Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis xit: rondje Vancouver-Yellowstone
Reis xit: rondje Vancouver-Yellowstone
Hallo,
Over een paar weken vertrekken we naar Vancouver voor een 19 daagse reis met huurauto in het noordwesten van de states. Wat we heel graag willen zien hebben we in onderstaand schema opgenomen maar we zijn benieuwd naar reacties of dit te doen is, of andere aanbevelingen. Er zitten in ieder geval 2 rijdagen met lange afstanden in maar we willen onszelf er ook niet op vastpinnen en het kan best zo zijn dat we zo'n dag in tweëen knippen. De musts van deze reis zijn i.i.g. Yellowstone, de westkust van Oregon en Olympic NP.
dag van-naar
1-jul Amsterdam-Vancouver
2-jul Vancouver
3-jul Vancouver
4-jul Vancouver-Glacier NP
5-jul Glacier NP
6-jul Glacier NP
7-jul Glacier NP Missoula
8-jul Missoula-Yellowstone
9-jul Yellowstone
10-jul Yellowstone
11-jul Yellowstone
12-jul Yellowstone-Crater Lake NP
13-jul Crater Lake NP
14-jul Westcoast Hwy
15-jul Westcoast Hwy
16-jul Westcoast Hwy
17-jul Olympic NP
18-jul Olympic NP-Vancouver
19-jul Vancouver-Amsterdam
Over een paar weken vertrekken we naar Vancouver voor een 19 daagse reis met huurauto in het noordwesten van de states. Wat we heel graag willen zien hebben we in onderstaand schema opgenomen maar we zijn benieuwd naar reacties of dit te doen is, of andere aanbevelingen. Er zitten in ieder geval 2 rijdagen met lange afstanden in maar we willen onszelf er ook niet op vastpinnen en het kan best zo zijn dat we zo'n dag in tweëen knippen. De musts van deze reis zijn i.i.g. Yellowstone, de westkust van Oregon en Olympic NP.
dag van-naar
2-jul Vancouver
3-jul Vancouver
4-jul Vancouver-Glacier NP
5-jul Glacier NP
6-jul Glacier NP
7-jul Glacier NP Missoula
8-jul Missoula-Yellowstone
9-jul Yellowstone
10-jul Yellowstone
11-jul Yellowstone
12-jul Yellowstone-Crater Lake NP
13-jul Crater Lake NP
14-jul Westcoast Hwy
15-jul Westcoast Hwy
16-jul Westcoast Hwy
17-jul Olympic NP
18-jul Olympic NP-Vancouver
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis xit: rondje Vancouver-Yellowstone
Er zitten zeker lange reisdagen bij. Zowel Vancouver - Glacier als Yellowstone - Crater Lake zullen niet in 1 dag lukken. Jammer dat je Grand Teton niet bezoekt als je er zo dicht in de buurt bent.
Hebben jullie niets gereserveerd? Voor Yellowstone lijkt me dat toch wel aan te raden, zeker als je in het park wilt zitten.
Om een idee te krijgen van het stuk van Crater Lake naar Olympic NP zou je eens in ons 2006-verslag kunnen kijken. Ik kan zo niet zo goed beoordelen of er voldoende tijd is voor Olympic.
Ik zou het toch eens wat meer uitschrijven, om een idee te krijgen van de haalbaarheid.
Marianne
Hebben jullie niets gereserveerd? Voor Yellowstone lijkt me dat toch wel aan te raden, zeker als je in het park wilt zitten.
Om een idee te krijgen van het stuk van Crater Lake naar Olympic NP zou je eens in ons 2006-verslag kunnen kijken. Ik kan zo niet zo goed beoordelen of er voldoende tijd is voor Olympic.
Ik zou het toch eens wat meer uitschrijven, om een idee te krijgen van de haalbaarheid.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 15 jun 2010, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
We hebben pas afgelopen weekend geboekt, beetje laat maar konden helaas niet anders. De 2 lange dagen lijkt inderdaad te ver, ik zal eens kijken hoe we dit anders kunnen indelen. Grand Teton heb ik eigenlijk onder de noemer Yellowstone gezet, die willen we zeker niet over slaan, maar hebben nog niets gereserveerd in het park. Dat gaan we deze week doen (als er nog vacancies zijn). Zullen ook nog eens kritisch kijken naar Crater Lake, dit is geen must maar de ruige ocean shores zijn dat zeker wel!
Een gedetailleerde versie van de trip volgt, dank zover!
Maarten
Een gedetailleerde versie van de trip volgt, dank zover!
Maarten
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou echt snel naar accommodatie kijken. Kijk eens in ons 2004 en 2008-verslag voor de mogelijkheden in Yellowstone en Grand Teton.
Je kunt nog wat schuiven door de dagen Vancouver in het begin of aan het eind te doen. Zelf zou ik kiezen voor het eind, in verband met de flexibiliteit.
Marianne
Je kunt nog wat schuiven door de dagen Vancouver in het begin of aan het eind te doen. Zelf zou ik kiezen voor het eind, in verband met de flexibiliteit.
Marianne
Nou, Vancouver-Glacier in 1 dag zou een beetje zonde zijn. Als je over de Crowsnest highway gaat dan zie je zoveel mooie en leuke dingen die eigenlijk zonde zijn om zo voorbij te rijden. Wij doen over deze route altijd ruim 3 dagen over.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Het blijft puzzelen maar met de suggesties/reisverslagen die ik hierboven heb gelezen moet het lukken. Hieronder een aangepast schema gemaakt maar ook de optie Vancouver-Glacier via Canada lijkt ons mooi. Dat zou wel betekenen dat er een dag Glacier NP afgaat. Aan het einde van de reis is nu wat ruimte ingebouwd omdat we Oregon min of meer links laten liggen en wat meer de focus leggen op Washington. Afhankelijk van de zin/tijd zouden we zelfs Mt. St Helens kunnen inpassen, Mount Rainier lijkt niet echt meerwaarde te bieden tov Glacier, Yellowstone (overnachtingen boeken gaat lukken) en Teton.
Hoor graag jullie commentaar en ben ook benieuwd of er op de wat langere rijdagen ergens langs de route dingen te doen / zien zijn die met name voor kinderen (9 en 16) leuk zijn.
dag van-naar [km/tijd]
2-jul Vancouver
3-jul Vancouver-Spokane [665km in 6:55 uur]
4-jul Spokane-Glacier NP [440km in 4:25 uur]
5-jul Glacier NP
6-jul Glacier NP
7-jul Glacier NP-Bozeman [550km in 7:00 uur]
8-jul Bozeman-Yellowstone NP
9-jul Yellowstone NP
10-jul Yellowstone NP-Grand Teton NP
11-jul Grand Teton NP
12-jul Grand Teton NP-Ontario, OR [679km in 6:35 uur]
13-jul Ontario, OR-Portland [604km in 5:50 uur]
14-jul Portland-Ocean shores [266km in 3:10 uur]
15-jul Ocean shores-Olympic NP [170km in 2:30 uur]
16-jul Olympic NP
17-jul Olympic NP
18-jul Seattle
19-jul Seattle-Vancouver [240km in 2:40 uur]
Hoor graag jullie commentaar en ben ook benieuwd of er op de wat langere rijdagen ergens langs de route dingen te doen / zien zijn die met name voor kinderen (9 en 16) leuk zijn.
dag van-naar [km/tijd]
2-jul Vancouver
3-jul Vancouver-Spokane [665km in 6:55 uur]
4-jul Spokane-Glacier NP [440km in 4:25 uur]
5-jul Glacier NP
6-jul Glacier NP
7-jul Glacier NP-Bozeman [550km in 7:00 uur]
8-jul Bozeman-Yellowstone NP
9-jul Yellowstone NP
10-jul Yellowstone NP-Grand Teton NP
11-jul Grand Teton NP
12-jul Grand Teton NP-Ontario, OR [679km in 6:35 uur]
13-jul Ontario, OR-Portland [604km in 5:50 uur]
14-jul Portland-Ocean shores [266km in 3:10 uur]
15-jul Ocean shores-Olympic NP [170km in 2:30 uur]
16-jul Olympic NP
17-jul Olympic NP
18-jul Seattle
19-jul Seattle-Vancouver [240km in 2:40 uur]
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik vind er erg veel lange rijdagen in zitten.
Pesroonlijk zou ik daar niet gelukkig van worden (en mijn kinderen zeker niet)
Het stuk van Grand Teton naar Ontario is erg lang en voor het grootste gedeelte vrij saai. De dag daarna heb je weer een lange reisdag, vooral als je nog iets van de Columbia river Gorge wilt zien.
Voor Portland zelf heb je dan geen tijd meer.
Wij hebben dit stuk ook gedaan maar hadden daarna twee rustdagen in Bend en Portland, jullie reizen meteen weer door. Wij waren aardig moe na die reis van twee dagen van Jackson naar Bend en hadden die rustdagen echt wel nodig.
Vancouver -Spokane is ook een heel lang stuk. De zuivere reistijd is al 7 uur. tel daar het stoppen op mooie plekjes en de lunch, plas en eet pauzes bij en je zit zomaar op een uur of 9.
Marjon
Pesroonlijk zou ik daar niet gelukkig van worden (en mijn kinderen zeker niet)
Het stuk van Grand Teton naar Ontario is erg lang en voor het grootste gedeelte vrij saai. De dag daarna heb je weer een lange reisdag, vooral als je nog iets van de Columbia river Gorge wilt zien.
Voor Portland zelf heb je dan geen tijd meer.
Wij hebben dit stuk ook gedaan maar hadden daarna twee rustdagen in Bend en Portland, jullie reizen meteen weer door. Wij waren aardig moe na die reis van twee dagen van Jackson naar Bend en hadden die rustdagen echt wel nodig.
Vancouver -Spokane is ook een heel lang stuk. De zuivere reistijd is al 7 uur. tel daar het stoppen op mooie plekjes en de lunch, plas en eet pauzes bij en je zit zomaar op een uur of 9.
Marjon
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind dat je erg weinig tijd voor Yellowstone hebt, zowel absoluut als relatief gezien. Ik zou een dag midner grand teton doen. En zoals Marjon zegt, je zit ook met erg lange rijdagen. Wat er onderweg te doen is zou ik op die stukken niet zo snel weten. Kijk eens naar de reisverslagen van Michelly en Bert & Hanny, aan te klikken via ons 2008-verslag. Zij hebben ook met kinderen in die omgeving gereisd.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ja, het is te doen, maar zoals iedereen zegt, een aantal lange rijdagen.....je kunt ook vanaf port angeles naar victoria op vancouver island met een boot, en dan nog een andere boot op een uur vanaf victoria naar vancouver, maar dan sla je seattle over........
Ben wel blij om te zien dat je tijd neemt in vancouver, erg leuke stad...... en glacier np is ook prachtig...Ik heb zelf vanaf kallispel naar yellowstone gereden in 1 dag, kwam om een uur of 4 smiddags aan bij mammoth hot springs, maar heb niet echt gestopt onderweg.... Bijna iedereen zou je aanraden hier om een dag tussen glacier en yellowstone te nemen.....
Ben wel blij om te zien dat je tijd neemt in vancouver, erg leuke stad...... en glacier np is ook prachtig...Ik heb zelf vanaf kallispel naar yellowstone gereden in 1 dag, kwam om een uur of 4 smiddags aan bij mammoth hot springs, maar heb niet echt gestopt onderweg.... Bijna iedereen zou je aanraden hier om een dag tussen glacier en yellowstone te nemen.....
Allen dank voor de reacties. Wellicht is mijn route niet helemaal goed overgekomen, Grand Teton wordt zeker niet meer dan één dag en Yellowstone wordt min. 3 dagen.
Verder eens met de algemene opmerking dat er niet teveel lange reisdagen in moeten zitten. Het lijft een kwestie van de juiste balans zoeken. Een lang, relatief saai, stuk rijden we soms liever in één keer zodat we de volgende dag lekker de hele dag kunnen relaxen en wandelen dan 2 x ruim een halve dag met uitgebreid stoppen onderweg. Met name het stuk tussen Jackson en Portland lijkt ons niet het mooiste deel van de reis. Verder zien we het wel!
Verder eens met de algemene opmerking dat er niet teveel lange reisdagen in moeten zitten. Het lijft een kwestie van de juiste balans zoeken. Een lang, relatief saai, stuk rijden we soms liever in één keer zodat we de volgende dag lekker de hele dag kunnen relaxen en wandelen dan 2 x ruim een halve dag met uitgebreid stoppen onderweg. Met name het stuk tussen Jackson en Portland lijkt ons niet het mooiste deel van de reis. Verder zien we het wel!
Welke route ga je nemen van Vancouver naar Spokane?
vrolijke groetjes,
vrolijke groetjes,
Go T@bbing!!!!
Weet ik nog niet eerlijk gezegd, denk dat de TOMTOM leading is.yarrah schreef:Welke route ga je nemen van Vancouver naar Spokane?
vrolijke groetjes,

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1009 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-