Soldotna en tije naar Homer. Bezoek Homer Spit. Vonden we eigenlijk wat tegenvallen, eigenlijk alleen wat souvenirwinkeltjes, excursiebedrijven en eettentjes. En het was druk ! Het was zaterdagmiddag in het 4th of July weekend…
Dag 15: regendag, rustdag. Beetje wandelen in de buurt van Homer.
Dag 16: rijdag naar Seward. Onderweg hebben we 14 USD betaald voor de parking bij Russian River en de wandeling naar het meer en de waterval gemaakt. Eenvoudig vlak pad, wél wat springende zalmen in de waterval, géén beren. Op Alltrails staat dat je een klein pad langs de rivier terug kunt nemen naar de parking. Doe dit níet: het pad houdt halverwege op en heeft ons 1,5 uur klimmen en klauteren door de bush gekost
Dag 16: Kayaktour bij de Northwestern Glacier. De tocht bestaat uit 2-3 uur ‘’wildlife cruise’’ op klein bootje met maximaal 12 personen. Vervolgens ca 2 uur kayakken naar de gletscher tussen de ijsschotsen en drijfijs. En dan weer in ca 2 uur terug met de boot. Orca’s, jagende Humpback walvissen, otters, puffins, zeeleeuwen en zeehonden onderweg ! Omdat je met een klein bootje en vervolgens in alle stilte kan kayakken een hele andere belevenis dan een grote passagiersboot !
Dag 17: Wandeling naar Harding Icefield. Flinke wandeling langs de Exit Glacier. Gekomen tot ‘’top of de cliffs’’ viewpoint. Er was laag hangende bewolking waardoor het niet de moeite waard was om de crampons onder te binden en het laatste uur duur de sneeuw naar boven te lopen (mensen die terug kwamen gaven ook aan de zicht boven niet goed was). Maar ook vanaf ons hoogste punt een fraai uitzicht op de omliggende gletschers en Icefield.
Dag 18: Terug naar ANC airport. Onderweg stop bij het Alaska Wildlife Conservation Center. Entree ca 25 Usd, dat was wat veel voor een uurtje wandelen langs beren, wolven, bisons en andere ‘’lokale’’ dieren die zijn opgevangen. Hadden er meer van verwacht… Terugvlucht naar FRA
Conclusie en overwegingen:
Het was een bijzondere reis. Qua landschappen en uitzichten onovertroffen, qua wildlife hadden we er meer van verwacht. De 2 ‘’zeedagen’’ en de lodge bij de beren maakten natuurlijk veel goed.
We hebben geslapen in allerlei soorten accommodaties. Van comfortabele lodges, tot eenvoudige kamers bij mensen thuis. De mensen zijn allemaal weer allervriendelijkst.
Het weer: 3 ''regendagen'' waarbij de hoeveelheden echt klein waren, daarnaast veelal bewolking en een dag of 4-5 met flik wat uren zon en boven de 20c (korte broekenweer

Ik vond Alaska druk ! Uiteraard nabij Denali en richting het oosten (Glenallen, Mc Carthy) reed je soms echt alleen, maar vooral in de regio Anchorage/Wasilla/Palmer, maar zeker ook bij en van/naar Soldotna en Homer moest je echt wel de aandacht op het verkeer houden. Dat zijn we van Utah, Wyoming, Washington en Oregon veel minder gewend.
Mocht je aan de hand van bovenstaande vragen of opmerkingen hebben…laat het me weten !
Paul
-
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 04 okt 2023, 15:46
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Re: Reis paulr: Alaska juni/juli 2025.
Geen vragen, maar ik wil je een compliment maken voor je uitgebreide verslag. Bij deze!
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Berichten: 2821
- Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Re: Reis paulr: Alaska juni/juli 2025.
Nu heb je stiekem toch een reisverslag gemaakt
Leuk om te lezen en een hoop herkenbaar. Wij waren iets vroeger in het seizoen en wat je zegt over drukte komt ons dus niet bekend voor. Maar wij waren er in 2017 en het kan inmiddels natuurlijk ook sowieso veel drukker geworden zijn.
Alaska staat nog op ons lijstje om in de herhaling te gaan, maar leeftijd i.c.m. andere plannen maakt waarschijnlijk dat het er niet meer van komt, maar je weet maar nooit. Het plan ligt er. Als de Staatsloterij nu ons adres eens weet te vinden, dan hoeven we alleen maar in te pakken.


Alaska staat nog op ons lijstje om in de herhaling te gaan, maar leeftijd i.c.m. andere plannen maakt waarschijnlijk dat het er niet meer van komt, maar je weet maar nooit. Het plan ligt er. Als de Staatsloterij nu ons adres eens weet te vinden, dan hoeven we alleen maar in te pakken.
- AnnInBC
- Amerika-expert
- Berichten: 1506
- Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Locatie: Vancouver, BC, Canada
- Contacteer:
Re: Reis paulr: Alaska juni/juli 2025.
Wat een fijn verslag! Dank om het met ons te delen want ik hoop in de toekomst toch ook eens in Alaska te geraken!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht