Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ik wil naar Montana en wil graag tips

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
noah241
Amerika-ontdekker

Ik wil naar Montana en wil graag tips

Bericht door noah241 »

Vorig jaar heb ik de ''best of the West'' gedaan met Hawai erna, dat was top en ik ben inmiddels Amerika-verslaafd. Volgend jaar wil ik graag naar Monta en Wyoming, ik ken echter niemand die er geweest is. Hebben jullie tips over hoe te reizen en bezienswaardigheden??
dank alvast!! :P
I love U.S.A !!
Gast

Bericht door Gast »

Wij gaan dit jaar (volgende week) voor de derde keer naar Montana, onze absoluut favoriete staat! De ruimte is geweldig, Montana is 10x zo groot als Nederland en herbergt een kleine 900.000 inwoners. Geweldig he?
Vooral het westen is ontzettend mooi, met in het noordwesten het Glacier Park met haar Going to the Sun Road, de eerste keer dat we daar aankwamen was onze camper te lang en mochten we die route niet rijden, de tweede keer kwamen we enthousiast met een luxe huurauto aan, was er net een lawine geweest, weg afgesloten...en nu....we hebben een kleinere camper en we gaan het weer proberen!
De Rocky Mountains vinden wij op z'n mooist in Montana, met al haar bergmeren en wouden, ik kan wel uren vertellen maar je moet het echt zelf gaan bekijken! Ontzettend mooie dorpjes met vriendelijk gastvrije mensen, heel veel cowboys, horses, cattle, en indianenreservaten. De tijd heeft daar echt stilgestaan en je waant je echt in het 'Wilde Westen'
Wyoming, daar zijn we 1x geweest en gaan we nu ook weer bezoeken. Devil's Tower vonden we erg gaaf en Cody, Yellowstone ofcourse...Grand Teton NP, wat ik persoonlijk nog mooier vond dan Yellowstone, kortom ook echt de moeite waard! Reizen kun je het best doen met een camper, de campgrounds die wij hadden gevonden waren adembenemend mooi!
Groetjes,
Ingrid.
noah241
Amerika-ontdekker

geweldig dank je

Bericht door noah241 »

Fijn dat je zo snel antwoord!! Zou ik ke nog meer dingen mogen vragen hierover, en is dat misschien handig per email te doen??
bedankt!!
I love U.S.A !!
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: geweldig dank je

Bericht door Rob »

noah241 schreef:Fijn dat je zo snel antwoord!! Zou ik ke nog meer dingen mogen vragen hierover, en is dat misschien handig per email te doen??bedankt!!
Niet doen, op het forum hebben we er allemaal wat aan :wink:
Rob
noah241
Amerika-ontdekker

Bericht door noah241 »

Ja das waar.
Vraagje: hoe kunnen we het beste gaan, georganiseerd op op eigen houtje, en hoe boek je dat allemaal (hotels of zo) we gaan dus niet met een caravan/camper of tent. Wat is het dichtbijzijnste vliegveld bv.? Is het zinvil om om rond te trekken met een huurauto? Lijkt me wel trouwens, en waar zou jij dan starten??
dank je, ik vind dit heel tof!!
I love U.S.A !!
Gast

Bericht door Gast »

noah241 schreef:Ja das waar.
Vraagje: hoe kunnen we het beste gaan, georganiseerd op op eigen houtje, en hoe boek je dat allemaal (hotels of zo) we gaan dus niet met een caravan/camper of tent. Wat is het dichtbijzijnste vliegveld bv.? Is het zinvil om om rond te trekken met een huurauto? Lijkt me wel trouwens, en waar zou jij dan starten??
dank je, ik vind dit heel tof!!
Vliegen op Montana is een beetje ingewikkeld, ze hebben er geen internationale luchthaven. Vorige keer vlogen wij op Butte in Montana, maar dat was een hele reis, van Amsterdam naar New york, overstappen in 1.5 uur dus dat ging wel vlot, toen 5 uur vliegen naar Salt Lake City, daar 5 uur (!) wachten op de volgende vlucht naar Butte. Dat was ongeveer 1,5 uur. Dit alles met Delta Airlines. Nou dan ben je wel ff heel erg bekaf hoor.. Nu doen we het anders, we vliegen nonstop naar Calgary in Canada, met Martinair, zo'n 8,5 uur vliegen, huren daar een camper en rijden naar de grens van Amerika (als je dat snel wilt is dat in ongeveer 2,5 uur te doen naar Montana.) Wij gaan via het mooie gedeelte van Alberta en British Colombia naar de grens van Idaho, dus daar trekken we 2 dagen voor uit.
Tja of je georganiseerd wilt of niet, dat hangt af van je gevoel voor avontuur. Wij zijn echte avonturiers, willen absoluut niet georganiseerd, boeken alleen de vlucht en de huurauto/camper en zoeken het verder zelf uit. Nog nooit iets van te voren besproken, campgrounds of motels en ook nog nooit onze neus ergens gestoten. Er was altijd overal plaats, alleen een keer op Yellowstone, op de campground van Fishing Bridge was er nog maar 1 plaats over (net genoeg natuurlijk) maar dit was wel in juli, in het hoogseizoen.
De route maken we globaal thuis, met info van het internet. Rand Mc Nally roadatlas erbij en plaatsjes/parken op google opzoeken.
Als het ergens leuk is dan blijven we een dagje en anders karren we gewoon door elke dag. Het is geweldig om in dat gebied rond te trekken.
Als je met een huurauto gaat kun je evengoed leuk op KOA campgrounds overnachten in houten blokhutten(cabins)
Als je nog meer wilt weten, kom maar op!
Groetjes, Ingrid.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Gypsygirl schreef: Als je met een huurauto gaat kun je evengoed leuk op KOA campgrounds overnachten in houten blokhutten(cabins)

Groetjes, Ingrid.
Neem in dat geval wel je eigen slaapzakken mee want die zijn niet voorzien in de cabins, ook is er geen kookgelegenheid dus zal je uit eten moeten.
Misschien is vliegen op Seattle WA ook nog een optie en dan met de auto door Idaho.
Seattle naar Glacier Park is 637 mile.
Op de grens van Montana en Wyoming heb je ook nog Bighorn Canyon NRA een mooi park zo'n 50 mile boven Cody.
Gr.
Rob
Gast

Bericht door Gast »

Rob schreef:
Gypsygirl schreef: Als je met een huurauto gaat kun je evengoed leuk op KOA campgrounds overnachten in houten blokhutten(cabins)

Groetjes, Ingrid.
Neem in dat geval wel je eigen slaapzakken mee want die zijn niet voorzien in de cabins, ook is er geen kookgelegenheid dus zal je uit eten moeten.

Gr.
Rob
Wij hebben destijds toen we zo'n reis maakten slaapzakken en kussens gekocht bij de Walmart, kostten zo'n 15 dollar. Uit eten moet je zowiezo als je met een huurauto zonder tentje en kookspullen gaat. Alhoewel er bij de cabins ook BBQ roosters zijn en een picknicktafel!
noah241
Amerika-ontdekker

Bericht door noah241 »

Wat een goede tips allemaal!! Heb je een visum nodig voor Canada? Over hoeveel mile praten we als we inderdaad via Canada naar Montana gaan en/of Idaho?
Voor de goede orde: ik heb geen camper en ook geen rijbewijs :roll: de vriendin waar ik mee reis wel. We zijn beiden rond de vijftig en slapen in een tentje is geen optie eigenlijk.... de genoemde blokhutten eerder nog.
Nog een vraag, krijg je met beren van doen in Montana of lusten zij geen toeristen :D ??
En wat is een KAO camping, is hier een site van? Wat zijn sowiso goede sites over Montana en omstreken??
groetjes
Noah
I love U.S.A !!
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Nee net als Amerika geen visum nodig, je kan inderdaad lokaal ergens in Montana aankomen (wij doen dat de volgende keer) maar Canada zou ik niet doen (tenzij je daar ook heen gaat) Je hebt alleen maar oponthoud bij de grens en als je bv pech krijgt met je auto moet de vervanging uit Canada komen en kan lang moeten wachten (heb ik meegemaakt met mijn schoonouders)
Salt Lake City is ook een optie vandaaruit is het ongeveer 3.5 uur rijden naar Idaho en een uurtje langer naar Montana en dan zit je in West-Yellowstone. Op http://visitmt.com/ kan je een hoop vinden.
Beren zitten er zat in Montana maar ze je zal weinig met ze te maken krijgen. Ze lopen niet door de dorpen enzo. Alleen in de NP als je gaat kamperen is er een mogelijkheid dat ze bij je tent zitten.
KOA is Kampground OF America: http://www.koakampgrounds.com/
Gast

Bericht door Gast »

noah241 schreef:Wat een goede tips allemaal!! Heb je een visum nodig voor Canada? Over hoeveel mile praten we als we inderdaad via Canada naar Montana gaan en/of Idaho?
Geen visum nodig, hetzelfde verhaal als USA.
Om te beginnen heb je een goede roadatlas USA/Canada nodig. Ik geloof dat de Rand MacNally slecht te krijgen is in Holland maar er is vast wel een andere.(goede boekwinkel) Dan kun je aan de hand van die map miles of km's gaan uitrekenen met: http://www.us.map24.com/

Voor de goede orde: ik heb geen camper en ook geen rijbewijs :roll: de vriendin waar ik mee reis wel. We zijn beiden rond de vijftig en slapen in een tentje is geen optie eigenlijk.... de genoemde blokhutten eerder nog.
Een camper is te huur voor 2 personen, best te doen hoor qua prijs in het voor-of naseizoen!
Nog een vraag, krijg je met beren van doen in Montana of lusten zij geen toeristen :D ??
Ja met beren krijg je te doen maar over het algemeen zijn ze erg schuw. Je moet goed opletten met etenswaren en resten dat je die goed opbergt.
En wat is een KAO (KOA)camping, is hier een site van?
www.koa.com Hier vind je alle info..
Wat zijn sowiso goede sites over Montana en omstreken??
Ga ik even voor je opzoeken en post ik in het volgende bericht.
groetjes
Noah
Gast

Bericht door Gast »

Hier is er vast een van deze site.. http://www.allesamerika.com/montana.html

Mooie foto's : http://www.bigskyfishing.com/Photo-Gall ... allery.htm

Nog een : http://www.discoveringmontana.com/default.asp

Ook interessant : http://www.fs.fed.us/r1/lewisclark/

Glacier Park met de Going to the Sun Road : http://www.nps.gov/glac/whatsnew.htm

Nog een Lewis and Clark site over Montana: http://www.lewisandclark.state.mt.us/

Ook leuk, webcams in Wyoming e.o.: http://www.wyomingcompanion.com/wcvis_2.html

Zo, je hebt nu wel even wat te doen :lol:

Groetjes, Ingrid.
noah241
Amerika-ontdekker

Bericht door noah241 »

WOOOOOOOOOOOOOOOW ee wat veel!! Dank je, daar heb ik wel wat mee te doen ja!! In de loop van de week ga ik ze allemaal bekijken en laat ik je vinden wat ik er mogelijk uitgehaald heb...
dank!!
I love U.S.A !!
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Hoi noah241,

van de staat Montana heb ik eigenlijk alleen maar de plaats West Yellowstone bezocht, maar van de staat Wyoming heb ik iets meer gezien.
Zie voor een reisverslag daarover mijn web-log van 2004 (zie onderschrift) en dan de dagen 8 tot en met 17 en 23 en 24.

Groet, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gast

Bericht door Gast »

Ik wil ook nog even kwijt dat je het lekkerste van de hele wereld kunt eten in The Cattle Baron in BABB, (oost van het Glacierpark, op de weg naar Canada, in Montana) er staan ongeveer 10 "huizen" en een van buitenaf gezien lelijke eettent maar als je binnenkomt val je om van verbazing en als je dan ook nog je eten op je bord krijgt nou... dan gebeurd er wat met je!
De hele zaak wordt gerund door indianen trouwens. Babb is ook een soort van indianen dorpje.
Laatst gewijzigd door Gast op 13 jun 2005, 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
noah241
Amerika-ontdekker

Bericht door noah241 »

dank jullie wel Markro en Gypsygirl, ik ben hier blij mee en de komende dagen zoet :shock: ik laat jullie zsm mijn bevindingen weten, ik kijk erg uit naar het reisverslag en de foto's en de vele links! We hebben nog driekwart jaar te gaan voordat het zover is maar dan wil ik ook goed beslagen ten reis gaan!
I love U.S.A !!
noah241
Amerika-ontdekker

Bericht door noah241 »

dank jullie wel Markro en Gypsygirl, ik ben hier blij mee en de komende dagen zoet :shock: ik laat jullie zsm mijn bevindingen weten, ik kijk erg uit naar het reisverslag en de foto's en de vele links! We hebben nog driekwart jaar te gaan voordat het zover is maar dan wil ik ook goed beslagen ten reis gaan!
I love U.S.A !!
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Niet in Montana, maar net over de grens in North-Dakota: Painted Canyon. Ik vond dat echt heel mooi!!! Ik vond Montana trouwens uberhaupt een schitterend stukje aarde!
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
noah241
Amerika-ontdekker

Bericht door noah241 »

Ik hoor heel veel mensen zeggen dat dit de meest pure plek op aarde is!!
I love U.S.A !!
Gast

Bericht door Gast »

Nou daar ben ik het helemaal mee eens, maar dat snapte je ondertussen vast wel! :)
Bekijk alleen al de film The Horse Whisperer en je bent ogenblikkelijk verliefd op het landschap...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer