Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mount Rushmore de moeite waard?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Bilberg
Amerika-newbie

Mount Rushmore de moeite waard?

Bericht door Bilberg »

Nog een paar weken en dat is het zover. Dan start onze rondreis door Amerika. We starten in San Francisco, en eindigen in Vancouver Canada.
Hieronder zien jullie onze reisschema. We zijn echte stadsmensen, die het leuk vinden om te reizen en ook wat te genieten van de natuur. We zijn dus geen hikers, of echte natuur junkies, maar kunnen er wel van genieten. Absoluut natuur hoogtepunt was tijdens onze USA vakantie vorig jaar Monument Valley, vele malen mooier dan Grand Canyon (vonden wij). Wat we voor dit jaar nog moeten beslissen is wat we tussen Denver en Yellowstone gaan doen. We kunnen een behoorlijk reis maken naar Mount Rushmore, of het rustiger aandoen en overnachten in bijvoorbeeld Casper. Met andere woorden is Mnt Rushmore de moeite waard, en waar zou je dan het beste kunnen overnachten?
Tips zijn welkom.

9-6-2008 Amsterdam San Francisco
10-6-2008 San Francisco San Francisco (Alcatraz)
11-6-2008 San Francisco San Francisco
12-6-2008 San Francisco Visalia (Yosemite NP)
13-6-2008 Visalia Lone pine (Sequoia NP)
14-6-2008 Lone pine Las Vegas (Death Valley NP)
15-6-2008 Las Vegas Las Vegas
16-6-2008 Las Vegas Springdale (Valley of Fire SP, Zion NP)
17-6-2008 Springdale Torrey (Bryce NP)
18-6-2008 Torrey Moab (Goblin valley SP, Arches NP, Death Horse NP)
19-6-2008 Moab Denver
20-6-2008 Denver Denver
21-6-2008 Denver Casper of Rapid city
22-6-2008 Casper of Rapid city Cody
23-6-2008 Cody West Yellowstone (Yellowstone NP)
24-6-2008 West Yellowstone Spokane
25-6-2008 Spokane Seattle
26-6-2008 Seattle Seattle (bezoek Boeing fabriek)
27-6-2008 Seattle Seattle
28-6-2008 Seattle Vancouver
29-6-2008 Van Couver Vancouver
30-6-2008 Van Couver Vancouver
1-7-2008 Van Couver Vancouver (Whale Watching)
2-7-2008 Van Couver Amsterdam

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Bilberg op 10 mei 2008, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Re: Mount Rushmore de moeite waard?

Bericht door Harry »

Nou jongens, ik zou Mount Rushmore zeker overslaan en kiezen voor meer rust, alhoewel rust iets is wat ik me bij deze route niet voor kan stellen. :lol:
Ik zou nog veel meer overslaan en ongeveer de helft wegstrepen van alle plaatsen waar je naar toe wilt gaan, de meer ervaren routeplanners hier op het forum zullen jullie nog wel meer advies geven, maar voor deze route heb je eigenlijk minstens twee weken meer nodig.
Ook wij zijn geen wandelaars, maar om gewoon door Yellowstone heen te rijden zonder iets te zien is in mijn ogen gekkenwerk, hetzelfde geldt voor het geweldige Moab, ik vrees dat alles al vaststaat, maar anders zou ik hier nog eens heel goed over nadenken.
Ik kan me voorstellen dat je de Grand Canyon tegen vond vallen, als jullie vorige Amerikareis ook op deze manier gedaan is, ben je overal geweest, maar heb je niets gezien, na deze reis kan een uitspraak van jullie wel eens zijn: "Yellowstone is eigenlijk niets meer dan de Veluwe, maar dan tien keer zo groot".

Ik hoop dat ik niet te negatief overkom, maar dit is mijn eerlijke oordeel over deze route.

Harry
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ook mijn ogen rollen uit mijn kassen bij dit schema eerlijk gezegd. Ook wij zijn geen hikers, maar een plek als Moab bijvoorbeeld krijgt bij ons altijd al drie nachten, alleen al omdat je er heerlijk kan toeren met de auto en zelfs met een Jeep kan trailrijden.

Van San Francisco naar Visalia via Yosemite?? Je gaat niks zien van Yosemite en je kan ook niet doorsteken van Visalia naar Lone Pine, er ligt geen uitgang ten westen van Sequoia NP. Je moet of onderlangs via Bakersfield of via de Tioga Pass aan de oostkant Yosemite uit.

Eén dag Yellowstone? Eh ...

Sorry, maar dit schema is vliegend amper te doen!
Bilberg
Amerika-newbie

Bericht door Bilberg »

Harry bedankt voor je eerlijke reactie en advies.

We beseffen ons dat het een druk programma is.
We hebben enorm getwijfeld of we Denver moesten aandoen. Dat kost ons relatief veel tijd en extra kilometers. Dan hadden we meer tijd rond Moab
en Yellowstone gehad. Maar zoals ik al zei, we zijn stadsmensen, houden van uitgaan ed.. Zonder Denver zou het betekenen dat we na Las Vegas pas in Seattle weer een fatsoenlijke stad tegenkomen. We kunnen Denver nog skippen? Is dat een wijs besluit? of is Denver de moeite waard.

haha.. we zullen Yelowstone niet gaan vergelijken met onze Veluwe..
Bilberg
Amerika-newbie

Bericht door Bilberg »

nieuwenoord schreef:Ook mijn ogen rollen uit mijn kassen bij dit schema eerlijk gezegd. Ook wij zijn geen hikers, maar een plek als Moab bijvoorbeeld krijgt bij ons altijd al drie nachten, alleen al omdat je er heerlijk kan toeren met de auto en zelfs met een Jeep kan trailrijden.

Van San Francisco naar Visalia via Yosemite?? Je gaat niks zien van Yosemite en je kan ook niet doorsteken van Visalia naar Lone Pine, er ligt geen uitgang ten westen van Sequoia NP. Je moet of onderlangs via Bakersfield of via de Tioga Pass aan de oostkant Yosemite uit.

Eén dag Yellowstone? Eh ...

Sorry, maar dit schema is vliegend amper te doen!

Beste Nieuwenoord, bedankt voor je reactie. De eeste deel van de route (tot aan Las Vegas) ligt redelijk vast. En we weten dat we onderlangs moeten. Maar dan niet over de interstate maar via road 178 langs Lake Isabella. Na Vegas valt er nog wel wat te schuiven. Dat we weinig tijd hebben voor Yosemite en Sequoia is een feit, maar ik denk dat we meer zullen genieten van parken zoals Bryce en Arches. We denken er serieus over om Denver te skippen.. zodat we meer "lucht" hebben rond Moab en Yellowstone.... het blijft een puzzel, zo'n reis samenstellen.. maar wel een hele leuke. En jullie adviezen helpen enorm. thx.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Bilberg schreef: 12-6-2008 San Francisco Visalia (Yosemite NP)
13-6-2008 Visalia Lone pine (Sequoia NP)
Zoals Monique al zegt zie je onderweg van SF naar Visalia eigenlijk niets van Yosemite. Je kunt de vallei inrijden, maar tijd voor en wandeling of de uitzichten bij glacier Point is er niet. Jullie zijn er in een prachtige periode als de watervallen op hun hoogtepunt zijn; je zou toch op z'n minst de korte wandeling naar de Lower Falls moeten doen. En natuurlijk naar de Vernal Fall. Of skip het helemaal, want de volgende dag heb je weer een lange dag.
Visalia ligt ook niet handig als je op weg naar Lone Pine via Sequoia wilt; je kunt dan beter overnachten in Fresno.

Een alternatief is:
12-6-2008 San Francisco Yosemite/Lee Vining (Yosemite NP)
13-6-2008 Yosemite/Lee Vining Lone pine

of:
12-6-2008 San Francisco Sequoia NP (in het park overnachten)
13-6-2008 Sequoia NP Lone pine

Bilberg schreef: 19-6-2008 Moab Denver
20-6-2008 Denver Denver
21-6-2008 Denver Casper of Rapid city
22-6-2008 Casper of Rapid city Cody
Ook hier kan ik alleen maar aansluiten bij wat hierboven is gezegd; Mount Rushmore (en ook Crazy Horse, Badlands, Custer SP etc) is de moeite waard, maar niet zo; van Denver naar Rapid City is een dag rijden en van Rapid City naar Cody ook, en het zijn niet de meest opwindende ritten. Sla Denver over, neem extra tijd voor Moab en rijd via Salt Lake City (toch nog een stad) en Grand Teton naar Yellowstone.
Bilberg schreef:23-6-2008 Cody West Yellowstone (Yellowstone NP)
24-6-2008 West Yellowstone Spokane
Van Yellowstone zie je helemaal niets op deze manier.

Marianne
Bilberg
Amerika-newbie

Bericht door Bilberg »

Hoi Marianne,

Bedankt voor je reactie. We hebben onze trip aangepast.
We slaan Visalia en daarmee Sequoia over zodat we meer tijd hebben voor Yosimite.
We overnachten in het plaatsje Groveland CA, vlakbij Yosimite en gaan via de Tioga road naar Lone Pine.

Ondanks de adviezen hebben we besloten om Denver in onze route te behouden. Dat voelde toch beter.

Robert
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Okay, voor Yosemite heb je het schema dus al aangepast.
Dan zou ik dit ook nog doen:
- 19/6 nog in Moab blijven.
- Na Moab de snelste route naar Yellowstone (geen Denver).
- naast West Yellowstone ook nog een nacht in Gardiner blijven. Sowieso meer tijd nemen voor Yellowstone.
Johan
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer