Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Boottocht op Lake Yellowstone

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Stefan-Greta
Amerika-ontdekker

Boottocht op Lake Yellowstone

Bericht door Stefan-Greta »

Hallo,

Deze zomer zijn we 4 dagen in Yellowstone. We logeren vlakbij lake Yellowstone en vroegen ons af of er boottochten zijn op dit meer, zijn er forumleden die dit reeds deden (georganiseerd of zelf een boot gehuurd) en welke plekjes zijn dan aan te raden.

groetjes,
Stefan en Greta
jmvdc
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Boottocht op Lake Yellowstone

Bericht door jmvdc »

Wij waren er vorig jaar, maar we kunnen ons niet herinneren daar iets van georganiseerde boattrips gezien te hebben.

Keuze genoeg om bootjes te huren, aan Bridge Bay.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt eens hier of hier kijken voor meer informatie.
Martin was ooit eens van plan om een georganiseerde boottocht te doen, maar de rest van de familie was daar niet zo voor te porren. Het lijkt me eerlijk gezegd jammer van je tijd in Yellowstone om er te gaan varen. Er zijn mooiere plaatsen om te varen, en leukere dingen om te doen in Yellwostone denk ik.

Marianne
K&N
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door K&N »

Hallo Stefan en Greta,
Vorig jaar waren wij ook in Yellowstone en als je alles wilt zien heb je aan 4 dagen te weinig tijd, vooral als je trails wilt lopen. Er is zoveel te zien dat je alle tijd nodig hebt om alles te zien :roll: . Yellowstone Lake was mooi om te zien maar om er te gaan varen ! zo bijzonder was het ook weer niet. Er langs rijden en lopen is op zich al prachtig genoeg. Ben het met Marianne eens je kan je tijd beter anders besteden :wink: .

Zoals al genoemd waren we vorig jaar in de USA. W zijn gestart vanuit Las Vegas, naar Zion, Bryce, Capitol Reef, Goblin Valley, Little Wild Horse Canyon, Arches, Dead Horse Point, Canyons Land, Moab, naar Cody, Yellowstone, Grand Teton en terug naar Salt lake City. Super . Een gedeelte van het verslag kun je lezen d.m.v. onderstaande link, http://www.mijntioga.nl/knobbesgoingusa Veel succes met de planning. Klaas
Afbeelding
Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Stefan-Greta
Amerika-ontdekker

Dag Klaas,

bedankt voor je reactie en de link naar jullie reisverslag. We weten dat 4-dagen misschien niet zo veel is maar, we weten dat we niet alles kunnen bezoeken en we hebben nu eens maar 3-weken vakantie. Daarom ben ik blij met jullie reacties. Ik vermoed dat we dan maar geen boottocht in Yellowstone inplannen en ons te goed zullen doen aan al het andere dat het park te bieden heeft.

groetjes, Stefan en Greta
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Vier dagen is helemaal niet gek hoor, er zijn ook mensen die maar 1 of 2 dagen voor Yellowstone uittrekken. Maar 4 dagen krijg je ook makkelijk vol. Los van de standaarddingen is het ook aardig om eens naar een rangerprogramma te kijken. Een korte rangerwandeling bij West Thump (met uitzicht over Lake Yellowstone) is bijvoorbeeld heel leerzaam en heel leuk om te doen. En niet te lang.

Marianne
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Martin & Marianne schreef:Vier dagen is helemaal niet gek hoor, er zijn ook mensen die maar 1 of 2 dagen voor Yellowstone uittrekken. Maar 4 dagen krijg je ook makkelijk vol. Los van de standaarddingen is het ook aardig om eens naar een rangerprogramma te kijken. Een korte rangerwandeling bij West Thump (met uitzicht over Lake Yellowstone) is bijvoorbeeld heel leerzaam en heel leuk om te doen. En niet te lang.

Marianne
Onbegrijpelijk....3 weken was nog te kort voor ons. Rangerprogramma's zijn inderdaad leuk alleen in de zomer zullen die snel volgeboekt zijn.
Wat mooi is is de wandeling naar Trout Lake (wel even kort maar steil omhoog) dan rechtsaf langs het meer en verderop weer rechts naar Buck Lake. De massa's lopen langs Trout Lake en vergeten Buck Lake. Ga daar maar eens rustig zitten en genieten van het fenomenale uitzicht op oa Baronette Peak en met een beetje geluk zie je ook otters.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Nou Bart, als je wat meer postings van mij had gelezen had je geweten dat ik meestal veel meer tijd aanraad. De eerste keer dat wij naar Yellowstone gingen zijn we er een week gebleven en ik weet dat je er met gemak nog veel meer tijd kunt doorbrengen. Het gaat hier echter om iemand die 4 dagen heeft gepland, en niet meer tijd heeft. Dan kun je wel zeggen dat je langer moet gaan maar dat heeft dan niet zoveel zin.
En vergeleken bij wat de meeste mensen doen is 4 dagen al heel aardig.

Marianne
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

O zeker 4 dagen is opzich niet slecht maar het park is enorm. Wil je alleen al een beetje een idee krijgen van de geysers bij Old Faithful dan kost je dat een dag, tenzij je daar natuurlijk overnacht. Er zijn diverse wegwerkzaamheden aan de gang waarvan de Norris-Madison 1 van de ergste is. Een uur daar wachten in de zomer is heel erg veel mazzel hebben. Dan mag je je gelukkig prijzen. Op papier zit 18 mijl er niet zo lang uit maar staat er een bison of meer op de weg dan duurt het allemaal veel en veel langer.
Vanwege het verkeer kan je niks plannen in de zomer tenzij je om 5 uur s'ochtends het park ingaat. Om 8 uur staat er een file bij de noordingang totaan de comfortinn in Gardiner en dan praat je over 5-6 km. Overnacht je in het park dan heb je minder last maar het blijft erg lastig. De 3 miljoen bezoekers die het park jaarlijks krijgt zijn er vanaf 15 juni totaan begin september
Zoveel mensen wonen er niet eens in Montana en Wyoming samen. Je kan je dus wel voorstellen hoe druk het dan is. Ik wil niemand ontmoedigen maar ga niet op de bonnefooi daarheen in de zomer.

Zelfs een relatief klein park als Zion redt je niet in 2 dagen. Zeker niet in de zomer.
Stefan-Greta
Amerika-ontdekker

Beste Allemaal,

hmmm 3 weken Yellowstone dat lijkt me inderdaad wel iets, maar dan zal ik eerst mijn pensioen moeten aanvragen en dat zit er nu nog niet in :P
Ik weet dat we zullen moeten beperken. 2 jaar geleden hebben we Zion in iets minder dan 1 dag gedaan, we vonden het prachtig hebben er prachtige herinneringen aan, maar inderdaad we hadden ook 2 dagen daar kunnen blijven, hetzelfde geldt voor Yosemite, Brice Canyon, Death Valley etc...

In ieder geval bedankt voor de tips en inderdaad hopelijk hebben we niet te veel last van de Roadworks, maar volgens de gegevens die we nu hebben ligt het zwaartepunt tijdens de maanden juni en juli en zijn de meeste werken klaar tegen begin augustus.

bedankt voor de info.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer