Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

NW eind mei/begin juni, how about the weather??

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Des
Amerikafan

NW eind mei/begin juni, how about the weather??

Bericht door Des »

Ik ben druk bezig onze derde amerika reis te plannen met gepland vertrek begin juni.
Het liefst willen we beginnen in Seattle en dan in 4 weken tijd naar Las Vegas (via moab/bryce/zion)
De eerste 7-10 dagen zullen we in de ongeving van seattle doorbrengen en daarna gaan we naar yellowstone en het zuidwesten.
We willen Olympic NP, Mt.Reinier, Mt.st.Helens en omgeving Portland bezoeken.
Dit wordt de derde keer las vegas en we vinden dit altijd een leuke afsluiter van de vakantie vandaar de volgorde van het noorden naar het zuiden.
Nou heb ik een aantal reisverslagen gelezen van mensen die er in die periode waren en het viel me op dat ze veel regen en bewolkte dagen hebben gehad.
Wat zijn jullie ervaringen met reizen naar het noordwesten begin tot half juni??

Groeten Dione
Laatst gewijzigd door Des op 28 aug 2007, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
2005 Ca-Az-Ut-Nv
2006 Ca-Az-Ut-Nv
2008 Or-Wa-Bc-Ab-Mt-Wy-Ut-Nv
2009 Florida + cruise Bahamas
travelkids
Amerika-newbie

NW

Bericht door travelkids »

Wij zijn in juli in die omgeving geweest.
Wat ik een aanrader vind is Mt. Rainier en Olympic NP. Laatstgenoemde heeft een regenwoud en ja het regent er dus regelmatig. Vooral het gedeelte van Olympic aan het strand is fantastisch, Kalaloch. Bij ons was het fris, maar droog.
Vooral Mt. Rainier vonden wij geweldig vanwege de prachtige hikes die je daar kunt maken.
En als je voorbereid bent op een beetje regen hoeft dat geen probleem te zijn.
Des
Amerikafan

Bericht door Des »

Dank je voor je antwoord.
Waar ik vooral "bang" voor ben zijn bewolkte regenachtige dagen bij st.reinier en mt.st.helens omdat dan beide bergen helemaal niet te zien zijn, zou toch jammer zijn.
2005 Ca-Az-Ut-Nv
2006 Ca-Az-Ut-Nv
2008 Or-Wa-Bc-Ab-Mt-Wy-Ut-Nv
2009 Florida + cruise Bahamas
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

Des schreef:Dank je voor je antwoord.
Waar ik vooral "bang" voor ben zijn bewolkte regenachtige dagen bij st.reinier en mt.st.helens omdat dan beide bergen helemaal niet te zien zijn, zou toch jammer zijn.
Bepaalde delen van Mt. Rainier NP zijn in mei/juni nog niet toegankelijk vanwege de sneeuw. Longmire/Paradise zijn over het algemeen wel bereikbaar, maar Sunrise (in het noordoosten van het park) is meestal pas begin juli open (doorgaans na Independence Day).

Ron (in Seattle, WA)
http://www.dutchoutpost.us
GoGriz
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door GoGriz »

Voor Montana/Yellowstone: Mei en Juni zijn in principe onze natste maanden, maar naar mijn ervaring stelt dat nog altijd weinig voor. In YS kan je nog wel eens sneeuw hebben eind Mei maar als ik het goed begrijp zal het al midden Juni zijn voor je in deze buurt komt en dan heb je al wel een goede kans op mooi, droog en warm zomerweer.
http://UtahBelg.blogspot.com: Blog van een Belg in Utah
http://amerikabelgen.com: Belgen in Amerika Forum
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Des schreef:Dank je voor je antwoord.
Mt Rainier heet niet voor niets Mt Rainier :wink: Het kan er inderdaad regenachtig en bewolkt zijn. Wij waren er in juli en hadden zowel bij Mt st Helens als bij Mt Rainier zonnig weer, maar ook in die periode kan je de pech hebben dat de bergen in de wolken zitten.

Je kunt het voor Mt St Helens eens in de gaten houden op http://www.fs.fed.us/gpnf/volcanocams/msh/

Verder zou ik mij in die periode meer druk maken over de sneeuw; er zal nog veel afgesloten zijn, dat kan tot in juli duren - zie ook ons reisverslag 2006.
Zorg er voor dat je niet te veel vastlegt, dan kun je wat schuiven in je dagen als het eens slecht weer blijkt te zijn.
Yellowstone lijkt mij goed te doen. We zijn daar eens in juni geweest, en hoewel het 's nachts behoorlijk koud was, was het prachtig weer. In Glacier NP hadden we een week later veel sneeuw en mist.

Ik begrijp dat het leuk is om Las Vegas op het laatst te doen, maar misschien is het qua weer beter om het andersom te doen.

Marianne
Koekjo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Koekjo »

Hoi ,
Wij hebben net geboekt voor vertrek half juni 2008 voor 4 weken.
We starten in San Fransisco en eindigen daar ook, we gaan van SFO via de kustroute naar LA en dan door naar Vegas. Daarna via Death Valley,Lake Tahoe en Crater Lake naar boven richting Seattle en Olympic NP. Hierna via de gehele Oregon kust weer naar SFO. Ik heb ook de hoop we dat het een beetje droog houden. Op http://www.Wunderground.com kun je de temperaturen van juni bekijken. Ik heb bewust gekozen om eerst richting Vegas te rijzen i.v.m. het weer en heb naast dat ik het daar fantastisch vind ook graag een beetje zon. Maar een beetje regen mag verder de pret niet drukken ik neem het maar zoals het komt. Ben zeer beniewd hoe jullie route er verder uitziet.

2006 Las Vegas, Salt Lake City, Grand Teton, Yellowstone,
South Dakota, Rocky Mountains NP, Colorado NM, Las Vegas.
2004 San Fransisco, Yosemite, Death Valley, Las Vegas, Bryce, Zion,
Capitol Reef, Arches, Monument Valley, Sedona, Los Angeles.
1995 Los Angeles, Las Vegas, Grand Canyon, Sedona, Los Angeles
Laatst gewijzigd door Koekjo op 30 aug 2007, 21:32, 3 keer totaal gewijzigd.
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

Wij zijn afgelopen mei/ juni in het noord-westen geweest. Misschien heb je wat aan ons reisverslag?? Wij hebben wel wat regen en bewolking gehad, maar dat had ook z'n charmes...... Het viel best wel mee, alleen bij Mt. Rainier lag inderdaad nog veel sneeuw. Er was pas 1 ingang geopend, maar we hebben toch best wat moois gezien in het park en.... even in de sneeuw lopen was best geinig!
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer