Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hittegolf in de Pacific Northwest
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hittegolf in de Pacific Northwest
Wij hebben op dit moment een heuse langdurige hittegolf hier in de Pacific Northwest. Het is al dagen onwijs heet en vandaag of morgen (of misschien zelfs beide dagen!) gaat ook het all-time temperatuurrecord voor Seattle eraan (100°F = bijna 38°C). Voorlopig lijkt het einde nog niet in zicht. Ik hoor net ook op de plaatselijke radio dat de minimumtemperatuur de afgelopen nacht voor de allereerste keer ooit niet onder de 70°F (21°C) is gekomen.
Stay cool!
Ron (in Seattle, WA)
www.dutchoutpost.us
Stay cool!
Ron (in Seattle, WA)
www.dutchoutpost.us
Ron (in Seattle, WA)
=======
Don't believe everything you think.
=======
- Ceetje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Re: Hittegolf in de Pacific Northwest
Na de kou en regen in Alaska, vind ik dit wel een lekkere afwisseling.We zijn nu in Seattle en blijven nog even in de regio.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hier is het werkelijk een heerlijke zomer! Veel minder vochtig, dan andere jaren en net lekker warm, rond de dertig graden. We hebben nog bijna geen dagen boven de 90F gehad, wat ongehoord is voor hier. Dus eigenlijk is het hier "kouder" dan normaal
.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
hier ook een van de koelere Juli maanden. best wel prettig. Zelfde als petra ongeveer
Hier helaas ook een soort hittegolf, gewoon nog warmer dan normaal en veel te weinig regen, zie ook
http://www.kxan.com/dpp/news/local/cent ... in_country
http://www.kxan.com/dpp/news/local/cent ... in_country
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wij hebben net twee weken in Italië gezeten waar het 40 graden was. Dan valt het toch wel tegen hier in Nederland hoor!
Heb ik eindelijk eens bruine benen, kan ik niet eens een korte broek aan om ze te showen.
Marjon
Heb ik eindelijk eens bruine benen, kan ik niet eens een korte broek aan om ze te showen.
Marjon
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nu wel Bianca, maar toen ik dat schreef was het zwaar bewolkt. Nu is het hier heel benauwd trouwens.
marjon
marjon
- Baia
- Amerikakenner
- Locatie: Pendel tussen Riemst (Bel) - Antwerpen (Bel) - Oss (Ned)
- Contacteer:
Lekker weertje hier in Oss
In Belgie zal het nu wel bakken zijn, want dat ligt natuurlijk nog een stukje zuidelijker

In Belgie zal het nu wel bakken zijn, want dat ligt natuurlijk nog een stukje zuidelijker

- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Drie records gebroken in Seattle vandaag:
1) de hoogste maximumtemperatuur overdag ooit sinds men in 1891 begon met weersmetingen: 105°F (bijna 41°C)
2) (uiteraard) de hoogste maximumtemperatuur voor 29 juli ooit
3) de hoogste minimumtemperatuur 's nachts ooit: 72°C (22°C)
Toen ik vanochtend om 6:00u opstond, was het buiten al zo'n 25°C. Morgen wordt het weer bloedheet. Pas midden volgende week gaan de dagtemperaturen weer naar normaal niveau (midden zo'n 24°C).
Ron (in Seattle, WA)
www.dutchoutpost.us
1) de hoogste maximumtemperatuur overdag ooit sinds men in 1891 begon met weersmetingen: 105°F (bijna 41°C)
2) (uiteraard) de hoogste maximumtemperatuur voor 29 juli ooit
3) de hoogste minimumtemperatuur 's nachts ooit: 72°C (22°C)
Toen ik vanochtend om 6:00u opstond, was het buiten al zo'n 25°C. Morgen wordt het weer bloedheet. Pas midden volgende week gaan de dagtemperaturen weer naar normaal niveau (midden zo'n 24°C).
Ron (in Seattle, WA)
www.dutchoutpost.us
Ron (in Seattle, WA)
=======
=======
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Wat me daar moeilijk aan lijkt, en verbeter me, als het niet waar is, is, dat heel veel mensen in dat gebied geen airconditioning hebben. Dan wordt het ronduit gevaarlijk voor mensen met gezondheidsproblemen (Tink!) en ouderen van dagen, lijkt me. Zelfs in dit gebied, waar het overgrote deel van de bevolking wel airco heeft, worden er dan shelters geopend voor degenen, die het niet hebben. Het wordt hier morgen voor het eerst in lange tijd 90+ graden met veel vochtigheid. Zelf vind ik dat prima, maar ik kan de airco in gaan. Zonder airco is dat al niet te harden, laat staan 100+ graden (tegen de 40 graden C).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat klopt. Ik las vandaag in de krant (althans op hun website) dat maar 13% van de huizen in Seattle air-conditioning heeft. Normaal is het hier in de zomer een graadje of 23 à 25°C, dus dat heb je in normale zomers helemaal niet nodig. We hebben het afgelopen jaar echt waanzinnig weer gehad. Na de barre winter nu dus een bloedhete zomer (en dat na een kurkdroge juni, wat ook al heel uitzonderlijk is). Gelukkig heeft het kantoor waar ik werk air-conditioning.Petra/VS schreef:Wat me daar moeilijk aan lijkt, en verbeter me, als het niet waar is, is, dat heel veel mensen in dat gebied geen airconditioning hebben.
(Overigens, in de V.S. wordt air-conditioning ook wel 'air' genoemd, in Nederland heet dat 'airco', en een Britse vriendin van ons zei dat men in Engeland 'aircon' zegt. Grappig dat dat in de diverse landen telkens ietsjes anders wordt afgekort.)
Stay cool!
Ron (in Seattle, WA)
www.dutchoutpost.us
Ron (in Seattle, WA)
=======
=======
- Tink
- Amerikakenner
- Contacteer:
De Portland metro area klokte vandaag op 114F/45.5C
Onze heat pump die voor de koele en warme centrale lucht zorgt in ons huis is Maandag stuk gegaan dus ik ben géén happy puppy. Ook onze dieren zijn niet happy.
Donderdag had men pas tijd om te komen kijken wat er stuk is, ze hebben het bere druk op dit moment. We hopen dus dat het morgen gemaakt kan worden anders zal het een tijdelijk hotel worden voor ons ben ik bang. Gezonde mensen kunnen wel wegkomen met deze hitte maar als je chronisch ziek bent lukt dat niet meer.
Vandaag zijn we een poos naar de Iron Mutt geweest, een coffee house waar je met je hond binnen mag en daar hebben we heerlijk een paar uur in de koelte doorgebracht.
Deze temperaturen zijn ongehoord voor dit gebied en ik ben er dan ook niet blij me, er is een reden waarom we hier wonen, koele lucht, af en toe een buitje, geen overdreven hete zomers, lekker koude winters, maar geen 114F!! Pfffffffff Ik kijk nu al uit naar de herfst!
Onze heat pump die voor de koele en warme centrale lucht zorgt in ons huis is Maandag stuk gegaan dus ik ben géén happy puppy. Ook onze dieren zijn niet happy.
Donderdag had men pas tijd om te komen kijken wat er stuk is, ze hebben het bere druk op dit moment. We hopen dus dat het morgen gemaakt kan worden anders zal het een tijdelijk hotel worden voor ons ben ik bang. Gezonde mensen kunnen wel wegkomen met deze hitte maar als je chronisch ziek bent lukt dat niet meer.
Vandaag zijn we een poos naar de Iron Mutt geweest, een coffee house waar je met je hond binnen mag en daar hebben we heerlijk een paar uur in de koelte doorgebracht.
Deze temperaturen zijn ongehoord voor dit gebied en ik ben er dan ook niet blij me, er is een reden waarom we hier wonen, koele lucht, af en toe een buitje, geen overdreven hete zomers, lekker koude winters, maar geen 114F!! Pfffffffff Ik kijk nu al uit naar de herfst!
--
Tink
Tink
- Tink
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ja bij ons zijn veel shelters geopened, er is er eentje waar je je huisdieren mee mag nemen maar die moeten wel buiten blijven. Ik zie daar dan niet het voordeel van in, buiten is het net zo heet als binnen in mijn huis. Ik laat niet mijn dieren alleen thuis in een loeiheet huis met alle gevolgen van dien. De katten redden zich wel maar onze oude hond die 14 is heeft duidelijk problemen met de hitte net zo als ik. Ik sproei ze iedere uur buiten af onder de sproeier zodat ze weer even koel zijn en doe dit ook met mezelf. Maar het is zo vermoeiend, alles wat je doet gaat gewoon loodzwaar. Vanmorgen was het inderdaad om 10:00 AM al 100FPetra/VS schreef:Wat me daar moeilijk aan lijkt, en verbeter me, als het niet waar is, is, dat heel veel mensen in dat gebied geen airconditioning hebben. Dan wordt het ronduit gevaarlijk voor mensen met gezondheidsproblemen (Tink!) en ouderen van dagen, lijkt me. Zelfs in dit gebied, waar het overgrote deel van de bevolking wel airco heeft, worden er dan shelters geopend voor degenen, die het niet hebben. Het wordt hier morgen voor het eerst in lange tijd 90+ graden met veel vochtigheid. Zelf vind ik dat prima, maar ik kan de airco in gaan. Zonder airco is dat al niet te harden, laat staan 100+ graden (tegen de 40 graden C).
Alle gewrichten zwellen op, ademen gaat moeilijk en doordat alles zo opgezwollen is gaat alles pijn doen. Maar goed, we hopen dat morgen onze heat pump weer gemaakt is. In het ergste geval zullen we een nieuwe moeten hebben. ;-(
--
Tink
Tink
Heel veel sterkte Tink!
Hopelijk wordt het gauw wat koeler bij jullie.
Vanmorgen op het RTL nieuws lieten ze beelden zien van Seattle. Er werd verteld dat de ventilatoren binnen no time waren uitverkocht in de winkels....
Hopelijk wordt het gauw wat koeler bij jullie.

Vanmorgen op het RTL nieuws lieten ze beelden zien van Seattle. Er werd verteld dat de ventilatoren binnen no time waren uitverkocht in de winkels....
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Vreselijk moet dat zijn Tink. Ik wens jullie heel veel sterkte!
- Tink
- Amerikakenner
- Contacteer:
Vandaag zijn we aan het uittesten hoe de hotels in Portland zijn
ik heb altijd al een keertje in het nieuwe aLoft hotel van de Starwood keten willen proberen. De meeste hotels in Portland zijn volgeboekt, veel mensen hebben ook hier geen central air of een airconditioner en zijn en masse naar de hotels vertrokken. Mijn gedachte was dat het nieuwe aLoft nog niet zo bekend zo zijn, het ligt in het nieuwe winkel/business gedeelte vlak naast PDX airport. aLoft is een heel hip hotel, alles kan en mag, de honden mochten bv mee maar in de meeste hotels zijn die honden niet welkom in de algemene ruimtes zoals de lounge of de bar. Hier wel, je kan hier lekker loungen met je pup met een cappuccinootje of een latte of tijdens happy hour iets alcoholisch.
We moesten dus uit ons huis weg, onze heat pump kon niet meer gemaakt worden, er zit een lek onder de grond en we moeten een nieuw systeem kopen en dat moet worden geinstalleerd. Je begrijpt dat ik niet in die hite daar dagen of wellicht langer dan een week op kan of wil gaan zitten wachten. Waarschijnlijk valt dit onder onze home insurance and vergoeden zijn de hotel kosten. Een mooie gelegenheid dus om plaatselijke hotels uit te checken. vanvond al heerlijk gegeten en daarna na YoCream aan de overkant. Een soort ColdStone maar dan voor frozen yogurt, heeeeeeerlijk! je pakt een bakje en gaat lang de automaten, er zijn 10 verschillende smaken en er zijn kleine proef bekertjes waarmee je kan proeven of je het lekker vind. ik had een behoorlijke bak, en koos NewYork cheesecake, Heath toffee bar, en pastachio, je kan zoveel smaken nemen als je wilt. daarna ga je naar de topping department en stopt erop wat je wilt, veel verse vruchten zijn er, maar ook cookie dough, stukjes cheese cake, peanunt butter cups,, M&M's, verschillende sausjes etc. Dan op naar het weegschaaltje en je betaal 40 cent per ounce. Ik had veel aardbeien, frambozen, verse ananas, en blueberries. YUM!
Morgen gaat kleine pup naar z'n day care en ik blijf hier met de senior hond van 14 jaar en we gaan een bezoekje brengen aan de PetSmart aan de overkant en op het terras van de Starbucks de nodige caffeine naar binnen werken.
Je moet van een vervelende situatie toch nog iets maken niet?
Het hotel is overigens prima, fijne bedden, grote douche, zo'n waterfal, koffie, thee, gratis wifi, heerlijk dekbedden en geen dekens. De prijs voor een 2 queen bed kamer was $119 per nacht. honden zijn gratis en krijgen een pakket met een slaap matje, zakje botjes, een speeltje, een tag met het adres, eet bakjes, en poepzakjes.
http://www.starwoodhotels.com/alofthote ... rtyID=3043

We moesten dus uit ons huis weg, onze heat pump kon niet meer gemaakt worden, er zit een lek onder de grond en we moeten een nieuw systeem kopen en dat moet worden geinstalleerd. Je begrijpt dat ik niet in die hite daar dagen of wellicht langer dan een week op kan of wil gaan zitten wachten. Waarschijnlijk valt dit onder onze home insurance and vergoeden zijn de hotel kosten. Een mooie gelegenheid dus om plaatselijke hotels uit te checken. vanvond al heerlijk gegeten en daarna na YoCream aan de overkant. Een soort ColdStone maar dan voor frozen yogurt, heeeeeeerlijk! je pakt een bakje en gaat lang de automaten, er zijn 10 verschillende smaken en er zijn kleine proef bekertjes waarmee je kan proeven of je het lekker vind. ik had een behoorlijke bak, en koos NewYork cheesecake, Heath toffee bar, en pastachio, je kan zoveel smaken nemen als je wilt. daarna ga je naar de topping department en stopt erop wat je wilt, veel verse vruchten zijn er, maar ook cookie dough, stukjes cheese cake, peanunt butter cups,, M&M's, verschillende sausjes etc. Dan op naar het weegschaaltje en je betaal 40 cent per ounce. Ik had veel aardbeien, frambozen, verse ananas, en blueberries. YUM!
Morgen gaat kleine pup naar z'n day care en ik blijf hier met de senior hond van 14 jaar en we gaan een bezoekje brengen aan de PetSmart aan de overkant en op het terras van de Starbucks de nodige caffeine naar binnen werken.

Je moet van een vervelende situatie toch nog iets maken niet?

Het hotel is overigens prima, fijne bedden, grote douche, zo'n waterfal, koffie, thee, gratis wifi, heerlijk dekbedden en geen dekens. De prijs voor een 2 queen bed kamer was $119 per nacht. honden zijn gratis en krijgen een pakket met een slaap matje, zakje botjes, een speeltje, een tag met het adres, eet bakjes, en poepzakjes.
http://www.starwoodhotels.com/alofthote ... rtyID=3043
--
Tink
Tink
-
- Amerika-ontdekker
Nou dan ga ik de goede kant op! Zit nu in Astoria, Oregon enne het lijkt NL wel brrrr vind het koud hier!
Wel ontzettend mooi!
Rijden richting Washington, in ieder geval lekker warm daar!
Wel ontzettend mooi!
Rijden richting Washington, in ieder geval lekker warm daar!

2009LA,Joshua Tree Park, Grand Canyon,Lake Powell,Bryce,Las Vegas,Seqouia,Yosemity,San Fransisco,Oregon, Whashington State,Vancouver Island,Mt St.Helens,Vancouver
2010NY, Orlando, Miami,Key West,Gulf coast,Tampa
2011NY- week-camper-NY/Florida
2010NY, Orlando, Miami,Key West,Gulf coast,Tampa
2011NY- week-camper-NY/Florida
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Zo Tink, da's nog eens een mooie vakantie in eigen stad. Klinkt goed, veel plezier daar met de hondjes!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 331 Weergaves
-
Laatste bericht door mtl
-
- 4 Reacties