dank alvast!!

Niet doen, op het forum hebben we er allemaal wat aannoah241 schreef:Fijn dat je zo snel antwoord!! Zou ik ke nog meer dingen mogen vragen hierover, en is dat misschien handig per email te doen??bedankt!!
Vliegen op Montana is een beetje ingewikkeld, ze hebben er geen internationale luchthaven. Vorige keer vlogen wij op Butte in Montana, maar dat was een hele reis, van Amsterdam naar New york, overstappen in 1.5 uur dus dat ging wel vlot, toen 5 uur vliegen naar Salt Lake City, daar 5 uur (!) wachten op de volgende vlucht naar Butte. Dat was ongeveer 1,5 uur. Dit alles met Delta Airlines. Nou dan ben je wel ff heel erg bekaf hoor.. Nu doen we het anders, we vliegen nonstop naar Calgary in Canada, met Martinair, zo'n 8,5 uur vliegen, huren daar een camper en rijden naar de grens van Amerika (als je dat snel wilt is dat in ongeveer 2,5 uur te doen naar Montana.) Wij gaan via het mooie gedeelte van Alberta en British Colombia naar de grens van Idaho, dus daar trekken we 2 dagen voor uit.noah241 schreef:Ja das waar.
Vraagje: hoe kunnen we het beste gaan, georganiseerd op op eigen houtje, en hoe boek je dat allemaal (hotels of zo) we gaan dus niet met een caravan/camper of tent. Wat is het dichtbijzijnste vliegveld bv.? Is het zinvil om om rond te trekken met een huurauto? Lijkt me wel trouwens, en waar zou jij dan starten??
dank je, ik vind dit heel tof!!
Neem in dat geval wel je eigen slaapzakken mee want die zijn niet voorzien in de cabins, ook is er geen kookgelegenheid dus zal je uit eten moeten.Gypsygirl schreef: Als je met een huurauto gaat kun je evengoed leuk op KOA campgrounds overnachten in houten blokhutten(cabins)
Groetjes, Ingrid.
Wij hebben destijds toen we zo'n reis maakten slaapzakken en kussens gekocht bij de Walmart, kostten zo'n 15 dollar. Uit eten moet je zowiezo als je met een huurauto zonder tentje en kookspullen gaat. Alhoewel er bij de cabins ook BBQ roosters zijn en een picknicktafel!Rob schreef:Neem in dat geval wel je eigen slaapzakken mee want die zijn niet voorzien in de cabins, ook is er geen kookgelegenheid dus zal je uit eten moeten.Gypsygirl schreef: Als je met een huurauto gaat kun je evengoed leuk op KOA campgrounds overnachten in houten blokhutten(cabins)
Groetjes, Ingrid.
Gr.
Rob
noah241 schreef:Wat een goede tips allemaal!! Heb je een visum nodig voor Canada? Over hoeveel mile praten we als we inderdaad via Canada naar Montana gaan en/of Idaho?
Geen visum nodig, hetzelfde verhaal als USA.
Om te beginnen heb je een goede roadatlas USA/Canada nodig. Ik geloof dat de Rand MacNally slecht te krijgen is in Holland maar er is vast wel een andere.(goede boekwinkel) Dan kun je aan de hand van die map miles of km's gaan uitrekenen met: http://www.us.map24.com/
Voor de goede orde: ik heb geen camper en ook geen rijbewijsde vriendin waar ik mee reis wel. We zijn beiden rond de vijftig en slapen in een tentje is geen optie eigenlijk.... de genoemde blokhutten eerder nog.
Een camper is te huur voor 2 personen, best te doen hoor qua prijs in het voor-of naseizoen!
Nog een vraag, krijg je met beren van doen in Montana of lusten zij geen toeristen??
Ja met beren krijg je te doen maar over het algemeen zijn ze erg schuw. Je moet goed opletten met etenswaren en resten dat je die goed opbergt.
En wat is een KAO (KOA)camping, is hier een site van?
www.koa.com Hier vind je alle info..
Wat zijn sowiso goede sites over Montana en omstreken??
Ga ik even voor je opzoeken en post ik in het volgende bericht.
groetjes
Noah