Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Yellowstone?
Yellowstone?
wij zijn van plan om volgend jaar een rondreis door canada te maken. Nu vragen wij ons af we Yellowstone in de route zullen gaan opnemen. Het idee is om van vancouver via de rockies naar calcary en vanaf daar naar Yellowstone en Grand Teton. terug reis naar seattle en dan naar vancouver. Is Yellowstone de moeite waard? Wat moeten dan zeker zien in het park. Na het bezoek aan Yellowstone zullen we een eind moeten rijden om weer terug te komen richting seattle, is dit wel de moeite van het park bezoeken waard 2 dagen autorijden? en hoe lang is dan aan te raden om in Yellowstone te verblijven. alle tips zijn welkom.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Yellowstone?
Yellowstone is zeker de moeite waard, maar zoals Marjon al zei is het wel handig om te weten hoeveel tijd je daarvoor hebt. Als je niet voldoende tijd voor Canada over houdt moet je je af gaan vragen wat je eigenlijk wilt.jokko schreef:wij zijn van plan om volgend jaar een rondreis door canada te maken. Nu vragen wij ons af we Yellowstone in de route zullen gaan opnemen. Het idee is om van vancouver via de rockies naar calcary en vanaf daar naar Yellowstone en Grand Teton. terug reis naar seattle en dan naar vancouver. Is Yellowstone de moeite waard?
Yellowstone ligt vrij ver van andere bezienswaardigheden af en toch komen er jaarlijks miljoenen bezoekers; dus ja, het is een paar dagen rijden waard. Er zijn voldoende mensen die Yellowstone al enige bestemming hebben.jokko schreef: Wat moeten dan zeker zien in het park. Na het bezoek aan Yellowstone zullen we een eind moeten rijden om weer terug te komen richting seattle, is dit wel de moeite van het park bezoeken waard 2 dagen autorijden?
Het is bijna onmogelijk om aan te geven wat je in Yellowstone moet gaan zien; ik zou zeggen, begin eens op de officiële NPS siteen ga naar Yellowstone.
Mocht je daadwerkelijk besluiten om naar Yellowstone te gaan en je hebt nog vragen, dan kun je altijd hier terecht.
Ik zou aanraden om er minimaal 3 dagen te blijven, dan heb je voldoende tijd voor alle delen van het park, maar het zal zelfs met 3 dagen moeilijk zijn om alle hoogtepunten gedaan te hebben.jokko schreef: en hoe lang is dan aan te raden om in Yellowstone te verblijven. alle tips zijn welkom.
De eerste keer dat wij er waren hadden we 6 nachten geboekt, en uiteindelijk zijn we er nog langer gebleven.
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Yellowstone is imo het mooiste nationale park van de VS. De verscheidenheid aan natuur met de geisers, Mammoth Hot Springs, de Canyon en het meer maken het een absolute topper.
Ik zou hier zeker een aantal dagen voor uittrekken!
Van onze reis door Canada/Amerika was dit echt het mooiste wat we gezien hebben. Ik zou dan nog eerder ergens anders minder lang blijven.
Een aanrader dus en het omrijden waard!
Ik zou hier zeker een aantal dagen voor uittrekken!
Van onze reis door Canada/Amerika was dit echt het mooiste wat we gezien hebben. Ik zou dan nog eerder ergens anders minder lang blijven.
Een aanrader dus en het omrijden waard!
Ik ben nog niet zo'n Amerika kenner maar na afgelopen zomer mijn eerste vier weken in de VS doorgebracht te hebben kan ik alleen maar bovenstande beamen: Yellowstone is al het omrijden waard. Ik vond het schitterend! Natuurlijk waren de andere parken in de VS en Canada ook mooi maar Yellowstone was het absolute hoogtepunt. Zoals al gezegd, de diversiteit aan landschappen, de geisers, de dieren... Ik zou het iedereen aanraden

Ik ben het helemaal met jullie eens! Tijdens onze derde rondreis in het Westen jl. september hebben wij voor het eerst Yellowstone en Grand Tetons bezocht en vonden het spectaculair.
Vooral Yellowstone is zeker de moeite van het omrijden waard.
Wij hebben drie nachten in West Yellowstone gelogeerd, maar dit was eigenlijk te kort.
Vooral Yellowstone is zeker de moeite van het omrijden waard.
Wij hebben drie nachten in West Yellowstone gelogeerd, maar dit was eigenlijk te kort.
-
- Amerika-ontdekker
Yellowstone is geweldig. Je kunt dan vanaf Calgary naar het zuiden afreizen. Daar nog head-smashed-in-buffalo-jump meenemen. En dan kom je ook nog voorbij Glacier NP. Dat mag je absoluut niet missen. Het is daar zo gruwelijk mooi! Trek er zeker 2-3 volle dagen voor uit!
Dan kun je in 1 dag zo doorreizen naar Yellowstone waar je ook zeker 3 volle dagen moet hebben.
Dan kun je in 1 dag zo doorreizen naar Yellowstone waar je ook zeker 3 volle dagen moet hebben.
-
- Amerika-newbie
Ik vond yellowstone een "must see", vooral vanwege de geysers, en de dieren.
Wij waren in het voor seizoen, en de beekse bergen zijn er niets bij, na een uurtje of wat tussen de bisons (buffalo's) slalommen op de weg, stoppen bij de rookpluimen, was op onze vakantie een hoogtepunt.
Ik weet niet hoeveel tijd je hebt, maar in Canada is de iceparkfield road ook een must. Wij zijn met de camper van Calgary naar (west) yellowstone in 4 dagen gereden, inclusief bezoek aan glacier, maar als je wat minder tijd hebt kan het met een dagje minder. ( zie http://travelkings.web-log.nl/canada_am ... index.html 5-14 mei) Grand Teton, is best mooi, maar kan je ook best overslaan.
Wij waren in het voor seizoen, en de beekse bergen zijn er niets bij, na een uurtje of wat tussen de bisons (buffalo's) slalommen op de weg, stoppen bij de rookpluimen, was op onze vakantie een hoogtepunt.
Ik weet niet hoeveel tijd je hebt, maar in Canada is de iceparkfield road ook een must. Wij zijn met de camper van Calgary naar (west) yellowstone in 4 dagen gereden, inclusief bezoek aan glacier, maar als je wat minder tijd hebt kan het met een dagje minder. ( zie http://travelkings.web-log.nl/canada_am ... index.html 5-14 mei) Grand Teton, is best mooi, maar kan je ook best overslaan.

- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Dit is ook de route die wij hebben gereden incl. de Buffalo Jump. Je passeert ook nog het Waterton Lake Nat. Park, een park waar wij behoorlijk van onder de indruk waren. Zo mooi! Hier heb ik ook voor het eerste keer een beer in het gewild gespot......Lexicon schreef:Yellowstone is geweldig. Je kunt dan vanaf Calgary naar het zuiden afreizen. Daar nog head-smashed-in-buffalo-jump meenemen. En dan kom je ook nog voorbij Glacier NP. Dat mag je absoluut niet missen. Het is daar zo gruwelijk mooi! Trek er zeker 2-3 volle dagen voor uit!
.

Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves