Wij hebben plannen om komende zomer een dag uit te trekken om te gaan whale watchen in het Noordwesten van de VS.
We hebben hier al een beetje ervaring mee omdat we dit vorig jaar ook al deden in Monterey CA. Dit was toen toch een beetje een tegenvaller omdat we met een vrij grote boot (zo'n 50 toeristen) eigenlijk best ver bij de whales uit de buurt bleven (nooit korter dan 200m). We zagen alleen nu en dan een rug en een enkele staart in de verte ondanks de tijd en het geld dat we hiervoor uittrokken

Is dit in het NW bij de orcas, bijvoorbeeld vanuit Anacortes, anders (kleinere boot, dichterbij,...)?
Ons oorspronkelijke plan was eigenlijk om dit jaar met een zodiac te gaan whale watchen. Voor het avontuur en omdat ik denk dat je hiermee korter bij de dieren kan komen. Maar ik weet niet of dit zo is en of het met een zodiac mogelijk is vanop het Amerikaanse vasteland. Of ik vind het althans niet op internet. Een route langs Vancouver Island of de San Juan Islands past niet meteen in de route uit tijdsgebrek.
Wat zijn jullie ervaringen? Iemand een goede tip? Wat kan je me adviseren?