Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Bravy: Alaska 2026
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Re: Reis Bravy: Alaska 2026
In Valdez kun je ook nog naar het museum. Niet enorm groot, maar wel interessant met informatie over de ramp met de Exxon Valdez en de aardbeving in 1964. Er zijn 2 locaties vlakbij elkaar.
https://www.valdezmuseum.org/visit
Vanuit Fairbanks kun je even stoppen in North Pole. Daar is het het hele jaar kerst. Grappig dorp met een grote kerstwinkel waar je met de kerstman op de foto kunt.
Bij Delta Junction staat de marker van het einde van de Alaska Hwy.
Verder naar het zuiden zijn we niet geweest, want wij reden de Top of the World Hwy omdat we Yukon erbij deden.
https://www.valdezmuseum.org/visit
Vanuit Fairbanks kun je even stoppen in North Pole. Daar is het het hele jaar kerst. Grappig dorp met een grote kerstwinkel waar je met de kerstman op de foto kunt.
Bij Delta Junction staat de marker van het einde van de Alaska Hwy.
Verder naar het zuiden zijn we niet geweest, want wij reden de Top of the World Hwy omdat we Yukon erbij deden.
- Bravy
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik denk dat we vanaf Fairbank "gewoon" de kortste route naar het zuiden nemen en dan overnachten nabij Gakona (kruising Hwy 1 en 4). Dat wordt dan dit:
13. ma 20 jul: Fairbanks-Gakona (380 km)
14. di 21 jul: Gakona-Valdez (220 km)
Valdez: de Lulu Belle staat zeker op het programma en ik zie nog wel mogelijkheden om nog een dagje daar te blijven (hatchery, museum en misschien gewoon even een rustig dagje; we zijn geen 18 meer
). De weg van en naar Valdez rijden we natuurlijk 2x, dus we hebben 2 pogingen voor de Worthington Glacier en de Thompson Pass.
McCarthy: wat jij voorstelt (Paul) snap ik maar ik heb zelf tóch een voorkeur voor de middagvluchten. Op de dag van aankomst kunnen we nog wat wandelen, daarna hebben we een hele dag voor een excursie (moet nog even kijken welke precies), en op de ochtend van vertrek dan nog naar de Kennecott Mill Town.
Zodoende kunnen we wel 3 nachten in Valdez blijven en hoeven we een keertje minder te verhuizen. Kwestie van smaak.
Ik weet van die "rechtstreekse" vlucht van FRA naar ANC af, maar zie dat zelf niet zo zitten. Rechtstreeks is ook maar relatief, want we moeten eerst nog naar Frankfurt.
Ik ben wel eens met de trein die kant op geweest. De Deutsche Bahn is nog erger dan de NS, dus dat risico willen we niet lopen. En op de weg weet je het ook maar nooit. En dan op de dag van aankomst nog helemaal naar huis rijden? Dat is op te lossen met 2 hotelovernachtingen, maar dan ben je het voordeel van de goedkopere reis kwijt.
Een heel verhaal, maar liever vanaf Schiphol dus.
Nu nog even bericht van David afwachten.
13. ma 20 jul: Fairbanks-Gakona (380 km)
14. di 21 jul: Gakona-Valdez (220 km)
Valdez: de Lulu Belle staat zeker op het programma en ik zie nog wel mogelijkheden om nog een dagje daar te blijven (hatchery, museum en misschien gewoon even een rustig dagje; we zijn geen 18 meer

McCarthy: wat jij voorstelt (Paul) snap ik maar ik heb zelf tóch een voorkeur voor de middagvluchten. Op de dag van aankomst kunnen we nog wat wandelen, daarna hebben we een hele dag voor een excursie (moet nog even kijken welke precies), en op de ochtend van vertrek dan nog naar de Kennecott Mill Town.
Zodoende kunnen we wel 3 nachten in Valdez blijven en hoeven we een keertje minder te verhuizen. Kwestie van smaak.
Ik weet van die "rechtstreekse" vlucht van FRA naar ANC af, maar zie dat zelf niet zo zitten. Rechtstreeks is ook maar relatief, want we moeten eerst nog naar Frankfurt.

Een heel verhaal, maar liever vanaf Schiphol dus.

Nu nog even bericht van David afwachten.
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: W Australië
2026: Alaska
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: W Australië
2026: Alaska
Hoi, snap de afweging en keuzes die je maakt helemaal !
In Valdez kun je denk ik prima nog wel vermaken. Je weet het natuurlijk nooit, maar aan de kust bij Valdez en Seward is het weer doorgaans wat instabieler dan elders in Alaska. Niet zo gek natuurlijk met zo'n plas water én alle omliggende gletschers. De meeste regen hebben we in Valdez en Seward gehad...
Onze laatste dag excursie naar de Mill ging overigens niet door: regen en nauwelijks zicht, dus om 10.00 moesten we met de shuttle terug naar Chitina, anders hadden we een nacht vast gezeten daar !
Achteraf was inderdaad de afstand Den Haag-Frankfurt best fors. Mede omdat we met de elektrische auto gingen. En we kwamen terug op een vrijdag, had gedacht dat (ivm vakantietihd) de weg terug naar het noorden minder druk zou zijn (toch wel wat files gehad). Het hangt dus vooral af van waar je moet rijden. En ja, de trein hadden we ook op het oog, maar de DB is leuker als je op vakantie bént, niet als je gaat
Paul
In Valdez kun je denk ik prima nog wel vermaken. Je weet het natuurlijk nooit, maar aan de kust bij Valdez en Seward is het weer doorgaans wat instabieler dan elders in Alaska. Niet zo gek natuurlijk met zo'n plas water én alle omliggende gletschers. De meeste regen hebben we in Valdez en Seward gehad...
Onze laatste dag excursie naar de Mill ging overigens niet door: regen en nauwelijks zicht, dus om 10.00 moesten we met de shuttle terug naar Chitina, anders hadden we een nacht vast gezeten daar !
Achteraf was inderdaad de afstand Den Haag-Frankfurt best fors. Mede omdat we met de elektrische auto gingen. En we kwamen terug op een vrijdag, had gedacht dat (ivm vakantietihd) de weg terug naar het noorden minder druk zou zijn (toch wel wat files gehad). Het hangt dus vooral af van waar je moet rijden. En ja, de trein hadden we ook op het oog, maar de DB is leuker als je op vakantie bént, niet als je gaat

Paul
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 4138 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-