Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Route juli 2008 USA NW / Canada - Tips gevraagd

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Davy
Amerika-ontdekker

Route juli 2008 USA NW / Canada - Tips gevraagd

Bericht door Davy »

Hallo!

Mijn vrouw en ik zijn onze 2e USA / Canada reis ondertussen ook in mekaar aan het puzzelen na de prachtige Zuidwest-ervaring van 2 jaar geleden :-). We zouden zo snel mogelijk tickets willen boeken omdat de prijzen nu nog min of meer aanvaardbaar zijn, dus hierbij onze route:

DAG 1: Brussel -> Jackson Hole
DAG 2: Grand Teton NP
DAG 3: Grand Teton NP
DAG 4: Grand Teton NP/Yellowstone NP
DAG 5: Yellowstone NP
DAG 6: Yellowstone NP
DAG 7: Yellowstone NP
DAG 8: Montana (tips?)
DAG 9: Montana (tips?)
DAG 10: Glacier NP
DAG 11: Glacier NP
DAG 12: Glacier NP -> Waterton Lakes NP
DAG 13: Waterton Lakes NP
DAG 14: Waterton Lakes NP -> Banff NP
DAG 15: Banff NP
DAG 16: Banff NP -> Jasper (Lake Louise + Athabasca Glacier)
DAG 17: Jasper NP
DAG 18: Jasper NP -> Wells Gray NP
DAG 19: Wells Gray NP -> Vancouver / Clearwater
DAG 20: Vancouver
DAG 21: Vancouver
DAG 22: Vancouver -> Seattle (met ferry)
DAG 23: Mt. Rainiers NP
DAG 24: Seattle
DAG 25: Seattle -> Brussel

Belangrijkste vragen:
- We zouden graag van de immense rust 2 dagen genieten in Montana. Het liefst in een homestay (op een farm of iets dergelijks bij de locals). Zijn er mensen die dit al gedaan hebben en goede adresjes weten?
- Waar overnachten we best in Montana zelf en wat bezoeken we het best?
- Is 2 dagen Vancouver te kort / te lang?
- Alle andere opmerkingen (hoogtepunten die we overgeslagen hebben bvb of te korte / lange verblijven) zijn welkom!
- Vooral de grove lijnen willen we nu graag vastleggen, details als welke weg waar volgen, daarvoor gaan we jullie later nog wel lastigvallen :-).

Bedankt!
Davy.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wat een heerlijk plan om een paar dagen in Montana te blijven, geweldig mooie staat. Misschien kan je op de site van de Montana Dude Ranches wat vinden?

Persoonlijk zou ik zeker een dag naar Vancouver Island gaan, dat vonden wij helemaal geweldig!
erwinl
Amerikafan
Contacteer:

Re: Route juli 2008 USA NW / Canada - Tips gevraagd

Bericht door erwinl »

Davy schreef:We zouden graag van de immense rust 2 dagen genieten in Montana. Het liefst in een homestay (op een farm of iets dergelijks bij de locals). Zijn er mensen die dit al gedaan hebben en goede adresjes weten?
We hebben in Missoula overnacht bij Blue Mountain B&B net buiten de stad en uitkijkend over bergen. De kamers zijn geweldig, vooral die in het huisje naast het huis van de eigenaren zelf. Voorzien van alle gemakken en de eigenaren zijn echt erg aardige lui. Kijk maar op ons reisverslag van 2006 op http://www.ingeborgenerwinopvakantie.nl en http://www.bluemountainbb.com.
Verslagen vanuit onze reizen op http://www.ingeborgenerwinopvakantie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
En volg me op Facebook voor near realtime verslag: http://www.facebook.com/ErwinLubbers" onclick="window.open(this.href);return false;
Davy
Amerika-ontdekker

Bericht door Davy »

Bedankt voor de informatie, de Blue Mountain B&B ziet er alleszins fantastisch uit! Ondertussen is er nog een vraagje bij me opgekomen: ik heb al gemaild naar Alamo voor drop-off kosten als je vertrekt vanuit Jackson Hole en je wagen achterlaat in Vancouver (nog geen reactie, ma bon). Is dit eigenlijk wel mogelijk, en zijn die kosten hoog (want op de website kan je dat niet berekenen).

Groetjes,
Davy.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Davy schreef:Bedankt voor de informatie, de Blue Mountain B&B ziet er alleszins fantastisch uit! Ondertussen is er nog een vraagje bij me opgekomen: ik heb al gemaild naar Alamo voor drop-off kosten als je vertrekt vanuit Jackson Hole en je wagen achterlaat in Vancouver (nog geen reactie, ma bon). Is dit eigenlijk wel mogelijk, en zijn die kosten hoog (want op de website kan je dat niet berekenen).

Groetjes,
Davy.
Ga er van uit dat je Vancouver Canada bedoeld.
Volgens mij is het niet mogelijk om een in Amerika gehuurde auto in Canada achter te laten.
Davy
Amerika-ontdekker

Bericht door Davy »

Idd Rob, heb dan maar net gebeld: Jackson Hole -> Seattle is mogelijk en kost 300 USD voor Drop-off kosten. Jackson Hole -> Vancouver is niet mogelijk. We waren even van plan om Seattle te laten vallen, te stoppen in Vancouver en New York op te nemen in stop-over met Delta. Dit plan zal dus niet doorgaan :? .
enthusiast
Amerikafan

Bericht door enthusiast »

Hoi,

Wij gaan in augustus/september deze route omgekeerd rijden. We beginnen in Seattle en eindigen in Jackson Hole. Wij gaan dit keer echter niet over Vancouver, maar via North Cascades en Glacier (BC) naar Banff. Wij hebben geboekt via http://www.vliegmetmemee.nl. Prijs viel ons reuze mee!

Vorig jaar zijn we in Jackson gestart en hebben we op Jackson airport onze auto gehuuurd. Wij waren positief verrast over het aanbod en de service daar. In tegenstelling tot Seattle, waar je het allemaal maar zelf uit moet zoeken!

Skanda
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

enthusiast schreef:In tegenstelling tot Seattle, waar je het allemaal maar zelf uit moet zoeken!

Skanda
Bij welke verhuurmaatschappij is dit? Ik wil dit jaar een auto afhalen in Seattle dus dit zal zeker meewegen bij de keuze.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Vancouver is een heerlijke stad.
Veel van de "normale" highlights kun je echter op 2 dagen zien. Uiteraard kun je er langer blijven maar ik denk dat je aan 2 dagen genoeg hebt.
Als je echter nog naar Grouse Mountain wilt gaan wordt het misschien krap maar aangezien je al fantastische dingen in de Rockies gaat zien, kun je Grouse Mountain weglaten.

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
enthusiast
Amerikafan

Bericht door enthusiast »

Aïda schreef:enthusiast wrote:
In tegenstelling tot Seattle, waar je het allemaal maar zelf uit moet zoeken!

Skanda

Bij welke verhuurmaatschappij is dit? Ik wil dit jaar een auto afhalen in Seattle dus dit zal zeker meewegen bij de keuze.
Bij Alamo. Maar volgens mij is het bij meerdere maatschappijen zo. Ze geven je een vak aan en dan moet je zelf een auto uitzoeken. In Seattle is het dan in een p-garage op een flinke loopafstand van de balie. Je bagagekar kun je vervolgens nergens kwijt. Toen wij in augustus daar waren hadden we alleen maar keuze uit de kleur van de auto. Verder waren het allemaal dezelfde auto's, haha. Het heeft ons overigens niet tegenhouden om ook dit jaar weer bij Alamo in Seattle te boeken. De pontiac die we hadden (een grijze, jaja!) was namelijk prima!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer