Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mount Rainier met camper

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Neliba
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Mount Rainier met camper

Bericht door Neliba »

Komende zomer gaan wij 4,5 week naar het noord-westen van de VS. We zullen reizen met een camper (25ft van Cruise America). Ik had in mijn voorlopige planning het volgende staan voor Mount Rainier NP:
- dag 1: reisdag vanaf Mount St. Helens naar Mount Rainier NP ('s ochtend bezoek Mount St. Helens, eind v.d. dag aankomen in Mount Rainier NP). Overnachting bij Ohanapecosh campground voor drie nachten.
- dag 2: vanuit Ohanapecosh de zuidkant van Mount Rainier NP bezoeken (Paradise Area, Longmire Area)
- dag 3: vanuit Ohanapecosh de noord-oostkant van Mount Rainer NP bezoeken (White River, Sunrise)
- dag 4: doorreizen naar de volgende bestemming (nog niet duidelijk waar dat gaan zijn; ofwel richting Seattle ofwel naar Leavenworth)

Maar nu lees ik dat er op de weg in het zuiden van het park (Stevens Canyon Road) een tunnel is waar je met de camper niet doorheen kunt. Dus dan zouden we niet vanaf Ohanapecosh richting Paradise & Longmire kunnen).

Ik weet niet zo goed hoe we onze dagen nu het beste kunnen invullen. Ik neig nu naar een campingplaats boeken bij Cougar Rock campground voor twee nachten en dan vandaaruit het zuidelijk deel van het park bezoeken. Is het de moeite waard om daarna nog helemaal buitenom te reizen naar het deel bij White River / Sunrise? Is volgens mij een flinke rit als je niet door die tunnel kunt en helemaal buitenom moet. Blijft er dan nog voldoende tijd over om daadwerkelijk rond te kijken? Of hebben we dan eigenlijk een extra dag nodig? Hoeveel missen we als we dat gedeelte van Mount Rainier overslaan en als we vanuit Cougar Rock rechtstreeks doorgaan naar Seattle?

Alvast dank voor jullie tips en input!
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Mount Rainier met camper

Bericht door jill1234 »

Ik lees mee want ik heb dezelfde vraag: heel tegenstrijdige info op internet over dit onderwerp.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
2026: Sri Lanka
2027: camperreis rondje Seattle
Bravy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Bravy »

Volgens de NPS (National Park Service) is de hoogtebeperking 12 foot en 6 inch. Het hangt dus van de hoogte van je camper af. Denk daarbij ook aan eventuele "uitstekels" op het dak, zoals bv. een antenne. Aangezien merken en typen campers verschillen kan je dit het best bij je verhuurder opvragen.
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: W Australië
2026: Alaska
2027: ---
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Volgens de officiële website is die tunnel geschikt voor voertuigen die niet hoger zijn dan 12 feet 6 inches oftewel 3.8 meter.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Wij hebben op Cougar gestaan en wilden daarna naar Ohanapecosh. Onze truckcamper zou niet onder het tunneltje door kunnen en dat zou een uurtje omrijden betekenen. De tunnel is dus iets lager dan de gemiddelde tunnels die je onderweg wel eens tegenkomt. I.v.m slecht weer hebben we uiteindelijk Ohanepecosch geannuleerd en andere plannen gemaakt. Maar in de Paradise regio zou (bij beter weer) ook voldoende voor ons te wandelen zijn geweest. Ik zou dus eerder voor Cougar dan Ohanapecosch als uitvalsbasis kiezen…
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door jill1234 »

Een cruise america C30 is 12,2 feet hoog, het zou dus moeten kunnen voor ons maar ik vind het toch spannend. Misschien toch maar focussen op Paradise (skyline trail) , maar ik vraag me af of 1 volle dag dan niet genoeg is (dus 2 ipv 3 overnachtingen)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
2026: Sri Lanka
2027: camperreis rondje Seattle
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer