Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Yellowstone: Juni of September?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Re: Yellowstone: Juni of September?

Bericht door Mrs.Bean »

jammer Ilona dat we in Yellowstone niet kunnen internetten, maar ik kijk gewoon uit naar de VWbus!
Rebekka1977
Amerikafan

Bericht door Rebekka1977 »

Wij waren eind september 2008 in Yellowstone en hadden echt schitterend weer (zelfs flink verbrand :? ) maar, spraken een amerikaans stel dat precies een jaar op dezelfde plek geen hand voor ogen kon zien door de sneeuwval. Je moet dus echt geluk hebben met het weer, zeker in Yellowstone.

Wij hadden al volop herfst kleuren (erg mooi!) en het schijnt ook een goede periode te zijn om beren te spotten (ze zijn heel erg actief omdat ze zich aan het voorbereiden zijn op de winterslaap)
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

en het schijnt ook een goede periode te zijn om beren te spotten (ze zijn heel erg actief omdat ze zich aan het voorbereiden zijn op de winterslaap)
Laten we het hopen dan heb ik mijn nieuwe 80/400 lens in ieder geval niet voor niets gekocht :D
Stridje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Stridje »

Wij waren 16 en 17 september 2005 in Yellowstone en toen ik de 17e de gordijnen opendeed 's morgens lag er ook een pak sneeuw en het sneeuwde nog steeds! Wij sliepen toen in Canyon Village, in een blokhut (was errug leuk), en onderweg naar Mammoth Hot Springs werden we raar aangekeken door tegenliggers omdat we zo'n pak sneeuw op het dak van de auto hadden liggen want verderop had het dus niet gesneeuwd. Maar we wilden van Mammoth Hot Springs naar Tower Roosevelt en van daar terug naar Canyon Village maar dat kon niet want de weg daar was al afgesloten voor de winter.
Het grappige was wel dat we 's avonds nog op het trappetje van de blokhut hadden gezeten en het toch niet echt heel erg koud was en 's morgens zit je gewoon in de sneeuw!
Jeroen80
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Jeroen80 »

Heel leuke reacties. Hartelijk bedankt iedereen.
trudy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door trudy »

Wij vertrekken 8 september en zitten volgens planning van 18 t/m 21 september in Yellowstone. We hopen op herfstkleuren! Ik ga proberen (ben niet zo heel handig) een weblog bij te houden op http://wehrmeijersopreis.blogspot.com. Ik weet niet of het aldoor gaat lukken om iets te plaatsen maar we gaan ons best doen.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

volgens planning van 18 t/m 21 september in Yellowstone
Wij komen de 20 september via Beartooth hyway het park in en verlaten het 24 september weer via Grand Teton.
Misschien komen we elkaar nog ergens tegen :) .
GinoW
Amerikakenner

Bericht door GinoW »

Wij zitten 21 september in Grand Teton en 22-24 september in Yellowstone. De 25e vertreken we naar Glacier NP. Het is nog even afwachten hoe het met de beartooth highway en/of de GTTS road is. Want dat bepaalt ons vervolg. Maar we zijn er klaar voor :-)
jmvdc
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jmvdc »

Wij waren in Yellowstone veertien dagen geleden: gebeten door de muggen s avonds bij het wildlife spotten aan Hayden Valley. En "deet" gekocht en gebruikt.

In Yellowstone was het s morgens om 6u -4°, tegen de middag 23°.

Rond 2 september waren we in Jackson (Grand Teton) en we hebben een paar hagelbuien gehad. Het personeel van de "diner", waar we aan t eten waren, zeiden dat het hun niet zou verwonderen als het al snel ging sneeuwen.

Verwacht van de Beartooth Pass niet te veel: wel prachtige zichten, maar we hebben zo'n kleine 2 u verloren in de files.
GinoW
Amerikakenner

Bericht door GinoW »

Hmm misschien is het dan beter om wat meer tijd aan de oostkant van Glacier NP te besteden :-D
raket
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door raket »

Zonder twijfel september.
- Juni - juli - augustus zijn er teveel touristen; in september als de scholen opnieuw open zijn, is het veel kalmer.
- Eind augustus - september - oktober zijn de elken in "rut"; altijd goed voor mooie foto's

Ik was er het laatst afgelopen oktober, en toen sneeuwde het al! Gelukkig waren we er voor meerdere dagen, want een paar wegen in het park gingen tijdelijk dicht door de sneeuwval.

Als je naar Yellowstone gaat, vergeet dan ook zeker Grand Teton niet. Uit alle nationale parken in Amerika is dit park verkozen tot het "beste park om wildlife te zien".
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Ik wil niet chauvinistisch zijn maar hier in Nederland op de Hoge Veluwe is ook de hertenbronst en onze edelherten zijn mooier dan de Amerikaanse variant.
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Hi piepeltjes, wij zijn alweer terug! Het was geweldig! Wat een fraaie parken, allebei.
Wij hebben in Grand Teton veel meer wildlife gezien dan in Yellowstone, vooral het gebied rond Antelope Flat/Gros Ventre: moose (vechtend in de campground! :shock: ), pronghorns, coyotes en natuurlijk bisons. Heel mooi, voor als je fotos wil maken van de bisons met de bergen op de achtergrond! In Yellowstone wel wolven gezien, in de Lamar Valley, bij Druid Peak in de buurt. Misschien wel de Druid pack :?: Het waren er een stuk over 7, vier of vijf zwarten en twee wit/grijzen. Prachtig om ze zo langs de bomen te zien rennen. Jammer genoeg deze keer geen beren gezien :(
Wat het weer betreft: prachtig zonnig, 's morgens vroeg rond het vriespunt (twee dagen ijs op de camper), oplopend gedurende de dag naar zo midden 20. Dus laagjes dragen! Geen last van insecten, alleen wat lawaaiige krekels! :wink:
Omdat wij nergens internet konden krijgen (niet eens telefoon trouwens) zal ik nu pas op het verslag moeten gaan werken, laat jullie wel weten wanneer het af is.

Ilona
Joycee
Amerikakenner

Bericht door Joycee »

Wat het weer betreft: prachtig zonnig, 's morgens vroeg rond het vriespunt (twee dagen ijs op de camper), oplopend gedurende de dag naar zo midden 20.
Heb je geen problemen met de camper (waterleidingen e.d.) als het vriest? Stonden jullie dan aan de stroom?
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Waterslang 's nachts niet buiten laten liggen en zorgen dat je kachel aan blijft (zo ongeveer op 15 graden). Dan bevriest er niks. Overdag kan je dan water via de pomp gebruiken of als het boven het vriespunt is weer aansluiten. Wij hebben vorig jaar in Yellowstone gewoon drie dagen alleen water uit onze eigen tanks gebruikt.
ess
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door ess »

Wij zijn in 2005 en dit jaar in Juni geweest, geen mug gezien.....
Ondanks dat we dit jaar sneeuw hebben gehad in Yellowstone wat zeker ook erg mooi is was het vaak in de middag aangenaam, zonnetje erbij en dan liep het al gauw naar de 16 graden en dat is best lekker.
Ook hebben we beide keren veel beren en vooral dit jaar ook ander wild live gezien.
Ik zou zeker Juni adviseren, en wat betreft de drukte viel ook best mee, we hebben geen file of opstoppingen gehad in het park, ja als er een beer te zien was.... hi hi hi
Wij gaan volgend jaar zeker weer in Juni!!
Groetjes ess
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Jeroen80
Amerikakenner

Bericht door Jeroen80 »

Je maakt het er ons echt niet gemakkelijker op, Ess. Nu was ik aan het overtuigd geraken van september, kom jij met deze info af :D
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

In september sluiten al veel faciliteiten en accomodaties. Je zou hier eens kunnen kijken naar openings- en sluitingsdata. Ik heb het idee dat er in juni iets meer open is dan in september.

Wij hebben jaren geleden in juni Yellowstone bezocht; koude nachten, maar overdag was het heerlijk. En de dagen zijn in juni langer dan in september!

Marianne
Jeroen80
Amerikakenner

Bericht door Jeroen80 »

En de muggen, Marianne?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik kan het me niet herinneren (het was in 1991) maar volgens Martin hebben we wel degelijk last van muggen gehad toen, en wel tijdens een rangerwandeling (in de Lamar Valley geloof ik). Dat was de enige keer in de kleine week die we toen in Yellowstone zaten.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer