Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Yellowstone motel/hotel/b&b

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
elninjoo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Yellowstone motel/hotel/b&b

Bericht door elninjoo »

okee, die heb ik gevonden (alleen geeft xanterra nu opeens foutmeldingen als ik beschikbaarheid en prijs wil bekijken)

Kwam net elders 'n leuke mop tegen over Yellowstone:

A photographer from a well known national magazine was assigned to
cover the fires at Yellowstone National Park. The magazine wanted to
show some of the heroic work of the fire fighters as they battled
the blaze.
When the photographer arrived, he realized that the smoke was so
thick that it would seriously impede or make it impossible for him
to photograph anything from ground level. He requested permission to
rent a plane and take photos from the air. His request was approved
and arrangements were made. He was told to report to a nearby
airport where a plane would be waiting for him.
He arrived at the airport and saw a plane warming up near the gate.
He jumped in with his bag and shouted, "Let's go!' The pilot swung
the little plane into the wind, and within minutes they were in the
air.
The photographer said, "Fly over the park and make two or three
low passes so I can take some pictures."
"Why?" asked the pilot.
"Because I am a photographer," he responded,
"and photographers take photographs."
The pilot was silent for a moment; finally he stammered, "You mean
you're not the flight instructor?"
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

elninjoo schreef:Heet 't hotel daar Grand Village?
Vind dat op Xanterra niet echt duidelijk, behalve dan de accommodaties met Old Faithful in de naam.
Je kunt voor de ligging van de accommodatie het beste kijken op de kaart op de NPS-site (voor de ligging maar ook voor de voorzieningen in de buurt), dan zie je ook dat Grant Village niet zo handig gelegen is (en het ziet er ook allesbehalve gezellig uit).
Behalve Canyon kan ik ook de Old Faithful Lodge aanraden (zie ons 2008-verslag), en de cabins bij Lake Hotel.
Waar je het beste kunt gaan zitten hangt van je planning af. Voor de Lamar Valley ligt Roosevelt geweldig, en voor de geisers is Old Faithful natuurlijk voor de hand liggend - het is echt geweldig om 's morgens vroeg voor de meute aan langs het geiser basin te kunnen lopen. Of tegen de avond.

Als ik jou was zou ik toch eens NPS-site wat uitgebreider bekijken, je stelt wel erg veel vragen die gewoon op die site te vinden zijn. Ook wat openingstijden betreft: in september gaat er nogal wat dicht, onder andere de accommodatie bij Canyon. Ook dat is op de NPS-site te vinden.

Marianne
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Bij Cowboy village kon je geen paarden huren.
Vanuit Cody hebben we er anderhalf uur over gedaan om naar yellowstone te rijden.
Wel op ons gemakje hoor we hebben rustig gereden.
Mammoth vondt ik het leukst.
Maar canyon village lag erg gunstig.
Dit zijn de enige twee waar we zijn geweest.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Maar ik neem aan dat je in Cody wel ergens kunt rijden. Zal dat nog wel 'ns googlen.
Ze zijn bij dat Cowboy Village niet van de snelle trouwens. Had vorige week via hun contactformulier gemaild, maar nog steeds geen antwoord. Wil namelijk weten tot welke datum er volgend jaar rodeo's zijn. Zal pas eind augustus daar komen en wil de rodeo natuurlijk niet mislopen. Gisteren had ik 'n site van de rodeo zelf gevonden en die ook gemaild, dus afwachten of die iets van zich laten horen.

In Yellowstone wil ik toch maar wel 'n aantal nachten op diverse locaties overnachten. In elk geval in Village en in Old Faithful.

Voor wie in Grand Teton heeft overnacht. Is het daar de moeite om 2 nachten te nemen, of heb je aan eentje wel voldoende?
Als ik jou was zou ik toch eens NPS-site wat uitgebreider bekijken, je stelt wel erg veel vragen die gewoon op die site te vinden zijn. Ook wat openingstijden betreft: in september gaat er nogal wat dicht, onder andere de accommodatie bij Canyon. Ook dat is op de NPS-site te vinden.
Zal ik zeker doen. Als ik 'm wat uitgebreider bestudeer wordt ie misschien wat overzichtelijker.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Op Xanterra vind ik eigenlijk weinig kamerinformatie. Weet iemand of je, als je de goedkoopste optie kiest qua cabin, of je dan wel 'n douche/wc ensuite hebt?
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Het staat hier op de site voor Canyon Village.
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Ah, bedankt! Dan kan ik gewoon de goedkoopste optie kiezen, want daar zit gelukkig toch nog 'n douche bij.
Lauren
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Lauren »

Ik heb net de Canyon Lodge Western Cabin geboekt voor twee nachten in juli 2011. $444 !!! Ik wilde eigenlijk nog twee nachten op een andere plek boeken, maar alles is vol rond 25 tot 29 juli 2011!!
We hebben nog niet eens onze vliegtickets geboekt. Voor de twee andere nachten wijken we waarschijnlijk uit naar West-Yellowstone.
Dus wie plannen heeft voor Yellowstone volgend jaar juli: nu boeken!!

Groet, Lauren
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Ja, belachelijk he! Ik wacht nog wel eerst even mijn vliegticket af voor ik ga boeken. Dat zal denk ik over 'n week of 3 geboekt kunnen worden. De goedkoopste cabins stonden voor eind augustus/begin september nog wel beschikbaar en dan rond de 80-90 dollar, dus dat vind ik wel te doen.

Ik wacht trouwens nog steeds op mail terug van Cody, want ik wil perse naar 'n rodeo dus wil ik de data weten dat die gehouden worden en daar pas ik dan mijn reisschema in Yellowstone op aan. Maar die mailen me maar niet terug. Heb zowel naar Cowboy village (hotel) gemaild als naar de site van de Cody Nite rodeo. Iemand nog 'n andere suggestie om dit antwoord te weten te komen?
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Ik dacht al dat het elke avond was in de zomer en ja hoor gewoon weer even googelen en bij Wikipedia onderstaans citaat: :shock: :roll:
Dat gaat toch echt wel snel hoor googelen, sneller dan mailen en vragen stellen hier. Of je vindt het leuk dat wij het voor je doen :roll:

Rodeo is important in the culture in Cody, which calls itself the "Rodeo Capital of the World". The Cody Nite Rodeo is an amateur rodeo every night from June 1 through August 31.

Als je dan toch op een specifieke datum wacht kijk dan wanneer de POWWOW is, dat is pas speciaal.http://www.bbhc.org/events/powwow/ en http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g6 ... oming.html

En sorry dit kan ik zo snel ook niet vinden
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

Ja, ik heb die data idd zelf ook gevonden, maar dat was van 2010. En aangezien de tarieven van Cowboyvillage in 2011 t/m vrijdag de 29e 149 dollar zijn en vanaf de 30e augustus 119, krijg ik de indruk dat het rodeo dan afgelopen is, want waarom anders al verlagen? Vandaar dat ik 't zeker wil weten, vooral omdat ik pas eind augustus voor Cody in de planning heb.

Die hele speciale rodeo's zijn volgens mij allemaal in juli. Zowel in Canada zijn die rond 4 juli en in Montana had ik daar ook wat over gelezen. Helaas, dat zit er dus niet in. Maar zo'n amateur rodeo lijkt me ook wel gaaf, heb er tenslotte nog nooit eentje in 't echt gezien.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

30 augustus 2011 is op dinsdag ??

vrijdag 29 juli heb je wel en de rodeo zou dan in het weekend en in de maand augustus niet meer plaatsvinden? :shock:
Wij waren er begin september vorig jaar, een dag na Laborday, toen was er inderdaad geen rodeo meer en het was er ook helemaal niet meer druk.

maar hier een andere site

andere site:
http://www.codywyomingnet.com/rodeo/Hours/Seasons

The Cody Stampede Rodeo starts each night at 8:00pm and takes place annually in July every evening from the 1st-4th.

The Cody Nite Rodeo runs form June 1st to August 31st each year. Gates open at 7:00pm and events start at 8:00pm.
Christa12
Amerikafan

Bericht door Christa12 »

Als je een rodeo wilt zien kun je - als dat in je reisschema past - ook van 20 tot 29 juli 2011 in Cheyenne, boven Denver, terecht. Ze hebben dan de jaarlijkse Frontier Days, het grootste rodeo/ westernevenement van de VS.

http://www.cfdrodeo.com/

groetjes
Christa
elninjoo
Amerikakenner

Bericht door elninjoo »

thanx voor de tip, maar dat gaat 'm niet worden, ik zal pas in augustus op reis gaan
Christa12
Amerikafan

Bericht door Christa12 »

Lauren schreef:Ik heb net de Canyon Lodge Western Cabin geboekt voor twee nachten in juli 2011. $444 !!! Ik wilde eigenlijk nog twee nachten op een andere plek boeken, maar alles is vol rond 25 tot 29 juli 2011!!
We hebben nog niet eens onze vliegtickets geboekt. Voor de twee andere nachten wijken we waarschijnlijk uit naar West-Yellowstone.
Dus wie plannen heeft voor Yellowstone volgend jaar juli: nu boeken!!

Groet, Lauren
Bedankt voor de tip, ik heb nu ook maar geboekt. Ik heb nog maar een vaag idee hoe onze reisroute precies wordt, maar dat ga ik hier maar omheen plannen. Het is een nachtje Canyon Lodge geworden op 30 juli, dan een nachtje Mammoth hotel en tenslotte een nachtje Old Faithful Lodge. Het was een heel gepuzzel maar dit geeft wel even rust. Nu nog even afwachten of de ticketprijzen nog gaan dalen.

Lauren, je zou ook af en toe even kunnen checken of er toevallig nog iets vrijkomt zodat je er misschien nog nachten aan kunt plakken. Je kan gratis cancellen en dat zullen vast nog wel wat mensen doen. Ik hoop zelf ook dat ik zo nog aan een betere kamer in Canyon Lodge kan komen dan de 2 doubles die ik nu heb, want dat is wat krap met 2 volwassenen en een kind.

groetjes
Christa
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro

Bericht door Doockles »

Een klein vraagje van mij... :-)

Misschien trekken we volgende zomer (juni dan) opnieuw naar de USA. Deze keer zouden we er graag Yellowstone bijnemen. Als ik op dit moment kijk naar de hotels/cabins in het park is precies zo goed als alles al Sold Out. :shock: :shock: Moet je hiervoor echt zo vroeg bijzijn?? :?
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Het helpt soms als je even naar het park belt. Zo hebben wij het ook gedaan toen er op de site werd aangegeven dat alles vol was.
Toen ik naar het park belde waren er gewoon nog lodges beschikbaar en kon ik er één boeken.

Marjon
Jan & Wilma
Amerikafan

Bericht door Jan & Wilma »

Wij hebben dit jaar in september voor 3 nachten een pioneerscabin gehuurd in Canyon Lodge voor 83,89.
De cabin was erg basic en wij hadden de pech dat het erg koud was. 's Morgens was het dan ook erg koud in de cabin want, hoewel er verwarming is, is de cabin niet geisoleerd en komt de kou mn door de kieren langs de deur binnen. maar voor hetzelfde geld heb je mooi weer en dan is er niets aan de hand. Canyon Lodge ligt wel heel erg centraal en dat vonden wij ook erg belangrijk.
Wilma.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro

Bericht door Doockles »

vana schreef:Het helpt soms als je even naar het park belt. Zo hebben wij het ook gedaan toen er op de site werd aangegeven dat alles vol was.
Toen ik naar het park belde waren er gewoon nog lodges beschikbaar en kon ik er één boeken.

Marjon
Ja, maar we hebben nog geen flauw idee of we gaan en wat we zouden doen. We zijn nog maar 2 weken terug van onze vorige reis. ;-)
't Was maar omdat er hier iemand zei dat er al zoveel vol was dat ik toch eens ging kijken voor een aantal dagen "ergens in juni". En ik verschoot dus dat er nog maar zo weinig vrij was. Zowel voor juni, juli, als augustus. Nu weet ik dat het park heel veel bezoekers heeft, maar dit had ik toch niet verwacht. Tegen dat we effectief beslist hebben om te gaan en een vlucht geboekt hebben is het misschien december/januari. Maar dat is dan blijkbaar veel te laat.

Jammer, want zo gaat er voor mij toch een deel van de pret verloren. Een hotel vastleggen nog voor je reis geboekt is, vind ik er een beetje over ;-)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je moet je daardoor niet laten ontmoedigen hoor! Gewoon vlucht boeken, route uitstippelen (of beter andersom misschien?) en dan naar de accomodatie kijken. Je kunt altijd wel iets in Gardiner en West Yellowstone vinden denk ik. En bellen en regelmatig kijken voor iets in het park gaat zeker iets opleveren, er zijn altijd annuleringen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer