Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

NW USA 2008 vanuit Seattle

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Roeffi
Amerika-ontdekker

NW USA 2008 vanuit Seattle

Bericht door Roeffi »

Hallo allemaal,

Wij plannen komende zomer (juli 2008) een rondreis van ruim 2 weken in het NW van de VS (met huurwagen & motels). Er ligt nog niets vast maar we overwegen volgende route:
1. vliegen naar Seattle
2. naar Forks + Olympic NP
3. Olympic NP + naar Anacortes
4. whale watchen + naar Vancouver
5. Vancouver
6. rijden richting Yellowstone NP (tot Spokane/Coeur d'Alene)
7. rijden tot bij Yellowstone NP
8. Yellowstone NP
9. Yellowstone NP
10. Yellowstone NP
11. Grand Teton NP
12. rijden richting Seattle (langs Craters of the Moon NP)
13. rijden naar Mount St-Helens/Mount Rainier
14. Mount St-Helens/Mount Rainier + naar Seattle
15. Seattle
16. vliegen vanuit Seattle

Gezein we 2 weken gaan laten we Canada en Vancouver Island maar best voor een andere keer, lijkt me. We willen wel 1,5d doorbrengen in Vancouver. En ook Glacier NP lijkt me wat te ver uit de richting te liggen.

Wat denken jullie:
- 2 halve dagen Olympic: is dit voldoende?
- anderhalve dag Vancouver: een avond en een volle dag lijkt me ok (?)
- 3 dagen Yellowstone en 1 dag Grand Teton: een dagje meer voor deze 2?
- 1 dag voor Mount St Helens & Mount Rainier: is dit de moeite om een dag aan te besteden met onze plannen?
- 1 dag Seattle: voor de Space Needle en Pike Market (?)

Alle tips over bezienswaardigheden onderweg of goede slaapplekken zijn erg welkom. Wie helpt ons?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

1 dag voor Mount Rainier en Mnt St. Helens is niet genoeg. Ook heb je geen 2 dagen voor Olympic NP in dit schema. Als je toch nog naar Canada en Vancouver Island wil zou ik adviseren om dan ook Vancouver te bekijken. Geeft je wat meer tijd voor Olympic etc. Glacier neemt tenminste 2 volle dagen extra (bezoek en de rit naar Yellowstone).
Whalewatchen hebben wij niet in die omgeving gedaan maar wel in andere plaatsen. Onze ervaring is dat je het water op moet om deze fantastische dieren te zien en dat dat minstens een halve dag neemt. 3 dagen Yellowstone en 1 dag GTNP vind ik prima als basis. In Seattle hebben wij meerdere dagen doorgebracht en Pikes is een must en Spaceneedle ok. Ik vind met die torens meestal, als je op een geweest bent heb je het wel gehad. Ik kan mij herinneren dat wij met een soort people mover van de Spaceneedle naar down town gingen, midden in een winkelcentrum kwamen waar DW bijna niet uit te krijgen was. En we lieten de auto dan bij de Spaceneedle staan. Weet niet of dat nog steeds zo is.
Yeehaw.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Yeehaw schreef:. Ik vind met die torens meestal, als je op een geweest bent heb je het wel gehad. Ik kan mij herinneren dat wij met een soort people mover van de Spaceneedle naar down town gingen, midden in een winkelcentrum kwamen waar DW bijna niet uit te krijgen was. En we lieten de auto dan bij de Spaceneedle staan. Weet niet of dat nog steeds zo is.
Ja hoor dat bestaat nog steeds. Toen wij er waren in 2004 was de monorail in renovatie, maar toen werden er bussen ingezet.

Hier kun je informatie lezen over de Seattle Monorail, een handig vervoermiddel van de Space Needle naar het winkelgebied in Down Town en Pike Place Market.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

je kan Seattle in een dag doen, maar als Seattleite vind ik dat je het dan tekort doet. Ik denk dat het niet klopt dat alle torens hetzelfde zijn, want je gaat er meestal niet op vanwege de hoogte maar het uitzicht en dat is overal anders. Het zicht is idd prachtig op een goede dag. Ik zou op Pike Place Market beginnen en dat in de ochtend proberen te doen (hoewel ik zelf een hele dag op de market kan doorbrengen) dan naar Westlake Center lopen en de monorail naar Seattle Center nemen, daar lunchen op de Space Needle, en dan terug naar Westlake Center en dan de mall en downtown Seattle doen.
SEEING IS BELIEVING
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: NW USA 2008 vanuit Seattle

Bericht door Martin & Marianne »

Roeffi schreef: - 1 dag voor Mount St Helens & Mount Rainier: is dit de moeite om een dag aan te besteden met onze plannen?
Is erg kort: wij hebben twee nachten bij Mount Rainier overnacht, en een nacht bij Mt St Helens.
Roeffi schreef: - 1 dag Seattle: voor de Space Needle en Pike Market (?)
Wij waren vorig jaar ook van plan om de Space Needle te bezoeken maar omdat het die dag erg bewolkt was hebben we dat plan laten varen. Vlak bij de Space Needle heb je het vertrekpunt van de Ducktour: dat hebben we toen gedaan, en dat was een succes!

Zie ook ons reisverslag 2006 voor tips voor Washington (route, accommodatie).

Ik kan me vinden in de tip van Yeehaw: sla nu Vancouver over als je toch nog eens een keer Canada gaat bezoeken. Dan heb je wat meer tijd voor de rest. Verder prima route!

Marianne
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Roeffi schreef: - 1 dag voor Mount St Helens & Mount Rainier: is dit de moeite om een dag aan te besteden met onze plannen?
Wie helpt ons?
Je loopt natuurlijk wel het risico dat je geen van beide te zien krijgt.
Mt. St. Helens zit gemiddeld iets van 260 dagen per jaar in de wolken, ook Mt. Rainier gaat wel eens verstopt achter een dik wolkendek.
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

Seattle vonden wij een erg leuke stad. Wij hebben ook de komische Ducktour gedaan, na de Space Needle. Ik vond de Space Needle zelf ook wel leuk. Helemaal bovenin kun je even naar buiten stappen voor het uitzicht, binnen heb je uitleg over de toren en diverse filmpjes over de omgeving.
Pike Place mag je natuurlijk niet overslaan, al is het maar om bij de allereerste Starbucks even een "bakkie"te doen!
Afgelopen mei hebben wij Mount St Helens alleen in de wolken gezien helaas. Mount Rainier was al een gedeelte open, dus hebben we leuke wandelingen kunnen doen. Beide op 1 dag zou ik te kort vinden.
Tip om te overnachten: Crest Trail Lodge in Packwood, leuk maar eenvoudig, goede prijs.
Het Whalewatchen hebben wij trouwens ook vanuit Anacortes gedaan, ligt ca 1.5 uur rijden vanaf Seattle. Indien je daar nog wat tijd over hebt kun je wandelen of een rondje met de auto doen door het Washington Park. Wij hebben de tocht om 12.00 uur genomen, vaak is er dan al bekend (vanuit de 09.00 uur tour)waar de walvissen zich precies bevinden en ben je iets minder tijd kwijt met zoeken. Neem dan evt. zelf een lichte snack mee om te eten, ze hebben wel wat te eten op de boot, maar niet heel veel keuze.

Misschien kun je inderdaad de dag voor Vancouver gebruiken bij Yellowstone/ Grand Teton? Wij hadden afgelopen mei ook 3 dagen Yellowstone en 1 dag GTNP, maar bij Yellowstone hadden we nog lang niet het gevoel uitgekeken te zijn. Ik zou Vancouver voor een andere keer bewaren.

Mocht je foto's of meer info willen, deze kun je vinden op onze weblog (zie link onderaan!).
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

monster schreef:Tip om te overnachten: Crest Trail Lodge in Packwood, leuk maar eenvoudig, goede prijs.
Ja, goede tip, daar hebben wij ook overnacht! (Ik moest het wel even checken in ons reisverslag want ik was de naam vergeten, maar het was inderdaad de Crest Trail Lodge :wink: )

Marianne
alfie
Amerika-ontdekker

Bericht door alfie »

Het lijkt een beetje op onze route van afgelopen zomer. Wij hebben een heel klein beetje meer gezien, nl. glacier NP en Portland. Daar hebben we vier weken over gedaan en nog heb ik het idee heel veel in de auto gezeten te hebben. Vergis je niet in de afstand Seattle - Yellowstone. Het is echt twee volle dagen rijden en dan heb je alleen maar in de auto gezeten. Misschien moet je Vancouver schrappen. Het kost je namelijk heel wat uren om de grens over te steken. Daarnaast vond ik Seattle veel leuker maar goed, dat kan aan mij liggen natuurlijk.
Afbeelding
Roeffi
Amerika-ontdekker

Bericht door Roeffi »

Hallo, bedankt voor de snelle reacties zeg... Heel handig. We hebben dit weekeinde meteen eens kunnen over nadenken over jullie adviezen.

1. Olympic NP
We overwegen om hier mss een dag extra door te brengen. Is 2 halve dagen echt te weinig om een goede indruk van het park te krijgen? Ik dacht om vanuit het zuiden de 1ste halve dag Rialto Beach & het Hoh Rainforest te doen om dan de 2de halve dag het noordelijk deel van het park te doen rond Crescent Lake. Wat missen we dan?

2. Vancouver
We laten Vancouver echt niet graag links liggen. Dit gaat bij alles wat je erover leest toch door voor één van de mooiste steden ter wereld. En of we in de toekomst nog naar Canada reizen is natuurlijk geen zekerheid. Maar hoeveel tijd kost het dan om de grens over te steken? Jullie schrikken me wel wat af. Is er een tragere (I-5) en een snellere (us-539) route? Of misschien langs het water?

3. Mount St-Helens/Rainier
Net omwille van de bewolking die daar zo vaak hangt, hebben we hier geen 2 dagen op ingezet. We willen eigenlijk vooral Mount St-Helens bekijken. Dat vulkaanlandschap lijkt me heel bijzonder. Mount Rainier zien we dan meer als een eventuele panoramische tussenstop laat op de middag richting Seattle. Temeer omdat we dan al in Olympic, Yellowstone en GT geweest zijn. Of doe ik Rainier hier veel te kort mee? Wat denken jullie?

Hopelijk krijg ik weer net zo nuttige adviezen...
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

1. Twee halve dagen is echt te weinig voor Olympic. Ik spreek uit ervaring en maakte dezelfde fout.
2. Er zijn ontelbare "mooiste steden ter wereld" Maar als je Vancouver in je reis wilt opnemen dan moet je dat uiteraard doen. Ik ben van de USA naar Canada (niet naar Vancouver) gereden, dat ging goed.De terugweg was echter een geheel ander verhaal.
3. Dat zou ik zeker doen, Mount St. Helens bekijken en Mount Rainier van een afstand (ook erg indrukwekkend) als je in tijdnood bent.
Yeehaw.
Roeffi
Amerika-ontdekker

Bericht door Roeffi »

Ok, bedankt Yeehaw. Dan voegen we allicht een extra dag toe om door te brengen in Olympic NP.

Zijn er nog mensen die ervaring hebben met de grensovergang USA-Canada en omgekeerd in het NW? Hoe (traag) ging dat dan?
Lexicon
Amerikafan

Bericht door Lexicon »

Roeffi schreef:1. vliegen naar Seattle
2. naar Forks + Olympic NP
3. Olympic NP + naar Anacortes
4. whale watchen + naar Vancouver
Over dit stukje. Dit ga je echt niet redden. Het is al zeker een halve dag (ik denk zelfs nog veel langer) rijden naar Olympic om al bij Port Angeles te komen. En dan ben je nog niet eens in de natuur (of zeg maar het park zelf) aangekomen. Van Olympic naar Anacortes ben je ook zeker een halve dag bezig. En het whalewatchen dat duurt ook 5 of 6 uur (of er moet een maatschappij zijn die een hele korte tour aan kan bieden).

Je kunt Olympic dan beter helemaal overslaan, of het whalewatchen weglaten. (maar dan nog heb je 1 dag extra nodig bij Olympic). Wij hebben 3 dagen olympic gedaan en echt niet hele dagen gewandeld. Het zuidelijke stuk hebben we evengoed moeten overslaang wegens tijdgebrek.
Lexicon
Amerikafan

Bericht door Lexicon »

Ohja, de grensovergang naar Canada vanuit de US was een verademing met de customs op het vliegveld :D
Wij hebben express een kleine overgang gekozen (Sumas). Ze vroegen of we alcohol hadden (ja, 3 flesjes bier) en fruit (nee, want dat mag niet). Daarna moesten we even mee naar binnen. We kregen een stempel in ons paspoort, de vraag wat we hier kwamen doen (op vakantie!). En vervolgens was het: Have a nice trip!

Op de terugweg gingen we via Glacier NP. Dat was: paspoort bekijken en
Have a nice trip!
Roeffi
Amerika-ontdekker

Bericht door Roeffi »

Toch een geruststelling wat de grensovergang betreft. Ik heb geen zin om hier uren mee te gaan verliezen. Al kan het natuurlijk altijd... :(

Over die eerste dagen. Ik had het als volgt bekeken:
volgens mapquest is Seatac Airport - Olympia - Forks zo'n 206 mls & 4 uur rijden. Door de jetlag zullen we, net als vorig jaar, rond 6u 's ochtends al onderweg zijn dus komen we rond 10u bij het zuiden van het park. We hebben dan toch een halve dag voor we het rond 15u moe worden en een motel opzoeken?
Vervolgens voegen we (allicht) een dag toe om in het park door te brengen en eindigen we die dag in Port Angeles om te overnachten. Vanuit Port Angeles is het volgens Mapquest 87 mls & 3,5 uur (incl 1 uur ferry geteld) tot Anacortes.

Ik weet dat het een goed gevuld programma is, maar het leek me haalbaar en voldoende voor Olympic.
Denk jij daar vanuit je ervaring anders over? Hoe zag jullie programma bij Olympic eruit dan?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Helaas is de ene jetlag de andere niet -lol-
En wat grensovergangen betreft, het heeft ons wel eens 45 minuten gekost omdat de ambtenaar in een slechte bui was. Natuurlijk een goed idee om een kleinere grensovergang te nemen maar dat kost dan weer extra reistijd.
Het je er al eens over gedacht om Victoria vanaf Port Angeles met de ferry te bezoeken. Geen auto nodig (lekker in PA laten staan) en Victoria op Vancouver Island is ook een prachtige stad ...en in Canada.
Yeehaw.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Roeffi schreef:Toch een geruststelling wat de grensovergang betreft. Ik heb geen zin om hier uren mee te gaan verliezen. Al kan het natuurlijk altijd... :(

Over die eerste dagen. Ik had het als volgt bekeken:
volgens mapquest is Seatac Airport - Olympia - Forks zo'n 206 mls & 4 uur rijden. Door de jetlag zullen we, net als vorig jaar, rond 6u 's ochtends al onderweg zijn dus komen we rond 10u bij het zuiden van het park. We hebben dan toch een halve dag voor we het rond 15u moe worden en een motel opzoeken?
Vervolgens voegen we (allicht) een dag toe om in het park door te brengen en eindigen we die dag in Port Angeles om te overnachten. Vanuit Port Angeles is het volgens Mapquest 87 mls & 3,5 uur (incl 1 uur ferry geteld) tot Anacortes.

Ik weet dat het een goed gevuld programma is, maar het leek me haalbaar en voldoende voor Olympic.
Denk jij daar vanuit je ervaring anders over? Hoe zag jullie programma bij Olympic eruit dan?
Bekijk ons weblog eens van afgelopen september, wij hebben ook best veel gedaan in niet zo veel tijd, het is maar net waar je voor kiest.
Wij zaten o.a. in hetzelfde gebied.
Een van de hoogtpunten in onze reis was Cape Flattery, slaan jullie die over?
Roeffi
Amerika-ontdekker

Bericht door Roeffi »

Ik heb net even in je weblog de passage over Olympic gelezen. Geweldig verhaal met je camper die bijna een amfibievoertuig werd :lol:

Jullie hebben inderdaad nog al wat gezien op korte tijd. Aan Cape Flattery hebben we idd ook gedacht, maar ik vroeg me tot nu nog af of het echt de moeite en tijd van de rit (toch 1,5 uur en 50 mls enkele rit vanuit Forks) waard was. Maar volgens jou wel dus... We zullen er zeker aan denken.

Zijn jullie ook echt in het Olympic NP (Hoh Rainforest, Lake Crescent, Hurricane Ridge) en bij de beaches geweest? Dat is me niet helemaal duidelijk. Wat van park vonden jullie het leukst?
Bert&Hanny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Bert&Hanny »

Het lijkt me allemaal best haalbaar. Op de dag dat je vanaf Seattle start ben je al in 2 uurtjes bij Port Angeles en zou je Hurricane Ridge kunnen doen (hangt van weer af), Crescent Lake (een korte wandeling) en dan naar Forks om dan 's avonds naar Rialto Beach te gaan voor de zonsondergang (wel goed informeren hoe laat die is). Als je Hurricane Ridge niet doet dan zou je die middag ook wel naar het Hoh Rain Forest kunnen gaan.
De volgende dag dan Cape Flattery (of Hoh Rain Forest) en dan door naar Anacortes. Hoe dan ook, 1 van de drie hoogtepunten zal je in die anderhalve dag waarschijnlijk niet kunnen doen.
En Cape Flattery is echt een aanrader, ook bij regen. Zie ons reisverslag van 2005.

Hanny
Karinita
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Misschien heb je nog iets aan ons weblog. Wij zijn afgelopen zomer ook in het noordwesten geweest. Olympic N.P. vond ik één van de hoogtepunten van de reis. Cape Flattery ook niet overslaan! Ook de weg ernaartoe is erg mooi. Wij hadden helaas pech bij de grensovergang naar Canada. Het was erg druk en heeft ons uren gekost. Terug naar de USA hebben we via ferry's gedaan (via Galiano Island - Vancouver Island - Port Angeles) en dat ging prima. Overigens vond ik Mount Rainier N.P. veel mooier dan Mount St. Helens, maar dat kan ook zijn omdat we bij Mount Rainier stralend weer hadden en het bij Mount St. Helens wat bewolkt was. En Vancouver vonden we een mooie stad, maar Seattle heeft nog veel meer indruk gemaakt :wink:

Karin
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer