Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Naar Yellowstone NP in de winter

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Naar Yellowstone NP in de winter

Bericht door Matrox »

Afgesplitst van dit bericht in het topic "Hebben meer mensen hier 'last' van?"
Iris_1982 schreef: Overigens stond er in diezelfde Djoser gids een reis naar Yellowstone in de winter. nou hadden wij in het visitor center deze zomer al prachtige beelden van het park met sneeuw gezien, maar we zouden het graag eens echt bekijken! Nadeel is dan dat je je zomervakantie moet laten schieten (althans: 2 van die grote reizen wordt een beetje duur).
Nadeel is ook dat alle beren liggen te pitten.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: hebben meer mensen hier 'last' van?

Bericht door lelie »

Iris_1982 schreef:

Overigens stond er in diezelfde Djoser gids een reis naar Yellowstone in de winter. nou hadden wij in het visitor center deze zomer al prachtige beelden van het park met sneeuw gezien, maar we zouden het graag eens echt bekijken! Nadeel is dan dat je je zomervakantie moet laten schieten
Wij hadden afgelopen juni een enorm pak sneeuw in Yellowstone. Gaaf hoor! :D
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Ja de beren slapen maar ik heb in die BBC documentaire gezien wat voor een moois er voor terugkomt. Die bokken zijn ook prachtig!
Je zou het kunnen combineren met een wintersport in Jackson. Wie weet doen we het nog wel eens...het is in ieder geval Amerika op een heel andere manier :-)
Maksim
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Maksim »

Ben enkel in de maanden juli en augustus in de States geweest, nu lijkt mij een vakantie in het laagseizoen wel iets aparts hebben. Minder druk, minder broeierig heet, minder duur? Hoe zit het met de bereikbaarheid van Yellowstone NP en andere parken in de meer noordelijke staten tijdens de winter? Ik kan me inbeelden dat de neerslag hier wel een effect op heeft?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De meeste toegangswegen en veel wegen in het park zijn gesloten in de winter. Zie http://www.nps.gov/yell voor meer informatie. Ook voor andere parken is de NPS-site het beste vertrekpunt.

Marianne
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Naar Yellowstone NP in de winter

Bericht door manja »

Wij zijn in Januari met een snowscooter het park in geweest, een geweldige ervaring!

Afbeelding

Afbeelding
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Matrox
Amerikakenner

Bericht door Matrox »

Hoe gaat dat in zijn werk? Bestuur je dan zelf zo'n ding? En waar mag je dan allemaal komen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ook dat kun je op de NPS-site vinden, zie bijvoorbeeld hier. Het is handig om persoonlijke ervaringen te horen maar zoek ook eens zelf iets op. Wie weet wat voor andere dingen je dan nog tegen komt waar je anders misschien niet aan gedacht had.

Marianne
GinoW
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door GinoW »

Bah nu moet ik dit weer op mijn to do lijstje zetten. :lol:
Heb ik net Finland in de winter bij -35 achter de rug en dacht ik wat op mijn to do lijst doorgestreept te hebben, en nu kan Yellowstone in de winter er weer op.

“So much time, and so little to do! Strike that, reverse it.”
GinoW
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door GinoW »

Matrox
Amerikakenner

Bericht door Matrox »

Martin & Marianne schreef:Het is handig om persoonlijke ervaringen te horen maar zoek ook eens zelf iets op.

Marianne
Ben jij Manja? En zo niet, waarom geef jij dan antwoord op een vraag aan haar? En waarom moet dat op zo'n vervelend toontje?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Sorry Matrox! Sorry voor het "toontje", stond er inderdaad ongelukkig maar dat was niet zo bedoeld. Daarom had ik ook nog erbij vermeld dat het zelf opzoeken ook weer nieuwe dingen oplevert; was wel aardig geweest om dat ook in de quote mee te nemen.

Ik vind het wel jammer om te merken dat men (even in het algemeen) niets doet met de sites waar naar verwezen wordt. Op zich prima, maar als er dan vragen komen waar diezelfde site antwoord op geeft, dan vraag ik me wel eens af wat er gedaan wordt met de informatie die hier gegeven wordt.

En ik mag toch wel hopen dat het niet verboden is om te reageren op vragen die aan iemand anders gesteld worden?

Marianne
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Ik vind soms ook wel dat mensen erg makkelijk achterover leunen en wachten tot alles hun wordt voorgekauwd hoor...maar goed, da's weer een andere discussie ';-)

Zijn er wel eens mensen op wintersport geweest in Jackson?
In Yosemite schijn je ook geweldig te kunnen skieen en lijkt me ook echt prachtig in de winter!!
Gypsygirl1
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Iris_1982 schreef:Ik vind soms ook wel dat mensen erg makkelijk achterover leunen en wachten tot alles hun wordt voorgekauwd hoor...maar goed, da's weer een andere discussie ';-)
Ik vind juist persoonlijke ervaringen vaak interessanter te lezen dan kant en klare sites.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Gypsygirl1 schreef:
Iris_1982 schreef:Ik vind soms ook wel dat mensen erg makkelijk achterover leunen en wachten tot alles hun wordt voorgekauwd hoor...maar goed, da's weer een andere discussie ';-)
Ik vind juist persoonlijke ervaringen vaak interessanter te lezen dan kant en klare sites.
Ja, daar heb je helemaal gelijk in, dat is ook veel leuker, maar het ging mij meer om feitelijke dingen als openingstijden, wegafsluitingen, etc. Daarvoor is een site als die van de NPS een prima startpunt.

@Iris, skiën in Yosemite staat al jaren op mijn verlanglijstje! Ook de vallei lijkt me prachtig met een vers pak sneeuw. Phil Hawkins heeft daar schitterende foto's van (via landscape en dan Yosemite).

Marianne
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Wow wat een foto's zeg!! Echt prachtig, hoewel er wel een enorme hoeveelheid filters en photoshop overheen zitten als ik het zo bekijk
Maar goed, t eindresultaat is echt schitterend! Kan ik nog een hoop van leren :mrgreen:

Ik zal toch eens uit gaan zoeken hoe duur een wintersport-tripje richting de VS is, krijg er steeds meer zin in
Maar ja..we hebben ook al een week NY geboekt en ik zag in een reisgids een prachtige reis naar de Filippijnen....en...en ..enn.... ik denk dat ik een Staatslot ga kopen :D
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zag vandaag een advertentie van Djoser over een reis naar Yellowstone in de winter. Even op de site gekeken, het gaat om deze reis. Inclusief een dag snowmobile en een dag snowscooter.
Normaal gesproken zou ik nooit georganiseerd naar de VS gaan maar dit spreekt me wel aan.

Marianne
Tim1980
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Tim1980 »

Inderdaad,

ik kwam deze reis toevallig van de week ook tegen. Zekere qua bereisbaarheid van Yellowstone in de winter lijkt me dit een erg mooie trip.
http://timenmo2010.waarbenjij.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2009.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2008.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2007.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ook Xanterrea biedt packages aan voor de winter in Yellowstone. Wij krijgen regelmatig via een nieuwsbrief dergelijke aanbiedingen. Je kan ze ook online vinden. Zie:
http://www.travelyellowstone.com/Getawa ... s-191.html en http://www.travelyellowstone.com/lodgin ... g-193.html

Vooral 'Winter in Wonderland' en 'Old Faithful Winter Expedition' lijken me wel wat. :roll:
Martin
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Jeezes 2500 pp bij Djoser. Naar Bozeman vliegen is niet zo moelijk, UA en KLM vliegen er dagelijks op. Een autohuur kost je 400 euro voor twee weken en een hotel $29.95 in Gardiner per kamer per nacht.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer