Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Ingevd: Portland --> SLC

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Ingevd
Amerika-newbie

Reis Ingevd: Portland --> SLC

Bericht door Ingevd »

Hoi Iedereen,

Mijn vriend en ik hebben vorige week de beslissing genomen om eind deze maand een drietal weken naar USA te reizen met name Portland --> SLC (laatste week Augustus - eerste 2 weken September). Het is de eerste keer dat we naar Amerika zouden reizen en hebben bijgevolg wat advies nodig. Ik heb hier op het forum alvast enkele mooie reisverslagen gelezen en deze doen me nog meer zin krijgen om te vertrekken. We hebben volgende route in gedachten:

Dag 1 Aankomst portland (slaap Portland)
Dag 2 Portland ( slaap Portland)
Dag 3 Portland --> saint Helens -->Ashford ( Slaap Ashford)
Dag 4 Ashford (Mount Rainier) (Slaap Ashford)
Dag 5 Ashford --> Quinault (slaap Quinault)
Dag 6 Quinault (slaap Quinault)
Dag 7 Quinault --> Port Angeles (slaap Port Angeles)
Dag 8 Port Angeles (slaap Port Angeles)
Dag 9 Port Angeles --> seattle (slaap seattle)
Dag 10 seattle (slaap seattle)
Dag 11 Seattle --> Spokane (slaap Spokane)
Dag 12 Spokane --> Misoulla (slaap Misoulla)
Dag 13 Misoulla --> Yellowstone
Dag 14 Yellowstone
Dag 15 Yellowstone
Dag 16 Yellowstone
Dag 17 Yellowstone --> Jackson (Grand Teton)
Dag 18 Jackson (Grand Teton)
Dag 19 Jackson (Grand Teton)
Dag 20 Jackson --> Salt Lake City
Dag 21 Salt Lake City
Dag 22 Vertrek vanuit SLC

Hebben jullie feedback op deze route, is deze realistisch? Hebben jullie bepaalde tips voor ons?

We zouden een auto huren en ter plaatse de meeste hotelovernachtigen/B&B willen regelen. Is dit te doen of raden jullie aan deze vooraf te reserveren (we wensen graag zo flexibel mogelijk te reizen).

Alvast bedankt voor jullie advies en hulp.
Inge
martinenelsa
Amerikafan

Re: Reis: Portland --> SLC

Bericht door martinenelsa »

Zeker een goede route; niet te druk en genoeg tijd voor de mooiste dingen.

Voor Yellowstone en Grand Teton zou ik wel reserveren (GT in Jackson) vanwege de drukte ter plaatse en omdat je in Yellowstone graag in het park wilt zitten om vroeg op de dag en 's avonds laat nog te kunnen genieten van al het moois zonder de mensenmassa.
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

De eerste maandag van september is het Labor Day, dit is voor de Amerikanen het laatste lange weekend van de zomer vakantie en miljoenen Amerikanen gaan dan voor een lang weekend er op uit, vaak gaan ze de natuur in.
Dit weekend is het reserveren van een of meer overnachtingsplaatsen zeer aan te raden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Dat ziet er prachtig uit!
Misschien is 2 volle dagen Grand Teton wat veel, je zou ook een dag langer in Yellowstone kunnen blijven. Voor eerdere dagen GT zou ik een overnachting in het park aanraden.
Ins ons 2006 verslag kun je iets lezen over het stuk in het noodwesten, en in ons 2008-verslag over Yellowstone en Grand Teton.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer