Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

whale watchen in het NW

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Roeffi
Amerika-ontdekker

whale watchen in het NW

Bericht door Roeffi »

Hoi,

Wij hebben plannen om komende zomer een dag uit te trekken om te gaan whale watchen in het Noordwesten van de VS.
We hebben hier al een beetje ervaring mee omdat we dit vorig jaar ook al deden in Monterey CA. Dit was toen toch een beetje een tegenvaller omdat we met een vrij grote boot (zo'n 50 toeristen) eigenlijk best ver bij de whales uit de buurt bleven (nooit korter dan 200m). We zagen alleen nu en dan een rug en een enkele staart in de verte ondanks de tijd en het geld dat we hiervoor uittrokken :(

Is dit in het NW bij de orcas, bijvoorbeeld vanuit Anacortes, anders (kleinere boot, dichterbij,...)?

Ons oorspronkelijke plan was eigenlijk om dit jaar met een zodiac te gaan whale watchen. Voor het avontuur en omdat ik denk dat je hiermee korter bij de dieren kan komen. Maar ik weet niet of dit zo is en of het met een zodiac mogelijk is vanop het Amerikaanse vasteland. Of ik vind het althans niet op internet. Een route langs Vancouver Island of de San Juan Islands past niet meteen in de route uit tijdsgebrek.

Wat zijn jullie ervaringen? Iemand een goede tip? Wat kan je me adviseren?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Roeffi,

Er is hier al regematig geschreven over whale watchen, dus misschien kun je via de zoekfunctie iets vinden.

Wij hebben het vorig jaar vanuit Port Townsend gedaan. Wel walvissen gezien, maar vanaf een behoorlijke afstand. Ik vond het een mooie tocht, maar het kost je veel tijd en geld en in ons geval was het resultaat wat teleurstellend.

Kijk eens in ons reisverslag 2006 (vanaf 18 juli), ook voor het bezoek aan Oympic NP.

Marianne
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

Wij zijn met Island Adventures vanuit Anacortes gaan whalewatchen. Met de grootte van de boot viel het erg mee vonden wij:
.jpg]Afbeelding
[URL=http://g.imageshack.us/g.php?h=523&i=us ... 23.imagesh

Het is de achterste boot; wij hebben ondanks het wat slechte weer, de walvissen best van dichtbij gezien langs de boot ( ik was alleen te laat met foto's nemen) Het regende bij ons stevig door en we hadden ook best wat golven, dus moeilijk om foto's te nemen en dan ook te zorgen dat de camera droog blijft....:
Afbeelding
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer