Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Seattle, Yellowstone, San Francisco

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
USdaydreamer
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Seattle, Yellowstone, San Francisco

Bericht door USdaydreamer »

We zitten al een hele tijd te puzzelen over onze reisroute en vragen ons af of het allemaal wel te doen is?
We komen 29-6 aan en beginnen ivm een bezoek aan vrienden op 5-7 met onze rondreis.
Is het volgende schema haalbaar of zijn dit gewoon te veel kilometers?

5-7 sammamish- Missoula (750 km)
6-7 Missoula- Gardiner (450km)
7-7 Yellowstone
8-7 Yellowstone
9-7 via grand Tenton naar Idaho falls (ook naar kennissen, 225 km)
10-7 Idaho Falls
11-7 Idaho falls- Elko (doorreis naar SF, 535 km)
12-7 Elko- SF (815 km)
13-7 SF
14-7 SF
15-7 SF-Medford (585 km)
16-7 Medford- Portland (439 km)
17-7 Portland-Olympia (mt st Helens +/- 250 km)
18-7 Olympia- Port angeles + ferry Victoria (200 km)
19-7 Victoria (walvissen tocht)
20-7 Vancouver Island
21-7 Victoria-vacouver (115 km)
22-7 Vancouver
23-7 Vancouver-Sammamish (244 km+ laatste dag)
24-7 Seattle-Amsterdam

Ikzelf denk dat het te veel kilometers zijn, maar ik wil ook niet Yellowstone inkorten, of San Francisco missen, we hebben nergens veel speling, en ik vraag me af of je dat bij zo'n reis toch niet nodig hebt?
Er zijn 2 dagen dat we de hele dag in de auto zitten, dat vind ik op zich acceptabel omdat ik weet dat ik daardoor wel de route kan rijden die ik het liefst doe, maar is dit verstandig en nog belangrijker haalbaar!
Misschien moeten we San Francisco toch uit het schema halen en via Idaho Falls naar portland rijden.
Of is de route tussen SF en Portland aan te raden?

Ik ben echt op zoek naar een bevestiging dat dit haalbaar is of dat we drastisch in zullen moeten korten, tips voor onderweg ben ik wel tegengekomen op het forum, maar reacties en aanraders zijn altijd welkom.

THNX
USdaydreamer (vandaar de naam :) )
Laatst gewijzigd door USdaydreamer op 30 mar 2009, 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Seattle, Yellowstone, San Francisco

Bericht door vana »

Ik zou San Francisco eruit halen. De route is nu wel heel erg vol .

Marjon
goldwingrider
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door goldwingrider »

Zonder een mening over jullie route te hebben, ik zie dat je 2 dagen rond de 800 km rijdt, wij hebben dit 2 keer met een camper gedaan van oostelijk van Chicago naar Alberqueque zo'n 2800 km wij deden dit in 3 dagen uiteraad wel via de interstates en dat was te doen, we konden zelfs nog korte bezoekjes brengen aan bezienswaardigheden langs route 66. Het is een kwestie van je er op instellen denk ik, zie evt. voor de verslagen http://www.goldwingrider.nl/usa
USdaydreamer
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Marjon,

waaom zou jij SF er uit halen? Is er bijvoorbeeld geen tijd te winnen door in het stuk Victoria/vancouver te snijden. Ik vind dit zooo moeilijk, we willen zo graag naar SF en zijn bereid de extra km's te rijden, maar het gevoel dat je dan nergens anders meer echt tijd voor kunt nemen bekruipt me en draagt niet bij aan het maken van een def. besluit.
Als alternatief zouden we ook op 2-7 ipv 5-7 uit Seattle kunnen vertrekken, zo winnen we 2 dagen (independence day vieren we met kennissen, die telt dus niet mee) en kunnen we dit in de rest van ons reisschema doorvoeren, bijvoorbeeld een extra dag tussen idaho falls en SF en een extra dag voor Olympic nat. park.

En zou het bij sommigen een overweging zijn om yellowstone er dan uit te halen? En naar SF te rijden en een mooie route terug naar boven te plannen langs de kust en Olympic. nat. park/ cananda. We hebben niet gereserveerd in yellowstone, maar rijden dagelijks vanuit idaho falls naar het park.

Ik hoop dat de kenners mij kunnen helpen een juiste keuze te maken.
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Yellowstone zou ik er zeker ook niet uithalen, dat is imho het hoogtepunt van uw reis.

Een paar rijdagen in een vakantie is helemaal niet erg. Vorig jaar zijn we in 2 dagen van Banff (Canada) naar Moab (Zuidwest USA) gereden. Dat was een 2000 km waarvan we 1300 km de eerste dag gedaan hebben. Vooraf had ik er schrik van, in de zin van dat ik de dagen daarna misschien vermoeid zou zijn, maar eigenlijk nergens last van gehad (Cruise Control ftw ;) ). Maar verder probeer ik max 300 km per dag als richtlijn voor mezelf aan te houden (spijtig genoeg mislukt dat wel een paar keer). Alles meer dan 500 km is eigenlijk het grootste deel vd dag in de auto zitten.

Als ik naar jullie route kijk, zou ik er ook sterk aan zitten twijfelen of San Francisco 4 dagen rijden waard is. Om 2 dagen ter plaatse te zijn.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

USdaydreamer schreef:Marjon,

waaom zou jij SF er uit halen? Is er bijvoorbeeld geen tijd te winnen door in het stuk Victoria/vancouver te snijden. Ik vind dit zooo moeilijk, we willen zo graag naar SF en zijn bereid de extra km's te rijden, maar het gevoel dat je dan nergens anders meer echt tijd voor kunt nemen bekruipt me en draagt niet bij aan het maken van een def. besluit.
Als alternatief zouden we ook op 2-7 ipv 5-7 uit Seattle kunnen vertrekken, zo winnen we 2 dagen (independence day vieren we met kennissen, die telt dus niet mee) en kunnen we dit in de rest van ons reisschema doorvoeren, bijvoorbeeld een extra dag tussen idaho falls en SF en een extra dag voor Olympic nat. park.
Ik zou zelf SF eruithalen omdat het een enorm eind rijden is en jullie hebben maar drie weken. Het is vanaf Yellowstone bijna 1660 km, dat zou ik er niet voor over hebben.
Maar als je inderdaad dolgraag San francisco wilt zien en het niet erg vind om twee dagen in de auto te zitten, moet je het gewoon doen. Als je inderdaad wat eerder uit Seattle vertrekt heb je wat meer speling. Dan heb je wat meer tijd voor Yellowstone en Grand Teton of om Olympic NP nog te bekijken.
En zou het bij sommigen een overweging zijn om yellowstone er dan uit te halen? En naar SF te rijden en een mooie route terug naar boven te plannen langs de kust en Olympic. nat. park/ cananda. We hebben niet gereserveerd in yellowstone, maar rijden dagelijks vanuit idaho falls naar het park.
.
Ik zou nooit overwegen om Yellowstone eruit te halen. Het is ons meest favoriete park!
Ik begrijp alleen niet waarom je vanuit Idaho Falls Yellowstone gaat bezoeken. Dat zou ik echt niet doen, weet je wel hoe lang je dan moet rijden elke dag?
Van Idaho falls naar West Yellowstone is het al 2 uur heen en 2uur terug over bochtige wegen. Dan ben je elke dag al 4 uur kwijt en je bent nog niet eens in het park.
Als je naar Yellowstone gaat kun je echt beter in het park overnachten of in West Yellowstone. (wel reseveren)

Heb je ons reisverslag 2008 al bekeken? Wij hebben een groot deel van jullie route gereden.

Marjon
Chi Sin X
Amerika-expert

Bericht door Chi Sin X »

vana schreef: Ik begrijp alleen niet waarom je vanuit Idaho Falls Yellowstone gaat bezoeken. Dat zou ik echt niet doen, weet je wel hoe lang je dan moet rijden elke dag?
Van Idaho falls naar West Yellowstone is het al 2 uur heen en 2uur terug over bochtige wegen. Dan ben je elke dag al 4 uur kwijt en je bent nog niet eens in het park.
Als je naar Yellowstone gaat kun je echt beter in het park overnachten of in West Yellowstone. (wel reseveren)
Met haar.

Maar moet ook nog even vermelden dat het park het meest spectaculair is 's ochtends heel vroeg of bij valavond. Want dan vertoont het wildlife zich wat meer.
USdaydreamer
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Marjon,

Ja ik heb je verslag zeker wel gelezen, mede daarom twijfelde ik ook zo over die afstanden, jullie hadden veel meer tijd om dingen te doen, iets wat ik in andere verslagen echt wel mis.

Voor mijzelf dan toch maar weer de welbekende knoop doorgehakt, ik ben het met je eens dat 1600 km veel te veel is, ik ga vanaf nu een alternatief zoeken en SF verdwijnt uit ons schema (hoe moeilijk ik, en vooral mijn vriendin dat ook zal vinden) we moeten keuzes maken. We zullen net als iedereen vast verliefd worden op dit land, en dan is een keer een weekje SF makkelijker te doen dan een weekje Yellowstone of iets dergelijks.

Over Idaho Falls, ik heb geen overnachting in yellowstone geboekt, uit alle berichten begreep ik dat ik inmiddels ook te laat ben om hier te reserveren, of kan dat nog wel, ik heb me er zonder verder in te verdiepen bij neergelegd dat ik hier geen plekje meer kan krijgen? Heb je hier tips voor, natuurlijk blijf ik graag een dag/nacht in yellowstone! Via welke site moet ik boeken? (Sorry, ik heb me hier nog niet genoeg in verdiept!)
We komen op 6-7 aan in Gadiner, kunnen die dag nog wat in yellowstone rondrijden en overnachten dan in Gardiner. Welke plekken zou je mij adviseren om vervolgens te overnachten om twee dagen later aan te komen in idaho falls, het kan in evt. drie dagen als we ook direct doorrijden naar grand tenton. We rijden dus van noord naar zuid.

Na Idaho Falls zullen we dan naar Portland rijden, uit jou verslag maak ik op dat er wel wat saaie stukken aan het begin zitten, in hoeveel dagen zou ik dit kunnen doen zodat ik extra tijd overhoud om tussen portland en victoria minder kilometers per dag te rijden. Is het in drie dagen te rijden bijvoorbeeld? dan win ik drie dagen die ik elders in kan plannen.

Marjon, bedankt dat je zo goed met mij mee denkt!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ligt de vlucht al vast? Anders zou je in SF kunen eindigen/beginnen. Nu is het echt krap.

Yellowstone vanuit Idaho Falls is echt niet te doen, ik ben ook een groot voorstander van overnachten in het park, heerlijk om ook in de vroege ochtend en tegen de avond rond te rijden.

Als je SF niet wilt laten vallen kun je ook overwegen om Vancouver te laten vallen, en meer tijd te nemen voor de route naar SF en het stuk door Oregon en Washington. Ik neem aan dat je Seattle ook bezoekt? Met SF erbij heb je al twee leuke steden.
Misschien heb je iets aan ons 2006-verslag (noordwesten) en dat van 2008 (SF-Yellowstone-Grand teton).

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Yellowstone zal vast nog wel lukken, kijk hiervoor op http://www.xanterra.com . Mocht het toch niet lukken, kijk dan wat er in West Yellowstone mogelijk is.

Marianne
USdaydreamer
Amerika-ontdekker
Contacteer:

hmm, toch even verder gekeken en hier is inderdaad nog wel het eea vrij, ik kom hier snel op terug of/ waar ik heb kunnen reserveren.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Natuurlijk is het jammer dat je San Francisco niet kunt bezoeken.
Maar wij zijn helemaal verliefd geworden op Vancouver (en dat terwijl we absoluut niet van steden houden)
Eerlijk gezegd vonden wij de stad nog leuker dan SF. Mijn dochter zou er zelfs heel graag willen wonen zo leuk vond ze het. Het is een enorme relaxte stad met hele vriendelijke, sportieve mensen.
Bovendien pak je dan ook een stukje Canada mee en dat is ook natuurlijk ook erg leuk.

Wij hebben in Yellowstone allebei de keren overnacht in Canyon Village. Dat ligt heel centraal midden in de "acht" Daardoor is het mogelijk om de ene dag de bovenste helft en de andere dag de onderste helft te bezoeken.

Ik zou de route Idaho Falls- Portland in twee dagen doen en dan overnachten in Baker City.

Marjon
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

Sluit me aan bij Vana, vancouver is de mooiste stad in west -noord amerika, en ik heb de meeste wel gezien daar.
Chi Sin X
Amerika-expert

Bericht door Chi Sin X »

RoyBergen schreef:Sluit me aan bij Vana, vancouver is de mooiste stad in west -noord amerika, en ik heb de meeste wel gezien daar.
Zeker een hele mooie stad, maar de duizenden en duizenden zwervers vond ik er toch iets minder aan. Die zijn in SF toch een stuk minder nadrukkelijk aanwezig.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik ben in Vancouver geen zwerver tegengekomen (hoewel ze er ongetwijfeld zullen zijn).
In San Francisco daarentegen werd ik lastig gevallen door zwervers en begonnen de zwervers 's morgens vroeg al de vuilnisbakken voor ons hotel leeg te halen.
Het hangt er dus helemaal van af in welke buurt je rondloopt of verblijft.

Marjon
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

In SF zitten de zwervers ook veel meer in het centrum, je komt ze gewoon overal tegen. BIj je hotel, bij Fishermans Wharf, bij de opstapplaats van de tram, in Chinatown..... ik heb ze overal gezien. En sommigen zijn inderdaad wel lastig. Volgens mij staat SF er ook om bekend, om de grote populatie zwervers.

In Vancouver ben ik geen enkele zwerver tegengekomen, en ik heb er toch 3 dagen vertoefd!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
USdaydreamer
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Even een update van het aangepaste schema:

29-06: Ams.-Seattle-Sammamish
30-06: Sammamish (42 km)
01-07: Seattle (65 km)
02-07: Seattle (65 km)
03-07: Verassingsexcursie met vrienden uit Amerkia.
04-07: Independence Day
05-07: Sammamish-Missoula (750 km)
06-07: Missoula-Yellowstone (450 km)
07-07: Yellowstone
08-07: Yellowstone
09-07: Grand Teton- Kennissen omg. Idaho Falls (142 km)
10-07: Dag Kennissen omg. Idaho Falls (rustdag)
11-07: Idaho Falls-Baker City (655 km)
12-07: Baker City- Castle Rock (566 km)
13-07: Mt. St. Helens (225 km)
14-07: Castle Rock- Forks (425 km)
15-07: Forks-Port Angeles (90 km)
16-07: Port Angeles- Victoria (42 km/ waarvan 37 km met de ferry)
17-07: Walvistocht
18-07: Victoria/Vancouver island
19-07: Victoria-Vancouver (115 km/ waarvan 50 met de ferry)
20-07: Vancouver
21-07: Vancouver
22-07: Vancouver-Sammamish (245 km)
23-07: Sammamish
24-07: Sammamish-Seattle-Ams. (42 km)

De reis van Missoula naar yellowstone willen we afsluiten met een overnachting in Yellowstone.
De andere overnachtingen doen we waarschijnlijk toch buiten het park, de kennissen wonen na wat meer informatie ingewonnen te hebben blijkbaar niet in Idaho Falls, maar 30 km ten zuiden van West Yellowstone. Dus met een klein uurtje zijn we vanuit daar in het park, ook grand Teton is vanuit hier erg goed bereikbaar.
We twijfelen nog wel over de dagen 15-7/16-7, misschien dat we 15-7 toch al de ferry nemen en zo een dag meer op vancouver island hebben, maar dus minder tijd voor Olympic nat. park.
We kregen hier thuis nog een leuke vergelijking voorgeschoteld voor het uitstapje naar San Francisco, of we ook in 2 dagen naar italie rijden, om daar 2 dagen te blijven en weer 2 dagen terug te rijden. Een beetje gekkenwerk nu we het zo bekijken.
Kortom het aa forum heeft ons zeker geholpen bij het maken van de juiste keuzes, vooral Marjon en haar reisverslag!

Ik heb nog wel een vraag over het reserveren onderweg:
We reserveren iig:
-de overnachting in Yellowstone (zijn nog aan het overleggen waar)
-De ferry naar vancouver island (vanaf port angeles)
- Hotel in Victoria (tips??)
-Ferry naar de candese kust
-Hotel aan de zuidkant van vancouver (tips??)

Zijn er nog meer plaatsen waar iemand aanraad om te reserveren, of misschien een leuke tip voor een overnachting heeft. Volgens mij is het verder nergens echt nodig? (we zoeken wel een beetje bewust overnachtingen onder de $ 100,- liever nog minder natuurlijk)
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

In Forks zou ik zeker reserveren. Het is daar erg druk in de zomer en er zijn niet veel hotels. Wij wilden tijdens de reis nog een extra nacht bij boeken in Forks maar dat lukte niet, alles zat stampvol. Wij hebben overnacht in het Forks Motel een prima motel en niet duur.

Marjon
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

Nog even terug komen,

Ben in San Fransisco drie keer geweest en dat is meer crimineel dan vancouver. Vooral als t begint te schemeren in de buurt van market street....
Maar in Vancouver moet je niet tussen chinatown en gastown gaan lopen, dat staat in elke reisgids..... Ik ben daar zelf wel tussen door gaan lopen per ongeluk, maar ik leef nog en ben niet lastig gevallen....

Ik zou in Vancouver downtown gaan wonen , robson street, erg leuk s'avonds. Heb zelf goede herinnering aan motel motor inn at robson, die hadden parkering, en had vanaf de 12de verdieping prachtig uitzicht over het levende robson street en downtown, wel even vragen om zo hoog mogelijk in t gebouw te mogen wonen ;-) de lage verdiepingen kunnen wat lawaai bezorgen.....

I
USdaydreamer
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Nou Yellowstone is duidelijk,
We overnachten de eerste nacht in een cabin bij de Mammoth Hot Spring( in het Noorden). Daarna reizen we af richting West-yellostone rijden naar kennissen 20 min rijden van deze stad. Hier blijven we 3 nachten. Dat betekent elke dag ongeveer een half uurtje heen en terug rijden naar het park, maar het scheelt ons een hoop geld zo. Ook de Grand Tetons zijn vanaf hier heel goed bereikbaar.

Ik ben nog aan het kijken om via priceline een goed hotel in victoria en vancouver te vinden, daarover later meer.

Ook voor Forks zal ik een reservering maken! De rest zien we wel.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer