Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Désirée: zomer 2027 3 weken Washington & Oregon

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Désirée
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis Désirée: zomer 2027 3 weken Washington & Oregon

Bericht door Désirée »

Beste forumleden.
In 2027 willen we weer naar ons favoriete land USA 🇺🇸.
Dit keer willen we naar noordwesten gaan, dit is een volledig onbekend gebied voor ons.
We reizen met 2 volwassenen en onze dochter van 14 jaar. We zullen verblijven in hotels en ons verplaatsen met een SUV.
Graag jullie mening over onze eerste opzet waarbij ik gelijk de vraag stel of het niet teveel kust is?
Tevens rijden we bewust niet te lang afstanden vanwege wagenziekte dochter.

Aankomst Seattle
Seattle - Mount Rainier NP
Mount Rainier NP
Mount Rainier NP - Mount St Helens
Mount St Helens - Portland
Portland
Portland - the Dalles
the Dalles - John Day Fossil
John Day Fossil - Bend
Bend - Crater Lake np
Crater Lake np - Medford
Medford - Crescent city
Crescent city - Coos bay
Coos bay - New Port
New Port - Cannon beach
Cannon beach - Quinault
Quinault - Olympic np
Olympic np
Olympic np - Seattle
Seattle
Seattle - naar huis

Graag jullie advies waarbij we ook openstaan voor andere opzet.
Laatst gewijzigd door Désirée op 02 mei 2026, 08:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
Bravy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Zomer 2027: Washington&Oregon

Bericht door Bravy »

Wij hebben in 2022 maar een klein stukje van jullie beoogde route gedaan, maar hierbij mijn "2 cents":
- Wij hebben 1 mooie wandeling gedaan in Mount Rainier NP: Skyline Trail. Stevige hike, maar adembenemend mooi. Ik neem aan dat jullie in de zomervakantie gaan, dan zullen de paden voor 95% sneeuwvrij zijn (maar waarschijnlijk niet voor 100% :D )
- Een hele dag in Portland werd ons destijds afgeraden, omdat Portland geen mooie stad zou zijn. Hebben we dus ook maar niet gedaan. :wink:
- Eén overnachting in Portland kan dan natuurlijk nog prima, maar neem de volgende dag ruim de tijd voor de Historic Columbia River Hwy naar the Dallas. Prachtige weg langs vele watervallen.
- In 2022 moest je van tevoren reserveren voor de parkeerplaats bij Multnomah Falls. Absoluut doen, want dat is de mooiste.
- Die hele dag in Seattle kan je misschien ook als eerste doen. Mogelijk hebben jullie last van jetlag en dan helpt het als je niet meteen de auto in moet.

Een en ander zou je kunnen nalezen in ons reisverslag. Over de rest van jullie reis kan ik niets zinnigs zeggen.
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: W Australië
2026: Alaska
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Désirée: zomer 2027 - Washington & Oregon

Bericht door AnnInBC »

Eerst en vooral, hoeveel tijd heb je voor zo'n reis? Op zicht ziet het er een hele mooie route uit met genoeg variatie. De Oregon Coast is prachtig en daar kan je nooit teveel tijd doorbrengen, dat is mijn mening natuurlijk. Wij zijn er enkele jaren na elkaar op vakantie geweest, een paar keer met enkele dagen rond Cannon Beach en enkele dagen in Depoe Bay om daar beide stukken van de kust te ontdekken. Mount Rainier is erg mooi, ik weet niet hoeveel jullie willen wandelen, maar daar kan je je gerust 2-3 dagen bezighouden. Zo ook met Olympic National Park waar je je ook gerust 2-3 dagen je kan bezighouden.

Ik heb nog wat verslagjes van beide parken als ook stukje Oregon. Is wel al een hele tijd geleden, maar denk dat de meeste wandelingen en bezienswaardigheden nog wel hetzelfde zijn. Je kan eens gaan kijken en misschien kan je er nog wel wat uithalen.

Mount Rainier NP: https://anninbc.blogspot.com/2009/08/mo ... -trip.html
Olympic NP: https://travelwestcanada.blogspot.com/p ... rk-wa.html
Oregeon Coast (toen hebben we het meest verschillende plaatsjes bezocht), onder aan elke pagina kan je verder naar het volgende verslag. Er zijn 5 verslagen: https://anninbc.blogspot.com/2011/07/ou ... art-1.html
Désirée
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Désirée: zomer 2027 - Washington & Oregon

Bericht door Désirée »

We kunnen maximaal 22 dagen gaan.
Désirée

2009 New York
2011 Zuidwesten
2016 Yellowstone, utah, south dakota, colorado, wyoming
2018 West- Canada
2024 Las Vegas (Death Valley NP, red rock SP, grand canyon NP)
2025 Las Vegas( Valley of Fire, Hooverdam, Ice age fossil SP)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Désirée: zomer 2027 3 weken Washington & Oregon

Bericht door Martin & Marianne »

Voor Mt Rainier is een extra dag niet gek denk ik. Het komt wel wat onrustig over, met heel veel plaatsen waar je maar 1 nacht zit. Ik begrijp dat je geen lange afstanden wilt rijden, maar met wat langere pauzes is dat misschien toch wel te doen? Dan kun je ook eens ergens wat langer blijven.
Waarom de stop in Medford? Je zou twee nachten Crescent City kunnen doen zodat je iets meer tijd hebt voor de Redwoods.

Misschien heb je voor delen van de route (John Day, Crater Lake, Crescent City) iets aan ons 2015-verslag. En voor o.a. Olympic en MT Rainier dat van 2006.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer