Ik ben druk bezig met het plannen van onze reis Canada/ NW USA in juli/ augustus volgend jaar. Ik heb het meeste al redelijk in beeld. De globale route:
Dag 1 - 8 Vancouver/ Clearwater/ Jasper/ Banff/ Glacier
Dag 9 - 14 Yellowstone/ Grand Teton
Dag 15 - Dag 20 ????
Dag 21 - 23 Olympic NP
Dag 24 - 27 Vancouver Island
Dag 28 Vancouver
Dag 29 Terugreis
Tussen dag 15 en 20 vind ik het moeilijk in te vullen. Ik wilde eerst Crater Lake opnemen in de route (en eigenlijk ook de Redwoods), maar dan zitten we naar mijn smaak echt te veel in de auto. We willen wel heel graag een stuk van de Oregonkust meepakken. Ik vraag me af op welk stuk kust ik me het beste kan richten, dat onder of boven Newport.
Welke is het meest aantrekkelijk/ het leukst om langs te rijden/hier en daar uit te stappen bij een strandje of stadje? Of voegt het niets toe aan de kust die we ook al in Olympic en op Vancouver Island gaan zien?
ook wil ik absoluut nog een dag outletshoppen inlassen, tussen al het natuurschoon door. Ik zag dat dit in Woodburn goed kan, net onder Portland (die outlet is lekker groot met leuke merken). Ik zou daar dan 2 nachten op max half uurtje rijden willen verblijven, maar dan wel op een leuke plek met een zwembad, zodat man en kind zich vermaken terwijl ik aan het shoppen ben (daarom wil ik het shoppen niet onderweg doen). Heeft iemand hier tips voor (hotel, motel of cabin)? Op zich zijn we niet heel gek op steden, dus iets daarbuiten zou leuk zijn.
Ik zit nu zelf te denken aan de volgende route voor die dagen:
Dag 15 Grand Teton - Boise (reisdag) 6 uur rijden
Dag 16 Boise - Bend (reisdag) 5,5 uur rijden
Dag 17 Bend - Florence/Coos Bay of Newport 3 tot 4,5 uur rijden
Dag 18 Langs de kust - Woodburn 2 tot 3,5 uur rijden
Dag 19 Woodburn dag shoppen/ zwemmen
Dag 20 Woodburn - via bezoek Mt St Helens - Olympic NP tot Quinault 4,5 uur rijden
Ik hoop dat iemand mij goede tips kan geven (of bevestigen dat dit best een aardige route is

Bedankt alvast en groetjes,
Christa