Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

plannen reis montana + ?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
amerifan
Amerika-newbie

plannen reis montana + ?

Bericht door amerifan »

Beste allemaal,
Wij (man, 3 kinderen met nu de leeftijd 8, 13 en 17) hebben al een aantal grote reizen gemaakt. De staten Californie, Nevada, Arizona, Wyoming, Utah, Colorado, South Dakota, Florida, Hawai en New York hebben wij bezocht met auto en rv. Aankomende zomer willen we dolgraag naar montana. Een accomodatie is al geboekt in St. Mary voor 9 juli om daar de American Native Days mee te maken, Glacier te bezoeken.
Tot nu toe in de planning: 7 juli vliegen ....?
9 - 15 juli St.Mary
15 juli rondreizen per auto montana
21 juli rondreizen omgeving aankomstbestemming
26 juli terug huis
Mijn probleem: Wat is een interessante rechtstreekse bestemming om op aan te vliegen? Vandaaruit meteen naar St.Mary, een paar dagen door Montana, maar de laatste dagen van de vakantie willen wij juist in de aanvliegplaats/omgeving ook nog leuke dingen doen. Is Mineapolis, Seattle interessant of zijn er nog andere rechtstreekse opties die wij nog niet hebben aangedaan.
Alvast bedankt
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: plannen reis montana + ?

Bericht door vana »

Hoi,

Welke accomodatie hebben jullie geboekt in St mary?
ik hoop niet dat jullie in het Red Eagle motel verblijven want daar hebben wij slechte ervaringen mee.

Marjon
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou naar Seattle vliegen. Het is een leuke stad en er is voldoende in de omgeving te doen. Je kunt naar Mt Rainier, Mt St Helens, Olympic NP, etc.
Misschien kun je wat tips halen uit ons 2006-verslag.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 21 nov 2008, 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
amerifan
Amerika-newbie

Bericht door amerifan »

Nee wij hebben dat hotel niet geboekt. Wij hebben zeer goede ervaringen met koa campings. In St.Mary is er toevallig een met geweldige kabins.
Seattle is zeker een optie. Enig idee hoelang vliegen, we moeten dan ook vandaaruit een binnenlandse vlucht richting St. Mary. Ik dacht persoonlijk om naar Great Falls te vliegen en daar een auto te huren.
GoGriz
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door GoGriz »

Wat bedoel je met een rechtstreekse vlucht? Vanuit Nederland kan je idd naar Seattle of Minneapolis vliegen. Als je daar een paar dagen wil verblijven en dan een aparte vlucht naar MT wil boeken ga je veel meer geld betalen dan die verbinding onmiddelijk te doen vanuit Minneapolis / Seattle / Denver / SLC. Als je bedoelt rond een plaats in Montana bij het vliegveld te verblijven in de buurt van Glacier NP dan is Kalispell / Whitefish geen slechte plaats. Van daaruit zijn mooie trips langs de Kootenai rivier of aan het Flathead Lake mogelijk, of er zijn waterslides bij Columbia falls enz. Of je kan een beetje verder naar Missoula rijden. Hier zijn ook prachtige wandelingen te doen, waterslides, mountainbike rides, rafting, fishing, rock climbing, .. we hebben hier ook het smoke jumpers center enz.

Great falls raad ik niet aan... je zit daar aan de 'vlakke' kant van Montana: veel wind en weinig bezienswaardigheden.
http://UtahBelg.blogspot.com: Blog van een Belg in Utah
http://amerikabelgen.com: Belgen in Amerika Forum
okkernoot
Amerika-ontdekker

Bericht door okkernoot »

Ik zou vliegen op Calgary en vertrekken uit Vancouver. Dan kan je ofwel het zuiden van Canada ofwel het noorden van Montana en Washington bezoeken.
FerryM
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door FerryM »

Dat zou ik ook doen: vliegen op Calgary. Het is maar paar uurtjes rijden naar St.Mary.
Wij zaten in 2007 een week in Many Glacier en ook nog een week in Waterton (mooi, mooi, mooi). Zie ons reisverslag:

http://home.planet.nl/~marqu042/Canada2 ... eiding.htm
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

j avliegen op Calcary en wat van de canadese rockies meenemen, icefields parkway, jasper np, glacier np, en een gedeelte montana, montana en een gedeelte canada, prachtig!
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Inderdaad, dat hebben wij al verscheidene keren gedaan, vliegen op Calgary, stukje van het mooiste Canada meepakken en zo Montana in. Is maar een paar uurtjes rijden.
De Koa bij st Mary hebben wij al 3x bezocht, 2x met een camper en 1x in cabins. Het is een topcamping op een A lokatie!
Vergeet niet, als je daar in de buurt bent, te gaan eten in het indianengehucht Babb bij the Cattle Baron.
Een ware culinaire indianen sensatie!
Karinita
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Ingrid, heb je gezien of de tentsites op de KOA op een mooi plekje liggen?
Ik wilde eigenlijk naar de St Mary campground van Glacier gaan, maar begin nu te twijfelen nu je zo positief over de KOA bent.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Karinita schreef:Ingrid, heb je gezien of de tentsites op de KOA op een mooi plekje liggen?
Ik wilde eigenlijk naar de St Mary campground van Glacier gaan, maar begin nu te twijfelen nu je zo positief over de KOA bent.
Hoi Karin, de tentsites liggen heel mooi achteraan op de camping tussen wat laag bos, tegen een rivier aan, waar Cor op een ochtend nietsvermoedend lekker in ging pootjebaden en zijn gezicht wassen en toen tot de ontdekking kwam dat het smeltwater was en net ontdooit, je had zijn gezicht moeten zien, whaha....
Ik heb dat moment toevallig vastgelegd op de film en het is iedere keer weer een hilarisch moment!
Karinita
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Ok, het gaat dus de KOA worden. Ik vond het wel prettig dat daar douches zijn en als de tentplaatsen dan ook nog mooi in de buurt van de rivier liggen is het helemaal mooi. Bedankt voor de info!

Dat stukje film zou ik wel eens willen zien :D

Karin
amerifan
Amerika-newbie

Re: graag advies nw usa en canada

Bericht door amerifan »

Beste allemaal,
Allereerst hartelijk bedankt voor jullie reaktie. Door jullie suggesties en reisverslagen gaan wij toch voor nw usa en canada.
Ik heb een voorlopige route en die gaan we met een luxe Van doen, met overnachtingen in hotels en cabins.
Tot nu toe is de planning als volgt:
-7 of 8 juli Amsterdam-Seattle
8 juli - Spokane (1 nacht als overbrugging, het is te ver om in een keer door te rijden naar St.Mary)
9 juli - St. Mary (6 overnachtingen bij de Koa in een nu al gehuurde kabinlodge). Het is de bedoeling deze dagen te gebruiken voor de Native American Days, Glacier Park, Great Falls (dat weekend een fair en rodeo).
15 juli - Calgary (1 nacht)
16 juli - Banff (2 nachten)
18 juli - Jasper (2 nachten), waarschijnlijk bij Pine Bungalows (dit staat nog niet vast)
20 juli - Kamloops (1 nacht als overbrugging)
21 juli - Vancouver (3 nachten nog niet bekend wat te bekijken)
24 juli - Seattle (2/3 nachten, hangt er vanaf of we nog 1 overnachting Portland nemen om daar flink te shoppen)
27 juli - Seattle - Amsterdam

Heel graag zou ik van jullie advies willen over:
- Is het genoeg 1 dag Calgary? - Een goede verblijfplaats in Banff? Via Kamloops of anders? Wat is echt de moeite waard in omgeving Vancouver en Seattle en mogen wij niet missen? Natuurlijk zijn aan te raden restaurants ook van harte welkom.
In de oorspronkelijke planning stond ook een paar nachten bij een ranch, maar aangezien dit echt zo duur is, hebben wij dit maar gelaten. We willen wel raften, een dagje fishing en een keer paardrijden, hier nog ideeen voor?

Er is nog tijd om alles lekker uit te zoeken, het zou wel lekker zijn om vast de tickets te reserveren. Heeft iemand ervaring met de Seattle vlucht, ben nu helemaal in de war. Rechtstreeks met de KLM zou natuurlijk het meest ideaal zijn, de prijsverschillen zijn overal. De goedkoopste is voor 5 personen 5.900,00 euro. Geen kinderkorting aanwezig. Ben nu aan het kijken naar andere vluchten, niet rechtstreeks. Het is alleen wel zo als we in de middag aankomen in Seattle kunnen we nog een paar uurtjes rijden naar Spokane. Komen we laat moeten we eerst in Seattle overnachten en zijn dan daar het geld weer aan kwijt (wat we dus bespaart hadden door niet een rechtstreekse vlucht te nemen). Niet rechtstreekse vluchten kunnen ook tussen de 13 en 22 uur reistijd zijn.
Alvast bedankt,
Karin
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

amerifan schreef:Heeft iemand ervaring met de Seattle vlucht, ben nu helemaal in de war.
Wat voor ervaringen zoek je? Wij zijn in september rechtstreeks naar Seattle gevlogen. Met Northwest (zij voeren de vluchten uit voor KLM). Was allemaal prima in orde. Eigen schermpjes etc.
We kwamen rond 2 uur 's middags aan meen ik.
amerifan
Amerika-newbie

Bericht door amerifan »

Ben al best wel lang bezig met de juiste vlucht, voor de juiste prijs te vinden naar Seattle. Het is best verwarrend. Ik weet dat de KLM/NW de makkelijkste vlucht is. Was verder aan het kijken en vond soms vluchten niet-rechtstreeks voor wel 600 euro goedkoper, maar dan waren de tijden zo ongunstig bij aankomst. Bij sommige vluchten ben je wel 18 uur onderweg. Wilde graag weten of er iemand op Seattle had gevlogen, met een gunstige connectie voor een beter tarief als de KLM/NW vlucht?
Old Faithful
Amerika-expert

Bericht door Old Faithful »

Afgelopen juli : Amsterdam-Frankfurt-Seattle met United/Lufthansa. Kost nu bij Expedia in juli 1093 Euro p.p.
Groet,

Old Faithful
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Hoi,
ik ben zelf al enkele malen naar Bozeman gevlogen, dit omdat wij daar onze camper gestald hebben. Wij vliegen dan met Delta (±1100 AM-CVG-SLC-BZN ±05.00).
't Is wel een behoorlijke dag en wellicht kun je nog iets dichterbij vliegen door van SLC naar Great Falls te vliegen, maar aan een of meerdere keren overstappen ontkom je niet.
Calgary is ook geen slechte optie en misschien is dat een betere aansluiting.

Natuurlijk is rechtstreeks naar je eindbestemming het mooiste, maar helaas is dat er niet.

Als je goedkoper kunt met de vluchten, kun je dat weer gerbuiken voor een overnachting.

't is altijd keuzes maken.

Wij vonden enkele malen overstappen nooit heel erg.
Wij hebben immers vakantie.

Hans
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
monster
Amerikakenner

Bericht door monster »

amerifan schreef:Beste allemaal,

Heeft iemand ervaring met de Seattle vlucht, ben nu helemaal in de war. Rechtstreeks met de KLM zou natuurlijk het meest ideaal zijn, de prijsverschillen zijn overal. De goedkoopste is voor 5 personen 5.900,00 euro. Geen kinderkorting aanwezig. Ben nu aan het kijken naar andere vluchten, niet rechtstreeks. Het is alleen wel zo als we in de middag aankomen in Seattle kunnen we nog een paar uurtjes rijden naar Spokane. Komen we laat moeten we eerst in Seattle overnachten en zijn dan daar het geld weer aan kwijt (wat we dus bespaart hadden door niet een rechtstreekse vlucht te nemen). Niet rechtstreekse vluchten kunnen ook tussen de 13 en 22 uur reistijd zijn.
Alvast bedankt,
Karin
Meen je dat nou? Dat je na een vlucht van ca. 10 uur nog een uur of 4 wilt gaan rijden met de auto? Wij hebben in 2007 ook met North West/KLM gevlogen, dus rechtstreeks en we waren blij om er te zijn. We hebben toen wel gelijk de auto opgehaald, maar zijn niet verder dan het centrum gekomen. Ik zou hier heel goed over nadenken, want het lijkt me best pittig om na zo een vlucht gelijk te gaan rijden!
In Seattle hebben wij overnacht in het Holiday Inn, prima hotelletje, niet al te duur, met goede ligging tov bv. de Space Needle en de Duck tours.
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
Old Faithful
Amerika-expert

Bericht door Old Faithful »

Seattle - Spokane is ruim 450 k.m. Ik zou dat niet graag doen na een vlucht van ruim 10 uur.
Groet,

Old Faithful
GinoW
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door GinoW »

Old Faithful schreef:Seattle - Spokane is ruim 450 k.m. Ik zou dat niet graag doen na een vlucht van ruim 10 uur.
Zeker niet met een jetlag :?

To each his own i guess?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer