Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Route idee 2008

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
PK11195
Amerika-newbie

Route idee 2008

Bericht door PK11195 »

Hallo,

Graag wil ik jullie mening/opmerkingen/ideeën horen over de route voor de USA reis die voor 2008 gepland staat. Er kan nog van alles aangepast worden, alleen de 21 dagen reistijd staan zo'n beetje vast. Het is een behoorlijk drukke route, maar wel veelzijdig :wink: .

•Dag 1 > Amsterdam - Denver
•Dag 2 > Denver – Cheyenne (Rocky Mountains NP)
•Dag 3 > Cheyenne – Rapid City
•Dag 4 > Rapid City (Mount Rushmore/Badlands)
•Dag 5 > Rapid City - Cody
•Dag 6 > Cody – Yellowstone NP
•Dag 7 > Yellowstone NP
•Dag 8 > Yellowstone NP
•Dag 9 > Yellowstone NP - Jackson
•Dag 10 > Jackon – Boise (Craters of the Moon NM)
•Dag 11 > Hells Canyon / John Day Fossil Beds NM ??
•Dag 12 > ...
•Dag 13 > ...
•Dag 14 > ...
•Dag 15 > Mount St Helens NM – Mount Rainier NP
•Dag 16 > Mount Rainier NP
•Dag 17 > Mount Rainier NP – Amanda Park
•Dag 18 > Amanda Park – Port Angeles (Olympic NP)
•Dag 19 > Port Angeles - Seattle
•Dag 20 > Seatlle
•Dag 21 > Seattle - Amsterdam

Jammer van Glacier NP, want die heb ik nu moeten schrappen.
Het stuk tussen Boise en Mt St Helens is nog een beetje een vraagteken, omdat hier een keuze gemaakt moet worden tussen de 2 genoemde locaties bij dag 11.
Wat ik ook graag zou willen is een halve dag raften, maar waar??
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Prachtig gebied wat je gaat bezoeken, onze favoriete staten, lees onze weblogs maar als je daar zin in hebt, misschien kan je er nog wat uithalen. We zijn net anderhalve week terug in Nederland van onze 6e reis.
Fillmore
Amerika-newbie

Re: Route idee 2008

Bericht door Fillmore »

PK11195 schreef: •Dag 16 > Mount Rainier NP
•Dag 17 > Mount Rainier NP – Amanda Park
•Dag 18 > Amanda Park – Port Angeles (Olympic NP)
•Dag 19 > Port Angeles - Seattle
•Dag 20 > Seatlle
•Dag 21 > Seattle - Amsterdam
Einde van de trip zou ik als volgt doen:

Dag 17 Mount Rainier NP > Olympia
Dag 18 Olympia > Olypmic NP (Beaches, Hoh Rainforest) > Forks (overnachten)
Dag 19 Forks > Olypmic NP (in elk geval Hurricane Ridge) > via Ferry naar Edmonds en door naar Everett
Dag 20 Everett Boeing Fabriek ('s morgens) > Seattle ('s middags)
Dag 21 Seattle > AMS.

Heb zo 2 weken geleden mijn vakantie in de noordwest hoek afgesloten. is prima bevallen.
Afstand op dag 18 is goed te doen zo. Amanda Park stond een aantal jaren geleden ook zo op mijn route maar is in mijn ogen helemaal niets. En Forks heeft een aantal redelijke tot goed motels, bijv http://www.forksmotel.com.
Dag 19 evenzo. Port Angeles is in mijn ogen ook niet veel bijzonders. Olympic NP is veel mooier. Ritje via ferry (let op kan druk zijn! tijden: http://www.wsdot.wa.gov/ferries/schedul ... te=ed-king) naar Lynnwood of Everett met een bezoek aan de Boeing fabrieken is een mooie afsluiter. Hun tour is vernieuwd. I.p.v. de assemblage van de 747 zie je nu de 777 en de nieuwe 787. Ook is een alleraardigst museum bij gekomen. Kaartjes wel reserveren zodat je gegarandeerd een plek hebt (hou niet van wachten en je kan je dag zo nuttig verder besteden, tour duurt een uur) http://www.futureofflight.org/.

Veel plezier maar dat zal zeker lukken. Dit is een prachtig gebied!

Nog een St Helens Tip: Je America the Beautiful National Parks (de opvolger van de Golden Eagle Pass) is hier niet geldig. Je moet toegang betalen! $8 per persoon. Bij het laatste visitors Center moet je al betalen. Boete volgt bij in gebreke blijven.
Des
Amerikafan

Bericht door Des »

Je kunt raften in hell's canyon, als je zoekt via google vind je enkele bedrijven.
2005 Ca-Az-Ut-Nv
2006 Ca-Az-Ut-Nv
2008 Or-Wa-Bc-Ab-Mt-Wy-Ut-Nv
2009 Florida + cruise Bahamas
Karinita
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Mooie route!
Ik vind de tijd in Rapid City wel kort. In die omgeving is zo veel te zien.
Ook zou ik langer in Olympic NP blijven, omdat daar ook weer heel veel moois te zien is.
Misschien heb je iets aan onze reisverslagen (zie onderschrift).

Karin
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

PK11195 schreef:•Dag 2 > Denver – Cheyenne (Rocky Mountains NP)
•Dag 3 > Cheyenne – Rapid City
•Dag 4 > Rapid City (Mount Rushmore/Badlands)
•Dag 5 > Rapid City - Cody
•Dag 6 > Cody – Yellowstone NP

Wat ik ook graag zou willen is een halve dag raften, maar waar??
Een paar opmerkingen:
- het Rocky Mountain National Park is erg mooi, vooral om te wandelen en ik kan je aanraden, daar iets langer voor uit te trekken. Eventueel overnachten in Estes Park
- als je in de Black Hills o.a. Mount Rushmore, Crazy Horse Memorial en Custer State Park wilt bezoeken is het verstandiger om te overnachten in Keystone, Hill City of Custer, dan in Rapid City
- de afstand via de snelweg van Rapid City naar Cody bedraagt 630 km, dit kan natuurlijk in een dag gereden worden, alhoewel er ook delen zijn waar de snelheid laag ligt i.v.m. slingerwegen door de bergen. Bovendien kan je Devils Tower National Monument bezoeken. Ik zou een overnachting extra plannen
- op de Snake River wordt geraft. Deze loopt door het Grand Teton NP en gaat dan naar het zuiden. Google eens bij Jackson, WY naar raften, misschien kan je daar iets vinden.

En misschien doe je nog ideeën op uit ons reisverslag van 2004.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
alfie
Amerika-ontdekker

Bericht door alfie »

Op weg van Boise naar Mount St Helens kom je door de Columbia River Gorge met haar prachtige watervallen, langs Mount Hood die zeer indrukwekkend is om naar te kijken en ook mooi om over te wandelen en langs Portland wat een leuke stad is om te bezoeken. Wij zijn van Hood river rechtstreeks naar Boise gereden en dat was goed te doen, vooral omdat je over de interstate rijdt. Kies je voor Hells Canyon dan wordt het wel een langere weg en kan je maar weinig tijd doorbrengen in Oregon. En dat terwijl ik je ook nog wilde aanraden om daar een stuk langs de kust te rijden. Ook al zo schitterend!

Voor de rest: schitterende route. Wij hebben dit ongeveer gereden afgelopen zomer alleen begonnen en eindigden we in Seattle waardoor we niet Rocky Mountain National Park hebben gezien maar Glacier dan weer wel. Er is ons daar verteld dat ze zich erg verwant voelen met RM NP dus misschien is het ook prima om er één over te slaan.
Afbeelding
erwinl
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door erwinl »

Hell's Canyon en John Day Fossil Beds mag je niet missen. Maar als wij opnieuw zouden gaan pakten we iets meer Oregon mee. Het landschap is erg afwisselend (meer dan Washington dat voornamelijk groen is). Misschien kun je in die open dagen nog een wat zuidelijker route pakken langs de woestijnen van Oregon.
Verslagen vanuit onze reizen op http://www.ingeborgenerwinopvakantie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
En volg me op Facebook voor near realtime verslag: http://www.facebook.com/ErwinLubbers" onclick="window.open(this.href);return false;
PK11195
Amerika-newbie

Bericht door PK11195 »

Tot zover bedankt allemaal voor de ideeën en opmerkingen. Ik zal na al de genoemde dingen (+reisverslagen) weer even moeten gaan kijken naar aanpassingen aan de route. Jammergenoeg kan er niet nog een extra week aan want dat zou natuurlijk het makkelijkst zijn qua planning :wink:

Ideeën/opmerkingen zijn overigens nog steeds welkom.
PK11195
Amerika-newbie

Bericht door PK11195 »

Ik heb de route aangepast en ben op het volgende gekomen (exacte overnachtingen zijn nog onbekend overigens). Het is alleen erg jammer dat er nu geen tijd meer is om te raften. Misschien kan er een dag uit in het begin (1 nacht nabij RM ipv 2)?!. Verder weet ik nog niet precies of we in Portland moeten verblijven of een plekje in de buurt...

•Dag 2 > Denver – Estes State Park
•Dag 3 > Estes State Park – Rocky Mountains NP
•Dag 4 > Rocky Mountains NP - Cheyenne
•Dag 5 > Cheyenne - Keystone
•Dag 6 > Keystone (Badlands)
•Dag 7 > Keystone - Sheridan
•Dag 8 > Sheridan - Cody
•Dag 9 > Cody - Yellowstone NP
•Dag 10 > Yellowstone NP
•Dag 11 > Yellowstone NP - Grand Teton - Jackson
•Dag 12 > Jackson - Craters ot Moon NM - Twin Falls (daar in de buurt iig)
•Dag 13 > Twin Falls - John Day ( in de buurt van John Day Fossil Beds NM)
•Dag 14 > John Day - Portland (Hier ergens)
•Dag 15 > Portland - Mount St Helens NM - Mount Rainier NP
•Dag 16 > Mount Rainier NP - Olympia
•Dag 17 > Olympia - Forks
•Dag 18 > Forks - Olympic NP (lake crescent)
•Dag 19 > Olympic NP - Seattle
•Dag 20 > Seattle
•Dag 21 > Seatlle - Amsterdam
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo
Je zou Cheyenne kunnen laten vallen. Vanuit Estes Park (ik neem aan dat je daar overnacht want in Rocky Mountain NP kun je niet overnachten) kom je een heel eind in South Dakota in 1 dag. Wij hebben onderweg van Estes Park naar Hot Springs ook nog de Oregon trail en Fort Laramie bezocht. Zie ons 2004-verslag, bij 12 juli.
Dan kun je nog een dag in Yellowstone erbij doen, dat heb je echt wel nodig om iets van het park te kunnen zien.

De overnachting bij Olympia lijkt me ook niet nodig, je kunt makkelijk in 1 dag van Mount Rainier naar Forks rijden. In plaats daarvan zou je een extra nacht bij Mount Rainier of in de buurt van Mt St Helens kunen doen.
Voor dag 18 is Port Angeles een goede plaats om te overnachten, in het park zelf heb je geen mogelijkheden, tenzij je kampeert).

In ons 2006 verslag kun je informatie over het noordwesten vinden.

Marianne
PK11195
Amerika-newbie

Bericht door PK11195 »

Hieronder de route die het is geworden. Er zijn nog wat dagen aan toegevoegd om het toch allemaal mogelijk te maken. Tussen Jackson en Portland zal het "zwaar" worden met een hoop rijden, maar dat is niet anders. Hopelijk heb ik de juiste keuzes gemaakt (dit is natuurlijk ook een beetje persoonlijk en je kan niet alles hebben jammergenoeg). Ik heb Cheyenne laten vallen aangezien daar de hotels erg duur zijn aangezien de frontier days zijn en het zal er ook wel druk zijn (files ed). Daarom is gekozen voor Scottsbluff wat toch ook op de route ligt. De hotels zijn op 3 na allemaal geboekt via Kuoni.
Als het eerst maar 18 juli is!! :D

•Dag 2 > Denver – Estes State Park (Rocky Mountains NP)
•Dag 3 > Estes State Park – Scottsbluff
•Dag 4 > Scottsbluff - Custer
•Dag 5 > Custer - Badlands NP (cedar pass lodge)
•Dag 6 > Badlands NP - Sheridan
•Dag 7 > Sheridan - Cody
•Dag 8 > Cody - Yellowstone NP (in west yellowstone overnachting)
•Dag 9 > Yellowstone NP (in west yellowstone overnachting)
•Dag 10 > Yellowstone NP (lake yellowstone hotel)
•Dag 11 > Yellowstone NP - Jackson Hole (Grand Teton NP)
•Dag 12 > Jackson Hole (raften op snake river)
•Dag 13 > Jackson Hole - Twin Falls
•Dag 14 > Twin Falls - John Day
•Dag 15 > John Day - Portland
•Dag 16 > Portland - Packwood (Mt St Helens)
•Dag 17 > Packwood (Mount Rainier NP)
•Dag 18 > Packwood - Amanda Park (Olympic NP)
•Dag 19 > Amanda Park - Port Angeles (Olympic NP)
•Dag 20 > Port Angeles - Seattle
•Dag 21 > Seatlle
•Dag 22 > Seatlle - Amsterdam
•Dag 23 > Aankomst Amsterdam
Bert&Hanny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Bert&Hanny »

Hoi,
Ik zou proberen dag 14 wat verder te rijden richting Mitchell, zodat je die dag nog wat van de John Day Fossil beds kunt zien. Op dag 15 rijden jullie een mooie route (waarschijnlijk langs o.a. de Columbia river Gorge), je hebt dan wat meer tijd om daar wat te bekijken.
usa2008
Amerikafan

Bericht door usa2008 »

Ben heel benieuwd hoe het raften op de snake river was en bij wie je uiteindelijk geboekt hebt. Iemand anders nog ervaringen in die buurt?
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Wij hebben voor komende zomer een raft trip geboekt bij Lewis & Clark River Expeditions: De Whitewater trip in a small boat. We hebben de trip van 16.30 uur geboekt inclusief free riverside dinner. We wilden graag een kleine boot voor ons gezin (met ons zessen).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer