Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

help het noordwesten??

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
ess
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

help het noordwesten??

Bericht door ess »

Hallo Allemaal,
Wij zijn nu al een paar keer in het westen van Amerika geweest maar wel willen nu wat verder omhoog.
Eerst was het plan voor volgend jaar Grand Circle te bezoeken, maar Bas wil heel graag naar het Noordwesten...
Het plan is (pas voor 2009) om naar Seatlle te vliegen en vanaf Las Vegas naar huis.
Nou weet ik helemaal niks van die kant en das best even wennen.....
We zijn wel een keer naar Yellowstone geweest, maar zijn toen heen en weer vanuit Arches NP gereden, (wel daar 2 dagen geweest)
Mijn eerste vragen??
Wij willen eind mei begin Juni weg gaan.... hoe is het weer daar?
Welke parken daar in de buurt te bezoeken.... Uiteraard Yellowstone?
En Seatlle, hoe lang daar blijven?
Is het de moeite om evt Canada in te rijden?, zo ja waar naar toe?
Zoals ik al schreef ik weet bijna niks van die kant!
Hoop dat jullie me kunnen helpen,
Groetjes ess
Laatst gewijzigd door ess op 24 jun 2008, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: help het noorwesten??

Bericht door Annie »

Lees ons reisverslag 2006, wij hebben toen ook het noordwesten gedaan.
Red Wood, Olympic, Glasier, Yellostone, Grand Teton.
Alleen wij zijn gestart in San Fransisco.

Annie
Lola
Amerika-ontdekker

Bericht door Lola »

Seattle is zeker een leuke stad om een paar dagen te blijven. Vanaf daar rijd je vrij snel (2-3 uur denk ik) naar Vancouver, wat samen met Vancouver island natuurlijk een mooie Canada-aanvulling op je reis zou zijn.
Libertad o la Muerte!
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Wij gaan over 9 dagen die kant op, en ja kan natuurlijk altijd "meereizen" met onze weblog om wat ideeën op te doen.
Er zijn er volgens mij heel veel in het noord-westen geweest dit jaar (of moeten nog gaan)
Wij beginnen in Denver en gaan dan noordelijk en nemen de volgende parken mee:
Black hills en Badlands in South-Dakota
Bighorn Canyon in Wyoming
Yellowstone
Grand Teton
Ook gaan we nog een paar dagen in de buurt van Cody op een paardenranch staan (misschien ook wel wat voor jou :D )
Daarna zakken we weer zuidelijk af via Utah naar Californië.
Rebekka1977
Amerikafan

Bericht door Rebekka1977 »

Hoi,

Wij gaan op 18 september richting Seattle en vliegen ook terug van Las Vegas. Ik weet natuurlijk niet hoelang jullie gaan, wij gaan 3,5 weken. Wij hebben wel een aantal (3 of 4) flinke rijdagen ingepland, maar dat vinden we niet erg.

Wij gaan vanaf de luchthaven Seattle (wij komen rond 14.00uur aan) meteen richting het plaatsje Olympia, waar we de eerste overnachting hebben. Dit doen we omdat we zeker op dag 2 vroeg uit de veren zijn vanwege de jetlag en dan nog een flink stuk kunnen en willen rijden. Vanuit Olympia gaan we voor 2 dagen naar Olympic NP, dan 2 dagen Seattle, dan via North Cascades NP naar een nog onbekende bestemming (ligt helemaal aan het weer ed en hoeveel tijd in Cascades te besteden is). Dan gaan we daarna naar Glacier NP (1 overnachting in Apgar, 1 overnachting in East Glacier, dus 1 volle dag voor Glacier NP, is iets te kort denk ik, maargoed we moesten keuzes maken en we weten niet of de Going to the Sun Road open is) en vanuit East Glacier 1 lange rijdag richting RedLogde om de volgende dag via de Beartooth Pass (oke het is iets om, maar het lijkt ons erg mooi de Beartooth Pass) naar Yellowstone te gaan, daar hebben we bijna 3 dagen. Dan nog 1 volle dag voor Grand Teton en dan volgt er weer een lange rijdag richting Moab of hoever we komen (wss nog een overnachting tussen Jackson en Moab). Het laatste stuk hebben nog niet helemaal ingevuld, omdat het eraan ligt of we permits voor de Wave krijgen. Maar iig staat Grand Canyon North Rim ook op het programma. Vorig jaar hebben wij Arches, Canyonlands, Bryce, Zion ed. al gehad, dus dat hoeft niet meer. Wij eindigen onze reis met 3 relaxte nachten in Las Vegas.

Dus de parken op een rijtje:
Olympic NP
North Cascasdes NP
Glacier NP
Yellowstone NP
Grand Teton NP
Grand Canyon North Rim

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Succes met je planning in ieder geval!

Groetjes
Rebekka
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: help het noordwesten??

Bericht door Old Faithful »

Hi,

Wij vertrekken over twee weken ook van Seattle naar Las Vegas. De nadruk ligt bij ons op de National Parks: Mount Rainier-Glacier-Yellowstone-Grand Teton-Moab-Bryce en Zion.
Heb je er over gedacht om rond die tijd in Las Vegas te beginnen en in Seattle te eindigen?

Alvast veel plezier gewenst.
Groet,

Old Faithful
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

ess schreef:Hallo Allemaal,

Wij willen eind mei begin Juni weg gaan.... hoe is het weer daar?
De echte droge zomer begint pas na 15 Juni.
Als je hier in eind mei komt , kan je nog veel regen verwachten.
haroldenbianca
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door haroldenbianca »

Hoi Esther,

Zoals je weet zijn harold en ik vorig jaar ook naar het NW geweest.
Wij zijn ook begonnen in Seatlle en geeindigd in Las Vegas.
Wij vonden het " uitstapje" naar Canada helemaal geweldig.
Vooral de Icefield parkway is helemaal geweldig om te rijden en de NP Banff en Jasper waren het einde.(Veel beren)
Dus Ja.. ik raad je aan om de gok te wagen en naar Canada te rijden.
Hier krijg je geen spijt van.
Vind het te gek dat jullie weer gaan kunnen we weer lekker met jullie meegenieten.
Succes met de verdere planning.
Misschien heb je wat aan ons reisverslag.

http://members.home.nl/haroldenbianca

Groetjes Bianca
http://www.haroldenbianca.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslagen USA2004 / USA & Canada2007 / USA2010
monster
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door monster »

En mocht je nou niks meer te lezen hebben :wink: , wij zijn vorig jaar ook in Seattle begonnen en geeindigd in SFO. Misschien heb je nog iets aan onze blog?
Ik vond Settle leuk voor een dag of 2, toen doorgereden naar Mt. Rainier ( heel mooi park, alleen toen wij aankwamen , eind mei, lag er in de hoger gelegen delen nog veel sneeuw --> hierdoor nog niet het hele park bereikbaar).
Daarna zijn wij richting Glacier gerden, ook een supermooi park, maar de Going to the Sun road was nog gesloten vanaf Avalanche.
Toen via Missoula naar Yellowstone en Grand Teton....... Heel mooi hoor het Noord westen!
Bij ons verslag staan ook eventueel wat foto's, veel leesplezier!
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
ess
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ess »

Super bedankt voor jullie reacties allemaal.
Hier kan ik voorlopig wel wat mee, heb al een aantal stukjes van wat reis verslagen gelezen en word er helemaal blij van...
Bedankt,
Groetjes ess
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

Wij gaan 1 september die kant op, dus dan heb je inmiddels de rest wel gelezen :wink: en kan je wellicht ons weblog volgen. Wij blijven echter meer aan de westkant. Start in SF, door het binnenland omhoog tot aan Mount Rainier en langs de kust weer terug naar SF.

Maar als je de kans hebt dan zal ik zeker Canada meenemen in je route, zijn er twee keer geweest en het is er geweldig! Ook Seattle is een bezoek absoluut waard.

Veel succes en plezier met plannen.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
Raquel
Amerika-ontdekker

Bericht door Raquel »

Hoi Esther,

wij gaan 30 augustus ook voor 3,5 week naar het Noordwesten! Onze route is als volgt:

Seattle (2 nachten)
Vancouver Island (3 nachten)
Mount Rainier (1 nacht)
Olympic National Park (2 nachten)
Mount St Helen (1 nacht)
Newport (kust)
Redwood National Park (1 nacht)
Lassen Volcanic National Park (2 nachten)
Lake Tahoe (1 nacht)
Yosemite (3 nachten)
Sequoia National Park (1 nacht)
San Simeon (1 nacht)
San Francisco (3 nachten)

Hopelijk heb ik na onze vakantie ook snel het reisverslag klaar. Onze route staat op www.raquel.reislogger.nl. Ook de route van vorig jaar staat erop en ik ben zo langzamerhand het reisverslag van vorig jaar aan het maken.

Veel succes met bedenken!

Groetjes, Raquel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route Raquel!
Lijkt veel op onze reis in 2006.

Ess, mocht je zin hebben in nog een reisverslag: zie die van ons van 2006.

Marianne
Raquel
Amerika-ontdekker

Bericht door Raquel »

Hoi Marianne,

jullie verslag heb ik zeker gelezen! Ik heb er veel hulp aan gehad met het samenstellen van de route! Vorig jaar ook trouwens.

En jullie reis van dit jaar staat ook weer in mijn favorieten! :D

Jullie gaan bijna he?

Groetjes Raquel
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Ook wij zijn van Seattle naar Las Vegas gereden (en toen nog door naar Denver) - in september (2005).
Mooie route, veel afwisseling. :dance: Wij hebben er toen voor gekozen om Canada niet te doen om genoeg tijd op andere plekken te kunnen doorbrengen. Mocht je dat echt willen dan zou ik niet helemaal naar Las Vegas rijden, maar ook in het noorden blijven.
De tip om andersom de route te rijden lijkt mij een hele goede; de kans op sneeuw neemt dan steeds meer af.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Raquel schreef:Hoi Marianne,

jullie verslag heb ik zeker gelezen! Ik heb er veel hulp aan gehad met het samenstellen van de route! Vorig jaar ook trouwens.

En jullie reis van dit jaar staat ook weer in mijn favorieten! :D

Jullie gaan bijna he?

Groetjes Raquel
Leuk om te horen, en ja, we gaan al bijna, nog twee weken! Het gaat heel snel opeens.
Ik heb voor het verslag een nieuw blog aangemaakt, moet ik ook nog even doorgeven voor het "op een rijtje naar Amerika" topic bedenk ik mij nu.
De planning staat hier en het verslag komt hier.

Marianne
ess
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ess »

*paula58
Ik ga zeker jullie web-log volgen!! Ook heb ik al even via jullie web-site naar de ranch bij Cody gegeken dat ziet er goed uit. Slapen jullie in zo'n huisje?

*oldfaithfull
Ik heb er ook aangedacht om hem andersom te gaan ijden, maar wij reizen de laatste week samen met mijn oom en tante, en hebben in Page afgesproken.

*marcuscj
Ik heb het aleen week op kunnen schuiven en we willen nu 31 mei weg, en nu maar hopen dat het droog is!!!

*haroldenbianca
Ik ga zeker jullie reisversalg van vorig jaar nog een keer bestuderen. En natuurlijk gaan we weer een web-log bijhouden.
Onze Amerika Site
Blog tijdens onze reizen
Facebook
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

ess schreef:*paula58
Ik ga zeker jullie web-log volgen!! Ook heb ik al even via jullie web-site naar de ranch bij Cody gegeken dat ziet er goed uit. Slapen jullie in zo'n huisje?
Wij hebben twee ranches vlak achter elkaar, maar de "echte" paardenranch is de Bill Cody Ranch, op verzoek van Lisa die heel graag eens op een ranch wilde overnachten en gaan paardrijden.
Je kan hier ritten maken van 2 uur tot een hele dag compleet met cookouts, kampvuur etc.
Dat was nog een hele uitzoekerij want bij de meeste ranches moet je een week boeken maar hier kon het gelukkig per 2 dagen.
Bij allebei de ranches slapen we in een lodge, ziet er echt wel goed uit en zijn natuurlijk zeer benieuwd, vooral omdat Jos en ik allebei al de dood zijn voor paarden :? maar hebben Lisa beloofd het echt te gaan proberen. :roll:
ess
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ess »

paula58 schreef:
ess schreef:*paula58
Wij hebben twee ranches vlak achter elkaar, maar de "echte" paardenranch is de Bill Cody Ranch, op verzoek van Lisa die heel graag eens op een ranch wilde overnachten en gaan paardrijden.
Je kan hier ritten maken van 2 uur tot een hele dag compleet met cookouts, kampvuur etc.
Dat was nog een hele uitzoekerij want bij de meeste ranches moet je een week boeken maar hier kon het gelukkig per 2 dagen.
Bij allebei de ranches slapen we in een lodge, ziet er echt wel goed uit en zijn natuurlijk zeer benieuwd, vooral omdat Jos en ik allebei al de dood zijn voor paarden :? maar hebben Lisa beloofd het echt te gaan proberen. :roll:
Klinkt geweldig!!
Je hoeft voor die paarden denk ik echt niet bang te zijn!! meestal zijn ze zo mak gemaakt.
Ik denk niet dat ik Bas nog op een paard krijg, het is me vorig jaar wel gelukt.... Ik heb hem al gezegd dat ik hem wel een paar lesjes wil geven zodat we een keer een hele dag kunnen gaan rijden, maar dat doet hij niet..... Hij is ook best bang voor paarden en het helpt niet altijd dat die van mij niet zo braaf is naar andere.... :blink:
Onze Amerika Site
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer